Yhteensattumia

Mittasin verenpaineeni.
Se oli 120/80/67.
Mietin, kuinka se oli niin tutun tuntuinen.
Sehän oli sama, mikä oli sen vehkeen käyttöoppaan kuvassa.

Muutaman minuutin kuluttua tein uuden mittauksen.
128/84/65 ei siis tietenkään sama.

Kuinkahan monta mittausta pitäisi ottaa, että saisin ensimmäisen mittauksen arvot uudelleen.
Ehkä elinaikani ei riittäisi.

Kerran lankapuhelimen aikaan soitin kaverilleni.
Juuri samaan aikaan soitti toinenkin henkilö samaan numeroon. Sitten me vaan rupateltiin kolmestaan ja ihmeteltiin, kuinka se oli mahdollista?

Jos yrittäisi tosissaan samaa, niin tuskinpa sekään onnistuisi.

13

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiiulin´´

´Mulle ei sattunut aivan samanlaista puhelimessa , mutta sattumaa oli sekin.
      Olin pyörittänyt erään naapurin numeron tarkoituksenani soittaa hänelle,
      mutta sieltäpä kuuluikin sisareni ääni 200km päästä.
      Hän oli soittanut minulle samalla hetkellä kun minä soitin tälle naapurilleni

Mieleeni tuli huvittava ajatus jälkeenpäin , kumpikohan senkin soiton maksoi minä vai sisareni, vai maksoimmeko molemmat.

Verenpaineeni tiedot ovat hunningolla, niistä ei ol mitään vertauskuvaa

• Kerran ajattelin soittaa siskolleni..En ehtinyt kuin nostaa luurin ,kun oli jo toisessa päässä.. Nämä on kans hauskoja,kun ajattelee jotain ihmistä ja heti on oven takana..tai soittaa..Kyllä telepatiaa on..

• K-leija3*
        irkku-37 kirjoitti:

Kerran ajattelin soittaa siskolleni..En ehtinyt kuin nostaa luurin ,kun oli jo toisessa päässä.. Nämä on kans hauskoja,kun ajattelee jotain ihmistä ja heti on oven takana..tai soittaa..Kyllä telepatiaa on..

Minulla oli yksi lottorivi ainaki 15 vuotta, 7-8 euroa nykyrahassa muutaman kerran sain. Lopetin lottoamisen tykkänään muutama vuosi takaperin, mutta kyllä se lottoarvonta useimmiten tulee kasottua, kun siinä keinutuolissa uutisten jälkeen viipyy odotellen kakkosen saksalaissarjan alkua.
        Sellaista sattumaa en toivo, että sille riville päävoitto osuisi, koska rivi ei näköään ikinä unohdu mielestä (3,7,9,17,21,24ja 36).

• kärpänen*
        K-leija3* kirjoitti:

Minulla oli yksi lottorivi ainaki 15 vuotta, 7-8 euroa nykyrahassa muutaman kerran sain. Lopetin lottoamisen tykkänään muutama vuosi takaperin, mutta kyllä se lottoarvonta useimmiten tulee kasottua, kun siinä keinutuolissa uutisten jälkeen viipyy odotellen kakkosen saksalaissarjan alkua.
        Sellaista sattumaa en toivo, että sille riville päävoitto osuisi, koska rivi ei näköään ikinä unohdu mielestä (3,7,9,17,21,24ja 36).

Sattumien summaa
        on se niin kummaa

Onneksi on huono pää
        ei sinne numerot muistiin jää

• *Kukkahame*
        kärpänen* kirjoitti:

Sattumien summaa
        on se niin kummaa

Onneksi on huono pää

Minun niin piti tähän aikaan lähteä mökille, no pilvet sattumalta tulivat jäädäkseen tänne sataa kuin saavista kaataen, soitin ja peruin koko menon.
        En jaksa edes ajatella miten hauskaa olisi voinut olla, kertovat ne siellä olijat sen joskus.
        Enpä muista että on ollut pitkään aikaan näin sateista, jos on niin hyvä että olen unohtanut.

• K-leija3* kirjoitti:

En koskaan veikannut vakiorivillä, koska pelkäsin, että unohduksen viikolla se sattuu kohdalle.

Pelkuri taidan olla turhaan.

• jjoutava
        kärpänen* kirjoitti:

Sattumien summaa
        on se niin kummaa

Onneksi on huono pää

kun pimeällä ajettiin valottomilla pyörillä niin naamat sattu yhteen oli se aikamoinen pläjäys.

• K-leija3*
        kärpänen* kirjoitti:

Sattumien summaa
        on se niin kummaa

Onneksi on huono pää

Aikaa se vei, mutta kyllä sitten viidessätoista vuodessa opin ja siellä pysyy.

• Hintriika*
        K-leija3* kirjoitti:

Vähän samanlainen muistilasti minullakin! Miehelläni oli vakiolottorivi ties kuinka pitkään. Minä lopetin lottoamisen hänen kuolemansa jälkeen, mutta vielä nytkin, 12 vuotta myöhemmin, osaan sen rivin ulkoa.

Olenkohan pari-kolme kertaa lotannut yksinoloni aikana, silloin olen ottanut koneen arpomat rivit.

Onneksi harvoin olen edes telkkarin äärellä, kun lottoarvonta tulee. Olisi se kamalaa nähdä ruudussa ne mieheni vakiorivin lottonumerot!

• Olin Helsinkiläisessä hammaslääkärissä. Meitä oli kaksi mieshenkilöä odottamassa vuoroamme.

Ovi aukesi ja hammaslääkäri kutsui sisään nimeltä. Me molemmat nousimme seisomaan mennäksemme hoitoon. Hammaslääkäri sulki oven ja me jäimme jatkamaan odotusta.

Sukunimemme siis oli sama, mutta samanniminen ilmoitti synnyinpaikakseen nn:än, eili pienen Länsi-Uudenmaan kunnan, jossa asukkaita n.1000. Sieltähän minäkin.

Ruotsalainen sukunimi, sama synnyinkunta ja synnyinpaikkojen etäisyyskin alta 10 km. Samanikäisiäkin olimme noin päällisin puolin arvioiden mutta emme tunteneet toisiamme.

Monta asiaa: Sama sukunimi, samat lähtökohdat ja kohtaaminen samalla kellonlyömällä Helsinkiläisessä hammaslääkärissä. Olikohan samannimisen hampaissakin sama vika? Sukulaisia emme ole.

• jjoutava

viereisen luukun asiakas hämmästyksekseni sanoi nimeni ja osoitekin oli muuten sama talon-numero vain oli eri.
        Sattumaa oli että viereisillä luukuilla olimme yhtäaikaa vastaamassa samaan kysymykseen.

• Maalaismies*

Heti sotien jälkeen tulivat sähköliedet keittiöihin. Niissä oli ihmettelemistä kerrakseen.Me hämmästyimme kuollaksemme, kun se eräänä päivänä puhkesi puhumaan asioita selvällä suomen kielellä vaikka oli saksalanen. Siinä kierreltiin ja kaarreltiin, kurkittiin taaksekin. Totta se oli. Meillä oli puhuva sähköhella.

Asia selvisi vähitellen siten, että huomattiin läheisen radiomaston lähettävän signaalinsa osuvasti hellaamme. Ei siitä kenellekään kehdattu kertoa. Tärähtäneinä olisivat pitäneet.

• frouva x

Asuin pienelläpaikkakunnalla, jossa oli tunnetun vaatetehtaan tehtaanmyymälä. Useammin kuin kerran sattui toiselle rouvalle sama asu kuin minulle, oli samanlainen vaatemaku. Aloimme sitten varmistaa, mitä toinen on ostanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      216
      1536
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1374
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      82
      1061
    4. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      280
      912
    5. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      863
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      851
    7. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      849
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      185
      827
    9. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      46
      824
    10. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      745
    Aihe