SUOMEN PISIN SANA

kumarreksitutes...

suomen pisin sana, josta joskus aiemmin on ollut riitaa täällä, on seuraavanlainen:


Kumarreksituteskenteleentuvaisehkollaismaisekkuudellisenneskenteluttelemattomammuuksissansakkaankopahan

14

3901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan kamala!

      Hirveä sana! Tota on en oo kuullukkaan aikasemmin. Mulle on pisimmäksi on väitetty tätä:

      ymmärtämättömyydelläänsäkäänköhän

      tää on nyt sentään paremmin ymmärrettävissä kun toi sun.

      • m

        mulle on kerrottu et se ois toi epäjärjestelmällisyyttämättömyydelläänsäkäänköhän
        toi mikä on oikeesti suomen pisin sana nii siitä ei tajua mitää !
        mikä siinä on ees se perus sana mistä se johdetaan ?
        ei sitä pysty ees lausuun ku toi on tollasta jotain vanhaa suomee
        tai jotai ?`:D


      • oisko tääää?
        m kirjoitti:

        mulle on kerrottu et se ois toi epäjärjestelmällisyyttämättömyydelläänsäkäänköhän
        toi mikä on oikeesti suomen pisin sana nii siitä ei tajua mitää !
        mikä siinä on ees se perus sana mistä se johdetaan ?
        ei sitä pysty ees lausuun ku toi on tollasta jotain vanhaa suomee
        tai jotai ?`:D

        Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas (61)

        Tän ainaki tajuu paremmi.


      • epäjärjestelm...
        m kirjoitti:

        mulle on kerrottu et se ois toi epäjärjestelmällisyyttämättömyydelläänsäkäänköhän
        toi mikä on oikeesti suomen pisin sana nii siitä ei tajua mitää !
        mikä siinä on ees se perus sana mistä se johdetaan ?
        ei sitä pysty ees lausuun ku toi on tollasta jotain vanhaa suomee
        tai jotai ?`:D

        Tämän minäkinolen kuullut ja luullut sumen pisimäksi sanaksi.

        Ketjun aloittajan pisimmäksi väittämää sanaa en ole koskaan kuullut, enkä ymmärrä yhtään,
        mitä se edes tarkoittaa.


      • xsokswisw

        ei ees ooo


    • Pisin sana

      Pisin sana ever on sunsana 1 sentti.

    • Ha ha

      Mitä sönkötät? Ei voi olla suomen pisin sana siansaksanintokiinanvenäjää! Suomen pisin sana pitää olla suomea!

    • Vitun tahvo

      Vitun tahvo ota asioista selvää enne ku rupeet tollasta paskaa postailee tänne... tollaset ihme torspot pitäs lähettää lappii keskitysleiril hakkaamaa polttopuita uunii varte ympärivuotisena varustuksena shortsit ja sandaalit ja siinä sitte odotella omaa saunavuoroo.. ite oisin ampumassa kyllä ilmakolla vielä siinä ku hakkaisitte... saatana et oot varmaa rumaki viel.. kyllähän tota ehdotettu ollaa mut ei ainakaa guinnesin miehet hyväksyny... voinhan mäkin tästä sitte yhdellä sanalla kuvailla sua... tyhmyydenruummillistumastatullutvitullinenpässiapinakenettodellakinkuuluuperseraiskatavähintäänkolmekertaaviikossa

      • opeko

        Ahistaako


      • sdfgggyy
        opeko kirjoitti:

        Ahistaako

        VITTU


      • ASDFGHJKLOOIUYTREW

        TÄS ON TEILLE PITKÄ SANA OMAKOTITALOKOLMIVAIHEKILOWATTITUNTIMITTARILASKUVALITUSLOMAKEPAINOKONEKUIVAUSSYLINTERITUOTANTOLAITOSSUUNNITELMA 109 KIRJAINTA ON TUOSA SANAS


    • Väärin. Kuten joku jo totesikin, suomenkielen pisin sana on epäjärjestelmällistyydytätmättömyydellänsäkäänköhän ja toiseksi pisin: jäjeretlmällistyydyttämättömyydellänsäkäänköhän. Kolmenneksi tulee sana: vanhurkaudettomuudellansakaankohan. Ja neljänneksi: uskonnottomuudellansakaankohan. Ja niin edelleen.

    • Tässä ei ole niin pitkää sanaa.

    • Kullimmittari

      Kullikulli... 169 kertaa. Lepotilassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe