Minun sähköpostiini tuli skypeltä postia jossa kerrottiin erään tutun henkilön yrittäneen tavoittaa minut skypellä.
Viestissä luki tämän tutun henkilön nimi ja siinä pyydettiin englannin kielellä klikkaamaan linkkiä lisätäkseni tämän tutun henkilön yhteystietoihini.
Linkissä luki tämän henkilön skype osoite. Klikkasin, esille tuli kuva, jossa englannin kielellä pyydettiin lisäämään henkilö skype tietoihin. Panin sen ruksista kiinni enkä klikannut ok:ta.
Sen jälkeen laitoin yhteystietoihini tämän tutun henkilön skype osoitteen jonka olin sähköpostissa saanut. Yritin soittaa hänelle, mutta sain tiedon, että sen nimistä ei ole.
Palattuani uudestaan sähköpostiini ihmettelemään, kone alkoi suorittaa jotain tehtävää. Heteken päästä tuli viesti, jossa kerrottiin tehtävä suoritettu onnistuneesti mai. inet.fi.
Osaako kukaan vastata mitä tuollainen voi olla ?
sain skypeltä postia?
2
642
Vastaukset
- hölöttäjä222
ei pidä klikata kaikkia linkkejä, vaikka tutusta olisi kysymys. Ja varsinkin jos ne ovat englannin kielellä ja tuttu on suomalainen...
Tehtävä suoritettu, eli koneellesi pukkasi pöpö, ONNEA! (oletan sinun käyttävän windowsia kun tuolleen sähläät...)- emik
Viesti tuli minun säköpostiini. Minulla on F-secure ohjelma.
Mutta kuinka ihmeessä viestissä oli tuttuni nimi. Voisiko olla mahdollista, että joku on ottanut koneeni haltuun ?
Minulla on lapsilukko, mutta tänään, kun tulin tänne keskustelu palstalle en tarvinnut lapsilukon salasanaa niin kuin olen aiemmin tarvinnut.
Niin ja yksi kysymys vielä, jos joku ottaa koneen haltuun niin pääseekö hän lukemaan minun sähköpostit?
Olin silloin ommassa mailissani kun viesti "tehtävä suoritettu onnistuneesti mail.inet.fi" mai.inte.fi on minun sähköposti osoitteessani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623