Tukilakko heti

-konan-

Nyt kaikki capitaatit Hannun tukena syömälakkoon. Saatte kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
-Tuette Hannua ja korjaatte miinuksella olevaa talouttanne:)

11

247

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietiskelijä..

Olen samaa mielt..tehdään myös syömälakko..minä ja monta ystävääni tässä mukana..Aloitamme huomenna...Olemme Hannun tukena...Hyvää Juhannusta kaikille kumminkin,ja( voimia Hannulle ja kestävyyttä( jos joku välittäis terveiset)..

• Nero Paniskos

Rupean myötunnosta nainti lakkoon heti syksyllä!

• kaikkiin
        Nero Paniskos kirjoitti:

messevän näköisiin myös syksyllä.

• Ritari lääniltä
        Nero Paniskos kirjoitti:

Rupean täällä vankilassa syömälakkoon mutta en pysty tuohon naintilakkoon.

• -konan-

Miettikää monenko sadan prosentin säästön saavutatte vaikkapa kuukauden syömättömyydellä ja sit vaan laskemaan kuinka monta kuukautta täytyy olla syömättä, että saatte kaikki winkkari tappiot kuitattua.

• Se on hyvä ajatus.
      Syksyllä langanlaihat capitalaiset ovat selvästi havaittavissa kaduilla ja toreilla.

• kysykää sponsoriltanne

Jos saat viisi liittymään ruokalakkoon ja ne antavat ruokarahansa sinulle saat pitää yhden ruokarahan ja annat minulle ne neljä.
        Ja jos saat ne jatkaamaa jokainen viisi ettenpäin saat jo viisi ruokarahaa, tästäkin minä saan kaksikymmentä.
        Ruokarahastakin saa hyvän pyramiidin aikaiseksi

• Kolesteroli laskee

Kyllä se WC:n porukka erottuu tosiaan massasta.

• 10000 ei tehny ilmoa
        kysykää sponsoriltanne kirjoitti:

Jos saat viisi liittymään ruokalakkoon ja ne antavat ruokarahansa sinulle saat pitää yhden ruokarahan ja annat minulle ne neljä.
        Ja jos saat ne jatkaamaa jokainen viisi ettenpäin saat jo viisi ruokarahaa, tästäkin minä saan kaksikymmentä.
        Ruokarahastakin saa hyvän pyramiidin aikaiseksi

Ekana pitää perustaa säätiö. Vaikkapa trs-säätiö (täysinrehellinensäätiö).
        Nimi vakuuttaisi oitis kaikki winkkarit ja edessä olisi helppo pyramidin rakennus.

• Kärpäspaperi.

Näin rankempaa sadetta odotellessa on aikaa. Joten niistä pillun päreistä tarkempi selvitys.
      Pillun päreitä käytettiin vielä 1800-luvulla, ennen laudeliinojen keksimistä, saunoissa naisten alapään suojana. Ymmärrettävistä syistä olosuhteet maaseudulla olivat tuolloin hygienian kannalta erittäin puutteelliset, eivätkä miehet yleensä käyneet "esipesussa" ennen lauteille istumista. Lauteet siis suorastan kuhisivat erilaisia mikrobeja ja bakteereita, varsinkin koliformisia bakteereita.

Pillun päreet eli "vitukkeet", kuten niitä tuolloin kutsuttiin tehtiin tavallisista männyistä vuolluista päreistä muotoilemalla ne naisen omien muotojen ja käyttötarkoituksen mukaan. Luonnollisesti ne olivat alussa puunvärisiä, mutta muuttivat sitten väriään mitä enemmän niitä käytettiin. Ihan pärekaton harmaiksi ne eivät sentään ehtineet.

Sanonta "Tuhannen pillun päreiksi" on syntynyt luonnollisesti siitä, kun miehet ovat arvioineet puun kokoa ja sen riittävyyttä erilaisiin käyttötarkoituksiin. Naisille varattiin tietysti oma puu vitukkeisiin eli pillun päreisiin.

"Tuo mänty riittää varmasti tuhannen pillun päreiksi", on varmasti ollut tuttu sanonta eri puolilla Suomea.

• vai.....

Mitenkäs nämä pillun päreet liittyvät syömiseen tai syömättömyyteen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4358
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      144
      3120
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2428
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2343
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      1985
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1584
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      150
      1411
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe