Tapahtumia juuri nyt..
Tuo alla oleva teksti on poimittu Kirpun kotisivulta.. Mitähän eläimiä tuolla Kirpulla mahtaakaan olla juuri tällä hetkellä.. Onko muita kuin Kosken omia eläimiä?
Hoitokustannuksia.. Mitähän tuollaiset lahjakortit mahtavat maksaa, ja mille eläimille ne hoidot on tarkoitus kustantaa lahjakorttivaroin? Kuka valvoo paljonko lahjoituksia on tullut ja mihin ne käytetään ja on käytetty?
Muistaakseni löytöeläinten hoitokustannukset korvataan mm Rauman kaupungin maksamilla varoilla.. Mistä tässä siis on kyse, tässä lahjakorttikerjuussa?
"Nyt voit omalla panoksellasi auttaa eläimien hoitokustannuksissa.
Rauman Eläinlääkäripalvelu Know Hauhun, ell Anna Kangas-Nevalaiselle voi ostaa lahjakortteja Kirpun Eläinkodisn kodittomien eläinten eläinlääkinnällisen hoidon kustantamiseksi.
Ota yhteys suoraan vastaanotolle 02-822 2260.
Kiitokset Annalle ja kaikille tukensa antaneille!
Kirpun kotisivulta juuri
12
184
Vastaukset
- Tietääkö
Rauman kaupunki ja Ulvila esimerkiksi, että rahaa löytöeläinten hoitoon tulee ilmeisesti muualtakin. Eli kaupungin ei siis tarvitsisikaan maksaa löytöeläinten hoitokuluja..
- 38000 euroa
"Muistaakseni löytöeläinten hoitokustannukset korvataan mm Rauman kaupungin maksamilla varoilla..""
Niin ne korvataankin. Viime vuonna 15 000 eläinkodin ylläpitoon ja 23 000 hoito-ja lopetuskuluja.- Sitten nuo..
Lahjakorttirahat käytetään,hmm.. Ollako lievää... Ilmassa...Heh.. Kaikkia niitä kanssa on.. Alalla kuin alalla näemmä..
- Sitten?
Paljonkos siellä Kirpussa niitä eläimiä sitten vuositasolla on. Jos kaupunki maksaa jo tuollaisen summan ja sitten vielä mahdolliset lahjoitukset samaan tarkoitukseen. Ja Koskella omiakin koiria 5-6 vai? Onko Koskella itsellään muitakin eläimiä vielä?
Eikö noiden lahjoittajien pitäisi vaatia selvitettäväksi onko heidän varojaan tosiaan käytetty siihen tarkoitukseen johon ne ovat tarkoitetut.. Sieltä eläinlääkäriltä kai tiedot saa. Ja helppo kirjanpidosta tutkia, onko edes kaupungin maksamat rahat kaikki kuluneet siihen johon tarkoitetut ovat.. Kirpun "täti voisi laittaa kotisivuilleen tällaisista varojen käytöstä tietoa, vaikka se pikkuseikalta vaikuttaisikin..
Onko lahjoittajille mahdollisesti annettu harhauttavaa tietoa? Millaiset petoksen tunnusmerkistö olivatkaan, tietääkö joku? - tietää tunnusmerkistön
Sitten? kirjoitti:
Paljonkos siellä Kirpussa niitä eläimiä sitten vuositasolla on. Jos kaupunki maksaa jo tuollaisen summan ja sitten vielä mahdolliset lahjoitukset samaan tarkoitukseen. Ja Koskella omiakin koiria 5-6 vai? Onko Koskella itsellään muitakin eläimiä vielä?
Eikö noiden lahjoittajien pitäisi vaatia selvitettäväksi onko heidän varojaan tosiaan käytetty siihen tarkoitukseen johon ne ovat tarkoitetut.. Sieltä eläinlääkäriltä kai tiedot saa. Ja helppo kirjanpidosta tutkia, onko edes kaupungin maksamat rahat kaikki kuluneet siihen johon tarkoitetut ovat.. Kirpun "täti voisi laittaa kotisivuilleen tällaisista varojen käytöstä tietoa, vaikka se pikkuseikalta vaikuttaisikin..
Onko lahjoittajille mahdollisesti annettu harhauttavaa tietoa? Millaiset petoksen tunnusmerkistö olivatkaan, tietääkö joku?Ri 101 36 luku Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä.
