objektiivit Dynax 500si

toope

Eli tuollainen vanha filmikamera löytyy ja siihen vakio Minolta AF 35-70 mm ja Sigma 100-300mm 4,5-6,7 objektiivit. Kysymys kuuluu: voiko ja kannattaako em. laseja käyttää nykypäivän digijärkkärissä ? Jos olen oikein ymmärtänyt em. lasit sopisivat Sonyn A200:n. Kannattaako em. runko hankkia noille laseille?

5

4163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttää...

Voi käyttää nykypäivän digijärkkärissä. Laadultaan nuo vastannevat nykyisin myytäviä halvimman luokan objektiiveja. Ihan mukava lisä alkuun pääsemiseksi. Laajakulmaksi tuosta 35-70 mm:n optiikasta ei tosin ole, vaan se on aikomassasi rungossa "normaali"polttoväli.

Katso täältä käyttäjien arvioita ko. objektiiveista:

http://www.dyxum.com/index.asp

• Reiska99

Itseasiassa ne full frame (filmikameran) objektiivit toimii paremmin digijärkkärissä. Pienempi ruutu, jää vinjetointi ym. reuna-alue ongelmat sivuun.

• kenkä puristaa
        Reiska99 kirjoitti:

Itseasiassa ne full frame (filmikameran) objektiivit toimii paremmin digijärkkärissä. Pienempi ruutu, jää vinjetointi ym. reuna-alue ongelmat sivuun.

Joo mut vinjetointi ei yleensä ole se päällimmäinen pulma, vaan huono piirto. Halpikset on tehty tekemään just kymppikuviin eli 15x10 cm koossa riittävää jälkeä .... joten 25" = n. 50x30 cm ruudulta katsottuna jälki voi jättää hieman toivomisen varaa. Puhumattakaan pixel peeping -harrastuksesta.

• Leonp20

Tiedatteko, kuinka paljon voi maksaa kamera Minolta 500si käytetään?

• Ex-filmijärkkäristi

Esimerkiksi tamperelaisella Kameratorilla näkyy yksi Minolta Dynax 500 si (pelkkä runko) olevan myytävänä hintaan 34 €.

http://www.kameratori.fi/viewitem/2526

Jos Kameratorille myy omansa, voi odottaa saavansa karkeasti puolet siitä hinnasta millä firma myy tavaraa eteenpäin.

Filmirunkojen kysyntä on painunut olemattomiin, joten omatoiminen myynti voi olla tuskallisen vaikeaa.

Itse hävitin noin 1½ vuotta sitten laukullisen filmikauden kalustoa samaiselle Kameratorille ja sain vain vähän toistasataa euroa, mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      105
      3196
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      514
      2582
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      89
      1663
    4. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1356
    5. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      71
      1239
    6. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1035
    7. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      84
      993
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      35
      966
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      78
      891
    10. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      60
      809
    Aihe