miks 3v tyttö ei kakkaa pottaan??

''potta''

tyttö on ens kuussa 3-vuotias.aloitettiin pottailu jo yhden vuoden iässä.otin vaipat pois käytöstä pari kuukautta sitten,siinä toivossa,että oppii pissaamaan pottaan ja kakkaamaan.meni reilu kuukaus,että sai pissat pottaan.pyykkiä tuli paaaaljon...mutta yksi kaunis päivä sanoi,äiti minä menen pissalle.jess...no nyt on pari viikkoa reippaasti pissattu potalle omatoimisesti.ja vahinkoja ei juurikaan ole sattunut.istuu mielellään potalla.mutta kakkaaminen.ei niin millään kakkaa pottaan.pöksyjä menee paljon päivässä.tyttö kakkaa vähän kerrallaan monta kertaa päivässä.pidättelee ja puristaa kankut yhteen ettei vaan tulis ulos.ei suostu pottaan kakkaa.päikkäreillä ja yöllä on vaipat ,mutta harvemmin niissä kakkaa on.oon kokeillut kaikkea mahdollista,että sais sen pottaan kakkaamaan,mutta nyt on keinot todella vähissä.ei tehoo käänteiset tavat eikä käänteettömät.olen tarroilla houkutellut,kehunut,jos tulee kakka pottaan(mitä todella..todella harvoin tapahtuu),olen torunut,huutanutärähtänyt,ollut välittämättä,yrittänyt keskustella,myös pöntöllä on istuttu supistajan päällä.olen sanonut,että pöksyt on loppu..sit paskoo lattialle,jos ei oo pöksyjä.ja neiti voi olla kakat housussa vaikka koko päivän.kun ei haittaa...on istuttu kauan potalla,yksin ja vieressä.en tiedä auttakaa..miten saan ymmärtämään,että kakataan pottaan????tiedän,että mikään ei tapahdu hetkessä.en vaan ymmärrä miks pissaa reippaasti pottaan,mutta kakkaa salaa jossain,eikä edes kerro,että kakka on pöksyissä.miks ei vaan mene potalle.

19

4511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehiin

      meillä auttoi se, että vein salaa nallen keijalle ja pötkäle kakkia keijaan.Sitten vein lapsen katsomaan, että tule katsomaan, kun nalle on kakkinut hyvät kakit keijaan (potta) ja taputin aplodeja lujasti ja kehuin nallea.Se tehosi heti.En tiedä onko siitä teillä apua, torua ei ainakaan saa yhtään mistään, vaan heti kehua jos vähänkin yrittää.
      Saattaa pelätä koko kakkaa ja pitää sitä kamalana tai pelkää niin toruja, että yrittää estää koko kakkimisen ettei toruta.
      Voi olla ettei ole vielä valmis, vaan ehkä kannattaa nyt pitää edelleen vaippoja ja kokeilla vaikka kuukauden päästä uudelleen niin ehkä suhtautuminenkin asiaan muuttuu, asiasta ei kannata puhua vaan antaa mennä omalla painollaan, sitten kuukauden päästä alkaa taas kokeilla, ei yhtään torua epäonnistumisista mutta heti jos onnistuu, niin aplodit kehiin.

    • Aninyymi

      Mun lapset 4 kappaletta yksikään ei tehnyt potalle tuo nuorin joka nyt 5 viisi lopetti vaipat 4 vuotiaana että meillä silleen ja vanhin on 19 vuotias ihan normaali nuori mies ja olen kysynyt miksi pelkäsit pottaa? vastaus on se oli joenkii"irrallinen" mutta kaikki lopetti ne vaipat kuiteskin 4 vanhana vaikka kalliiksi tuli ja odotellaan muiden kannanottoja kuulet hyviä vinkkejä.

      Minä en jaksanut tapella vaan pidin vaipat.

      • Aninyymi

        Että 4 vuotiaana menivät suoraan pytylle sitten.


      • Ja ei potalle, vaan
        Aninyymi kirjoitti:

        Että 4 vuotiaana menivät suoraan pytylle sitten.

        suoraan pytylle, kukaan muukaan kun ei käyny potalla...ei edes "koe-istunut" vaan suoraan kipusi pytylle.
        Entäs se kakka. Jos se on kivikova pötkö, se sattuu ja siks ne ei halua kakata!
        Eli ->vettä, vettä ja vettä...kuituja hedelmien muodossa tai puurona ja päälle vettä!
        Sit se vaan tipahtaa, kun se on pehmeä!


    • jimpsu

      Omalle kohalla miettiessä veisin tytsyn ehkä ulos kakille kyykkykakille siis. Josko tytsy tulisi sinuiksi oman kakkansa kanssa ja oppisi että se kakka on ihan jees juttu. Tuossa vaiheessa koittaisin saada kakan tuntumaan normaali jutulta ettei sitä tarvitsisi arastella. Pojan kanssa aikoinaan istuttiin yhdessä potalla ja poika puristi kättä kakkiessaan ja ähkäistiin yhdessä.
      Poika oli myös kovalla silloin kun joi maitoa aivan liikaa. Juoko teillä sitten miten paljon mutta kannattaisiko pari päivää yrittää juoda vähemmän maitoa ja syödä kuitupitoista.

      En tekisi kakkaamisesta numeroa vaan olisin tyytyväinen että se pissa kuitenkin tulee sinne pottaan!!

      • "potta"

        vatsa ei ole kovalla.pehmeetä kakkaa tulee.ei valita vatsakipuja.kakkaa salaa pöksyyn,eikä ilmoita siitä.monta kertaa päivässä kakkailee.ja nyt iltaisin on alkanut kakkaa vaippaan,kun on yö vaippa.
        mulla on kaksoset ja toinen on poika.poika pissaa ja kakkaa joka päivä reippaasti pottaan ja on tehny sitä jo jonkin tovin.vihko on veljellä täynnä tarroja kakka suorituksista.siskoa ei haittaa vaikka veljen vihkossa on jo varmaan sata tarraa enemmän.näkee joka päivä kuinka reipas veli on,mutta silti....
        en halua enää takas vaippoja laittaa.se on vaan takapakkia.minä sitten vaikka pesen niitä pöksyjä joka päivä.en vaan enää tiedä miten pitäis reagoida kun kakkaa pöksyyn.ollakko vaan hälläväliä,torua vai peräti kehua :) tuntuu että kaikki keinot kokeiltu.no ens maanantaina on neuvola niin täytyy vielä sieltä kysyä neuvoja.
        olen kuullut että monet haluaa kakkaa vaippaan,mutta muuten ei pidä vaippoja,mutta eipä tyttö ole pyytänyt.
        olen kyllä tyytyväinen että pissaa reippaasti pottaan,mutta mikä siinä on että ei voi kakkaa.en vaan käsitä.


      • ... matka on pitkä
        "potta" kirjoitti:

        vatsa ei ole kovalla.pehmeetä kakkaa tulee.ei valita vatsakipuja.kakkaa salaa pöksyyn,eikä ilmoita siitä.monta kertaa päivässä kakkailee.ja nyt iltaisin on alkanut kakkaa vaippaan,kun on yö vaippa.
        mulla on kaksoset ja toinen on poika.poika pissaa ja kakkaa joka päivä reippaasti pottaan ja on tehny sitä jo jonkin tovin.vihko on veljellä täynnä tarroja kakka suorituksista.siskoa ei haittaa vaikka veljen vihkossa on jo varmaan sata tarraa enemmän.näkee joka päivä kuinka reipas veli on,mutta silti....
        en halua enää takas vaippoja laittaa.se on vaan takapakkia.minä sitten vaikka pesen niitä pöksyjä joka päivä.en vaan enää tiedä miten pitäis reagoida kun kakkaa pöksyyn.ollakko vaan hälläväliä,torua vai peräti kehua :) tuntuu että kaikki keinot kokeiltu.no ens maanantaina on neuvola niin täytyy vielä sieltä kysyä neuvoja.
        olen kuullut että monet haluaa kakkaa vaippaan,mutta muuten ei pidä vaippoja,mutta eipä tyttö ole pyytänyt.
        olen kyllä tyytyväinen että pissaa reippaasti pottaan,mutta mikä siinä on että ei voi kakkaa.en vaan käsitä.

        Meillä käytiin samaa asiaa läpi tässä muutama kuukausi sitten. Niin ikää kolmevuotias lapsi ja pissalla kävi niin potalla kuin pöntölläkin ja kakkasi kuitenkin housuun. Ja tätä kesti n. reilun kuukauden verran.
        Meillä auttoi tälläinen keino, että kerran sitten kun huomasin, että kakka on tulossa vein potalle ja teki sinne aivan pienen pienen kikaran ja sitä sitten kehuttiin maasta taivaaseen ja sai vielä palkkion (suklaapatukan). On sen jälkeen tehnyt kakat pottaan tai pönttöön, en tiedä onko tästä apua teille taas laisinkaan, kun lapset ovat niin erilaisia. Mutta eniten kai se merkitsi, että jotenkin "hoksasi", että myös se kakka tehdään sinne potalle tai pytylle ja tietenkin siinä varmaan merkitsi myös se äidin suuri ilo siitä pienestäkin onnistumisesta sinne pottaan, vaikka osa housuun jo tulikin, niistä en maininnut koskaan mitään, kun housuun kakat teki tai torunut. Mentiin vaan pesulle, enkä puhunut asiasta mitään.


    • kuuuukuuuu

      Tuo pitkin päivää pehmosen kakkiminen voi muuten johtua ummetuksesta! Kuulostaa pöhköltä, mutta tuo saattaa oikeasti olla syy. Tukoksen ohi pääsee pieniä määriä löysää kakkaa...

      Toki tuo kuulosti vähän siltä, että lapsella saattaa olla jo pikkuisen stressiäkin tuon asian suhteen...

      • "potta"

        se on selkeesti ummetusta,mutta myös varmasti stressiä tai emmä tiedä.dupalacia on syöty jo pari pakettia ja enempää en viitsi antaa,kun ei synny tulosta.neiti vaan pihtaa ja sit se kasaantuu sinne mahaan ja sen kyllä huomaa koska vatsa on niin sanotusti täynnä kakkaa,nimittäin ruokahalut häviää ja dietti päälle.silloin on vatsa täys.ja sit se tyhjentyy kunnolla viikon-kahden sisällä.
        olen monta kertaa laittanut potalle ,kun nään että kakka tulee.neiti istuu vaikka tunninkin potalla ja ei tule kakka pottaan.kakkaa tulee sen verran,että se tahraa vaan pepun,mutta ei tipahda.niin onnettomia määriä se päästää kerralla ulos.
        nyt neiti on innoissaan,että sais crokseihin uuden korun,kun yks koru oli hävinnyt.sai vielä valita monesta vaihtoehdosta ja on nyt ihan innoissaan punaisesta tähdestä ja olen luvannut antaa sen kun kakkaa pottaan.neiti tahtoo sen,mutta totee vaan,että huomenna minä kakkaan pottaan.jep jep...on nyt kohta viikon ollut huominen.suklaata en halua antaa,kun ei ne vielä ymmärrä suklaan päälle.mä kyllä annan aina ruoan jälkeen fluorinamia niitä pikku kakkosen aina yks epr aterian jälkeen..hmm..voisin lahjoa vaaleanpunaisilla nameilla jos aina kakasta sais.kuitenkin purkissa lukee että kaks per aterian jälkeen ja annan aina vaan yhden.joo taidankin sitä kokeilla.olen nyt yrittänyt olla torumatta,että pestään pylly ja äiti pesee pöksyt ja uudet tilalle.
        joka päivä huolestuttaa.ei toi oo normaalia.


      • Pönttö sitten
        "potta" kirjoitti:

        se on selkeesti ummetusta,mutta myös varmasti stressiä tai emmä tiedä.dupalacia on syöty jo pari pakettia ja enempää en viitsi antaa,kun ei synny tulosta.neiti vaan pihtaa ja sit se kasaantuu sinne mahaan ja sen kyllä huomaa koska vatsa on niin sanotusti täynnä kakkaa,nimittäin ruokahalut häviää ja dietti päälle.silloin on vatsa täys.ja sit se tyhjentyy kunnolla viikon-kahden sisällä.
        olen monta kertaa laittanut potalle ,kun nään että kakka tulee.neiti istuu vaikka tunninkin potalla ja ei tule kakka pottaan.kakkaa tulee sen verran,että se tahraa vaan pepun,mutta ei tipahda.niin onnettomia määriä se päästää kerralla ulos.
        nyt neiti on innoissaan,että sais crokseihin uuden korun,kun yks koru oli hävinnyt.sai vielä valita monesta vaihtoehdosta ja on nyt ihan innoissaan punaisesta tähdestä ja olen luvannut antaa sen kun kakkaa pottaan.neiti tahtoo sen,mutta totee vaan,että huomenna minä kakkaan pottaan.jep jep...on nyt kohta viikon ollut huominen.suklaata en halua antaa,kun ei ne vielä ymmärrä suklaan päälle.mä kyllä annan aina ruoan jälkeen fluorinamia niitä pikku kakkosen aina yks epr aterian jälkeen..hmm..voisin lahjoa vaaleanpunaisilla nameilla jos aina kakasta sais.kuitenkin purkissa lukee että kaks per aterian jälkeen ja annan aina vaan yhden.joo taidankin sitä kokeilla.olen nyt yrittänyt olla torumatta,että pestään pylly ja äiti pesee pöksyt ja uudet tilalle.
        joka päivä huolestuttaa.ei toi oo normaalia.

        Siis miksi lapsen pitäisi kakata pottaan? Meillä molemmat jättivät potan varsin nopeasti ja halusivat tehdä suoraan wc-pönttöön, mikä sopi minulle tietysti mainiosti, eipä tarvinnut potan kanssa pelleillä ja sitä pestä. WC-istuimeenhan saa sellaisia pienentäjiä, jos pelkää että lapsi putoaa pönttöön.


    • äiskä-70

      meillä poika on täyttämässä syyskuun alussa kolme ja aloiteltiin tässä kesäkuun alussa opetella vaipattomaan elämään. alkuun poika ei meinannut pissallekaan suostua pytylle (potalle ei halua ollenkaan), mutta kun huomasi, miten iloisia äiti ja isä ovat kun pissat tulee pyttyyn, alkoi itse pyytää pissalle, kun on hätä. pytylläkin hän haluaa istua ilman mitään pienennysrengasta. kakkaa ei suostunut tällöin alkuvaiheessa tekemään varsinkaan pyttyyn, mutta ei myöskään enää housuun tai edes vaippaankaan. ihan ekoilla kerroilla panttasi kolmekin päivää, kulkien pakarat piukkana varpaillaan niin kauan kunnes ei enää kyennyt pidättelemään, jolloin teki huutaen kamalasti kakan housuun. muutaman kerran sitten jatkoi samaan tahtiin. aloin sitten syöttämään hänelle joka päivä purkillisen luumua ja lisänä luumumehua, jolloin kakka tuli niin löysäksi, ettei pystynyt pidättelemään ja sitä myötä pikkuhiljaa se "vahingossa" livahti pissillä käydessä tulla pyttyyn ja kun sitten kovasti kehuttiin ja palkittiin karkilla, alkoi hän itse pyytää kakalle pytylle, kun tämän aika tuli. edelleenkin poika usein huutaa ja nauraa yhtä aikaa tehdessään kakkaa pyttyyn, mikä sitten siinä lieneekin niin "pelottavaa", mutta onnistuu kuitenkin ja joka kerta kehutaan ihan hirmuisesti.

    • yksin.

      Minä kirjoittelin n.1,5v. sitten tänne KAKKAPÄIVÄKIRJAN.:)
      Mein poika oli silloin juuri täyttänyt 3v.
      Ja halusi aina kakkata vaippaan.Muuten ei vaippaa käytetty (paitsi yöllä varmuuden vuoksi).
      Oli 2,5v. sinä keväänä,kun tuli lämmin niin silloin jätettiin päivävaippa pois ja oppikin nopeasti pissaamaan pottaan.Eli se meni hienosti ja kivuttomasti.

      Mutta todella aina halusi äheltää kakat omassa rauhasa..vaippaan.Eli puolisen vuotta meni niin että kakkasi vain vaippaan,ei pottaan,ei sitten millään.Pönttöön pelkäsi putoavansa ja kuulemma pöntölle kiipeäminenkin oli pelottavaa,liian korkealla.Heh.
      Kakkaongelmaamme kyselin neuvoja ja päädyimme jättämään vaipan pois.
      Pojalle siis ilmoitettiin ettei vaippoja ole eikä tule.

      Naurattaa jo muistella miten pikkuherra pidätteli pakarat piukassa...
      oisko ollut VIISI päivää.Ja voi sitä riemua kun kakka tuli,vessanpönttöön!!
      Siinä kyllä halittiin niin hirmusesti ja sai hän jonkun auto-lelunkin "palkaksi"!

      Meillä tosin oli kakka myös kovalla siinä vaiheessa,mikä jostain syystä tuntuu olevan melko yleistä tietyssä iässä ja "parantuvan" ajan kanssa.Levolacia käytettiin ja se auttoi.Olen sitä mieltä että jokin kumma jännitys siinä oli,eikä kakkaa siksi niin helpolla tullut ja siitä seurasi ummetustakin.
      Vatsa oli pari kuukautta kovalla silloin ja tuhrimista oli meilläkin...
      joten usko pois että kirjoituksesi tuntuu tutululta.:)

      Nyt mein poika on 4,5v. ja kakkaongelma kaukainen muisto...
      Vatsa toimii päivittäin.Ja ruokavalio ihan sama kuin silloin kun oli ongelma.
      Mutta vieläkään ei käy pphoidossa koskaan kakkalla,vaan käy kotiin päästyään yleensä ensitöikseen asiolla.Eli hänellä on kyllä ujo kakka.

