Kuka olet?

kerro

Tämä on nyt tyylin gallup, mutta ei kuitenkaan. Ois kiva jos kaikki vastais. Kertokaa siis kuka olet. Mistä, ikä, harrastuksia, miten löysit animen ja mangan, lempisarjoja, vihattuja sarjoja, mikä genre kolahtaa, mikä genre kuvottaa... Mitä vaan mieleen tulee! Saa kertoa pitkästi! Ois kiva oppii tuntemaan ihmisiä täältäkin! =3

21

1471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sametti

Elikkä siis. Olen Sametti. Joku saattaa tuntea Minut esim. Marana, mutta teile olen Sametti.
      Ikää on mahtavat 13 ja risat, enkä ole mikään teini peelo. Harrastan salibandya, animea/mangaa, piirtelyä, tietokone sähläystä, lukemista, kirjottamista, fantiaa, unelmointia, ihmisten ärsyttämistä ja sotkemista. ~__^

Tykkään katsella ehkä vähän syvällisempiä animeja, esimerkiksi Ayashi no Ceres kolahtaa ja sen tyyppiset, mutta pidän myös InuYashasta, Ranmasra, Noirista, Juuni Kokista, Chobitsista... niitä on lukematon määrä. Ja miten minä tämän löysin.. lapsena katselin ihan innoissani Hopeanuolta, sitten joskus löysin tänne siitä saa kiittää Record of the Lodoss Wars -anime. Se on muuten ihuna anime se.

Varoituksen sana. Olen näsäviisastelja, mutta useimmiten ihan kiva ihminen ja ystävällinen. En pure ja huumorintajuakin on..En ole apina. SINÄ olet

• Kyoshiro

...mutta ei se mittää.

Elikkä: 23 v. ensihoitajaopiskelija Oulusta jonka intohimoina animen lisäksi roolipelit (lähes yksinomaan AD&D, D&D), larppaaminen ja tietokonepelit. Luonne on...ööh...vaikea. ^_^ Olen erittäin impulsiivinen, ujo, ystävien seurassa äänekäs ja iloinen, omissa oloissani viihtyvä epäilijä joka ei päästä ketään lähelleen helposti. Huh...saako tuosta kukaan selvää? O_o

Animeharrastus lähti kunnolla liikkeelle puolisentoista vuotta sitten; lokakuun alussa, jolloin OPOYlta kävivät lopulta laittamassa ADSL-piuhat kuntoon. Aivan aluksi en animea pahemmin haeskellut. Ensimmäinen hakuni oli Hellsing, koska eräällä kaverillani oli siitä yksi jakso sattumalta LANeissa eksynyt koneelle ja minä tietysti hokasin sen. Seuraavana oli NGE (sen sentääs tiesin entuudestaan), sitten Love Hina (myös tuttu kuulopuheista) X-TV oli myös kaverin kovolla sattumalta joten se oli seuraava. Sitten aloinkin jo itse aktiivisesti etsiä animesivustoja ja löysinkin animenewsnetworkin ensin, josta on ollut ajan mittaan korvaamatonta apua. http://www.animenewsnetwork.com

Olin jo aiemmin nähnyt joitakin vilauksia animesta mm. sivarikeskuksen leffailloissa, jonne kaverini raahasi 'oikeiden' elokuvien sijasta kassillisen animea ja totesi vain ihmettelevälle porukalle: "Hei, tota....mulla ei ollutkaan niitä ja niitä leffoja....mutta mulla on NÄMÄ!" Ei kait siinä sitten, suuri osa porukasta päätti jäädä kuitenkin katsomaan, että mistä on kyse. Ghost in the Shellin, Dominion Tank Policen, Ninja Scrollin ja Armitage III:n myötä näin siis ensimmäiset vilaukseni animesta. Veikkaanpa, että sinä yönä syntyi monta uutta otakua...

Lempisarjoja on niin monia etten muutamaa lukuunottamatta ala niitä tässä luettelemaan.
      Eli RahXephon, Rurouni Kenshin, Azumanga Daioh, Juuni Kokki, FMP? Fumoffu!, Onegai Teacher, Great Teacher Onizuka, Chobits, Kimi Ga Nozomu Eien, Tenshi Na Konamaiki, X-TV ja Angel Sanctuary ovat syöpyneet ikuisiksi ajoiksi tajuntaani.

Paljon voikin päätellä jo noista; eli draama ja romantiikka ovat aivan mainio yhdistelmä. Mutta välillä täytyy keventää tunnelmaa jollain hyvällä komedialla. Esim. KGNE:n jälkeen tuntui niin hirveältä olo, että piti saada kunnon komediapiristystä, ennenkuin vajoaa siihen synkkyyteen. ^_^

Vihattuja sarjoja...ääh...ei nyt vihattuja, koska se on niin voimakas ilmaisu, mutta 'ei kiinnostavia': Dragon Ball Z, Pokemon, Beyblade.....tällä linjalla.

• Mina-chan

Mina-chan ja ja ^_^
      No mie asustelen Oulussa ja olen 12 vuotta mutta tänä vuonna täytän 13 ^^
      Harrastan Show&Funk tanssia ja piirrelen paljon myös harrastuksena ^^
      Animeen tutustuin tietysti ensin Pokemonilla mutta en tiennyt ensin että sen on anime XDD
      Sitten eksyin jotenkin Sailor Moon Another Story peli sivulle ja sitten minua alkoi se kiinnostaa :)
      Mangaa en ole lukenut kuin vain suomennettua Ranma ½ :sta.
      Lempi anime sarjani ovat (eivät ole paremmuus järjestyksessä): Sailor Moon, Chboits, Taikasoturit ja Chrno Crusade.
      En oikein tiedä hirveästi vihattuja sarjoja mutta yksi niistä on Pokemon. Digimon on kyllä parempi, en tiedä miksi :))
      Enmpä muuta keksi ny.. ^^

• Taichi

Jaa kuka oon... No aloitetaan. Olen 25-vuotias teologian opiskelija. Asuinpaikkana on Helsinki.

Animesta kuulin ekan kerran keväällä 1999, kun Suomessa kohistiin japanilaisten lasten saaneen epileptisiä kohtauksia sarjasta, jonka myähemmin sain tietää Pokémoniksi. Kun se (siis Pokémon) syksyllä alkoi Suomessa, aloitin skandaaliuutisen yllyttämänä :) tutustumaan sarjaan ja siitä pikku hiljaa "etenemään" syvemmälle animen maailmaan. Digimonin ja Sailor Moonin myötä innostuin yhä enempi :P

Joulukuuhun saakka animetutustuminen oli aika rajoitettua DVD-soittimen puuttumisen vuoksi :( mutta nyt se puute on korjattu ja animen keräily on lähteny hiljalleen käyntiin. Aloin viime vuonna myös käymään YAMAn (kuuluu Animeunioniin) porukassa ja olen saanu tuttavuuksia sekä siällä että muualta meilikavereiden muodossa.

Suosikkihahmojani animessa ovat mm. Card Captor Sakura, Vampire Hunter D, Mink, Sailor Venus, Taichi & Daisuke & Veemon (Digimonista). Mangaan oon tutustunu paljon vähemmän :( mutta Ranma 1/2 ja Orion ovat sentään tuttuja. Niin ja luonnollisesti Henkien kätkemä, eka DVD-leffani ja ainoa filkka, jonka olen käyny teattereissa 2 kertaa katsomassa ^,^ Kirjotan kaikenlaista sälää eri animesarjoista ja muista kotisivuilleni http://www.vilinpimeaverkosto.tk :)

Animen lisäksi harrastelen leffoja, kirjoittelua, vähän uintia, kävelyä, netissä surffailua ja mitä milloinkin eri aikoina. Kirjotan myäs vapaapainiesittelyjä suomalaiseen WWE Now-sivustoon kotisivujeni ohella.

Luonteeltani oon harrastusten suhteen aika ailahtelevainen :) mutta koska animen suhteen harrastus on kestäny jo sen verran monta vuatta, uskallan sanoa sen täysipainoiseksi harrastukseksi, vaikka en varsinainen asiantuntija olekaan... Tykkään ihan kaikesta animesta. Esim. "vastustan" puristeja, jotka inhoavat Pokemonia, Beybladea ym. ja sanovat etteivät ne ole oikeaa animea. Valitsen itse sarjat joista tykkään (kyllä, myäs Beyblade) ja sillä hyvä. Animen harrastus on oikestaan vasta alussa, mutta onhan mulla aikaa oppia. Opiskelu vaan häiritsee harrastusta ikävästi :P

• Mimi

Joo-o... Nettiä käyettäessä tottelen nimimenrkkiä Mimi, olin sitten missä hyvänsä, chatissa, foorumissa, keskustelussa, sähköpostissa... Joskus minua kutsutaan Elluksi tai Eskoksi(ei tykkää), ja nämä on kavereiden keksintöä oikeasta nimestäni. Ulkonäöltä minua tunnistaa sellaisista, kun pitkät hiukset jotenkin kummasti kiinni ja minä puhun. Puhun paljon, kaverit sanoo että räpätän. Tosin en kaikille. Olen ujo... ^-^'
      Päälle 14 vuotta maailman riesana olen tallustellut ja riesaa aiheutan Iisalmen suunnalla. Harrastuksiin kuuluu piirtäminen, anime ja manga tietysti, tietokoneen kanssa väkertäminen...

Miten löysin animen? Pienenä katsottiin suomi dubbi sarjat ja pari vuotta sitten näin MKR:n SubTV:ltä. Siitä se sitten kunnolla lähti. Mangan köysin samaisena kesänä, kun kaveri toi Helsingistä kasan MKR mangaa.

Lempisarjojeni ykköspaikan on kai pysyvästi varastanut Rurouni Kenshin! Mutta ykkössijaa havittelevat myös the Slayers, Excel Saga ja Inu Yasha. Manga puolella Rurouni Kenshin on korkealla, mutta myös Yû Watasen työt kolahtaa, kuten Ceres ja Imadoki!. Maison Ikkokua ja Oh!My Goddessia on muutama kirja ja on niitä tullut luettua. Ja vihattuja taas... No nämä saippuakupla shoujot ja älyttömät mättösarjat. Mutta eipä haaremi sarjatkaan suuresti innosta. Love Hinasta yllätyin positiivisesti. Kyllä sen voi vielä ehkä lukea. ^-^' Ja nämä lastensarjat (Digimon ja Pokemon, Beyblade)ei todella kuulu minun makuun.

Suosikki genreni on selvästi hyvällä maulla tehty shoujo sarja. Ei saippuakuplia. Romanttiset draamat ja komediat on sitä parasta antia. Ja huonointa, ei mitään mechaa kiitos. Eikä mitään mättösarjaa, kiitos.

Mimi on esittätynyt! *kumartaa*

• .olematon.

Juuh. No mä olen tämmönen 14 vuotias lyhyt tyttö. Jees rakastan tietokoneita ja piirtämistä (en ole siinä mikään hyvä) Jees ja sitten tykkään olla kamujen kanssa, mutta tulee vaiheita jolloin haluan olla vain yksin.

Asun Kotkassa eikä täältä löydy mitään mangaa.. Animeen tutustuin kun eräs ystävistäni (tottelee täällä nimeä Sailor Mars) kertoi minulle Sailor Moon sarjasta. Se ei ole mun lempisarja mutta se on ihan hyvä... Muutamia piirustuksia oon siitäkin teettänyt (Sailor Marsille) jotka nykyisin oleilee sen seinällä. Mutta taisin hypätä asiasta toiseen.

Luonteeltani olen ööh... Miten sen nyt sanois. Sekava. Tykkään riehua joidenkin kanssa, joidenkin kanssa nyhjään tietokoneen ääressä ja semmoista... Jees piirrän vain ja ainoastaan animea ja mangaa. En edes osaa piirtää enää mitää muuta.

Sarja jota vihaan taitaa olla Pokémon... Ei millään pahalla niille jotka siit tykkäöä. DBZ:tä suerasin vähän aikaan, mutta kiinnostus lopahti. En tykäänyt sen piirustus tyylistä mut eniwei ^^ Joo... Lempia anime on ehdottomasti Chobits :):) MKR:kin on hyvä ja SM ihan ok kans :)) Joo siinä se kai oli...

• Poku89

Hei! Olen Poku89, asun Helsingissä ja olen maaliskuun 19. päivä 15 vuotta! No... harrastuksia on joskus ollut yhtä aikaa todella paljon mutta nyt keskityn enimmäkseen animen ja mangan lukemiseen, katsomisee, piirtämiseen ja kaikkeen muuhunkin. Toisaalta vuoden alussa harrastin jousiammuntaa... Se oli kyllä aika kivaa!

Anime ja manga oikeastaan lähti kauan kauan sitten Totorosta. Sen jälkeen tuli tauko ja tuli Pokemon johon kyllästyin heti kuin muutkin. Sitten tuli taas tauko. Oikeastaan olin aivan tavallinen lapsi joka ei tiennyt vielä mitä anime on... Se selvisi kun tulin yläasteelle jossa oli toinenkin kaverini joka tiesi mitä anime on ja siitä se lähti... Olen jo tartuttanut hurjan manga-kuumeen toiseen kaveriini joka katsoi alussa ainoastaan Dragon Ballia. Nyt hänellä on myös Chobitsia ja Ranmaa! ^__^

Lempisarjani on EDELLEEN ehdottomasti Love Hina! Omistan jo kaikki Love Hina mangat ja 6 anime DVD:tä!

Oikeastaan en tavallaan vihaa mitään sarjaa paitsi no... Beyblade. En nyt muita oikeastaan vihaa...
      Komediasta ja HYVÄSTÄ HUUMORISTA tykkään kaikkein eniten! Voitte siis päätellä miksi Love Hina on lempi sarjani! ^_________^
      En oikeen tykkää LIIAN väkivaltaisesta mangasta... Taisteluissa pitää olla hiukan huumoriakin... (En tiedä..)

Luonteeltani olen joskus ehkä liiankin antelias. Joskus myös hiukan ujo ja hiljainen, mutta kavereiden kanssa pidemmän aikaa oltuani rohkeutta tulee lisää.

Tässäpä tämä...!!!

• TuTu

Noh, olen tunnettu enemmän tai vähemmän (luultavasti vähemmän) nimellä TuTu.
      Tuossa syyskuun puolella täytän (huimat) 14 vuotta, ja asun (tattattatataa) Tikkakoskella! Nyt kaikki kattoo kummastuneena, mikä ihme paikka toi on? Tikkakoski sijaitsee Jyväskylän pohjoispuolella, jossain siellä korvessa... Mangan saanti on siis HIVENEN hankalaa, kun Jyväskylässäkään ei sitä kauheesti oo...

Harrastuksiin voi sanoa jalkapallon ja sulkapallon, lukemisen, lautailun ja tietokoneen "käyttämisen".. Enemmän se taitaa muistuttaa hajottamista, ku mä pääsen koneen kimppuun... xD

Mitään muuta animea en oo koskaan seurannu, paitsi Pokemonia... Ja siihenki mä kyllästyin n. kuukaudessa. Hurja on tää miun animen tuntemukseni.. *Pyörittelee silmiään* Mutta ehkä mä vielä joku päivä katon jotain hivenen järkevämpää sarjaa.

Mangasta mä kiinnostuin, kun mun kaveri näytti mulle kaikenlaisia animetyylisiä kuvia. Ne oli niin kauniisti piirretty, että pitihän mun alkaa niihin tutustumaan tarkemmin. Ensimmäisen kerran kun katsoin Ranma 1/2 pokkarin sisälle, pettymys oli melkoinen, kun tajusin sen olevan mustavalkoinen. Päätin kumminki lukee sen,
      ja nyt oon koukussa... :)

Itseasiassa, mun lukukokemukset rajottuu Ranmaan,
      joten se on ehdottomasti lempisarjakin... :D Animesta en nyt sitten oikein tiedä, kun en ole seurannut.

Vaikka nolottaakin tunnustaa, mä en tiedä mitä genre meinaa, joten siihen en voi oikein vastata... Mutta toivon, että joku ystävällinen valaisee mua tässä asiassa.

En kauhean myönteisin ajatuksin suhtaudu Pokemoniin, se on loppujen lopuksi aika ufo sarja...

Toivottavasti joku ymmärsi tästä edes jotain, koska selvästi kirjoittaminen ei ole mun vahvuuksiani... ;) Kauhia, kun tästä jutusta tuli pitkä, mutta ehkäpä joku jaksaa kahlata sen läpi... Tai siis luultavasti olet lukenut sen läpi, jos luet tätäkin...

• Ramika

Laura, hauska tavata. *kättely* Fiksummat yksilöt voivat tuosta nimestä jo päätelläkin, että kyseessä on naispuolinen henkilö. Ikää
      on järisyttävät 18 vuotta. Vanha ja raihnainen, siis. Ja koska kiviäkin kiinnostaa, kerrottakoon, että horoskoopiltani olen Vaaka,
      kiinalaisessa Härkä. Joku voisi väittää, että olen opiskelija, mutta totta puhuen teen parhaani vältelläkseni edellämainittua
      aktiviteettia. Virallisesti (ainakin kevääseen asti) lusmuaminen sijoittuu Oriveden Opistolle, missä käyn kirjoittajalukion kolmatta
      luokkaa ja tyrin parhaillani ylioppilaskirjoituksia. Viikolla asun Opiston asuntolassa kämppisteni Saaran ja Nooran kanssa, ja
      viikonloppuisin ja lomilla turhauttavassa teinikylässä nimeltä Forssa.

Lasketaanko piirtäminen, mangan lukeminen, animen vahtaaminen ja yleinen fanittaminen harrastuksiksi? Koska en omista
      elämää, irkkaan.

Fanitan Narutoa (erityisesti Temaria ja Hinataa), YuGiOh:ta, Digimonia ja erinäisiä muita anime-sarjoja. Geishoja ja kaikkea Japaniin
      liittyvää yleisesti. Ja Miss Drag Queen Markus Vainiota XD
      Musiikkimakuun kuuluu lähinnä J-pop/rock. Tämänhetkisiä addiktioita ovat Siam Shade, Shazna, Közi, Hide ja Masami Okui. Jos pitää kuunnella länsimaista, se
      voisi mielellään olla Daft Punkia tai Gorillazia.

"Löysin" animen ja mangan periaatteessa 11-vuotiaana. Sitä ennen olin toki vahdannut Candy Candya, Starzingeriä ja muuta vastaavaa.
      Genreistä ainakin yaoi/shonen-ai, Excel Saga-tyylinen huumori ja fantasia uppoaa. En pidä bimbo-romantiikasta, jolla tarkoitan sellaista kamala-kasa-tyhjäpäisiä-ja/tai-väkivaltaisia-tyttöjä-joita-joku-jahtaa-kuola-valuen-kunnes-löytää-elämänsä-rakkauden -juttua. ^^;; Lonkerohentaikaan ei ainakaan vakavalla naamalla mene läpi.

Tulipa siitä sangen pitkä selostus ^^;; Kuvakin löytyy irc-galleriasta, mutta omaksi parhaaksenne kehotan jättämään väliin.

• Himura_Kenshin

Siis, olen suhteellisen tavallinen opiskelija, syntynyt Vilppulassa, mutta käyn sattuneesta syystä lukiota Mäntässä (joka sijaitsee lähellä). Käyn lukiota toista vuotta, ja kirjoitukset ajattelin aloittaa hieman yli vuoden kuluttua. Tulevaisuudessa haen Tampereen yliopistoon opiskelemaan sosiaalipsykologiaa. Asun yksin opiskelijakämpässä, ja nautin yksinolosta ja hiljaisuudesta. Iältäni olen 17 ja risat. Luonnetta hiukkasen vaikea kuvata, mutta erään kaverini mukaan "flekmaattinen kapitalisti jolla on kieroutunut huumorintaju". Viihdyn mieluummin omissa oloissani kuin porukassa, ja koen jatkuvaa ahdistusta ajoteiden ylittelystä ja kaupungissa olosta. Harrastuksiini kuuluu animen lisäksi kirjallisuus ja KELA:n kiusaaminen vähintään kerran kuussa (älkää kysykö). Ihmisistä eniten halveksin kiihkouskovaisia, elämäntapamoralisteja sekä tyhjänpäiväisiä "henkisiä masturboijia". Ihmisistä eniten arvostan heitä jotka uskaltavat erottautua massasta ja tarkoittavat todella sitä mitä sanovat.

Anime harrastukseni lähti liikkeelle joskus vuosia sitten kun serkkuni innostui näyttämään minulle juuri löytämänsä sarjan nimeltä Saber Marionette J. Tuosta lähti innostus liikkeelle, ja sen jälkeen etsin koulusta ihmisiä käsiini jotka animea tuntivat ja saattoivat sitä poltella myös minulle. Siitä innostus sitten vain nousi nousemistaa, ja kun Pokemon tuli Suomeen, saatoin hyvin tietoisena asiasta sanoa "tuo on kuulkaas animea tuo". Aina tähän päivään asti olen kokoelmaani kartuttanut, viime vuodet erittäin aktiivisesti, enkä aio lopettaa.

Suosikki sarjoihini kuuluu muun muassa Rurouni Kenshin, Naruto, Azumanga Daioh, Full Metal Alchemist, Haibane Renmei, Kenfu Denki Berserk, Ranma ½, Inuyasha ja Last Exile. Mangana suosikkejani ovat Maison Ikkoku, Rurouni Kenshin, Naruto, Hikaru no Go, Kenfu Denki Berserk, Ranma ½, Inuyasha, Kodomo no Omocha, I´s ja Yokohama Kaidashi Kikou. Olen melkoisen kaikkiruokainen animeni ja mangani suhteen, mutta edellytän aina että sarjassa pitää olla muutakin ideaa kuin "I wanna be the strongest" ála Dragon Ball Z. Lisäksi sarja ei saa olla liian itseään toistava tai rautalangasta väännetty; se tekee minut surulliseksi. Suosikki genreni ovat romantiikka ja draama, ja erityisesti kummatkin samassa paketissa, kunhan koko homma ei mene liian siirappiseksi. Toimintakin menee jos siinä vain on ideaa. Sarjat joita vihaan eniten ovat DB/Z/GT, Hajime no Ippo sekä Recca no Honou (Flame of Recca). Tällä hetkellä katselen toista kertaa Kenfu Denki Berserkiä, odotan innolla Naruton uusinta jaksoa ja chapteria sekä odotan tilaisuutta jolloin pääsisin katsomaan koneella lojuvat Maria-sama ga Miterut.

Eipä tule nyt muuta mieleen.

• harakka

Juu, olen täällä harakka, muualla netissä myös keksimonsteri ja/tai starscream. Ikää on 23 vuotta, ja olen anime/manga-fanityttö Oulusta. Viimeksi olen opiskellut ammattisurkeassa eipäs kun -korkeassa ja tällä hetkellä olen pätkätöissä kirjastossa.

Animen ja mangan lisäksi harrastuksiin kuuluu mm. lukeminen, kirjeenvaihto, telkkarin katselu, kaikenlainen keräily, netti ja nukkuminen. Mitään mainittavaa elämää ei siis ole. Olen aika epäsosiaalinen, eli animea ja mangaakin tulee harrastettua lähinnä yksin, parhaiden kavereiden kanssa ja netissä.

Anime ja manga alkoivat kiinnostaa joskus teini-iässä, kun löysin kirjastosta muiden sarjakuvien lisäksi mangaa, Rumiko Takahashin Maison Ikkoku ja Mermaid Forest olivat ne ensimmäiset koukuttajat. Totoro taisi tulla telkkarista vielä samoihin aikoihin. ^_____^ Enemmän on tullut seurailtua viimeiset pari vuotta, kun mangan saatavuus on parantunut huomattavasti.

Genreistä eniten kiehtoo shoujo (kliseinenkin teinimangaromanssi on yleensä parempaa kuin muu kliseinen romantiikka), shounen-ai/yaoi ja fantasia. Mikään ei varsinaisesti kuvota, mutta nämä lasten kerää-kaikki-oheistuotteet -sarjat eivät kauheasti innosta. Lempisarjoihin kuuluvat mm. Inuyasha, Fushigi Yuugi, Mirage of Blaze ja Fruits Basket.

Tuntuu siltä, että olen aina sanomassa tästä, mutta olisi kiva jos gallupien aloittajatkin vastaisivat jossain välissä kysymyksiinsä. ^____^

• Ahma

18-vuotias tyttönen (nimimerkkikin jo kertoo, eh?) Järvenpäästä. Tällä hetkellä lukiossa katselemassa kaikkien ystävien kirjoittamisia, itse vasta ensi vuonna (voi surkeus, nyt harmittaa). Jatkosta en sitten tiedä, ehkä tässä vuodessa keksii jotakin.

Animeen ja mangaan törmasin termeinä varsin usein ollessani 15-vuotias, ja olihan se aivan pakko ottaa selvää mitä mokomat tarkoittivat ^_^. Animeen pääsin kunnolla tutustumaan vasta n. vuosi sitten, mutta mangaa oli mahdollisuus lueskella jo aiemmin. Ensimmäinen animeni (josta tiesin sen olevan animea, hehee) oli Yugioh! Sitä sitten tuli lähes vuosi katseltua. Ensimmäinen itse valitsemani oli Gravitation (oi oi miten mahtavaa!), ja siitä se on sitten jatkunut.

Nykyään menossa olevista suosikkejani ovat mm. FMA ja Naruto. Yami no Matsuei, Gravitation kuuluvat suosikkeihin. Nuo ovat ehkäpä ne parhaimmat. Mangassa tällä hetkellä Naruto. noin 1000 erilaista yaoi/shounen-ai mangaa ^_^. Kyllä, yaoi ja shounen-ai ovat minun juttuni.
      En oikeastaan vihaa mitään, tietyt sarjat vain jätän katsomatta. Yleensä sellaiset, joissa vilisee vain tyttöjä. Poikkeuksena Maria-sama ga Miteru, jota olen jopa seurannut ensimmäisestä jaksosta asti.

Aa, vielä harrastuksia. Tietystikin anime ja manga, mutta lisäksi rakastan piirtämistä luvattoman paljon. Kuuntelen myös aina musiikkia ja vietän päiväni tietokoneella istuen. Eräiden tahojen mukaan minulla ei ole elämää, mutta omasta mielestäni minulla on sitä varsin paljon ^_^.

Ja tosiaan hei vaan kaikille ^_^, mukava lukea muiden juttuja ja vähän saada tuntumaa siitä, millaista porukkaa täällä roikkuu.

• Umi*

Ööh olen nimimerkillä Umi* yleensä täällä liikkeellä ja ööh niin no animen mä löysin ja yleensä Japanilaisen musiikinkin yhen hyvän ystävän kautta. Kiitos hänelle siitä. Näin eka kerran silloin MkR:ää, josta tuli lempi animeni ja siitä lähtien olen myös ollut täällä palstalla. (Tosin alussa eri nimimerkillä)

Mistäs päin mä oon sellaselta paikkikselta ku Raumalta ja oon 15ee ja piakkoin jopa 16. Ei mulla nyt erikoisempia harrastuksia, teatteri, lukeminen, mangat ja anime.:)

Mun lempisarjoja on aika paljon (Osa on jäänyt pois) Ööh katottavia sarjoja ovat Noir, Mkr, Love Hina, Chobits, Rockman exe (mikä on nyt jäänyt) ja ööh alkuanimeni oli myöskin Sailor Moon, jota en ole pitkään aikaan seuraillut. En mä oikeestaan vihaa mitään animee, muttei noi saippua animet taida ihan olla parhaimmasta päästä. Fantasia, toiminta ja sellaset hurja meno sarjat on mun tyyliä.

Ööh siinäpä minusta, jos nyt jotain sattuisi kiinnostamaan. Ai niin onko kellään sillee et hakee ihan vaa jtn animee jostain ja kattoo sitä. Mulla on pakkomielle erilaisten sarjojen tutustumiseen ja se on ööh tuntuu levottomalta *_*

• Umi*

Piirtäminen on toosi lähellä sydäntäni ja en oikeestaan lue hirveän aktiivisesti mangaa, mitä nyt netistä ja muutamia Ranama ja Sailor mangoja on.. Nyt on kyllä tilauksessa Mkr:n mangoja.

• friikki

31 v., mies, graafikko, Hämeenlinna.

Harrastuksia: kirjat, sarjakuvat, leffat ym. Aihealueina scifi, fantasia, ym. "hörhö" -kama.

Mangaan ja animeen törmäsin joskus 80/90 lukujen vaihteessa Kukunorissa. Silloin tuli lueskeltua semmoisia kuin Xenon, Silent Moebius, Mai the Psychic Girl, Ranma, Orion... Ja jenkkimangaa: Ninja Highschool, Shuriken, Dirty Pair - nehän eivät kuitenkaan koskaan olleet lähelläkään japanilaisten tasoa. Aivan ensimmäinen tuttavuus taisi olla joskus 87 tai 88 jalavan julkaisema Hiroshiman poika (valitettavasti jäi ensimmäiseen osaansa).

Nykyään olen aika pihalla koko touhusta (ei vanha enää jaksa riehua, on kaikkea muutakin tehtävää). Mangaa ostan kun eteen osuu. En varsinaisesti juokse minkään tietyn sarjan perässä. Eikä hyllytila enää anna periksi kovin massiivisille investoinneille - pitää hommata isompi asunto...

Olen hieman huvittunut siitä että nuoriso on ottanut mangan ja animen omakseen kuin se olisi jotain aivan uutta ja ihmeellistä. Varsinkin jotkut lähes fanaattiset kommentit nostavat suupieliä :) Kuten mainitsin, mangaa on saanut suomessakin jo 15 vuotta sitten, muualtakin kuin Kukunorista.

On myös oikein mukavaa että manga/anime -buumi on tuonut markkinoille lisää tuotteita, ja että mangaa käännetään jopa suomeksi.

Käyn tällä palstalla joskus lukaisemassa kommentteja, yleensä en osallistu keskusteluun. Enemmän annan kommenttia tuolla scifi & fantasia- ja sarjakuvat-keskustelussa.

Onnea koko lössille, pitäkää lippu korkealla ja vaatikaa kustantajilta lisää tavaraa kauppojen hyllyille.

• ShiroiRyuu

olen tämmöinen 12 vuotias (täytän tänä vuonna 13) likka. Minut voi löytää tonkimasta hevos foorumeita, josta voi päätellä että hevosia harrastan ^.^ Piirrustusta/maalausta harrastelen ratastuksen ja muun hevostelun ohella.

Ihka ensimmäinen anime josta paljon pidin taisi olla Hopeanuoli. Sitten tuli nämä Pokemonit ynm. Animea "keräilemään" aloin vasta kun näin Inu-Yashaa ekan kerran. Siitä lähtien animea olen keräillyt. Ai niin..ja manga. Ranma taisi olla ensimmäinen jonka käsiini sain. Sitten DB. Kaverini löysi (sattumalta) meidän pienestä Fantsusta manga osion ja sieltä ostin MKR mangani. Sittempä olen netistä tilaillut =)

Ja sitten niihin sarjoihin...Dragon Ball Z/GT, Inu-Yasha, Dragon Drive ja Angelic Layer, siinä on sarjoja joita nyt eniten on tullut katsottua. Ranma, Naruto,Bey Blade ja Slayers kanssa ovat mukavia ^^
      Ja sit niitä vihatuimpia taitaa olla Sailor Moon ja Cowboy Bebop. Ja kaikki hentai-hommelit kierretään toki kaukaa ;D Tuosta listasta voi huomata, että kaiken maailman sarjat, joissa jotenkin tapellaan (no jaa...Bey Bladessa kiekoilla XD ) kiinnostaa. Semmone "raaka" väkivalta menee yli hilseen. Myös ne hentait ynm. ovat kyllä aika syvältä. Ja siinäpä se. Sekava ku mikä, mutta omapahan on vikanne jos luitte ;)

• Gaara

Noh, minä asustelen täällä pääkaupankiseudulla ja olen 14 vuotta. Harrastuksiin kuuluu mm. anime, manga, sekalainen urheilu ja lukeminen. Musiikistakin pidän paljon. Animen löysin varmaan ekan kerran joskus vuonna 1 ja 2 nakkisodassa... En muista kovinkaan hyvin enää. Lempisarjoja ovat mm. Naruto, Chrno Crusade ja One Piece... Genreistä varmaan semmoinen seikkailu ja komedia miellyttää ja lässynlässyn söpöily-romantiikka taitaa sitten kuvottaa jos nyt mikään...
      No niin minulla on koira (näitä klassisia kertomuksiani), marsu ja akvaario... Äh en tiedä nyt oikein mitä tässä rupeisi sepittämään, joten en sitten taida mitään turhaa alkaa jauhaa...

• Kilpe

Jaahas... Elikkä taas vähän myöhässä tännekkiin, enivei kavereitten kanssa ihan se sama "Kilpe" (koostuu sukunimen 5 ensimmäisestä kirjaimesta... simple?) muita titteleitä. Onttolassa rajasissin koulutuksen saanut, 78 mallia oleva miehen alku.

Olen avoin, iloinen, en suutu oikeastaan millään, menee ennenkuin miettii ja huumorintaju on omaa luokkaansa. Helkatin huono kirjoittamaan tämmöisiä "minä olen" juttuja. Koulutukseltani olen tällä hetkellä YO-merkonomi/datanomi, mitta saas nähä mitä sitä vielä kerkee hankkimaan... Ensihoitajaksi/ambulanssikuskiksi olen yrittänyt kanssa hakea, mutta yhden(!) pisteen päähän jäi sekin opiskelupaikka =).

http://shinobu.daug.net/ voi lukea lisää noista harrastuksista yms., en jaksa kaikkea rustata enää uudestaan tänne. Nyt ne sivut ovat peräti jonkunlaisessa "järjestyksessä", että niitä uskaltaa näyttää. Jos teitä nyt kiinnostaa enemmän tutkia niitä sivuja, niin se uusvuos osio oikeesti ihan omalla vastuulla, teitä on varoitettu!

Animen valaistuksen tarinan olen kanssa joskus täällä höpöttänyt, jotenka en jaksa sitä alkaa selostamaan, enkä ees linkkiä jaksa ennää kaivella.

Genreistä sen verran että, inhoan justiinsa näitä "Supercoolassdude ja minä olen maailman napa"-sarjoja, plussa puolelle kuuluu taas tämmöiset komedia/kahjot sarjat, joissa ei ole mitään järkeä. Ininä sarjat käypi myös.

Mitäs muuta... Tässäpä tätä elämää eteenpäin elellään, katotaan josko tuo toisi AD:n tasoista animeta tullessaan.

Semmotitta

• Lady Umi

joo, mut tuntee tääl tästä lähin nimel Lady Umi (vaihoin, entinen oli -umi-). Asustelen joensuun karsikossa ja käyn Pielisjoen koulun yhdeksättä luokkaa (15 täytin jouluna).

Harrastuksia ei hirveest kyl oo, ilmakolla ja piekkarilla ammuskelen, pidän paljon uimisesta ja lukemisesta ja tietty animesta (mangat on jääny hiukka vähemmälle).

Eka anime oli kait se Pokémon millon se ny sit alkoki (en kyl tienny sillon sen olevan animea)
      ja sen jälkeen tuli nää Sailor Moonit, Taikasoturit ja Dragon Ballit joita seurasin. Kuten mangakin, animen seurauskin on rajoittunut vain noihin joita on teevees näytetty elikkäs en oo nähny mitään näitä joista muut tääl puhuu. Enkä tällä hetkellä omista mitään kumpaankaan liittyvää, eli alottelijaks varmaan animeasioissa voin itteeni viel kuttua.

Lempisarjoja ei siis oo paljoo, Taikasoturit tällä hetkellä se ykkönen. Tahtoisin kyllä nähdä/lukea vaikka mitä, mut ei oo ollu mahdollisuuksia hankkia...^_^
      En varsinaisesti en mitään sarjaa vihaa, mut esim. Beyblade ei kyl kolahda yksinkertasesti.

Lempi genrei on paljo, kait ne parhaat on romanssi, seikkailu ja huumori. Kuiteski romansseista sellaset lässyn lässyn siirappimaiset jutut etoo.

Jaa-a, siinäpä ne tais olla, en taia enempää ruveta selitteleen =)

• Laichi

Olen 19-vuotias naisimmeinen Ruukista. Parasta aikaa opiskelen graafista suunnittelua. Animen ja mangan lisäksi harrastan piirtämistä, kirjeenvaihtoa, elokuvia ja ulkoilua. Luonteeltani olen outo ^_^.
      Animea oon katsonut jo joskus viisi vuotiaana (Hopeanuoli), mutta harrastus ei vielä silloin alkanut. Muistaakseni olin 15-vuotias, kun kiinnostuin animesta tosissaan. Silloin veli lainasi serkulta Neon Genesis Evangelionia ja minä olin heti myyty. Mangaa rupesin lukemaan noin kolme vuotta sitten, Ranmasta aloitin.
      Animessa lempisarjoja ovat Evangelion, Escaflowne, Full Metal Panic!, Fruits Basket, Inuyasha, Juuni Kokki, Azumanga Daioh, Full Metal Alchemist, Trigun, Hellsing, X tv, Angel Sanctuary, Rurouni Kenshin, Chobits ja Wolf's rain. Mangassa suosikkejani ovat Inuyasha, Ranma ½, Chobits, Azumanga Daioh ja Angel Sanctuary.
      Tykkään aika monen genren animesta (kuten jo listasta näkee). Kauheana en välitä hillittömistä mättösarjoista, enkä myöskään pidä siirappisesta ällöromantiikasta.

• Sailor Pluto

Joops eli täytän perjantaina 13,täältä pikku kaupungista ja harrastuksiini kuuluu sukellus,partio,anime,manga.....

Animen taisin löytää veljeni kautta..... Oooo.... Pidän todella paljon Sailor moonista,Full Metal Panic? Fumoffusta & Azumanga Daiohista. Ei oo tullu vielä vastaan sarjaa jota vihaisin.

Jops mä puhun todella paljon ja nopeasti (välillä) olen kovakourainen ja suutun todella äkkiä tai sitten en todellakaan suutu. Riippuu millä tuulella olen. =T

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6434
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3230
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1746
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      999
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe