Kaasari ongelmia !

Avuton..

Asensin uuden kaasuvaijerin, ja nyt kun aion käynnistää skootterin, niin kone alkaa huutaa heti täysillä !!

MIKÄ ONGELMA TÄSSÄ ON?

PS. Kokosin kaasarin jousen, prikan ja piikin samalla tavalla kuin edellisessä kaasuvaijerissa joka meni poikki!

Vastatkaa!!

Kiitos etukäteen, kaikki vastaukset kelpaa tällä hetkellä.. :S

HUOM ! Ei ole paljon kokemusta mistään kaasareista.. Oli eka kerta :) ... ...

17

6427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet onnistunut pujottamaan vaijerin niin että se on jäänyt jumiin ja vaijeri ei liiku vapaasti jolloin kaasu on täysillä asennossa...
      tai sitten neula ei ole kaasarissa "paikoillaan" vaan on jumissa ja luisti jää yläasentoon...
      ennenkuin laitat vaijerin kaasuttajaan kiinni olethan kokeillut vaijerin esteettömän liikeradan esimerkiksi kokeilemakka kaasukahvasta jotta liikkuuko hyvin?
      mikä peli ja vuosimalli se on sillä kaikissa moposkoottereissa ei vaijerit mene kaasuttajassa samaan paikkaan...

      • merkki ja vm.

        Se on CPI Aragon 2007, jossa on Mikunin kaasari

        En tajunnut ostaa Mikunin omaa kaasuvaijeria, olisiko siinä ongelma nimittäin tämä vaijeri minkä ostin on ainakin 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen vaijeri..

        Eli pitäisikö minun ostaa Kaasuvaijeri Mikunin kaasuttimelle, eli alkuperäinen??

        Vaijeri kulkee esteettömästi liikeradassa, ei ongelmia..

        Vaijeri ei jää vetoon ainakaan kaasukahvan perusteella, siellä on vapaasti tilaa, ongelma voi olla se että kun tämä vaijeri on liian lyhyt, ja sen takia se trimmaa kaasarissa se nliian kireälle ja sen takia kaasu on mahdollisesti jäänyt täysi - asentoon, Mitä mieltä SINÄ olet tästä?? :)... Kuulostaa järkevältä..


      • laittanu
        merkki ja vm. kirjoitti:

        Se on CPI Aragon 2007, jossa on Mikunin kaasari

        En tajunnut ostaa Mikunin omaa kaasuvaijeria, olisiko siinä ongelma nimittäin tämä vaijeri minkä ostin on ainakin 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen vaijeri..

        Eli pitäisikö minun ostaa Kaasuvaijeri Mikunin kaasuttimelle, eli alkuperäinen??

        Vaijeri kulkee esteettömästi liikeradassa, ei ongelmia..

        Vaijeri ei jää vetoon ainakaan kaasukahvan perusteella, siellä on vapaasti tilaa, ongelma voi olla se että kun tämä vaijeri on liian lyhyt, ja sen takia se trimmaa kaasarissa se nliian kireälle ja sen takia kaasu on mahdollisesti jäänyt täysi - asentoon, Mitä mieltä SINÄ olet tästä?? :)... Kuulostaa järkevältä..

        , tai ssätäny sen tyhjäkäynti ruuvin oikein..?


      • laittanu
        laittanu kirjoitti:

        , tai ssätäny sen tyhjäkäynti ruuvin oikein..?

        sen oikein, ja säädin sen ruuvin kaikkein pienimmälle ja se edelleen huutaa täysillä !! :S


      • dssdsdfsdf
        laittanu kirjoitti:

        sen oikein, ja säädin sen ruuvin kaikkein pienimmälle ja se edelleen huutaa täysillä !! :S

        Vaijeri ei ole oikein asennettu jos kaasu jää huutamaan. Joko vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa tai se on väärin asennettu. Tuliko öljypumpulle menevä vaijeri varmasti oikein? Jos laitoitkin vahingossa vaijerit väärinpäin?

        Jos tuntuu ettet saa toimimaan niin osta alkuperäinen CPI Aragonin vaijeri.


      • hghg
        dssdsdfsdf kirjoitti:

        Vaijeri ei ole oikein asennettu jos kaasu jää huutamaan. Joko vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa tai se on väärin asennettu. Tuliko öljypumpulle menevä vaijeri varmasti oikein? Jos laitoitkin vahingossa vaijerit väärinpäin?

        Jos tuntuu ettet saa toimimaan niin osta alkuperäinen CPI Aragonin vaijeri.

        Kylllä katoin edellisestä vaijerista mallia, että kyllä ne vaijerit on ihan oikeinpäin ja öljypumppuvaijeri on oikein asennettu.. Taitaa varmaan olla niin että vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa kun tämä vaijeri mikä mulla on 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen kun se oli jollekin criszugin kaasarille tarkoitettu ja mulla on mikunin kaasari.

        Täytyy varmaan palauttaa tämä vaijeri ja hankin se Alkuperäisen Mikunin kaasarille tarkoitetun kaasuvaijerin !

        Mitäs mieltä SINÄ olet tästä? Kuulostaako järkevältä?


      • os..
        hghg kirjoitti:

        Kylllä katoin edellisestä vaijerista mallia, että kyllä ne vaijerit on ihan oikeinpäin ja öljypumppuvaijeri on oikein asennettu.. Taitaa varmaan olla niin että vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa kun tämä vaijeri mikä mulla on 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen kun se oli jollekin criszugin kaasarille tarkoitettu ja mulla on mikunin kaasari.

        Täytyy varmaan palauttaa tämä vaijeri ja hankin se Alkuperäisen Mikunin kaasarille tarkoitetun kaasuvaijerin !

        Mitäs mieltä SINÄ olet tästä? Kuulostaako järkevältä?

        Kuitenkin vaijerissa on vaijerin ulkokuori ja sen sisällä vaijeri. Tässä on siis ratkaisevaa ulkokuoren ja sisäisen vaijerin pituusero. Se säätää kaasuttajaa.
        Mittaa sen pätkän pituus, joka tulee esiin ulkokuoresta.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        hghg kirjoitti:

        Kylllä katoin edellisestä vaijerista mallia, että kyllä ne vaijerit on ihan oikeinpäin ja öljypumppuvaijeri on oikein asennettu.. Taitaa varmaan olla niin että vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa kun tämä vaijeri mikä mulla on 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen kun se oli jollekin criszugin kaasarille tarkoitettu ja mulla on mikunin kaasari.

        Täytyy varmaan palauttaa tämä vaijeri ja hankin se Alkuperäisen Mikunin kaasarille tarkoitetun kaasuvaijerin !

        Mitäs mieltä SINÄ olet tästä? Kuulostaako järkevältä?

        Miks helvetissä sä pistät huutomerkkejä koko ajan! hä! mitä ! hä! vittu ett'äse on ärsyttävää! saatana!


    • Vaijeri on liian lyhyt,eli vaijerin kuoren lopun ja vaijerin pään väli ei täsmää oikeaan,jos on säätömahdollisuus niin voi kokeilla mut luulen et alkuperäisen terttet.

      • fdfad

        En mä viitsi alkaa sääteleen mitään, koska ne kaikki on perusasetuksilla.

        Uskon että alkuperäisen vaijerin ostaminen auttaisi tähän pulmaan aika hyvin, silloin kun asensin sitä vaijeria siihen kaasariin, niin sen kokoaminenkin oli aika työlästä ja turhan jäykkää, eli alussa tuntui jo ettei tää ole oikea tähän, mut kun kerta ensimäisen kerran tällaista teen, niin en oikein hokannut sitä.

        Eli uutta alkuperäistä kaasuvaijeria sitten eikun ostamaan, eikö vain ?? :)

        (PS. Kun asensin "uutta" öljyvaijeria, niin siihenkään se ei täsmännyt, ELI PIDIN SEN ALKUPERÄISEN vaijerin siinä, eli tarkoitan että se öljypumpun mekanismin jousi ei palautanut kunnolla perälle.)


      • fdfad kirjoitti:

        En mä viitsi alkaa sääteleen mitään, koska ne kaikki on perusasetuksilla.

        Uskon että alkuperäisen vaijerin ostaminen auttaisi tähän pulmaan aika hyvin, silloin kun asensin sitä vaijeria siihen kaasariin, niin sen kokoaminenkin oli aika työlästä ja turhan jäykkää, eli alussa tuntui jo ettei tää ole oikea tähän, mut kun kerta ensimäisen kerran tällaista teen, niin en oikein hokannut sitä.

        Eli uutta alkuperäistä kaasuvaijeria sitten eikun ostamaan, eikö vain ?? :)

        (PS. Kun asensin "uutta" öljyvaijeria, niin siihenkään se ei täsmännyt, ELI PIDIN SEN ALKUPERÄISEN vaijerin siinä, eli tarkoitan että se öljypumpun mekanismin jousi ei palautanut kunnolla perälle.)

        Kyllä alkuperäisen kannalla olen ja sen asennuskin käy helposti.


    • Vaijeri luultavasti liian lyhyt.Eli vaijerin kuoren lopun ja vaijerin loppupään väli liian lyhyt.sitä voi ehkä säätää mut en tiedä voiko tarpeeksi.Luultavasti tarttet alkuperäisen Mikun vaijerin..

      • hghgf

        Joo, niin tartten, Kiitos avusta ja tiedosta todella paljon

        Nyt eikun uutta ostamaan !!

        :D


      • hghgf kirjoitti:

        Joo, niin tartten, Kiitos avusta ja tiedosta todella paljon

        Nyt eikun uutta ostamaan !!

        :D

        Hyvää Juhannusta sullekkin.


      • ..
        janski69 kirjoitti:

        Hyvää Juhannusta sullekkin.

        Samoin sulle :D


    • vaijerin katkaissut

      haistakaa vittu!

      • Anonyymi

        Haista vittu ja hyvää vappua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe