Lapsia Koirapuistoissa

FN

Luin noita joitakin keskusteluja, aiheet menivät siihen lapsien päästäminen koirapuistojen aitauksien sisään, ilmaisisin nyt mielipiteeni siitä asiasta, että ONKO se koirien vika, jos joku polven korkuinen lapsi menee sitä tuuppimaan, tai vetämään pannasta, nahasta tms? Se EI ole koiran vika, se on lasten vanhempien vastuulla ja heidän pitää huolehtia että ne EIVÄT sinne aitauksen sisälle mene!

Elikkäs, kenen mielestä on oikeudenmukaista että VIATON koira LOPETETAAN sen takia että LAPSI menee TUUPPIMAAN tätä, itse en ole törmännyt tuollaiseen tapaukseen, mutta olisi se aika järkevää jos näitä lasten ja koirien kohtaamisia ei tulisi, lasten puistoihin lapset, ja koirien puistoihin koirat!

20

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasha_

      Jos joku pentu koskis mun koiraan puistossa, niin tempasisin ihan itse sitä ipanaa ja tarpeeksi lujaa että tietää ettei kannata koirapuistoon tulla!! Koirapuisto EI ole lasten paikka!

      Itselläni on alle vuoden ikäinen uroskoira, jonka kanssa käyn päivittäin puistossa. Muutaman kerran olen lapsia siellä nähnyt ja vielä JÄÄTELÖN kanssa!
      Noh, tietysti koirani menee katsomaan mitä hyvää siellä on noin pään korkeudella ja hyppimään sinne. Annan sen hyppiä ihmispentujen päälle jos haluaa. Siinäpähän oppivat ettei sinne kannata tulla, varsinkaan minkään syötävän kanssa!

      • tai siis vanhempien

        ilmanmuuta. Luulisi vanhempien sen verran jälkikasvustaan välittävän, että sinne ei tenavat mene "leikkimään" eikä varsinkaan _syömään_, kyllä ne lapset on opetettava koirien kanssa olemaan muualla. Ite en halua ainakaan alkaa vahtimaan jonkin toisen tenavaa koirapuistossa saati alkaa neuvoa, ettei siellä juosta ja kiljuta.


      • Aloittaja

        Totta.


      • Aloittaja
        tai siis vanhempien kirjoitti:

        ilmanmuuta. Luulisi vanhempien sen verran jälkikasvustaan välittävän, että sinne ei tenavat mene "leikkimään" eikä varsinkaan _syömään_, kyllä ne lapset on opetettava koirien kanssa olemaan muualla. Ite en halua ainakaan alkaa vahtimaan jonkin toisen tenavaa koirapuistossa saati alkaa neuvoa, ettei siellä juosta ja kiljuta.

        Jepulis!


      • .....
        Aloittaja kirjoitti:

        Totta.

        Minkä ikäinen "lapsi" tai nuori saisi sitten teidän mielestänne koiraa koirapuistoon viedä. Esimerkiksi olisiko 12 vuotias liian nuori. Entä 16-vuotias ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen :)


      • voi viedä
        ..... kirjoitti:

        Minkä ikäinen "lapsi" tai nuori saisi sitten teidän mielestänne koiraa koirapuistoon viedä. Esimerkiksi olisiko 12 vuotias liian nuori. Entä 16-vuotias ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

        minusta alle sen ei. Ja yksinään voi tulla koiran kanssa n. 16vuotias.


      • Aloittaja
        ..... kirjoitti:

        Minkä ikäinen "lapsi" tai nuori saisi sitten teidän mielestänne koiraa koirapuistoon viedä. Esimerkiksi olisiko 12 vuotias liian nuori. Entä 16-vuotias ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

        yksi kysymysKirjoittanut: ..... / Eilen / klo 15:51 Minkä ikäinen "lapsi" tai nuori saisi sitten teidän mielestänne koiraa koirapuistoon viedä. Esimerkiksi olisiko 12 vuotias liian nuori. Entä 16-vuotias ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen :)


      • Keskustelun Aloittaja
        Aloittaja kirjoitti:

        yksi kysymysKirjoittanut: ..... / Eilen / klo 15:51 Minkä ikäinen "lapsi" tai nuori saisi sitten teidän mielestänne koiraa koirapuistoon viedä. Esimerkiksi olisiko 12 vuotias liian nuori. Entä 16-vuotias ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

        yksi kysymysKirjoittanut: ..... / Eilen / klo 15:51 Minkä ikäinen "lapsi" tai nuori saisi sitten teidän mielestänne koiraa koirapuistoon viedä. Esimerkiksi olisiko 12 vuotias liian nuori. Entä 16-vuotias ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