1 §. 1 mom. Petos. Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kohdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
8 §. Syyteoikeus. Virallinen syyttäjä ei saa nostaa syytettä lievästä petoksesta eiä luottamusaseman väärinkäytöstä, ellei asianomistaja ilmoita sitä syytteeseen pantavaksi. - Tarvitaanko
Alla olevaan lahjakorttilahjoituksiin jonkinlainen lupa? Jos tarvitaan, miten voisi tarkistaa että sellainen on myönnetty? Jos ei ole myönnetty ja lupa tarvitaan niin sittenhän on kai tutkinnan paikka..
Nyt voit omalla panoksellasi auttaa eläimien hoitokustannuksissa.
Rauman Eläinlääkäripalvelu Know Hauhun, ell Anna Kangas-Nevalaiselle voi ostaa lahjakortteja Kirpun Eläinkodisn kodittomien eläinten eläinlääkinnällisen hoidon kustantamiseksi.
Ota yhteys suoraan vastaanotolle 02-822 2260.
Kiitokset Annalle ja kaikille tukensa antaneille! - Rahankeräysjutuissa
tietää tunnusmerkistön kirjoitti:
Ri 101 36 luku Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä.
1 §. 1 mom. Petos. Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kohdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
8 §. Syyteoikeus. Virallinen syyttäjä ei saa nostaa syytettä lievästä petoksesta eiä luottamusaseman väärinkäytöstä, ellei asianomistaja ilmoita sitä syytteeseen pantavaksi.Annettu tuomioita kun rahat eivät olekaan menneet siihen tarkoitukseen johon ovat kerätyt..
Koska Rauman kaupunki on maksanut ja edelleen maksaa huomattavat summat juuri siihen tarkoitukseen kai, johon nuo lahjakorttilahjoituksetkin on tarkoitettu, niin ei kai Kirpussa sentään niin paljon hoitokuluja mitenkään pääse tulemaan, olettaisin? Vaikka mistä sen tietää, onko kukaan tehnyt lahjakorttilahjoituksia.. Mutta.. Tarvitaanko tiuollaiseen keräykseen lupa. Mielestäni tarvitaan aina lupa kun järjestetään keräyksiä joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, vai muistanko oikein? - Asiaa koskevaa tietoa
Tarvitaanko kirjoitti:
Alla olevaan lahjakorttilahjoituksiin jonkinlainen lupa? Jos tarvitaan, miten voisi tarkistaa että sellainen on myönnetty? Jos ei ole myönnetty ja lupa tarvitaan niin sittenhän on kai tutkinnan paikka..
Nyt voit omalla panoksellasi auttaa eläimien hoitokustannuksissa.
Rauman Eläinlääkäripalvelu Know Hauhun, ell Anna Kangas-Nevalaiselle voi ostaa lahjakortteja Kirpun Eläinkodisn kodittomien eläinten eläinlääkinnällisen hoidon kustantamiseksi.
Ota yhteys suoraan vastaanotolle 02-822 2260.
Kiitokset Annalle ja kaikille tukensa antaneille!19.04.2006 - Rahankeräystoiminnasta uusi laki
Uudella rahankeräyslailla (255/2006, HE 102/2005) selvennetään rahankeräystoiminnan eroa yleishyödyllisten toimijoiden muuhun varainhankintaan, erityisesti kaupankäyntiin. Laki tulee voimaan 1.7.2006.
Rahankeräystoiminnan ja muun varainhankinnan välisen eron selventämiseksi tiukennetaan lahjoittajalle vastikkeeksi annettavan keräystunnuksen määritelmää. Keräystunnuksella ei saa olla itsenäistä taloudellista vaihdanta-arvoa. Laki kieltää rangaistuksen uhalla järjestää rahankeräys tavalla, jossa kaupankäynti tai jäsenhankinta ja rahankeräys ovat ilmeisessä vaarassa sekoittua keskenään.
Valtioneuvoston asetuksella voidaan antaa erottelua tukevia tarkempia säännöksiä esimerkiksi niistä tiedoista, joita rahankeräysluvan haltija on velvollinen ilmoittamaan keräystä toimeenpannessaan. Rahankeräyksiä koskevia tietoja voidaan julkaista esimerkiksi Internetissä, jolloin kansalainen voi halutessaan varmistaa luvan olemassaolon ja kerääjän aikaisempien keräysten onnistumisen.
Eduskunnan vastaukseen hallituksen esitykseen rahankeräyslaiksi sisältyy lausuma, jonka mukaan eduskunta edellyttää hallituksen huolehtivan uudistuksen tehokkaasta tiedottamisesta sekä tarkkaan seuraavan uuden rahankeräyslain soveltamista ja toimivuutta ottaen huomioon muun ohella rahankeräyksen määritelmäänsamoin kuin yleishyödyllisen toiminnan määritelmään liittyvät rajanvetotilanteet. Lisäksi tulee ottaa huomioon rahankeräyksen tehokas valvonta ja väärinkäytösten torjunta. Hallituksen tulee arvioida erikseen mahdollisuus erityisestä syystä myöntää evankelis-luterilaiselle kirkolle tai ortodoksiselle kirkkokunnalle taikka niiden seurakunnalle tai seurakuntayhtymälle rahankeräyslupa.
