Miten on, voiko melamiini pintaa maalata mitenkään? Pysyykö maali? Mitä maalia? Olisiko ruiskumaalaus hyvä?
Melamiini
8
28382
Vastaukset
- Petri
Voi maalata. Maali kyllä pysyy, kun karhennat pinnan hiomalla. Yleisesti kaikki "tärpättiohenteiset" maalit käy, esim. Futura ja Empire. Ruiskumaalaus on paras, mutta itse olen maalannut myös pienellä superlon-telalla, jolla saa myös aika hyvän jäljen.
- Leena
Melamiinipintaa kun voi olla vaikea tasaisesti karhentaa, niin pesisin maalinpesuaineella ja sitten maalaisin esimerkiksi Otex-tartuntapohjamaalin. Vasta sitten pienellä superlonrullalla maali.
Maalatut kaapinovet voi hyvin vetää suoraan karhennuksen päälle lopullisella maalilla. - Petri
Leena kirjoitti:
Melamiinipintaa kun voi olla vaikea tasaisesti karhentaa, niin pesisin maalinpesuaineella ja sitten maalaisin esimerkiksi Otex-tartuntapohjamaalin. Vasta sitten pienellä superlonrullalla maali.
Maalatut kaapinovet voi hyvin vetää suoraan karhennuksen päälle lopullisella maalilla.Välttämättä. Itse maalasin kevyen hionnan jälkeen suoraan pintamaalilla, muistaakseni Futuralla, ja hyvin on pysynyt. Kyllä nämä nykyajan maalit ottaa kiinni, vaikkei pintaa niin jokapaikasta saa hiotuksikaan.
- repeankka
Leena kirjoitti:
Maalatut kaapinovet voi hyvin vetää suoraan karhennuksen päälle lopullisella maalilla.pelkkä pesu ei riitä
hionta hiomakoneella
karkeus p180 tai p 220
kiillosta riippuen (tulevan maalin)
kokemusta on
pohjamaalia ei tarvi
mutta liuotinohenteinen pintamaali
vesiohenteiset ei pysy
- Eke
voi paallystaa, mutta kalvon pitaa olla maali kalvoa , voi maalata varsinkin jos melamiini on lastulevyyn pinnoitettu..
- Iroman
Suosittelen: Ronseal melamiini & mdf maali. Kuulin ensimmäisen kerran tila-ohjelmassa. Samalla viikolla maalit kaupasta ja kotiin. Aivan loistavaa jälkeä. Pystyin säilyttämään vanhat kaapinovet mutta ilme muuttui täysin. Ei tarvitse viedä vanhoja ovia kaatopaikalle ja samalla tuli hieman säästettyä luontoakin.
Miksi valitsin?
Vain kevyt hionta/karhennus sinolilla pöly pois. Ei tartunta-aineita ja 1 kerros riittää peittämään. Jos isompia kuvioita tai tummia pintoja niin sitten toinen kerros.
Googleen Ronseal ja löytyy vaikka mitä. - haalennus
apua!saako sellaista jälkeä aikaan että beiget ovet saisi valkeaksi siten että puunkuvio jää himmeästi näkymään taustalle??
- puuseppä....
Ruiskumaalauksella saa kyllä hiukan sinne päin mutta rumat niistä tulee. Ei melamiiniin saa samankaltaista kuultovärjäystä kuin puuhun, materiaalihan ei ime esimerkiksi väriä lainkaan.
Kuultovärjäyksessä efekti muodostuu myöskin puun ominaisuuksien vuoksi. Puun eri vuosikasvut imevät väriä eri tavoin ja itse puunkin väri muuttuu lakkauksessa tai kuultovärjäyksessä ja vaikuttaa lopputulokseen.
Esimerkiksi valkolakkaus antaa samalla värillä ja levitysmäärällä varsin erilaisen lopputuloksen eri puulajeilla, tai samallakin puulajilla riippuen tiheydestä, puun luontaisesta väristä, syyrakenteesta, hionnasta jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171