        - - - - - - - - - - - - - - - - -- - -
        Se riippuu mielestäni ihan tästä lapsesta, ei mitään liian pienkokoista tms, pitää olla koiraa vahvempi, sekä pitää olla ''ote'' koirasta, koiran tulee tajuta että ohjaaja, vaikka nyt lapsi onkin on laumanjohtaja, ja koiralla ei ole vaikutusvaltaa jos laumanjohtaja antaa käskyn liittyen esimerkiksi seuraamiseen, tulemiseen, ja EI-käskyyn, toisaalta se on kiinni koiran koulutuksesta :P


      • sanoa, vaan se riippuu
        Keskustelun Aloittaja kirjoitti:

        yksi kysymysKirjoittanut: ..... / Eilen / klo 15:51 Minkä ikäinen "lapsi" tai nuori saisi sitten teidän mielestänne koiraa koirapuistoon viedä. Esimerkiksi olisiko 12 vuotias liian nuori. Entä 16-vuotias ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

        - - - - - - - - - - - - - - - - -- - -
        Se riippuu mielestäni ihan tästä lapsesta, ei mitään liian pienkokoista tms, pitää olla koiraa vahvempi, sekä pitää olla ''ote'' koirasta, koiran tulee tajuta että ohjaaja, vaikka nyt lapsi onkin on laumanjohtaja, ja koiralla ei ole vaikutusvaltaa jos laumanjohtaja antaa käskyn liittyen esimerkiksi seuraamiseen, tulemiseen, ja EI-käskyyn, toisaalta se on kiinni koiran koulutuksesta :P

        lapsesta. Eli osattava käyttäytyä koirapuistossa (ei siis leikitä siellä yms.), oltava sen verran "elämänkokemusta", että osaa toimia, jos jotakin on tapahtumaisillaan, eikä jää vaan katselemaan kuten lapsilla tapana. Ja oma koira tunnettava ja pystyttävä pitämään aisoissa. Tässä se vanhempien vastuu juuri eli pienelläkin koiralla voi olla tietyissä tilanteissa valtavat voimat. Lapsen tulee myös osata tulkita koiran eleitä sen verran, että näkee mitä muutkin koirat siellä touhuavat eikä vain se oma. (Tämä tietenkin koskee kaikkia muitakin.)


      • Akita74
        sanoa, vaan se riippuu kirjoitti:

        lapsesta. Eli osattava käyttäytyä koirapuistossa (ei siis leikitä siellä yms.), oltava sen verran "elämänkokemusta", että osaa toimia, jos jotakin on tapahtumaisillaan, eikä jää vaan katselemaan kuten lapsilla tapana. Ja oma koira tunnettava ja pystyttävä pitämään aisoissa. Tässä se vanhempien vastuu juuri eli pienelläkin koiralla voi olla tietyissä tilanteissa valtavat voimat. Lapsen tulee myös osata tulkita koiran eleitä sen verran, että näkee mitä muutkin koirat siellä touhuavat eikä vain se oma. (Tämä tietenkin koskee kaikkia muitakin.)

        Meidän tyttäremme on ulkoiluttanut meidän akitaa koirapuistoissa, siitä asti kun meille tuli noin 1,5 vuotta,tyttö on nyt 10v.

        Muttame olemme alusta asti opettaneet tytölle miten koiran kanssa käyttäydytään,opettaneet myös komentamaan oikealla tavalla ja olla huomioimatta jos koira tekee väärin.

        Paljon on kiinni siitä mitä lapselle opetetaan,mutta myös itse olen törmännyt puistoissa lapsiin, jotka tulevat lupaa kysymättä sörkkimään ja kysymään namit kädessä "saako silittää" koskaan en ole lupaa antanut..ei sillä että koiramme purisi tai jotainen vain pidä siitä että vieraat koskevat koiraani joka on muutenkin varauksellinen.


      • pitäisikin mennä
        Akita74 kirjoitti:

        Meidän tyttäremme on ulkoiluttanut meidän akitaa koirapuistoissa, siitä asti kun meille tuli noin 1,5 vuotta,tyttö on nyt 10v.

        Muttame olemme alusta asti opettaneet tytölle miten koiran kanssa käyttäydytään,opettaneet myös komentamaan oikealla tavalla ja olla huomioimatta jos koira tekee väärin.

        Paljon on kiinni siitä mitä lapselle opetetaan,mutta myös itse olen törmännyt puistoissa lapsiin, jotka tulevat lupaa kysymättä sörkkimään ja kysymään namit kädessä "saako silittää" koskaan en ole lupaa antanut..ei sillä että koiramme purisi tai jotainen vain pidä siitä että vieraat koskevat koiraani joka on muutenkin varauksellinen.

        kuten edell kirjoitti :) Mutta kun siellä puistossa käy näitä nenänkaivajia, sormet haisee hampurailaiselle tai karkille, sitten itketään kun ne kiinnostaa koiraa. Ja kun eivät osaa lähestyä koiraa, tullaan vaan suoraan päin, kädet ojossa ja vielä huutaen tai juosten. Kyllä ihmetyttää ettei vanhemmat sen vertaa välitä, että opettaisivat jos kerran puistoon on pakko lapset viedä, päästää.


      • viemään vahvaa
        Akita74 kirjoitti:

        Meidän tyttäremme on ulkoiluttanut meidän akitaa koirapuistoissa, siitä asti kun meille tuli noin 1,5 vuotta,tyttö on nyt 10v.

        Muttame olemme alusta asti opettaneet tytölle miten koiran kanssa käyttäydytään,opettaneet myös komentamaan oikealla tavalla ja olla huomioimatta jos koira tekee väärin.

        Paljon on kiinni siitä mitä lapselle opetetaan,mutta myös itse olen törmännyt puistoissa lapsiin, jotka tulevat lupaa kysymättä sörkkimään ja kysymään namit kädessä "saako silittää" koskaan en ole lupaa antanut..ei sillä että koiramme purisi tai jotainen vain pidä siitä että vieraat koskevat koiraani joka on muutenkin varauksellinen.

        isoa koiraa koirapuistoon!! ...siellä kaikki ei ole sosiaalisia ja entä jos tulee riitaa koirilla kuka erottaa sen varsinkin kun itsekin eli kymmenvuotias vie periksiantamatonta rotua joka suuttuessaan on ihan muuta kuin perheen pehmolemmikki !! eli ei missään nimessä koirapuistoon vastuutonta vanhemmilta tuollainen!!! Tuollainen vahva rotu vain aikuisten kuljetettavaksi ..ja usein nuo aikuisetkaan ei osaa katsoa tilanteita saati sitten lapsi.


      • että koira
        viemään vahvaa kirjoitti:

        isoa koiraa koirapuistoon!! ...siellä kaikki ei ole sosiaalisia ja entä jos tulee riitaa koirilla kuka erottaa sen varsinkin kun itsekin eli kymmenvuotias vie periksiantamatonta rotua joka suuttuessaan on ihan muuta kuin perheen pehmolemmikki !! eli ei missään nimessä koirapuistoon vastuutonta vanhemmilta tuollainen!!! Tuollainen vahva rotu vain aikuisten kuljetettavaksi ..ja usein nuo aikuisetkaan ei osaa katsoa tilanteita saati sitten lapsi.

        on vielä pentu mutta kahden nurkilla sen oikea luonne ja reviiri ja dominanssi ilmaantuu vasta jolloin on osattava katsoa omansa että muiden koirien perään!!


      • ulkoiluttavat perheen
        että koira kirjoitti:

        on vielä pentu mutta kahden nurkilla sen oikea luonne ja reviiri ja dominanssi ilmaantuu vasta jolloin on osattava katsoa omansa että muiden koirien perään!!

        koiria ja sanovat, että tämä on kiltti, lapsi pärjää sen kanssa.

        Mutta kun ei ajatella sitä, että jokainen vastaantulija ei ole. Miten lapsi pärjää silloin ja pystyy suojelemaan sitä omaa koiraa? Siitä on kyse!!! Mutta vastuuttomat vanhemmat eivät sitä ymmärrä, sitten alkaa tulla ongelmia kun koira huomaa ettei se ulkoiluttaja pystykkään suojelemaan häntä ja sitten aletaan pahimmassa tapauksessa syyttelemään täysin viatonta koiraa siitä.


      • koirapuistossa kävijä
        Akita74 kirjoitti:

        Meidän tyttäremme on ulkoiluttanut meidän akitaa koirapuistoissa, siitä asti kun meille tuli noin 1,5 vuotta,tyttö on nyt 10v.

        Muttame olemme alusta asti opettaneet tytölle miten koiran kanssa käyttäydytään,opettaneet myös komentamaan oikealla tavalla ja olla huomioimatta jos koira tekee väärin.

        Paljon on kiinni siitä mitä lapselle opetetaan,mutta myös itse olen törmännyt puistoissa lapsiin, jotka tulevat lupaa kysymättä sörkkimään ja kysymään namit kädessä "saako silittää" koskaan en ole lupaa antanut..ei sillä että koiramme purisi tai jotainen vain pidä siitä että vieraat koskevat koiraani joka on muutenkin varauksellinen.

        Jos koirapuistoon halutaan päästää lapsia, niin aikuiset mukaan.

        Mitä tahansa saattaa tapahtua ja itse ainakaan ala keskustelemaan vahingonsattuessa 10-vuotiaan tytön kanssa. Kyllä se vaan niin on, että 10-vuotias tyttö on kyllä aivan liian nuori tulemaan kahdestaan akitan kanssa koirapuistoon. Olisin ihan samaa mieltä, vaikka kyseessä olisi minkärotuinen koira.


      • limppuu
        koirapuistossa kävijä kirjoitti:

        Jos koirapuistoon halutaan päästää lapsia, niin aikuiset mukaan.

        Mitä tahansa saattaa tapahtua ja itse ainakaan ala keskustelemaan vahingonsattuessa 10-vuotiaan tytön kanssa. Kyllä se vaan niin on, että 10-vuotias tyttö on kyllä aivan liian nuori tulemaan kahdestaan akitan kanssa koirapuistoon. Olisin ihan samaa mieltä, vaikka kyseessä olisi minkärotuinen koira.

        Mä käyn koirapuistossa hyvinkäällä oman koirani, kanssa. Minusta siellä on mukavaa, ja siellä on mm. sakuja mutta ne eivät käy muiden koirien kimppuun! Ja muut isohkot koirat saattavat joskus leikkiä keskenään, mutta eivät juuri liiemmin! Yleensä omistajat siellä heittävät koirallensa keppiä tms. Ja ne koirat siellä eivät ole agressiivisia, koska siellä lukee "taululla" ettei agressiivisia koiria saa tuoda! Näin vältytään hyökkäyksiltä ja koirapuistossa on tosi kivaa! Ainakin minulla on koirani kanssa siellä hurjan kivaa =) Ja siellä kaikki siivoavat jätöksetkin pois!


      • limppuu
        koirapuistossa kävijä kirjoitti:

        Jos koirapuistoon halutaan päästää lapsia, niin aikuiset mukaan.

        Mitä tahansa saattaa tapahtua ja itse ainakaan ala keskustelemaan vahingonsattuessa 10-vuotiaan tytön kanssa. Kyllä se vaan niin on, että 10-vuotias tyttö on kyllä aivan liian nuori tulemaan kahdestaan akitan kanssa koirapuistoon. Olisin ihan samaa mieltä, vaikka kyseessä olisi minkärotuinen koira.

        Mä käyn koirapuistossa hyvinkäällä oman koirani, kanssa. Minusta siellä on mukavaa, ja siellä on mm. sakuja mutta ne eivät käy muiden koirien kimppuun! Ja muut isohkot koirat saattavat joskus leikkiä keskenään, mutta eivät juuri liiemmin! Yleensä omistajat siellä heittävät koirallensa keppiä tms. Ja ne koirat siellä eivät ole agressiivisia, koska siellä lukee "taululla" ettei agressiivisia koiria saa tuoda! Näin vältytään hyökkäyksiltä ja koirapuistossa on tosi kivaa! Ainakin minulla on koirani kanssa siellä hurjan kivaa =) Ja siellä kaikki siivoavat jätöksetkin pois! ja olen 12-vuotias! Mutta koirani ei ole kovinkaan iso. Ja menen ihan itse. Koirani on hyvin koulutettu ja se tottelee minua!


      • miiuu
        limppuu kirjoitti:

        Mä käyn koirapuistossa hyvinkäällä oman koirani, kanssa. Minusta siellä on mukavaa, ja siellä on mm. sakuja mutta ne eivät käy muiden koirien kimppuun! Ja muut isohkot koirat saattavat joskus leikkiä keskenään, mutta eivät juuri liiemmin! Yleensä omistajat siellä heittävät koirallensa keppiä tms. Ja ne koirat siellä eivät ole agressiivisia, koska siellä lukee "taululla" ettei agressiivisia koiria saa tuoda! Näin vältytään hyökkäyksiltä ja koirapuistossa on tosi kivaa! Ainakin minulla on koirani kanssa siellä hurjan kivaa =) Ja siellä kaikki siivoavat jätöksetkin pois! ja olen 12-vuotias! Mutta koirani ei ole kovinkaan iso. Ja menen ihan itse. Koirani on hyvin koulutettu ja se tottelee minua!

        Tuo keppien heittelyhän on koirapuistossa kiellettyä jos siellä on muitakin koiria. Ja se, että "taululla lukee" ettei agressiivisia koiria saa tuoda, ei tarkoita että niitä ei tuotaisi.


      • Puiston..
        miiuu kirjoitti:

        Tuo keppien heittelyhän on koirapuistossa kiellettyä jos siellä on muitakin koiria. Ja se, että "taululla lukee" ettei agressiivisia koiria saa tuoda, ei tarkoita että niitä ei tuotaisi.

        Ohjeissa lukee jotakuin näin ."keppejä ja leluja saa heittää niin ettei kenenkään muun koiran turvallisuus vaarannu" .


      • riippuvat
        Puiston.. kirjoitti:

        Ohjeissa lukee jotakuin näin ."keppejä ja leluja saa heittää niin ettei kenenkään muun koiran turvallisuus vaarannu" .

        puistosta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe