Yksinäisen naisen adoptio

Ruusukukka

En ole tutkinut asiaa koskaan enkä lukenut googlesta mutta nyt kerron itsestäni.
Olen 40.vuotias ja eronnut ja minulla on 9-vuotias lapsi en edes seurustele ja olen kasvattanut tuon lapseni hyvin eli ei ole ollut ongelmia. Ainut ongelma on se että en ole löytänyt kunnolista miestä elämääni että olisin voinut edes ajatella avioliittoa, itse kun olen absolutisti ja täysjärkinenkin. Mutta kun olen yrittänyt etsiä miestä perheen perustamis mielesssä niin aina joku ongelma että en voisi kuvitella tehdä lasta ja siihen en ryhdy että tietoisesti hankkiutuisin raskaaksi ja tekisin isättömän lapsen.

Tuttavani on mukana virossa katulasten lastenkodissa eli on yksi perustajista ja olen käynyt siellä, siellä pienet lapset olivat vailla syliä.
Ja vähän isompia ei kukaan halua.

Onko minulla mitään mahdollisutta saada adoptiota vähän vanhemmalle lapselle vaikka 5-10 vuotiaalle?

Vai hukunko byrokratiaan kun lapset tarvitsevat kotia siellä ja rakastavaa siellä näin siellä myös imeväisiä jotka kuuluisivat ehdottomasti johonkin perheeseen.
Itse en nyt ihan pientä jaksaisi hoitaa enään mutta isomman kanssa pärjäisin on kokemusta jo yhdestä.

4

828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutala

Lyhyesti. Adoptio on aina byrokraattinen ja pitkä prosessi. Yksinhakijoille se on erityisen pitkä ja raskas, koska adoptiolapsia on nykyisiin hakijoiden määriin nähden vähän ja pariskunnat asetetaan etusijalle. Tämä voi tuntua ikävältä, mutta älä tuomitse heti. Nimittäin sijaisvanhemmaksi voisit hyvinkin päästä melko vähällä byrokratialla ja ennen kaikkea järjellisellä odotusajalla. Molemmat vaihtoehdot edellyttävät sitä, että 9-vuotias lapsesi hyväksyy ajatuksen sisaruksesta ja että sinulla/teillä on asiat siten, kun adoptio-/sijaisperheeltä edellytetään.

• se on

ihan mahdollista. Luultavasti prosessikin on hieman lyhyempi, jos tahdot vähän isomman lapsen, sillä niillä ei ole niin paljon ottajia. Joistakin maista yksinhakijoille annetaan vain isompia lapsia, mutta en tiedä, miten se on juuri Virossa, jos sieltä haluat. Pelasta tai Interpediasta saat varmaankin lisätietoa. Myös ikäsi tulee vastaan, joten vauvaa et enää voisikaan adoptoida. Lapsen täytyy kuitenkin olla biologista lastasi nuorempi.

• Ruusukukka

Ottaa selvää menemme lapseni kanssa uudestaan käymään siellä virossa ja käymme siellä lastenkodissa samalla kyllä se tuntuu niin väärältä kun näin ihan sylivauvoja jotka olivat hyljättyjä, itse olisin valmis kasvattamaan vanhemmankin lapsen ja he ovat hyvin ihania lapsia tulevat avoimesti tekemään tuttavuutta moni on siellä viettänyt vauvaiästä lähtien kotiin he kuuluisivat.
        Tässä lastenkodin linkki.

http://www.apuverkosto.fi/index.htm

• yhteyttä
        Ruusukukka kirjoitti:

Ottaa selvää menemme lapseni kanssa uudestaan käymään siellä virossa ja käymme siellä lastenkodissa samalla kyllä se tuntuu niin väärältä kun näin ihan sylivauvoja jotka olivat hyljättyjä, itse olisin valmis kasvattamaan vanhemmankin lapsen ja he ovat hyvin ihania lapsia tulevat avoimesti tekemään tuttavuutta moni on siellä viettänyt vauvaiästä lähtien kotiin he kuuluisivat.
        Tässä lastenkodin linkki.

http://www.apuverkosto.fi/index.htm

Helsingin kaupungin kansainväliseen adoptiopalveluun, koska he ovat ainoita jotka tekevät yhteistyötä Viron kanssa. Virosta on tullut viime vuosina vähän lapsia Suomeen, koska heidän kotimaan adoptionsa on lisääntynyt. Vaikka lapsia on lastenkodissa on paljon, se ei tarkoita että he olisivat vapaana adoptioon, varsinkaan kansainväliseen adoptioon.
        Katso Hesan kansainvälisen adoptiopalvelun nettisivut, sieltä löytyy tietoa mistä lähtee liikkeelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      217
      2889
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2831
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1816
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      73
      1428
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      896
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      843
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    Aihe