Suvun sairaudet..?

rv 6+3

En oikein tiennyt mille palstalle laittaisin kysymykseni niin ajattelin laittaa tänne koska tulevan lapseni isä on kumminkin pakistanilainen.
Raskaus viikkoja kertynyt vasta 6 3 mutta tietenkin innoissani olen seikkaillut netissä etsimässä tietoa kaikesta.. Yksi ensimmäisistä mietityksen aiheista on ensimmäinen neuvolakäynti ja tuli vastaan että neuvolassa kysellään suvun sairauksista.. Oman suvun sairauksista en tiedä mitään muuta kuin että kaikenlaista syöpää on ollut aivan älyttömästi.
Lapsen isän suvusta tiedän vain sen että on ollut sisäsiittoisuutta ja kehitysvammaisuuttakin löytyy.. Eli siis he ovat muslimeja. Pitäisikö tämä kertoa neuvolassa?
Jostain kumman syystä ''poikaystäväni'' ei itse tiedä onko hänen vanhempansa serkuksia vai ei.. Ensimmäisen kerran kun kysyin niin hän sanoi että ovat, mutta nyt kun viimeksi kysyin (tarkistin) niin hän kielsi kaiken.. Hänen omien sanojensa mukaan, hänen veljensä on aika yksinkertainen, (kertoi silloin kun tavattiin) joten tiedä sitten mistä johtuu..
Hänen serkuistaan monet ovat keskenään naimisissa ja osalla heistä on lapsia joilla on jonkun näkönen kehitysvamma.. Isovanhemmista hän ei tiennyt.

Yritin pyytää häntä että kysyisi vanhemmiltaan mutta hän ei kauheasti jaksa välittää ja hän ei muutenkaan ole kauhean iloinen raskaudestani vaikka kauan ollaankin oltu yhdessä. Ja siihen on syynä se että minä en halua tulla muslimiksi enkä kasvattaa lasta muslimiksi.

7

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa joo

      Jospa olisit harkinnut tarkemmin haluatko tulla raskaaksi vai et.
      Älä nyt loukkaannu mutta oletkos harkinnut aborttia.

      • vielä jaahas...

        Vai että veli on yksinkertainen? Miten kuvailisit itseäsi... ?

        Et vaikuta nyt kovinkaan skarpilta juttuinesi. Odotat lasta, sinun suurin ongelmasi ei ole isovanhempien serkussuhde, vaan miten selviät yksinhuoltajana.

        Varaudu nyt ihan itse kasvattamaan lapsesi. Isä jättäytyy kuvioista pois kyllä.

        Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tulee ihan terve lapsi. Älä vaivaa päätäsi moisella. Neuvolassa sinun ei pidä sanoa yhtään mitään mitä et halua.


      • ap.
        vielä jaahas... kirjoitti:

        Vai että veli on yksinkertainen? Miten kuvailisit itseäsi... ?

        Et vaikuta nyt kovinkaan skarpilta juttuinesi. Odotat lasta, sinun suurin ongelmasi ei ole isovanhempien serkussuhde, vaan miten selviät yksinhuoltajana.

        Varaudu nyt ihan itse kasvattamaan lapsesi. Isä jättäytyy kuvioista pois kyllä.

        Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tulee ihan terve lapsi. Älä vaivaa päätäsi moisella. Neuvolassa sinun ei pidä sanoa yhtään mitään mitä et halua.

        Siis minä en ole tavannut koko veljeä koska hän asuu pakistanissa.. Tämä oli siis lapsen isän sanomaa eikä minun..


    • sinulla on!

      Olet ihan oikeassa ajatuksinesi, suomalaisilla vaan ei ole mitään realistista kuvaa siitä, miten sisäsiittoista porukaa löytyy heti Euroopan rajojen ulkopuolelta.
      Minun mieheni vanhemmat eivät ole mitään sukua, mutta mieheni sisko on naimisissa serkkunsa kanssa (ei ollut edes mikään järjestetty juttu), ja toinen heidän lapsistaan on ollut vähän hidas (alkoi puhumaan vasta 5-vuotiaana). Tämä on vielä pientä verrattuna yleiseen käytäntöön esimerkiksi maaseuduilla, jossa sitä valinnanvaraakaan ei oikeastaan ole. Eihän se tietenkään suositeltavaa ole missään tapauksessa, mutta suomalaiset ovat aika ulkona siitä, mitä muualla maailmassa oikeasti koko ajan tapahtuu, ja ovat hanakoita tietämään mikä on oikein ja mikä väärin.
      Miehesi suvun sairauksista on varmasti vaikea saada tietoa, unohda siis koko juttu. Niin minäkin tein, vaikka toki tunnenkin miehen lähisuvun hyvin, ja tiedän, ettei heillä ole mitään sen vakavampia sairauksia. Ei esimerkiksi mitään elintasosairauksia, kuten suomalaisilla tahtoo olla.
      Teidän lapsellanne tuskin on mitään pahempaa odotettavissa, olettehan keskenänne aika kaukana toistenne geeniperimistä, joten voit ottaa ihan rauhassa.

      Vielä kaikille idiooteille, joita täällä pyörii, sanoisin, että ei ole muiden asia arvostella kenenkään elämänvalintoja tai edes päästää suustaan mitään noin törkeää kuin abortti.
      Jokaisen elämä on kunkin itsensä elettävä, ja valinnat tehtävä sen mukaan.

      • näitä taas..

        "..Vielä kaikille idiooteille, joita täällä pyörii, sanoisin, että ei ole muiden asia arvostella kenenkään elämänvalintoja tai edes päästää suustaan mitään noin törkeää kuin abortti.
        Jokaisen elämä on kunkin itsensä elettävä, ja valinnat tehtävä sen mukaan.."

        Tuomitset abortin mutta et sukurutsausta? kuule abortin tekeminen on jokaisen oma asia niinkuin myös lapsen pitäminenkin, sinut olisi pitänyt abortoida niin tyhmää juttua tulee sinun suusta!


      • järkijättöinen?
        näitä taas.. kirjoitti:

        "..Vielä kaikille idiooteille, joita täällä pyörii, sanoisin, että ei ole muiden asia arvostella kenenkään elämänvalintoja tai edes päästää suustaan mitään noin törkeää kuin abortti.
        Jokaisen elämä on kunkin itsensä elettävä, ja valinnat tehtävä sen mukaan.."

        Tuomitset abortin mutta et sukurutsausta? kuule abortin tekeminen on jokaisen oma asia niinkuin myös lapsen pitäminenkin, sinut olisi pitänyt abortoida niin tyhmää juttua tulee sinun suusta!

        En minä aborttia tuomitse, tuomitsen ihmiset, joiden mielestä on oikein käskeä joku tekemään abortti. Se on jokaisen oma valinta, ja oma elämä, kuten sanoin.
        Myöskään en ole sukusiittoisuuden kannalla, totesin vaan, ettei suomalaisilla ole mitään hajua siitä, millainen maailma oikeasti on, oli se sitten oikein tai väärin.

        Sinun älykkyysosamäärästäsi kertoo kaiken oleellisen tuo viimeisin kommenttisi, joten en oletakaan sinun ymmärtävän mistä tässä on kyse, saati sitten käsittävän lukemaasi.


    • ja onnea

      Tottakai ukko kieltää tietävänsä, onko omat vanhemmat serkuksia, koska se hävettää häntä. Ihan tasan tarkkaan tietää kyllä, millainen sukulaisuussuhde vanhemmillaan on.

      Valintasi olet tehnyt, vaan ei tulevaisuus hyvältä näytä ainakaan viestisi viimeisen kappaleen perusteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe