Tervehdys!
Meinasin tehdä nyt kesällä jätkänkynttilöitä kuivamaan kerrankin muistaessani.
Kertokaapa vinkkejä ja kokemuksia.
- Mistä puusta parhaat jätkänkynttilät?
- Kuinka paksuja ja pitkiä?
- Miten pystyviiltojen sahaaminen onnistuu parhaiten moottorisahalla kun ei ole oikein mitään mihin pölkyt kiinnittäisi?
- Sytytetäänkö alhaalta vai ylhäältä ja miten?
- Muita vinkkejä?
Kiitos etukäteen ja hyvää Jussia kaikille!
Parhaat jätkänkynttilä vinkit?
3
1571
Vastaukset
- huhuhuhuhuhuhu
poraa keskelle reikä ja alas ilmareikiä 2-4kpl.Palaa kuin soihtu,paljon pitempään ja tarkemmin.kokeile
- jo 10 vuotta
Osta vaikka romuliikkeestä (kuusakoski Oy) sellaista 20-30 cm halkaisijaltaan olevaa teräsputkea. seinämäksi riittää joku 2-3 milliä. myös vanhat valurautaiset viemäriputket käy. leikkaa siitä rälläkällä sellaisia jätkänkynttilänmittaisia pätkiä ja kylkiin viiltoja senvarran mitä haluat "liekkien loimuavan" sivuilta. Alas pari kolme poikkiviiltoa johonkin 3-5 cm korkeuteen putken tyvestä ilmarei-iksi. Sitten katkot samanmittaisia mänty/kuusipöllejä ja halot ne muutaman sentin pilkkeiksi ja kiilaat niitä putken täyteen. sytytyspala alle ja komiasti palaa eikä jää edes "kantoa" palamatta. Jos haluaa tyylitellä niin putken yläpään voi leikellä epätasaiseksi "lieskoiksi" aivan kuin se olisi palanut.
- ukko-mara
jätkän kynttilät olen tehnyt kuusesta halkaisijaltaan 15-20cm
ja keväällä kun pihka alkaa juoksemaan, siksi silloin puu pihkottuu hyvin,
metrin mitta riittää, sahaa viillot kun puut on pitkänä sitten vasta pätkit
tuon sytytys asian saat itse miettä , - Anonyymi
Netistä saa myös tilaamalla, jos ei halua itse tehdä. Mä oon tilannut täältä ku ei kerran ole omaa puustoa missään. https://kotikauppa.com/products/jatkankynttila-akseli?_pos=1&_sid=e0e23eaa4&_ss=r
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791