Nyt 43-vuotiaana taloudellinen tilanteeni on viimeinkin sellainen, että harkitsen kunnollisen customin ostamista. Olisko kawasakin 2 tonninen kelpo peli, vai kallistuako hondan 1800:seen,yamahan 1900:seen tai triumphin 2.3 litraseen hirmuun?
Kawasaki VN2000 Classic
21
5382
Vastaukset
- .. painoa
VN 1700 saattas olla järkevämpi valinta.
- Pekka walden
Mikäs siinä 2 tonnisessa vikana?
- vn2000...vn2000
Pekka walden kirjoitti:
Mikäs siinä 2 tonnisessa vikana?
ei siinä mitään vikaa ole. Mielestäni isojen miesten pyörä. Osta pois siin on tosi hyvät kyydit perässäistujallekkin. Nauti....
- vn900
Mä sain juuri tossa iässä hankittun ton vn900 jotta jos sä laitat ton 2000 niin mikäetei kelpais mennä. Se on sitten niin varma 2000 on kelpo peli ku on toi pikkuvelikin vallan mainio. Osta ihmeessä ku kerran varat sallii. Jos jonkun noista muista mainitsemistasi otat niin ota se roketti rollari, trumpetti on hieno ja kelpo peli.
- Pekka walden
Triumphista puhutaan, ettei laatu yltäisi japsien tasolle. Mikähän siinäkin mahtaa olla totuus. Aika moni tuntuu kauppaavan melko uutta Rocket 3:aan...
- parane
Itsekin vaihdoin 1600cc tuohon vn900 ja täytyy sanoa että kannatti,ei koko tee pyörästä hyvää, tää pienempi koneellinen paljon parempi ajaa,kulkee paremmin ja yhtä vakaasti,
ainoastaan vääntö otettava korkeammalta,ei haitanne ajossa.Kyllä tuo tekniikka ja ajo-ominaisuudet yleensä paremmat uusissa malleissa,tietty ei samanlainen malmikasa kun joku vanhempi,eli myös muovia tullu enempi käyttöön joka voi aluks häiritä,kone kumminkin mukavampi käytöksinen eli tasaisempaa kyytiä ja helpompi ajaa,tietty takominen persauksiin puuttuu,onko sitten hyvä vai ei,makuasia..... - trumpasta
Pekka walden kirjoitti:
Triumphista puhutaan, ettei laatu yltäisi japsien tasolle. Mikähän siinäkin mahtaa olla totuus. Aika moni tuntuu kauppaavan melko uutta Rocket 3:aan...
Ei Triumhien laadussa ole moitteen sijaa, pääsääntöisesti niitä kohtaan annettu epäily on asenne jolla ei ole todellista pohjaa väitteelle. Itseänikin askarrutti miksi alkoi uudehkoja roketteja tulla vaihtoon joten otimpa selvää asiasta niin käyttäjiltä, pois vaihtaneilta kuin mekaanikoiltakin. Todellinen peruste pois vaihtamiselle oli kansankielellä sanottuna se että kun kuutioista on tullut status niin roketin mukana niitä saa. Se vaan on kuitenkin niin että roketteja kykenee ajamaan vaan kokeneet ja ajokkinsa hallitsevat motoristit ja jos on enempi sellainen paaritiskillä ajelija ei sellaiselle 2300 kuution kampe ole käytännössä mukava kaveri. Moottoripyöräilystä pitää pystyä nauttimaan eikä se saa olla puurtavaa ja uuvuttavaa työtä. Tunnustan että itselläni ei ole rokettiin vaadittavia ominaisuuksia eikä kuutiot ole minulle itseisarvo vaan nauttiminen ajamisen ja menemisen vapaudesta. Siksi Kawa vn sekä Triumph Bonneville sopii tällä hetkellä kuvioihini parhaiten mutta kokemuksen myötä en tiedä seuraavaa valintaa.
- VN 900 Classic
trumpasta kirjoitti:
Ei Triumhien laadussa ole moitteen sijaa, pääsääntöisesti niitä kohtaan annettu epäily on asenne jolla ei ole todellista pohjaa väitteelle. Itseänikin askarrutti miksi alkoi uudehkoja roketteja tulla vaihtoon joten otimpa selvää asiasta niin käyttäjiltä, pois vaihtaneilta kuin mekaanikoiltakin. Todellinen peruste pois vaihtamiselle oli kansankielellä sanottuna se että kun kuutioista on tullut status niin roketin mukana niitä saa. Se vaan on kuitenkin niin että roketteja kykenee ajamaan vaan kokeneet ja ajokkinsa hallitsevat motoristit ja jos on enempi sellainen paaritiskillä ajelija ei sellaiselle 2300 kuution kampe ole käytännössä mukava kaveri. Moottoripyöräilystä pitää pystyä nauttimaan eikä se saa olla puurtavaa ja uuvuttavaa työtä. Tunnustan että itselläni ei ole rokettiin vaadittavia ominaisuuksia eikä kuutiot ole minulle itseisarvo vaan nauttiminen ajamisen ja menemisen vapaudesta. Siksi Kawa vn sekä Triumph Bonneville sopii tällä hetkellä kuvioihini parhaiten mutta kokemuksen myötä en tiedä seuraavaa valintaa.
Totta varmasti joka sana. Toteat tuossa että ajaminen ei saa olla puurtavaa ja uuvuttavaa työtä, vaan ajamisesta pitää voida nauttia. Tämän olen itsekin kokenut, ostin aikanaan 2003-mallisen Kawasaki GTR 1000:n ja mulle se oli raskas ajettava vaikka olen 188 cm pitkä. Jotenkin siinä tuntui mallin ikä niin pahasti, että missään nimessä ketteräksi sitä ei voinut sanoa, olihan malli peräisin 80-luvun puolivälistä. Kaikenkaikkiaan olisin lopettanut koko prätkäilyn, ellen olisi vaihtanut pyörätyyppiä, eli kustomiin, kun noita rivinelikoita oli ollut jo ihan tarpeeksi. Muutenhan GTR on matkapyöränä varsin kelpo peli, mutta mulle se ei vaan sopinut. Suoralla maantiellä se meni kuin juna. Toinen miinus siinä oli minusta liian suojaava kate. Meinasin monta kertaa saada lämpöhalvauksen sen kanssa kesän helteissä. Pyörä oli parhammillaan kevään ja syksyn kylmillä ilmoilla, tietysi sateella, kun pysyi melko kuivana. Tekniikaltaanhan se on varsin luja. Mutta nyt olen tosi tyytyäinen VN900:een.
- VN900 Classic
trumpasta kirjoitti:
Ei Triumhien laadussa ole moitteen sijaa, pääsääntöisesti niitä kohtaan annettu epäily on asenne jolla ei ole todellista pohjaa väitteelle. Itseänikin askarrutti miksi alkoi uudehkoja roketteja tulla vaihtoon joten otimpa selvää asiasta niin käyttäjiltä, pois vaihtaneilta kuin mekaanikoiltakin. Todellinen peruste pois vaihtamiselle oli kansankielellä sanottuna se että kun kuutioista on tullut status niin roketin mukana niitä saa. Se vaan on kuitenkin niin että roketteja kykenee ajamaan vaan kokeneet ja ajokkinsa hallitsevat motoristit ja jos on enempi sellainen paaritiskillä ajelija ei sellaiselle 2300 kuution kampe ole käytännössä mukava kaveri. Moottoripyöräilystä pitää pystyä nauttimaan eikä se saa olla puurtavaa ja uuvuttavaa työtä. Tunnustan että itselläni ei ole rokettiin vaadittavia ominaisuuksia eikä kuutiot ole minulle itseisarvo vaan nauttiminen ajamisen ja menemisen vapaudesta. Siksi Kawa vn sekä Triumph Bonneville sopii tällä hetkellä kuvioihini parhaiten mutta kokemuksen myötä en tiedä seuraavaa valintaa.
Niin piti vielä sanoa että, Trumpan 900 Truxtonia tekis mieli toiseks´ pyöräks´ mut kun ei oo tallia, harmi. On varsin makee caferacer varsinkin mustana ja ruututeipeillä.
- onko GTR
VN 900 Classic kirjoitti:
Totta varmasti joka sana. Toteat tuossa että ajaminen ei saa olla puurtavaa ja uuvuttavaa työtä, vaan ajamisesta pitää voida nauttia. Tämän olen itsekin kokenut, ostin aikanaan 2003-mallisen Kawasaki GTR 1000:n ja mulle se oli raskas ajettava vaikka olen 188 cm pitkä. Jotenkin siinä tuntui mallin ikä niin pahasti, että missään nimessä ketteräksi sitä ei voinut sanoa, olihan malli peräisin 80-luvun puolivälistä. Kaikenkaikkiaan olisin lopettanut koko prätkäilyn, ellen olisi vaihtanut pyörätyyppiä, eli kustomiin, kun noita rivinelikoita oli ollut jo ihan tarpeeksi. Muutenhan GTR on matkapyöränä varsin kelpo peli, mutta mulle se ei vaan sopinut. Suoralla maantiellä se meni kuin juna. Toinen miinus siinä oli minusta liian suojaava kate. Meinasin monta kertaa saada lämpöhalvauksen sen kanssa kesän helteissä. Pyörä oli parhammillaan kevään ja syksyn kylmillä ilmoilla, tietysi sateella, kun pysyi melko kuivana. Tekniikaltaanhan se on varsin luja. Mutta nyt olen tosi tyytyäinen VN900:een.
Raskas soutuinen,tuollasella ajelin 3-vuotta
ja kyllä se siinä taipuu kun muutkin
tuon aikalaiset,pitää vaan uskaltaa,ja on
kyllä kevyempi ohjastaa kaupungissa
verrattuna moneen muuhun isoon customiin
kyllä jämpti on näin.
- Mukavaa on
Ison cm3 mukana tule myös massiivinen paino, joten pelkkä iso kone ei vältämättä tuo mukanaan pelkkää hyvää.
esim. Rocket on käytettynä useita myynnissä. Pääosin pyörillä on ajettu todella vähän ajokatta kohden. Ihmetyttää, että mikseivät ihmiset aja niillä...
VN 900 on hyvä esimerkki fyysisesti isosta cutomista, joka ei paina älyttömästi ollen melko ketterä. Kaiken kruunaa erittäin vääntävä kone, jota ei uskoisi vain 900:ksi.
Kehotan koeajamaan sen ensimmäiseksi, tällöin saat erinomaisen lähtökohdan mihin verrata suurempien eri osa-alueita.
Valmistajien OVH hintoihin en ota kantaa, mutta todellisilla myyntihinnoilla lyömätön hinta/koko suhde on tainnut jo useamman vuoden olla Intruder 1800:lla (14keuroa), myös 1500 intruderin (12 keuron) hinta on houkutteleva. VN 2000 saa pulittaa miltei 16 keuroa, kun 1900 yamahassa mennään jo 17-19 keuron hintaluokassa.- VN900 Classic
Ajelen toista kesää VN900 Classicilla ja minä en ainakaan ole isompaa kaivannut. Kuten sanoit 900:n on fyysisesti iso ja näin ollen se sopii loistavasti isommallekin kuskille eikä ainakaan mun mielestä häpeä yhtään isompien seurassa ja on hieno ajaa. Moottori on voimakkaan tuntuinen ja tosi vääntävä. Laitatin heti uutena Kawan oman pleksin, sissybarin ja kaatumaraudat ja kokonaisuus on kertakaikkiaan komea! Ja hinta on kohdallaan. Harleyn 883:sta ajattelin ensin mutta on pieni ainakin mulle. VN900 on ainakin mulle ollut nappiostos!
- Vn 900 kuski
VN900 Classic kirjoitti:
Ajelen toista kesää VN900 Classicilla ja minä en ainakaan ole isompaa kaivannut. Kuten sanoit 900:n on fyysisesti iso ja näin ollen se sopii loistavasti isommallekin kuskille eikä ainakaan mun mielestä häpeä yhtään isompien seurassa ja on hieno ajaa. Moottori on voimakkaan tuntuinen ja tosi vääntävä. Laitatin heti uutena Kawan oman pleksin, sissybarin ja kaatumaraudat ja kokonaisuus on kertakaikkiaan komea! Ja hinta on kohdallaan. Harleyn 883:sta ajattelin ensin mutta on pieni ainakin mulle. VN900 on ainakin mulle ollut nappiostos!
Itse mietin aika paljon ennen vn 900 ostamista, riittääkö tehot. Käytäntö on osoittanut, että erinomaisesti riittää. Ostopäätöstä auttoi myös saamani lyömätön hintatarjous.
OVH hinalla en olisi pyörään päätynyt, vaan mitä ilmeisimmin 1800 intruderiin.
Yamahat 1100 ja 1300 mallit olisivat olleet kiinnostavia, mutta eivät koskaan todellisia vaihtoehtoja. Hieman vn 900:sta parempi suorituskyky 1800 intuderin hinnalla, ei kiitos.
Tänä vuonna valikoima on parempi kuin vuosiin, taas saa 1500 intruderia ja vn 1700, jotka todellisia vaihtoehtoja kahden ääripään välillä.
Vaikka olen erittäin tyytyväinen VN900:n, ei ole sanottua vaikka tulisi siirryttyä tehokkaampaan muutaman vuoden kuluttua. Tämä mp harrastus, kun ei täysin ole järjellä selitettävissä. - VN 900 Classic
Vn 900 kuski kirjoitti:
Itse mietin aika paljon ennen vn 900 ostamista, riittääkö tehot. Käytäntö on osoittanut, että erinomaisesti riittää. Ostopäätöstä auttoi myös saamani lyömätön hintatarjous.
OVH hinalla en olisi pyörään päätynyt, vaan mitä ilmeisimmin 1800 intruderiin.
Yamahat 1100 ja 1300 mallit olisivat olleet kiinnostavia, mutta eivät koskaan todellisia vaihtoehtoja. Hieman vn 900:sta parempi suorituskyky 1800 intuderin hinnalla, ei kiitos.
Tänä vuonna valikoima on parempi kuin vuosiin, taas saa 1500 intruderia ja vn 1700, jotka todellisia vaihtoehtoja kahden ääripään välillä.
Vaikka olen erittäin tyytyväinen VN900:n, ei ole sanottua vaikka tulisi siirryttyä tehokkaampaan muutaman vuoden kuluttua. Tämä mp harrastus, kun ei täysin ole järjellä selitettävissä.Joo, hinta/laatusuhde mullakin ratkaisi ja myös tärkeänä tekijänä ulkonäkö. Pyörä on todella hyvännäköinen. Suzukia en edes harkinnut, koska Suzukin kustomit on ainakin mun mielestä helvetin rumia vrt. liian modernin näköisiä. Esim. etulampun ympärille on rakennettu iso ja ruma kuuppa. Mun mielestä se varsinkin pilaa koko pyörän ulkonäön.
- Vn900custom
Vn 900 kuski kirjoitti:
Itse mietin aika paljon ennen vn 900 ostamista, riittääkö tehot. Käytäntö on osoittanut, että erinomaisesti riittää. Ostopäätöstä auttoi myös saamani lyömätön hintatarjous.
OVH hinalla en olisi pyörään päätynyt, vaan mitä ilmeisimmin 1800 intruderiin.
Yamahat 1100 ja 1300 mallit olisivat olleet kiinnostavia, mutta eivät koskaan todellisia vaihtoehtoja. Hieman vn 900:sta parempi suorituskyky 1800 intuderin hinnalla, ei kiitos.
Tänä vuonna valikoima on parempi kuin vuosiin, taas saa 1500 intruderia ja vn 1700, jotka todellisia vaihtoehtoja kahden ääripään välillä.
Vaikka olen erittäin tyytyväinen VN900:n, ei ole sanottua vaikka tulisi siirryttyä tehokkaampaan muutaman vuoden kuluttua. Tämä mp harrastus, kun ei täysin ole järjellä selitettävissä.Kannattaa pysyä väinössä vaan,ominaisuudet kohdallaan,ei noilla reservissä huilailevilla voimilla mitään tee normaali ajossa,ainoastaan kuluja lisäävät.....
- kakstonninen
Vn900custom kirjoitti:
Kannattaa pysyä väinössä vaan,ominaisuudet kohdallaan,ei noilla reservissä huilailevilla voimilla mitään tee normaali ajossa,ainoastaan kuluja lisäävät.....
... kakstonniseen, niin minulla on ollut sellainen siitä alkaen kun niitä alkoi Suomessa saamaan eli vuodesta 2004, enkä ole aikonut pyörästä luopua, varusteista kylläkin. Eli jos pyörään päädyt niin minulta löytyy uniikit kovat laukut taakse sisälaukuilla, astinlaudat ym... kivaa, siis jos kiinnostaa niin laita postia osoitteella [email protected]. Ajokelejä
- Timo`s 44
VN900 Classic kirjoitti:
Ajelen toista kesää VN900 Classicilla ja minä en ainakaan ole isompaa kaivannut. Kuten sanoit 900:n on fyysisesti iso ja näin ollen se sopii loistavasti isommallekin kuskille eikä ainakaan mun mielestä häpeä yhtään isompien seurassa ja on hieno ajaa. Moottori on voimakkaan tuntuinen ja tosi vääntävä. Laitatin heti uutena Kawan oman pleksin, sissybarin ja kaatumaraudat ja kokonaisuus on kertakaikkiaan komea! Ja hinta on kohdallaan. Harleyn 883:sta ajattelin ensin mutta on pieni ainakin mulle. VN900 on ainakin mulle ollut nappiostos!
Kiitos tiedoistasi. Juurikin olin tuosta kiinnostunut, pätkänä miehenä (186)
Katselin 883: sta, mutta nyt menen eri liikkeeseen.
- 1400 intikka
Koeajaa pitää,, se järkäles roketti tuntuu paikallansa istuttuna naistenpyörältä poloku sellaselta niin kevyt kallistaa painopiste ilmeisen alhaalla kaasu tuntu rasittavan raskaalt matkantekoon.... ehkä just haasteen puuteen vuoks kyllästytään nopeest. ;) Toi VN 2000 haastaa melko varmaan miehen ku miehen ei tartte viieren vuoren päästä haaveilla uutta. Onks kellään tietoo 1800 intikan haastavuudesta vai onko siitäki tehty ajoominaisuuksiltaan 600cc polokupyörä... Harrikaahan ajetaan haastavuuden vuoks mut pitää olla ainakin mekaanikolle sukua... =)
- 1500
Oma kohtainen kokemus vaihtaessani Honda cbr 1000f/kawaan.Edellinenkään ei ollut huono,mut ei vaan käynyt omille hartioille.Nykyinen vn 1500(en viittaa,enkä ylistä tässä koneen kokoa)sattuu ajo-asennoltaan ja väännöltään mukavasti itselle.On mukava peli niin cityyn kuin pitemmällekin matkalle.Custom on järkevä valinta jos on vähääkään niska/hartia ongelmia.
- väinöllä pääsee
terve kaikille
itsellä kokemusta omistajana 1500 sekä 1600 ja nyt ollut 3 vuotta 2000, ehdottomasti kannattaa hankita jos ajelee enemmänkin. reissuja tehty aina alppeja myöden ja voin vakuuttaa että kun ottaa eukon ja tavarat kyytiin jokainen vääntömomentti on tarpeen. :) . mutta toki käyttötarkoitus ratkaisee. suurin ero 1600/2000 on yksinkertaisesti kaikki, se on aivan eri pyörä niin ominaisuuksiltaan kun ajettavuudeltaan. raskas, raskas , raskas.
terv. ikuinen vn 2000- Mahdisonni
Classic-malli myös harkitsemisen arvoinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152121Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101166Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791122Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249876Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha171853- 62821
- 59811