Tekstaripaketin laskutus väärin perustein?

luurinen

Morjens, otin 9.4.2009 Telefinlandin Tekstari-paketin (1000 tekstiviestiä kuukaudessa hintaan 7,95€). Toukokuun lopussa minulle tuli lasku, jonka laskutusjakso oli 9.4. - 25.5. ja joka oli suurudeltaan 96,54 euroa. Olin lähettänyt em. aikavälillä 1795 tekstiviestiä sekä puhunut ja siirtänyt dataa vähän. Laskun tekstiviestit-osiossa kuukausimaksuun sisältyi 1000 viestiä, mutta ylimenevistä 795 viestistä laskutettiinkin normaalitaksan mukaisesti, yhteensä 70,36 euroa.

Soitin asiakaspalveluun, palvelija lupasi hyvittää 70 euroa laskusta. Minusta tämä ei kuitenkaan periaatteesta riittänyt, vaan tein asiasta kirjallisen reklamaation. Se käsiteltiin nopeasti, ja kirjallinen vastaus oli, että laskua ei mitätöidä vaan se tulee maksaa kokonaisuudessaan.

Nyt kysynkin, onko tämä aivan palvelulupauksen mukaista, jos kerta kuussa saa sen 1000 tekstiviestiä lähettää hintaan 7,95€? Tiedän kyllä laskutusjaksoista ja niiden poikkeavuuksista kalenterikuukausiin, mutta tämä kuulostaa jo kusetukselta. Miksi asiakaspalvelija puhelimessa lupasi hyvittää 70 euroa, mutta kirjallinen vastaus ei euroakaan?

7

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritys...

      Heh. Tele Finlandin mielestä kuukauden pituus on 50 vrk. Aika ovelaa. Kuulostaa huijaamiselta. Soitappa sinne uudestaan ja kerro, että olet alustavasti jutellut kuluttajaneuvonnan asiamiehen kanssa. Yleensä silloin perääntyvät, ainakin nyt kun kyseessä tuntuu olevan aika selvä huijausyritys.

      • luurinen

        Näin tehdään!


      • hah
        luurinen kirjoitti:

        Näin tehdään!

        Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.


      • pyytää hyvitys
        hah kirjoitti:

        Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.

        kun reklamoidaan niin asiakas saattaa jopa hävitä siinä, kun sillin viilataan pykäliä.


      • tf
        hah kirjoitti:

        Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.

        reklamaatioita ei käsittele lakimies.


    • mää vain

      Tavan rivi-aspalainen ei voi hyvittää enää mitään sen jälkeen kun reklaamaatiosta on tullut päätös. Itse olisin tyytynyt 70e hyvitykseen koska käytännössä tuossa ajassa olisi pitänyt olla 2* 7,95 kuukausimaksuja eli hyvitys olisi ollut vähän yli 60e. Mutta tyhmä ku tyhmä.

      • 14 vuotta asiakkaana ollut

        miksi TeliaSonera ei menesty Suomessa:).

        - Venytetään laskutuskausia, jotta saadaan laskuttaa lisähinnalla.

        - Ns. asiakaspalvelu haukkuu asiakasta tyhmäksi.

        Varmasti alkuperäisen viestin kirjoittanut vaihtaa operaattoria heti kun pystyy, mutta kertoo kyllä kaikille kuinka p... operaattori on.

        Tyytyväinen asiakas pysyy ja maksaa vuosia, mutta tyytymättömänä lähtenyt ei tule koskaan vapaaehtoisesti takaisin. Siirsin kaikki liittymäni TeliaSoneralta DNA:lle, pelkät perusmaksut ovat 700 euroa vuodessa. Ennen kehuin TeliaSoneraa tutuille, nykyään haukun ja useampikin tuttavani on myös päätynyt kilpailijoille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe