Tekstaripaketin laskutus väärin perustein?

luurinen

Morjens, otin 9.4.2009 Telefinlandin Tekstari-paketin (1000 tekstiviestiä kuukaudessa hintaan 7,95€). Toukokuun lopussa minulle tuli lasku, jonka laskutusjakso oli 9.4. - 25.5. ja joka oli suurudeltaan 96,54 euroa. Olin lähettänyt em. aikavälillä 1795 tekstiviestiä sekä puhunut ja siirtänyt dataa vähän. Laskun tekstiviestit-osiossa kuukausimaksuun sisältyi 1000 viestiä, mutta ylimenevistä 795 viestistä laskutettiinkin normaalitaksan mukaisesti, yhteensä 70,36 euroa.

Soitin asiakaspalveluun, palvelija lupasi hyvittää 70 euroa laskusta. Minusta tämä ei kuitenkaan periaatteesta riittänyt, vaan tein asiasta kirjallisen reklamaation. Se käsiteltiin nopeasti, ja kirjallinen vastaus oli, että laskua ei mitätöidä vaan se tulee maksaa kokonaisuudessaan.

Nyt kysynkin, onko tämä aivan palvelulupauksen mukaista, jos kerta kuussa saa sen 1000 tekstiviestiä lähettää hintaan 7,95€? Tiedän kyllä laskutusjaksoista ja niiden poikkeavuuksista kalenterikuukausiin, mutta tämä kuulostaa jo kusetukselta. Miksi asiakaspalvelija puhelimessa lupasi hyvittää 70 euroa, mutta kirjallinen vastaus ei euroakaan?

7

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritys...

      Heh. Tele Finlandin mielestä kuukauden pituus on 50 vrk. Aika ovelaa. Kuulostaa huijaamiselta. Soitappa sinne uudestaan ja kerro, että olet alustavasti jutellut kuluttajaneuvonnan asiamiehen kanssa. Yleensä silloin perääntyvät, ainakin nyt kun kyseessä tuntuu olevan aika selvä huijausyritys.

      • luurinen

        Näin tehdään!


      • hah
        luurinen kirjoitti:

        Näin tehdään!

        Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.


      • pyytää hyvitys
        hah kirjoitti:

        Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.

        kun reklamoidaan niin asiakas saattaa jopa hävitä siinä, kun sillin viilataan pykäliä.


      • tf
        hah kirjoitti:

        Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.

        reklamaatioita ei käsittele lakimies.


    • mää vain

      Tavan rivi-aspalainen ei voi hyvittää enää mitään sen jälkeen kun reklaamaatiosta on tullut päätös. Itse olisin tyytynyt 70e hyvitykseen koska käytännössä tuossa ajassa olisi pitänyt olla 2* 7,95 kuukausimaksuja eli hyvitys olisi ollut vähän yli 60e. Mutta tyhmä ku tyhmä.

      • 14 vuotta asiakkaana ollut

        miksi TeliaSonera ei menesty Suomessa:).

        - Venytetään laskutuskausia, jotta saadaan laskuttaa lisähinnalla.

        - Ns. asiakaspalvelu haukkuu asiakasta tyhmäksi.

        Varmasti alkuperäisen viestin kirjoittanut vaihtaa operaattoria heti kun pystyy, mutta kertoo kyllä kaikille kuinka p... operaattori on.

        Tyytyväinen asiakas pysyy ja maksaa vuosia, mutta tyytymättömänä lähtenyt ei tule koskaan vapaaehtoisesti takaisin. Siirsin kaikki liittymäni TeliaSoneralta DNA:lle, pelkät perusmaksut ovat 700 euroa vuodessa. Ennen kehuin TeliaSoneraa tutuille, nykyään haukun ja useampikin tuttavani on myös päätynyt kilpailijoille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      80
      5619
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      127
      3913
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      44
      3763
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3434
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2868
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2389
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2174
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2071
    9. 31
      1756
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      429
      1739
    Aihe