      Jos antaisin teille jotain neuvoja niin sanoisinkin että älä ainakaan missään nimessä toru lasta,siivoat vaan rauhassa jäljet ja maltat mielesi.
      Anna hänelle aikaa.Kyllä hän sen vielä oppii!!
      Suosittelisin myös jättämään vaipan kokonaan pois käytöstä.
      Meillä nimittäin kävi niin että myös yövaippa jäi pois samalla,koska jos sen olisimme laittaneet niin sinnehän hän olisi kakannut sängyssään!Eli todella pääsimme vaipoista kertaheitolla eroon.
      Saattaa hyvinkin olla että lapsesi ovat jo valmiita luopumaan kokonaan vaipoista,ainakin kannattaa kokeilla.
      Ja osta lisää pikkuhousuja.;)

      Paljon,paljon jaksamista kakkaongelman kanssa,kyllä se siitä!
      Minä pidän peukkuja.:)

      • "potta"

        oli lohduttavaa lukea sun viesti.mun on ollut tarkotuksena ostaa sellaista "pissa lakanaa" en nyt tiedä mikä on nimeltään.ettei patjat menis ihan pissaan jos vahinko tulee.tiedän,että päikkärit pärjäis hyvin ilman.ja miksei ehkä yökin.en ole ottanut riskiä,kun en ole saanut aikaiseksi mennä kangaskauppaan.
        niin ja tosiaan kun joku mainitsi,että miks pitäis pottaan eikä pönttöön.niin meillä saa tehdä niinkuin haluaa.supistaja on helppo laittaa pönttöön ihan itse ja koroke löytyy.mutta ei innostu siitä.nyt on tyttö mennyt lakkoon.ei enää tahri housuja.yöllä vääntää kakat vaippaan.muuten päivällä ei mitään.taidan kokeilla tota maito lakkoa pari päivää.neiti kyllä suuttuu,mutta voi sitä kokeilla.ja käyn ostaa sitä lakanaa niin vois kokeilla olla yötkin ilman,kun nyt sinne säästelee.
        en oo nyt torunu,eikä ole moneen päivään ollut toruttavaakaan.ja olen ollut vaan et mitään ei olis tapahtunut. yks kerta kerkesin napata tytön,ennen kuinkerkes tahraa pöksyt.istui ja kiukkus potalla ja sit jonkun tovin päästä rauhottui ja pikku kakka tipahti.kyllä mä kehuin ja tuli tarra ja koru kenkään.ja tyttö tokas. " nyt äiti on iloinen" mutta seuraavana päivänä taas.."huomenna minä kakkaan pottaan"
        ehkä mä yritän nyt sitä luumua taas syöttää.

        pöksyjä löytyy kyllä läjä :) heh...


      • yksin jatkaa...
        "potta" kirjoitti:

        oli lohduttavaa lukea sun viesti.mun on ollut tarkotuksena ostaa sellaista "pissa lakanaa" en nyt tiedä mikä on nimeltään.ettei patjat menis ihan pissaan jos vahinko tulee.tiedän,että päikkärit pärjäis hyvin ilman.ja miksei ehkä yökin.en ole ottanut riskiä,kun en ole saanut aikaiseksi mennä kangaskauppaan.
        niin ja tosiaan kun joku mainitsi,että miks pitäis pottaan eikä pönttöön.niin meillä saa tehdä niinkuin haluaa.supistaja on helppo laittaa pönttöön ihan itse ja koroke löytyy.mutta ei innostu siitä.nyt on tyttö mennyt lakkoon.ei enää tahri housuja.yöllä vääntää kakat vaippaan.muuten päivällä ei mitään.taidan kokeilla tota maito lakkoa pari päivää.neiti kyllä suuttuu,mutta voi sitä kokeilla.ja käyn ostaa sitä lakanaa niin vois kokeilla olla yötkin ilman,kun nyt sinne säästelee.
        en oo nyt torunu,eikä ole moneen päivään ollut toruttavaakaan.ja olen ollut vaan et mitään ei olis tapahtunut. yks kerta kerkesin napata tytön,ennen kuinkerkes tahraa pöksyt.istui ja kiukkus potalla ja sit jonkun tovin päästä rauhottui ja pikku kakka tipahti.kyllä mä kehuin ja tuli tarra ja koru kenkään.ja tyttö tokas. " nyt äiti on iloinen" mutta seuraavana päivänä taas.."huomenna minä kakkaan pottaan"
        ehkä mä yritän nyt sitä luumua taas syöttää.

        pöksyjä löytyy kyllä läjä :) heh...

        Palasimme viikonlopunvietosta,kiva että viestini lohdutti!:)

        Osta muovitettua froteeta niin isot palat että saat sen kunnolla taiteltua patjan päälle ja reunoista kunnon matkaa alle.
        Sen päälle petauspatja ja lakana.Ei sitten ainakaan yhtään rapise tai hiosta.

        Vahingon sattuessa menee pesuun vain lakana ja petari.Joskus tietty peittokin mutta kiitetään tässä kohtaa pyykinpesukoneen keksijää!:)
        Edelleen suosittelisin jättämään vaipat pois kun kerran selvästi panttaa että saisi sinne vaippaan kakkata.

        Ilmoittelethan kuinka monta päivää teillä pidätellään tämän kakkaoperaation aikana!

        Ja pidän edelleen peukkuja,kyllä se siitä.:)


      • "potta"
        yksin jatkaa... kirjoitti:

        Palasimme viikonlopunvietosta,kiva että viestini lohdutti!:)

        Osta muovitettua froteeta niin isot palat että saat sen kunnolla taiteltua patjan päälle ja reunoista kunnon matkaa alle.
        Sen päälle petauspatja ja lakana.Ei sitten ainakaan yhtään rapise tai hiosta.

        Vahingon sattuessa menee pesuun vain lakana ja petari.Joskus tietty peittokin mutta kiitetään tässä kohtaa pyykinpesukoneen keksijää!:)
        Edelleen suosittelisin jättämään vaipat pois kun kerran selvästi panttaa että saisi sinne vaippaan kakkata.

        Ilmoittelethan kuinka monta päivää teillä pidätellään tämän kakkaoperaation aikana!

        Ja pidän edelleen peukkuja,kyllä se siitä.:)

        no vieläkin samaa rataa..ei edistystä..hommasin muovifroteeta ja ostin halpis vaippoja.yritin ostaa kaikista huonoinpia,että neidillä olis todella epämukava olla yöllä vaipoissa.en ole ottanut yöks vaippaa pois,koska neiti ei ole kovinkaan monena iltana ennen nukkumaan menoa pissannut potalle,joten sen tietää,että märkähän se lakana olis.ostin x-tra vaippoja ja ne todellakin on huonoja.melko monena aamuna on lakanat ollut märät.kakkailu on vaihtelevaa.välillä menee päivässä 3- pöksyt ja välillä pihtaa koko päivän ja saattaa pienen läjän päästää yöllä vaippaan.
        sen tiedän,että neiti ei syö ja juo niin kuin pitäis ja varmasti alkaa vaikuttaa.neiti kun ei enää syö vihanneksia ollenkaan varsinkin jos ne on ruoassa.porkkanaa ja kurkkua syö ainoastaan raakana ja kurkkuakaan ei enää saa laittaa leivän päälle,kun se kuuluu ruoan kanssa.vettä juo tosi vähän.hedelmiä syö jotain,mutta niitäkin vähän.kuitua päivässä menee vähän loppuenlopuks.luumusosetta ei suostu syömään.eikä pelkkää kuivattua luumua tai siitä tehty' mehua.no neuvola neuvoi,ett' mallasuutetta.ostin.mutta sehän on sellaista siirappia,mitä ei pysty salaa laittaa mihinkään.no siis sämpimään.puuroon oon kokeillut.meilläkin enimmäkseen syödään illalla puuroa eikä niinkään aamulla ja illalla sitä ei voi laittaa.no kai se menee ohi omalla painollaan.yhtään en oo toruntu.yrittänyt kyllä välillä keskustella,että kuinka iloiseksi äiti tulee.niin ja neiti sai prinsessa potan,vaaleanpunaisen.ja se soi,kun tulee pissa.ollut jo viikon,mutta vieläkään ei olla kuultu miten se soi,kun kakkaa.pissannut on kyllä joka päivä ja tulee musiikkia ja possu muuttaa väriä pohjassa.ja neiti tykkää hyvin paljon potasta,mutta hän ei kuulemma kakkaa pottaa.joka päivä sanoo,että huomenna!!! eikä taida edes loppuenlopuks tajuta mitä se tarkottaa. kun olen sanonut,että se on tosi pitkä aika jos heti aamusta,sanoo,että huomenna minä kakkaan pottaa. joka ikinen päivä katoaa aina ommiin oloihinsa ja ilmeestä näkee aina,että nonni. mutta ei myönnä,että on kakka housussa,ennen kuin sanon,että joku taitaa haista.mut omalla painolla...ajan kanssa.ei muu taida auttaa. tai sit m'ä pakotan syödä luumusosetta.tiedän,että se tehoo.voi kun se tykkäis siitä.olis sillai paljon helpompaa saada tyhjemmäks maha....no viimeistään koulussa toivottavasti ei enää pasko housuun :)