Viranomaisvalvontaa tehostetaan
Uudella rahankeräyslailla myös tehostetaan rahankeräysten viranomaisvalvontaa. Valvonta koostuu ennakollisesta lupaharkinnasta sekä jälkikäteisestä tilitysten ja niihin liittyen varojen käytön valvonnasta. Valtioneuvoston asetuksella voidaan antaa tarkempia säännöksiä muun muassa tilitysten sisällöstä. Samaan aikaan uuden rahankeräyslain kanssa voimaan tulevaa valtioneuvoston asetusta valmistellaan parhaillaan. Luvan antamisedellytykset, lupahakemuksen hylkäämisperusteet ja luvan peruuttamisperusteet säädetään laissa.
Rahankeräyslaki sisältää erillistä rahankeräyksen käytännön toimeenpanijaa, esimerkiksi yhtiötä, koskevat säännökset. Laki edellyttää, että kutakin rahankeräystä varten avataan erillinen pankkitili (rahankeräystili). Lupaviranomaisella on oikeus kieltää rahankeräyksen jatkaminen, rahankeräyksellä saatujen varojen käyttäminen ja kerättyjen varojen luovuttaminen rahankeräystililtä tai luvan saajan muulta pankkitililtä. Kiellon tehosteeksi voidaan asettaa uhkasakko. Rahankeräysrikoksen rangaistusasteikko kovenee. Enimmäisrangaistus nousee kuudesta kuukaudesta vankeutta kahteen vuoteen vankeutta.
Laissa säädetään lupaviranomaisten oikeudesta saada tietoja rahankeräysten toimeenpanijoilta, talletuspankeilta ja muilta viranomaisilta. Rahankeräysten valvontaa varten voidaan perustaa poliisin pitämä valtakunnallinen rahankeräysten valvontatiedosto. Yhden kihlakunnan aluetta laajemmat rahankeräysluvat keskitetään Etelä-Suomen lääninhallitukseen.
Rahankeräyksellä voidaan auttaa taloudellisissa vaikeuksissa olevia yksittäisiä henkilöitä
Uusi rahankeräyslaki sallii myös taloudellisissa vaikeuksissa olevan yksittäisen henkilön tai perheen auttamisen rahankeräyksellä. Rahankeräys saa kestää enintään kuusi kuukautta ja rahaa saa kerätä vain yhden kihlakunnan alueella. - Lakitietoa asiasta
Tarvitaanko kirjoitti:
Alla olevaan lahjakorttilahjoituksiin jonkinlainen lupa? Jos tarvitaan, miten voisi tarkistaa että sellainen on myönnetty? Jos ei ole myönnetty ja lupa tarvitaan niin sittenhän on kai tutkinnan paikka..
Nyt voit omalla panoksellasi auttaa eläimien hoitokustannuksissa.
Rauman Eläinlääkäripalvelu Know Hauhun, ell Anna Kangas-Nevalaiselle voi ostaa lahjakortteja Kirpun Eläinkodisn kodittomien eläinten eläinlääkinnällisen hoidon kustantamiseksi.
Ota yhteys suoraan vastaanotolle 02-822 2260.
Kiitokset Annalle ja kaikille tukensa antaneille!19.04.2006 - Rahankeräystoiminnasta uusi laki
Uudella rahankeräyslailla (255/2006, HE 102/2005) selvennetään rahankeräystoiminnan eroa yleishyödyllisten toimijoiden muuhun varainhankintaan, erityisesti kaupankäyntiin. Laki tulee voimaan 1.7.2006.
Rahankeräystoiminnan ja muun varainhankinnan välisen eron selventämiseksi tiukennetaan lahjoittajalle vastikkeeksi annettavan keräystunnuksen määritelmää. Keräystunnuksella ei saa olla itsenäistä taloudellista vaihdanta-arvoa. Laki kieltää rangaistuksen uhalla järjestää rahankeräys tavalla, jossa kaupankäynti tai jäsenhankinta ja rahankeräys ovat ilmeisessä vaarassa sekoittua keskenään.
Valtioneuvoston asetuksella voidaan antaa erottelua tukevia tarkempia säännöksiä esimerkiksi niistä tiedoista, joita rahankeräysluvan haltija on velvollinen ilmoittamaan keräystä toimeenpannessaan. Rahankeräyksiä koskevia tietoja voidaan julkaista esimerkiksi Internetissä, jolloin kansalainen voi halutessaan varmistaa luvan olemassaolon ja kerääjän aikaisempien keräysten onnistumisen.
Eduskunnan vastaukseen hallituksen esitykseen rahankeräyslaiksi sisältyy lausuma, jonka mukaan eduskunta edellyttää hallituksen huolehtivan uudistuksen tehokkaasta tiedottamisesta sekä tarkkaan seuraavan uuden rahankeräyslain soveltamista ja toimivuutta ottaen huomioon muun ohella rahankeräyksen määritelmäänsamoin kuin yleishyödyllisen toiminnan määritelmään liittyvät rajanvetotilanteet. Lisäksi tulee ottaa huomioon rahankeräyksen tehokas valvonta ja väärinkäytösten torjunta. Hallituksen tulee arvioida erikseen mahdollisuus erityisestä syystä myöntää evankelis-luterilaiselle kirkolle tai ortodoksiselle kirkkokunnalle taikka niiden seurakunnalle tai seurakuntayhtymälle rahankeräyslupa.
Viranomaisvalvontaa tehostetaan
Uudella rahankeräyslailla myös tehostetaan rahankeräysten viranomaisvalvontaa. Valvonta koostuu ennakollisesta lupaharkinnasta sekä jälkikäteisestä tilitysten ja niihin liittyen varojen käytön valvonnasta. Valtioneuvoston asetuksella voidaan antaa tarkempia säännöksiä muun muassa tilitysten sisällöstä. Samaan aikaan uuden rahankeräyslain kanssa voimaan tulevaa valtioneuvoston asetusta valmistellaan parhaillaan. Luvan antamisedellytykset, lupahakemuksen hylkäämisperusteet ja luvan peruuttamisperusteet säädetään laissa.
Rahankeräyslaki sisältää erillistä rahankeräyksen käytännön toimeenpanijaa, esimerkiksi yhtiötä, koskevat säännökset. Laki edellyttää, että kutakin rahankeräystä varten avataan erillinen pankkitili (rahankeräystili). Lupaviranomaisella on oikeus kieltää rahankeräyksen jatkaminen, rahankeräyksellä saatujen varojen käyttäminen ja kerättyjen varojen luovuttaminen rahankeräystililtä tai luvan saajan muulta pankkitililtä. Kiellon tehosteeksi voidaan asettaa uhkasakko. Rahankeräysrikoksen rangaistusasteikko kovenee. Enimmäisrangaistus nousee kuudesta kuukaudesta vankeutta kahteen vuoteen vankeutta.
Laissa säädetään lupaviranomaisten oikeudesta saada tietoja rahankeräysten toimeenpanijoilta, talletuspankeilta ja muilta viranomaisilta. Rahankeräysten valvontaa varten voidaan perustaa poliisin pitämä valtakunnallinen rahankeräysten valvontatiedosto. Yhden kihlakunnan aluetta laajemmat rahankeräysluvat keskitetään Etelä-Suomen lääninhallitukseen.
Rahankeräyksellä voidaan auttaa taloudellisissa vaikeuksissa olevia yksittäisiä henkilöitä
Uusi rahankeräyslaki sallii myös taloudellisissa vaikeuksissa olevan yksittäisen henkilön tai perheen auttamisen rahankeräyksellä. Rahankeräys saa kestää enintään kuusi kuukautta ja rahaa saa kerätä vain yhden kihlakunnan alueella. - Tuolle
tietää tunnusmerkistön kirjoitti:
Ri 101 36 luku Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä.
1 §. 1 mom. Petos. Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kohdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
8 §. Syyteoikeus. Virallinen syyttäjä ei saa nostaa syytettä lievästä petoksesta eiä luottamusaseman väärinkäytöstä, ellei asianomistaja ilmoita sitä syytteeseen pantavaksi.Eläinlääkärille ja pyytää tilinumero jonne lahjakortin voisi maksaa. Maksaisi sitten jonkin summan ja vaatisi asianomistajana tutkintaa varojen käytöstä.
- Tällä hetkellä
Kodittomia eläimiä? Muita siis kuin löytöeläimiä, joiden kustannuksista Rauman kaupunki vastaa? Ja tarvitaanko tuollaiseen lahjakorttikeräykseen lupa? Ja onko rahat talletettu jollekin tilille odottamaan mahdollista tulevaa käyttöä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363131Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata812394Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161868Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1941557- 271533
- 771522
- 1091465
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201388Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411381- 801317