Vessaongelma Kreikassa?

kreikkaan menossa

Olen kuullut , että ainakin Kosin saarella ei voi vessapaperia laittaa ollenkaan wc-pönttöön? Onko tietoa pitääkö tämä paikkansa ja onko näin myös muilla Kreikan saarilla. Miten on esim. Kreeta?

12

1776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käynyt Kreetalla ja Rodoksella eikä niissä saanut sitä paperia pönttöön laittaa. Putket on niin kapeat että voi tukkia ne. Siihen tottuu äkkiä ja ne veskien roskikset tyhjennetään kyllä päivittäin.

• käynyt

Juuri palattiin Pargasta jossa sama juttu kuin saarillakin, eli paperit roskikseen. Niin hyvin lapset sen sisäisti, että kotonakin jatkoivat muutaman päivän..

• Toisinaan täällä

Kyllä , putkistot ovat niin ahtaita, mutta ei se ole ongelma Kreikan vakituisilla
      matkaajilla . Siivoojat siivoaa joka päivä nämä kannnelliset roskikset. Olen ollut kymmenissä kreikkalaisissa hotelleissa eikä mitään ongelmaa.

• Toisinaan täällä

Muuten asuntosi ja hotellissa muutama muukin tulvii

• zyc

Hei, vesi on myös hyvä ratkaisu! Tosin käsisuihkua ei useinkaan ole, mutta voit ottaa jonkin muovipullon (limsa) Wc-käyttöön ainakin hotellihuoneessasi ja pestä peppusi ensin ennenkuin kuivaat paperiin, eipä tule hajuongelmia...

• nappi*

Myös Ateenassa, Syroksella, Naxoksella, Amorgoksella, Folegandroksella, Paroksella oli sama systeemi eli paperit roskiin.

• nmnmn

Kyllä, paperit laitetaan erillisiin roskiksiin mutta en kyllä missään vessassa huomannut minkäänlaista hajuhaittaa, en ravintoloiden enkä hotellin.

• Santorini

Samat kieltomerkit oli myös Santorinilla, mutta en yhdessäkään vessassa huomannut papereita laatikossa. Kyllä kaikki ne sinne pönttöön oli laittanut...

• Picasso taas

Tuon asian vuoksi minä en Kreikkaan mene!

• heheeheKalimeras
        Picasso taas kirjoitti:

tiedättekö mistä tämä systeemi johtuu?? varmaan siitä koska Kreikan saarilla on usein, lähes aina toistuvia pieniä maanjäristyksiä ja jos pöntöissä olisi suuret putket kaikki vedet yms. lentäisi putkista ylös järistyksen sattuessa!!

on siis todella fiksu käytäntö rakentaa pienet putket ja laittaa paperit roskiin. Kuka muka haluasi p'skavedte päälleen jos järistys tapahtuu pöntöllä istuessa?

• Kreikan kävijä
        Picasso taas kirjoitti:

Mikä ero siinä on heittääkö paperin kädestään vessanpönttöön vai roskakoriin? En ymmärrä tätä niuhotusta. Kai sitä kotomaassakin ensin pyyhitään ja sitten pestään jos on suihku käden ulotttuvilla. Vessojen roskikset tyhjennetään hotelleissa päivittäin tai ainakin 6 kertaa viikosa, joten en ole kyllä lähes kolmenkymmenen vuoden Kreikan matkailun aikana vielä kertaakaan kärsinyt mistään hajuista.

Toisin on joskus ollut täällä Suomessa kun on joutunut olosouhteiden pakosta käyttämään yleistä käymälää. Siivotonta menoa! Papereita pitkin lattiioita, siis käytettyjä, syljeskelyn jälkiä peileissä sekä lattioilla ym.

• hoosianna xx
        Kreikan kävijä kirjoitti:

Mikä ero siinä on heittääkö paperin kädestään vessanpönttöön vai roskakoriin? En ymmärrä tätä niuhotusta. Kai sitä kotomaassakin ensin pyyhitään ja sitten pestään jos on suihku käden ulotttuvilla. Vessojen roskikset tyhjennetään hotelleissa päivittäin tai ainakin 6 kertaa viikosa, joten en ole kyllä lähes kolmenkymmenen vuoden Kreikan matkailun aikana vielä kertaakaan kärsinyt mistään hajuista.

Toisin on joskus ollut täällä Suomessa kun on joutunut olosouhteiden pakosta käyttämään yleistä käymälää. Siivotonta menoa! Papereita pitkin lattiioita, siis käytettyjä, syljeskelyn jälkiä peileissä sekä lattioilla ym.

Mua kans aluksi oudoksutti laittaa paperit roskakoriin mutta äkkiä siihen tottui. Hanian kaupungissa tuli kerran pissihätä ja aattelin mennä puiston vessaan ja hyi h.....siinä veskissä ois pitäny pissiää lattialla olevaan reikään kyykyllään. Juu ei kiitos. Ennemmin kyllä paperit roskiin laitan kuin kyykin lattialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe