Tervehdys!
Meinasin tehdä nyt kesällä jätkänkynttilöitä kuivamaan kerrankin muistaessani.
Kertokaapa vinkkejä ja kokemuksia.
- Mistä puusta parhaat jätkänkynttilät?
- Kuinka paksuja ja pitkiä?
- Miten pystyviiltojen sahaaminen onnistuu parhaiten moottorisahalla kun ei ole oikein mitään mihin pölkyt kiinnittäisi?
- Sytytetäänkö alhaalta vai ylhäältä ja miten?
- Muita vinkkejä?
Kiitos etukäteen ja hyvää Jussia kaikille!
Parhaat jätkänkynttilä vinkit?
3
1594
Vastaukset
- huhuhuhuhuhuhu
poraa keskelle reikä ja alas ilmareikiä 2-4kpl.Palaa kuin soihtu,paljon pitempään ja tarkemmin.kokeile
- jo 10 vuotta
Osta vaikka romuliikkeestä (kuusakoski Oy) sellaista 20-30 cm halkaisijaltaan olevaa teräsputkea. seinämäksi riittää joku 2-3 milliä. myös vanhat valurautaiset viemäriputket käy. leikkaa siitä rälläkällä sellaisia jätkänkynttilänmittaisia pätkiä ja kylkiin viiltoja senvarran mitä haluat "liekkien loimuavan" sivuilta. Alas pari kolme poikkiviiltoa johonkin 3-5 cm korkeuteen putken tyvestä ilmarei-iksi. Sitten katkot samanmittaisia mänty/kuusipöllejä ja halot ne muutaman sentin pilkkeiksi ja kiilaat niitä putken täyteen. sytytyspala alle ja komiasti palaa eikä jää edes "kantoa" palamatta. Jos haluaa tyylitellä niin putken yläpään voi leikellä epätasaiseksi "lieskoiksi" aivan kuin se olisi palanut.
- ukko-mara
jätkän kynttilät olen tehnyt kuusesta halkaisijaltaan 15-20cm
ja keväällä kun pihka alkaa juoksemaan, siksi silloin puu pihkottuu hyvin,
metrin mitta riittää, sahaa viillot kun puut on pitkänä sitten vasta pätkit
tuon sytytys asian saat itse miettä , - Anonyymi
Netistä saa myös tilaamalla, jos ei halua itse tehdä. Mä oon tilannut täältä ku ei kerran ole omaa puustoa missään. https://kotikauppa.com/products/jatkankynttila-akseli?_pos=1&_sid=e0e23eaa4&_ss=r
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013