      • twinmom
        "potta" kirjoitti:

        no vieläkin samaa rataa..ei edistystä..hommasin muovifroteeta ja ostin halpis vaippoja.yritin ostaa kaikista huonoinpia,että neidillä olis todella epämukava olla yöllä vaipoissa.en ole ottanut yöks vaippaa pois,koska neiti ei ole kovinkaan monena iltana ennen nukkumaan menoa pissannut potalle,joten sen tietää,että märkähän se lakana olis.ostin x-tra vaippoja ja ne todellakin on huonoja.melko monena aamuna on lakanat ollut märät.kakkailu on vaihtelevaa.välillä menee päivässä 3- pöksyt ja välillä pihtaa koko päivän ja saattaa pienen läjän päästää yöllä vaippaan.
        sen tiedän,että neiti ei syö ja juo niin kuin pitäis ja varmasti alkaa vaikuttaa.neiti kun ei enää syö vihanneksia ollenkaan varsinkin jos ne on ruoassa.porkkanaa ja kurkkua syö ainoastaan raakana ja kurkkuakaan ei enää saa laittaa leivän päälle,kun se kuuluu ruoan kanssa.vettä juo tosi vähän.hedelmiä syö jotain,mutta niitäkin vähän.kuitua päivässä menee vähän loppuenlopuks.luumusosetta ei suostu syömään.eikä pelkkää kuivattua luumua tai siitä tehty' mehua.no neuvola neuvoi,ett' mallasuutetta.ostin.mutta sehän on sellaista siirappia,mitä ei pysty salaa laittaa mihinkään.no siis sämpimään.puuroon oon kokeillut.meilläkin enimmäkseen syödään illalla puuroa eikä niinkään aamulla ja illalla sitä ei voi laittaa.no kai se menee ohi omalla painollaan.yhtään en oo toruntu.yrittänyt kyllä välillä keskustella,että kuinka iloiseksi äiti tulee.niin ja neiti sai prinsessa potan,vaaleanpunaisen.ja se soi,kun tulee pissa.ollut jo viikon,mutta vieläkään ei olla kuultu miten se soi,kun kakkaa.pissannut on kyllä joka päivä ja tulee musiikkia ja possu muuttaa väriä pohjassa.ja neiti tykkää hyvin paljon potasta,mutta hän ei kuulemma kakkaa pottaa.joka päivä sanoo,että huomenna!!! eikä taida edes loppuenlopuks tajuta mitä se tarkottaa. kun olen sanonut,että se on tosi pitkä aika jos heti aamusta,sanoo,että huomenna minä kakkaan pottaa. joka ikinen päivä katoaa aina ommiin oloihinsa ja ilmeestä näkee aina,että nonni. mutta ei myönnä,että on kakka housussa,ennen kuin sanon,että joku taitaa haista.mut omalla painolla...ajan kanssa.ei muu taida auttaa. tai sit m'ä pakotan syödä luumusosetta.tiedän,että se tehoo.voi kun se tykkäis siitä.olis sillai paljon helpompaa saada tyhjemmäks maha....no viimeistään koulussa toivottavasti ei enää pasko housuun :)

        Oli pakko kirjoittaa, vaikka sun kirjoituksesta on jo aikaa kulunut. Jotenkin se vaan lohdutti niin paljon kun olen ollut niin loppu ja huolissani meidän pojasta 2v10kk joka kakkaa vaan housuun tai tänään myös saunassa vannaan! (Se oli ensimmäinen kerta sinne.) Meillä on siis myös kaksoset ja tyttö on ollut kuiva ja osannut kakata pottaan jo kuukauden verran. Alamme oleen tosi väsyneitä tähän kun tuntuu että poika ei millään opi. Pissavahinkojakin sattuu vielä joskus. Öisin pidän vaippaa ja aina kun mennään kylään tai esim. kauppaan. (Kauheeta vaan kovilla helteillä.) Päiväunille laitan jos ei pissaa juuri ennen niitä varmuuden vuoksi. Meillä oli kanssa tarravihko käytössä mutta ei ole siitä yhtään kiinnostunut joten se siitä. Kehun aina kun menee omatoimisesti pissalle tai sanoo että on hätä. Nyt yritän olla raivoamatta kakkavahingoista, mutta myönnän että olen huutanut kurkkuni kipeäksi monta kertaa ei sitä vaan voi välttää joskus. Ja isä on myös asiasta raivona enkä voi estää häntä huutamasta pojalle. Olen kyllä kuullut juttuja että vasta paljon vanhempana jotkut ovat oppineet, mutta ei sitä haluaisi niin omalle kohdalleen käyvän ja onhan se kaksinverroin raskaampaa kun on kaksi samanikäistä ja meillä vielä pojalla juuri paha uhmaikavaihe menossa! Hävettää niin tarhaankin veidä ensi kuussa kun ei ole poika oppinut mitään kesäloman aikana, mutta minkäs teet! Suurin pelkoni on joskus että poika on jotenkin kehityksessä jälkeenjäänyt kun hän on oppinut kaikki taidot noin 3 kk myöhemmin kuin siskonsa. (Puhe on edelleen hieman epäselvää, kävely ym.) Nykyään kyllä osaa taas joitain asioita paremmin kuin sisko esim. on ketterämpi ja juoksee ja hyppii paremmin ja osaa polkea polkutraktorilla mitä sisko taas ei osaa jne. Anoppi lohduttelee joskus että voihan se olla niin et poika on muutaman kk:n nuorempi jos vaikka hedelmöittyi myöhemmin kuin sisko. Ja synnytys oli vaikee ja keskosinahan lapset synty. Ois kiva kuulla joko teillä opittu ja muutakin. Tsemppiä! Ette oo yksin tän ongelman kanssa =)


      • mitä kuuluu?
        "potta" kirjoitti:

        no vieläkin samaa rataa..ei edistystä..hommasin muovifroteeta ja ostin halpis vaippoja.yritin ostaa kaikista huonoinpia,että neidillä olis todella epämukava olla yöllä vaipoissa.en ole ottanut yöks vaippaa pois,koska neiti ei ole kovinkaan monena iltana ennen nukkumaan menoa pissannut potalle,joten sen tietää,että märkähän se lakana olis.ostin x-tra vaippoja ja ne todellakin on huonoja.melko monena aamuna on lakanat ollut märät.kakkailu on vaihtelevaa.välillä menee päivässä 3- pöksyt ja välillä pihtaa koko päivän ja saattaa pienen läjän päästää yöllä vaippaan.
        sen tiedän,että neiti ei syö ja juo niin kuin pitäis ja varmasti alkaa vaikuttaa.neiti kun ei enää syö vihanneksia ollenkaan varsinkin jos ne on ruoassa.porkkanaa ja kurkkua syö ainoastaan raakana ja kurkkuakaan ei enää saa laittaa leivän päälle,kun se kuuluu ruoan kanssa.vettä juo tosi vähän.hedelmiä syö jotain,mutta niitäkin vähän.kuitua päivässä menee vähän loppuenlopuks.luumusosetta ei suostu syömään.eikä pelkkää kuivattua luumua tai siitä tehty' mehua.no neuvola neuvoi,ett' mallasuutetta.ostin.mutta sehän on sellaista siirappia,mitä ei pysty salaa laittaa mihinkään.no siis sämpimään.puuroon oon kokeillut.meilläkin enimmäkseen syödään illalla puuroa eikä niinkään aamulla ja illalla sitä ei voi laittaa.no kai se menee ohi omalla painollaan.yhtään en oo toruntu.yrittänyt kyllä välillä keskustella,että kuinka iloiseksi äiti tulee.niin ja neiti sai prinsessa potan,vaaleanpunaisen.ja se soi,kun tulee pissa.ollut jo viikon,mutta vieläkään ei olla kuultu miten se soi,kun kakkaa.pissannut on kyllä joka päivä ja tulee musiikkia ja possu muuttaa väriä pohjassa.ja neiti tykkää hyvin paljon potasta,mutta hän ei kuulemma kakkaa pottaa.joka päivä sanoo,että huomenna!!! eikä taida edes loppuenlopuks tajuta mitä se tarkottaa. kun olen sanonut,että se on tosi pitkä aika jos heti aamusta,sanoo,että huomenna minä kakkaan pottaa. joka ikinen päivä katoaa aina ommiin oloihinsa ja ilmeestä näkee aina,että nonni. mutta ei myönnä,että on kakka housussa,ennen kuin sanon,että joku taitaa haista.mut omalla painolla...ajan kanssa.ei muu taida auttaa. tai sit m'ä pakotan syödä luumusosetta.tiedän,että se tehoo.voi kun se tykkäis siitä.olis sillai paljon helpompaa saada tyhjemmäks maha....no viimeistään koulussa toivottavasti ei enää pasko housuun :)

        Kuulumisia,niin että mitäs teille kuuluu?
        Onko neidille tullut edistystä kakkatouhuihin?
        Kaikkea hyvää kuitenkin teille ja mukavaa syksyä!:)


      • saarni1

        "kakkata"? "kakkalla"? Jeesus Kristus, oletko aivan typerä? Etkö ole suomalainen vai opetatko tahallasi lapsestasikin idiootin joka ei osaa edes omaa kieltään?


    • Hyvää joulua

      Nyt joulun aikaan hyvä ostaa suklaajoulukalenteri ja jokaisesta pottaan osuneesta kakasta saa aukaista luukun. Meillä ainakin toimi hyvin....!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe