Pitääkö paikkansa että joihinkin alppikyliin / taajamiin ei pääse tai saa ajaa autoja ?
Mistähän löytyisi tietoa näistä paikoista ?
Autoton kylä
7
823
Vastaukset
Minä tiedän että Zermattiin ei voi ajaa autolla. Sinne pääsee vain junalla. Paikalla on sitten jotain elektro takseja ja jotkut paikalliset pääsee kai autolla.
En ole itse käyny siellä ikinä, mutta hieno paikka kuulema, iso turisti paikka. Siellä on se Matterhorn Toblerone suklaan kannesta :)- tihk
Sveitsistä todellakin löytyy tiettömiä kyliä, joihin yleensä pääsee kuitenkin junalla tai veneellä. Ja monet kylät korkealla vuorilla voivat olla eristyksissä talven ajan jolloin tiet peittyvät metrien korkuisiin lumikinoksiin.
- tihk
tihk kirjoitti:
Sveitsistä todellakin löytyy tiettömiä kyliä, joihin yleensä pääsee kuitenkin junalla tai veneellä. Ja monet kylät korkealla vuorilla voivat olla eristyksissä talven ajan jolloin tiet peittyvät metrien korkuisiin lumikinoksiin.
hyvä tapa tutustua näihin kyliin on tutkia tarkkaa Sveitsin tiekarttaa, josta näkee tiettömien taipaleiden takana olevat kylät. Sen tiedän että Walenseen rannalla on kyliä joihin pääsee vain veneellä.
- Zermattissa kesällä
Zermattin KESKUSTAAN ei pääse autolla, ainoastaan nuo taksit kulkevat siellä. Heti keskustan ulkopuolella voi ajaa autoilla, ja keskusta on pieni. Turistirysä se on mutta silti kylän tunnelma, joten se ei ole samanlaista ahdistavuutta kuin etelän turistirysissä. Hieno paikka toki!!
- patikoijana liikkeellä
Mürren ja Wengen lisää listalle, Jungfraun juurella laakson molemmin puolin - Mürren etenkin kuin namupala rotkon reunamalla. Junaillen tai kävellen perille.
- kävin jossain
kylässä vuorilla ja sinne pääsi vain "Sesselbahnilla" tuolihissillä.
- aamuvirkku syyskuussa
kävin jossain kirjoitti:
kylässä vuorilla ja sinne pääsi vain "Sesselbahnilla" tuolihissillä.
Arkipäivä?
Miten ihmiset elää?
Onko TV, sähköt ym?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449321
- 785862
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14810Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414346- 583864
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella553566Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313459- 472658
- 342182
- 401990