Vessaongelma Kreikassa?

kreikkaan menossa

Olen kuullut , että ainakin Kosin saarella ei voi vessapaperia laittaa ollenkaan wc-pönttöön? Onko tietoa pitääkö tämä paikkansa ja onko näin myös muilla Kreikan saarilla. Miten on esim. Kreeta?

12

1793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käynyt Kreetalla ja Rodoksella eikä niissä saanut sitä paperia pönttöön laittaa. Putket on niin kapeat että voi tukkia ne. Siihen tottuu äkkiä ja ne veskien roskikset tyhjennetään kyllä päivittäin.

• käynyt

Juuri palattiin Pargasta jossa sama juttu kuin saarillakin, eli paperit roskikseen. Niin hyvin lapset sen sisäisti, että kotonakin jatkoivat muutaman päivän..

• Toisinaan täällä

Kyllä , putkistot ovat niin ahtaita, mutta ei se ole ongelma Kreikan vakituisilla
      matkaajilla . Siivoojat siivoaa joka päivä nämä kannnelliset roskikset. Olen ollut kymmenissä kreikkalaisissa hotelleissa eikä mitään ongelmaa.

• Toisinaan täällä

Muuten asuntosi ja hotellissa muutama muukin tulvii

• zyc

Hei, vesi on myös hyvä ratkaisu! Tosin käsisuihkua ei useinkaan ole, mutta voit ottaa jonkin muovipullon (limsa) Wc-käyttöön ainakin hotellihuoneessasi ja pestä peppusi ensin ennenkuin kuivaat paperiin, eipä tule hajuongelmia...

• nappi*

Myös Ateenassa, Syroksella, Naxoksella, Amorgoksella, Folegandroksella, Paroksella oli sama systeemi eli paperit roskiin.

• nmnmn

Kyllä, paperit laitetaan erillisiin roskiksiin mutta en kyllä missään vessassa huomannut minkäänlaista hajuhaittaa, en ravintoloiden enkä hotellin.

• Santorini

Samat kieltomerkit oli myös Santorinilla, mutta en yhdessäkään vessassa huomannut papereita laatikossa. Kyllä kaikki ne sinne pönttöön oli laittanut...

• Picasso taas

Tuon asian vuoksi minä en Kreikkaan mene!

• heheeheKalimeras
        Picasso taas kirjoitti:

tiedättekö mistä tämä systeemi johtuu?? varmaan siitä koska Kreikan saarilla on usein, lähes aina toistuvia pieniä maanjäristyksiä ja jos pöntöissä olisi suuret putket kaikki vedet yms. lentäisi putkista ylös järistyksen sattuessa!!

on siis todella fiksu käytäntö rakentaa pienet putket ja laittaa paperit roskiin. Kuka muka haluasi p'skavedte päälleen jos järistys tapahtuu pöntöllä istuessa?

• Kreikan kävijä
        Picasso taas kirjoitti:

Mikä ero siinä on heittääkö paperin kädestään vessanpönttöön vai roskakoriin? En ymmärrä tätä niuhotusta. Kai sitä kotomaassakin ensin pyyhitään ja sitten pestään jos on suihku käden ulotttuvilla. Vessojen roskikset tyhjennetään hotelleissa päivittäin tai ainakin 6 kertaa viikosa, joten en ole kyllä lähes kolmenkymmenen vuoden Kreikan matkailun aikana vielä kertaakaan kärsinyt mistään hajuista.

Toisin on joskus ollut täällä Suomessa kun on joutunut olosouhteiden pakosta käyttämään yleistä käymälää. Siivotonta menoa! Papereita pitkin lattiioita, siis käytettyjä, syljeskelyn jälkiä peileissä sekä lattioilla ym.

• hoosianna xx
        Kreikan kävijä kirjoitti:

Mikä ero siinä on heittääkö paperin kädestään vessanpönttöön vai roskakoriin? En ymmärrä tätä niuhotusta. Kai sitä kotomaassakin ensin pyyhitään ja sitten pestään jos on suihku käden ulotttuvilla. Vessojen roskikset tyhjennetään hotelleissa päivittäin tai ainakin 6 kertaa viikosa, joten en ole kyllä lähes kolmenkymmenen vuoden Kreikan matkailun aikana vielä kertaakaan kärsinyt mistään hajuista.

Toisin on joskus ollut täällä Suomessa kun on joutunut olosouhteiden pakosta käyttämään yleistä käymälää. Siivotonta menoa! Papereita pitkin lattiioita, siis käytettyjä, syljeskelyn jälkiä peileissä sekä lattioilla ym.

Mua kans aluksi oudoksutti laittaa paperit roskakoriin mutta äkkiä siihen tottui. Hanian kaupungissa tuli kerran pissihätä ja aattelin mennä puiston vessaan ja hyi h.....siinä veskissä ois pitäny pissiää lattialla olevaan reikään kyykyllään. Juu ei kiitos. Ennemmin kyllä paperit roskiin laitan kuin kyykin lattialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      408
      3035
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      68
      2362
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      2009
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      117
      1727
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      141
      1600
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      71
      1233
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1039
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      272
      1030
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      12
      1022
    10. 40
      884
    Aihe