Rantaelämä Montenegrossa

ensikertalainen_montessa

Terve,

Katselen matkoja tuonne Montengeroon. Vaikuttaa ihan kivalta ainakin tuon minnematka.com:in kuvauksen mukaan: http://minnematka.com/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=38

MUTTA mitäköhän tarkoitetaan kun sanotaan että ostosmahdollisuudet rajalliset? Kai sieltä nyt löytyy kojuja mistä shoppailla? Entäs minkälainen on rantaelämä? Onko rannat hyviä? Itselläni on kokemusta vain Turkin Alanyasta...minkälainen meininki siellä on? Onko samantapainen meno kuin esim Kreikan rantalomilla?

5

1982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynyt

      Tavaraa ei hirveästi ole ja vähän kallista, ei mikään ostosparatiisi, ruoka on hyvää, halpaa ja sitä saa takuulla riittävästi.

      Rannat yleensä pikkukiveä ja uimatossut ehdottomat merisiilien takia.

    • butwaiser

      Budvan rantaelämä on sinänsä vilkasta, mutta paikkaa leimaa tietynlainen tyylittömyys ja halvanoloisuus. Jollekin se voi olla ihan ok, mutta jos odottaa laadukasta Välimerellistä rantabulevardia, niin tulee pettymään. Paikka on jotenkin suttuinen ja rahvaanomainen. Vesi on sameampaa kuin esim. Kroatian puolella. Bailupaikkana varmaan ihan ok. Kreikka voittaa siisteydessä 6-0. Ostokset ovat turistirihkamaa. Olen käynyt Budvassa päivämatkalla Dubrivnikistä ja ero sinne on valtava Kroatian eduksi.

      • jebujeb

        Olin Montenegrossa tässä kuussa kolme päivää. Hostelli oli Kotorissa ja pari päivää olin rannalla Budvassa. Hintataso oli tosi ok, Kroatian Dubrovnikissa huomasi hintaeron esimerkiksi ruoassa. Budvassa on jonkin verran ostosmahdollisuuksia, monia ravintoloita ja kahviloita. Ranta on kivikkoinen, mutta uintimahdollisuudet ok. Mielestäni vain joillain hotelleilla oli käytössään oma hiekkaranta. Englantia tai muutakaan vierasta kieltä ei juurikaan puhuta, mutta elekielellä pärjää :) Palvelukulttuuri on vielä hieman mitä on, toisessa paikassa saa hyvää palvelua, toisessa ei hymyillä sitten yhtään.


      • Ulcinj-fani
        jebujeb kirjoitti:

        Olin Montenegrossa tässä kuussa kolme päivää. Hostelli oli Kotorissa ja pari päivää olin rannalla Budvassa. Hintataso oli tosi ok, Kroatian Dubrovnikissa huomasi hintaeron esimerkiksi ruoassa. Budvassa on jonkin verran ostosmahdollisuuksia, monia ravintoloita ja kahviloita. Ranta on kivikkoinen, mutta uintimahdollisuudet ok. Mielestäni vain joillain hotelleilla oli käytössään oma hiekkaranta. Englantia tai muutakaan vierasta kieltä ei juurikaan puhuta, mutta elekielellä pärjää :) Palvelukulttuuri on vielä hieman mitä on, toisessa paikassa saa hyvää palvelua, toisessa ei hymyillä sitten yhtään.

        Montenegroon, Ulcinj nimiseen pikkukaupunkiin rakensimme talon Ulcinj pari vuotta sitten, albanian rajan tuntumaan. Googlaa Ulcinj ! Hienoa hiekkarantaa Velica Plazalla yli 10 km, kaupungin pikkuhiekkaranta kesäisin tupaten täynnä. Vanha linna ravintoloineen Adrian meren rannalla, ihastuttavat maisemat. Pinjes niminen mäntyinen kallioranta lahden toisella puolella, jonka yhteydessä naisille tarkoitettu kylpylä. Ruoka on halpaa, iltaisin ostoskatu ja se varrella olevat ravintolat riittävää ajanvietettä - paikalliset tanssipaikat mielenkiinoista nähtävää ja mukaan voi mennä opettelmaan albanialaista perinnetanssia - tosi mukava tunnelma! Englannilla pärjää, saksaakin puhuu vanhempi väki ja saksan albaanit. Venäläisiä jonkun verran myös lomailee paikkakunnalla/omistaa talon.
        Kesällä kaupunki on täynnä eri puolilta Eurooppaa ja USAa tulevia albanisiirtolaisia, Ulcinj on Montenegron albanienemmistöinen kaupunki ja siksi serbienemmistöinen matkailuvirasto ei käsitykseni mukaan panosta tämän kaupungin markkinointiin. Skodar-niminen järvi on aika lähellä(pelikaanit). Tunnin ajomatka pääkaupunki Podcoricaan. Budvaan ei kannata jäädä - linna-alueen putiikit älytöman kalliita. Jos haluat kokea aitoa kesätunnelmaa alkuperäismiljöössä - mene Ulcinjiin - Ulquin. Jatka matkaa Budvasta Barin kautta Ulcinjiin. Rantatietä vaan eteenpäin jos Blue1 lennättönyt dubrovniciin, sieltä auton vuokraus etukäteen, tankki täynnä Kotorin lahti ylitetään lautalla (matka nopeutuu) 2,5 tunnin päästä oletkin jo Ulcinjissa!


    • PikkuNyytti

      Ostosmahdollisuudet Budvassa ovat rajalliset, koska niitä löytyy lähinnä rantabulevardin laidalla olevasta basaarista sekä vanhan kaupungin pienistä liikkeistä. Eli ei mikään shoppailun mekka.

      Rannat ovat mielestäni hyviä, mutta ei kannata rajoittua vain siihen keskustan rantaan. Jos lähdet esimerkiksi kävelemään (tai hyppäät vaikka siihen minijunaan) koti Beciciä (missä muuten myös ihan hienot rannat, jos menet junalla ihan perille asti), niin matkan varrelta löytyy muutamia mielenkiintoisia rantoja. Näille pikkurannoille voi olla parin euron pääsymaksut, mutta sillä rahalla rannat pidetään puhtaina ja turvallisina (ihmiset esimerkiksi jättivät kamerat ja lompakot pöytiin lähtiessään uimaan eikä keneltäkään koskaan kuulemma mitään viety).

      Itse olin Budvassa viikon kesällä 2006 ja rakastuin paikkaan. Onhan se hieman nuhjuinen, mutta minä en olekaan mikään kiiltävän ja hienon perään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe