Kaasari ongelmia !

Avuton..

Asensin uuden kaasuvaijerin, ja nyt kun aion käynnistää skootterin, niin kone alkaa huutaa heti täysillä !!

MIKÄ ONGELMA TÄSSÄ ON?

PS. Kokosin kaasarin jousen, prikan ja piikin samalla tavalla kuin edellisessä kaasuvaijerissa joka meni poikki!

Vastatkaa!!

Kiitos etukäteen, kaikki vastaukset kelpaa tällä hetkellä.. :S

HUOM ! Ei ole paljon kokemusta mistään kaasareista.. Oli eka kerta :) ... ...

17

6676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet onnistunut pujottamaan vaijerin niin että se on jäänyt jumiin ja vaijeri ei liiku vapaasti jolloin kaasu on täysillä asennossa...
      tai sitten neula ei ole kaasarissa "paikoillaan" vaan on jumissa ja luisti jää yläasentoon...
      ennenkuin laitat vaijerin kaasuttajaan kiinni olethan kokeillut vaijerin esteettömän liikeradan esimerkiksi kokeilemakka kaasukahvasta jotta liikkuuko hyvin?
      mikä peli ja vuosimalli se on sillä kaikissa moposkoottereissa ei vaijerit mene kaasuttajassa samaan paikkaan...

      • merkki ja vm.

        Se on CPI Aragon 2007, jossa on Mikunin kaasari

        En tajunnut ostaa Mikunin omaa kaasuvaijeria, olisiko siinä ongelma nimittäin tämä vaijeri minkä ostin on ainakin 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen vaijeri..

        Eli pitäisikö minun ostaa Kaasuvaijeri Mikunin kaasuttimelle, eli alkuperäinen??

        Vaijeri kulkee esteettömästi liikeradassa, ei ongelmia..

        Vaijeri ei jää vetoon ainakaan kaasukahvan perusteella, siellä on vapaasti tilaa, ongelma voi olla se että kun tämä vaijeri on liian lyhyt, ja sen takia se trimmaa kaasarissa se nliian kireälle ja sen takia kaasu on mahdollisesti jäänyt täysi - asentoon, Mitä mieltä SINÄ olet tästä?? :)... Kuulostaa järkevältä..


      • laittanu
        merkki ja vm. kirjoitti:

        Se on CPI Aragon 2007, jossa on Mikunin kaasari

        En tajunnut ostaa Mikunin omaa kaasuvaijeria, olisiko siinä ongelma nimittäin tämä vaijeri minkä ostin on ainakin 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen vaijeri..

        Eli pitäisikö minun ostaa Kaasuvaijeri Mikunin kaasuttimelle, eli alkuperäinen??

        Vaijeri kulkee esteettömästi liikeradassa, ei ongelmia..

        Vaijeri ei jää vetoon ainakaan kaasukahvan perusteella, siellä on vapaasti tilaa, ongelma voi olla se että kun tämä vaijeri on liian lyhyt, ja sen takia se trimmaa kaasarissa se nliian kireälle ja sen takia kaasu on mahdollisesti jäänyt täysi - asentoon, Mitä mieltä SINÄ olet tästä?? :)... Kuulostaa järkevältä..

        , tai ssätäny sen tyhjäkäynti ruuvin oikein..?


      • laittanu
        laittanu kirjoitti:

        , tai ssätäny sen tyhjäkäynti ruuvin oikein..?

        sen oikein, ja säädin sen ruuvin kaikkein pienimmälle ja se edelleen huutaa täysillä !! :S


      • dssdsdfsdf
        laittanu kirjoitti:

        sen oikein, ja säädin sen ruuvin kaikkein pienimmälle ja se edelleen huutaa täysillä !! :S

        Vaijeri ei ole oikein asennettu jos kaasu jää huutamaan. Joko vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa tai se on väärin asennettu. Tuliko öljypumpulle menevä vaijeri varmasti oikein? Jos laitoitkin vahingossa vaijerit väärinpäin?

        Jos tuntuu ettet saa toimimaan niin osta alkuperäinen CPI Aragonin vaijeri.


      • hghg
        dssdsdfsdf kirjoitti:

        Vaijeri ei ole oikein asennettu jos kaasu jää huutamaan. Joko vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa tai se on väärin asennettu. Tuliko öljypumpulle menevä vaijeri varmasti oikein? Jos laitoitkin vahingossa vaijerit väärinpäin?

        Jos tuntuu ettet saa toimimaan niin osta alkuperäinen CPI Aragonin vaijeri.

        Kylllä katoin edellisestä vaijerista mallia, että kyllä ne vaijerit on ihan oikeinpäin ja öljypumppuvaijeri on oikein asennettu.. Taitaa varmaan olla niin että vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa kun tämä vaijeri mikä mulla on 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen kun se oli jollekin criszugin kaasarille tarkoitettu ja mulla on mikunin kaasari.

        Täytyy varmaan palauttaa tämä vaijeri ja hankin se Alkuperäisen Mikunin kaasarille tarkoitetun kaasuvaijerin !

        Mitäs mieltä SINÄ olet tästä? Kuulostaako järkevältä?


      • os..
        hghg kirjoitti:

        Kylllä katoin edellisestä vaijerista mallia, että kyllä ne vaijerit on ihan oikeinpäin ja öljypumppuvaijeri on oikein asennettu.. Taitaa varmaan olla niin että vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa kun tämä vaijeri mikä mulla on 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen kun se oli jollekin criszugin kaasarille tarkoitettu ja mulla on mikunin kaasari.

        Täytyy varmaan palauttaa tämä vaijeri ja hankin se Alkuperäisen Mikunin kaasarille tarkoitetun kaasuvaijerin !

        Mitäs mieltä SINÄ olet tästä? Kuulostaako järkevältä?

        Kuitenkin vaijerissa on vaijerin ulkokuori ja sen sisällä vaijeri. Tässä on siis ratkaisevaa ulkokuoren ja sisäisen vaijerin pituusero. Se säätää kaasuttajaa.
        Mittaa sen pätkän pituus, joka tulee esiin ulkokuoresta.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        hghg kirjoitti:

        Kylllä katoin edellisestä vaijerista mallia, että kyllä ne vaijerit on ihan oikeinpäin ja öljypumppuvaijeri on oikein asennettu.. Taitaa varmaan olla niin että vaijerissa ei ole tarpeeksi varaa kun tämä vaijeri mikä mulla on 5 cm lyhyempi kuin se alkuperäinen kun se oli jollekin criszugin kaasarille tarkoitettu ja mulla on mikunin kaasari.

        Täytyy varmaan palauttaa tämä vaijeri ja hankin se Alkuperäisen Mikunin kaasarille tarkoitetun kaasuvaijerin !

        Mitäs mieltä SINÄ olet tästä? Kuulostaako järkevältä?

        Miks helvetissä sä pistät huutomerkkejä koko ajan! hä! mitä ! hä! vittu ett'äse on ärsyttävää! saatana!


    • Vaijeri on liian lyhyt,eli vaijerin kuoren lopun ja vaijerin pään väli ei täsmää oikeaan,jos on säätömahdollisuus niin voi kokeilla mut luulen et alkuperäisen terttet.

      • fdfad

        En mä viitsi alkaa sääteleen mitään, koska ne kaikki on perusasetuksilla.

        Uskon että alkuperäisen vaijerin ostaminen auttaisi tähän pulmaan aika hyvin, silloin kun asensin sitä vaijeria siihen kaasariin, niin sen kokoaminenkin oli aika työlästä ja turhan jäykkää, eli alussa tuntui jo ettei tää ole oikea tähän, mut kun kerta ensimäisen kerran tällaista teen, niin en oikein hokannut sitä.

        Eli uutta alkuperäistä kaasuvaijeria sitten eikun ostamaan, eikö vain ?? :)

        (PS. Kun asensin "uutta" öljyvaijeria, niin siihenkään se ei täsmännyt, ELI PIDIN SEN ALKUPERÄISEN vaijerin siinä, eli tarkoitan että se öljypumpun mekanismin jousi ei palautanut kunnolla perälle.)


      • fdfad kirjoitti:

        En mä viitsi alkaa sääteleen mitään, koska ne kaikki on perusasetuksilla.

        Uskon että alkuperäisen vaijerin ostaminen auttaisi tähän pulmaan aika hyvin, silloin kun asensin sitä vaijeria siihen kaasariin, niin sen kokoaminenkin oli aika työlästä ja turhan jäykkää, eli alussa tuntui jo ettei tää ole oikea tähän, mut kun kerta ensimäisen kerran tällaista teen, niin en oikein hokannut sitä.

        Eli uutta alkuperäistä kaasuvaijeria sitten eikun ostamaan, eikö vain ?? :)

        (PS. Kun asensin "uutta" öljyvaijeria, niin siihenkään se ei täsmännyt, ELI PIDIN SEN ALKUPERÄISEN vaijerin siinä, eli tarkoitan että se öljypumpun mekanismin jousi ei palautanut kunnolla perälle.)

        Kyllä alkuperäisen kannalla olen ja sen asennuskin käy helposti.


    • Vaijeri luultavasti liian lyhyt.Eli vaijerin kuoren lopun ja vaijerin loppupään väli liian lyhyt.sitä voi ehkä säätää mut en tiedä voiko tarpeeksi.Luultavasti tarttet alkuperäisen Mikun vaijerin..

      • hghgf

        Joo, niin tartten, Kiitos avusta ja tiedosta todella paljon

        Nyt eikun uutta ostamaan !!

        :D


      • hghgf kirjoitti:

        Joo, niin tartten, Kiitos avusta ja tiedosta todella paljon

        Nyt eikun uutta ostamaan !!

        :D

        Hyvää Juhannusta sullekkin.


      • ..
        janski69 kirjoitti:

        Hyvää Juhannusta sullekkin.

        Samoin sulle :D


    • vaijerin katkaissut

      haistakaa vittu!

      • Anonyymi

        Haista vittu ja hyvää vappua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      233
      4159
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2624
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2355
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1426
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      115
      1406
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1087
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      953
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe