Pitääkö paikkansa että joihinkin alppikyliin / taajamiin ei pääse tai saa ajaa autoja ?
Mistähän löytyisi tietoa näistä paikoista ?
Autoton kylä
7
946
Vastaukset 7
Minä tiedän että Zermattiin ei voi ajaa autolla. Sinne pääsee vain junalla. Paikalla on sitten jotain elektro takseja ja jotkut paikalliset pääsee kai autolla.
En ole itse käyny siellä ikinä, mutta hieno paikka kuulema, iso turisti paikka. Siellä on se Matterhorn Toblerone suklaan kannesta :)- tihk
Sveitsistä todellakin löytyy tiettömiä kyliä, joihin yleensä pääsee kuitenkin junalla tai veneellä. Ja monet kylät korkealla vuorilla voivat olla eristyksissä talven ajan jolloin tiet peittyvät metrien korkuisiin lumikinoksiin.
- tihk
tihk kirjoitti:
Sveitsistä todellakin löytyy tiettömiä kyliä, joihin yleensä pääsee kuitenkin junalla tai veneellä. Ja monet kylät korkealla vuorilla voivat olla eristyksissä talven ajan jolloin tiet peittyvät metrien korkuisiin lumikinoksiin.
hyvä tapa tutustua näihin kyliin on tutkia tarkkaa Sveitsin tiekarttaa, josta näkee tiettömien taipaleiden takana olevat kylät. Sen tiedän että Walenseen rannalla on kyliä joihin pääsee vain veneellä.
- Zermattissa kesällä
Zermattin KESKUSTAAN ei pääse autolla, ainoastaan nuo taksit kulkevat siellä. Heti keskustan ulkopuolella voi ajaa autoilla, ja keskusta on pieni. Turistirysä se on mutta silti kylän tunnelma, joten se ei ole samanlaista ahdistavuutta kuin etelän turistirysissä. Hieno paikka toki!!
- patikoijana liikkeellä
Mürren ja Wengen lisää listalle, Jungfraun juurella laakson molemmin puolin - Mürren etenkin kuin namupala rotkon reunamalla. Junaillen tai kävellen perille.
- kävin jossain
kylässä vuorilla ja sinne pääsi vain "Sesselbahnilla" tuolihissillä.
- aamuvirkku syyskuussa
kävin jossain kirjoitti:
kylässä vuorilla ja sinne pääsi vain "Sesselbahnilla" tuolihissillä.
Arkipäivä?
Miten ihmiset elää?
Onko TV, sähköt ym?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1301854Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91877Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja151850- 60810
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35772Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47712- 73681
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö274672Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat44667Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34602