Hei. Minulla on kirvellyt silmiä jo todella pitkän ajan. Pieni tuulenvire, ylöspäin katsominen tai jopa ajatuskin kirvelevistä silmistä saa silmäni ärtymään ja vuotamaan. Tänään ostin silmätippoja ja niistä ei tunnu olevan apua. Päinvastoin, ne pahentavat silmiäni. Kun laitan tipat, aluksi tuntuu paremmalta ja sitten viiden minuutin sisällä laukeaa reaktio joka saa silmät kirvelemään ja vuotamaan kuin itkisin. Samalla tuntuu että silmät rejähtäisivät. En ole allerginen millekkään tippojen aineksille. Ehdotuksia mikä auttaisi ja mitkä silmätipat toimisivat? Kiitos etukäteen!
Kirvelevät silmät
3
535
Vastaukset
- Säilöntäaineeettomat tip
Minulla kans heti ulkona vähänkin tuullessa silmiä kirvelee, etenkin oikeaa silmää. Silmät menee tulipunaisiksi ja vuotavat kuin seula, valkoista mömmöä tursuaa silmänurkista.
Itse käytän säilöntäaineettomia Oculac-tippoja, auttavat jonkun verraan. Minula kylläkin on allergioita eli osasyy niissäkin. - Kirveleviin silmiin
kannattaa kokeilla säilöntäaineettomia tippoja joita saa "kerta-annos"-pipeteissä, esim Artelac tai jäykempiä kuten oftagel tai systane.
- Mummi 64 v.
Hei,
Minä kärsin kirvelevistä silmistä vuosikausia, kunnes lopetin silmänympärysvoitteiten käytön ja myös ns. Anti aging voiteiden käytön. Nyt ei kirvele enää ollenkaan ja olen voinut lopettaa silmätippojen käytön. Kumpa vain aikaisemmin olisin lopettanut niiden käytön!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812