Olis hankinnassa uusi Corolla 1.6 Sol (tod. näk. farkku) tai Avensis 1.6 Sol 4D.
Millasia kokemuksia ko. autoista on - kumpihan kannattais laittaa?
Aven ohjaustunto kitkarenkailla oli aika ohuenlainen. Paraneekohan tilanne nasta- tai kesärenkailla? Entäpä Corollan ajettavuus?
Onko farkku-Corollassa paljon enemmän melua, kuin sedanissa?
Onko noissa ollut suurempia ongelmia - ainakin lamppujen palamisista ja jarruvioista olen kuullut juttuja.
Avensis vai Corolla?
19
9335
Vastaukset
- 323
mallista en ole isompia moitteita kuullut. Jarruvaivat, joita takuisiin korjattiin koskivat vanhoja 98-00 Aveja. Uusissa Aveissa on noita polttimoita palanut ja niiden vaihtaminen on todettu hankalaksi.
Ja sitten itse kysymykseen...
Eli uusi Corolla vs. uusi Avensis.
Avensis on selkeästi tukevampi, mukavampi ja tilavampi kuin Corolla. Kummatkin ovat suhteellisen hiljaisia luokassaan. Avensis on saanut törmäystestistä 5 tähteä ja Corolla 4 tähteä - kelpo tuloksia molemmat. Corolla on ehkä aavistuksen parempi ajaa kilpailijoihinsa verrattuna kuin Avensis. Toisaalta olen kumpaakin ajanut, eikä se Avensiskaan missään tapauksessa ole huono ajettava...minusta ohjaus toi mieleen lähinnä C-sarjan Mersun.
Eli jos rahasta ei ole kiinni, niin valinta olisi Avensis!!! Sen sijaan jos tila riittää Corollassa niin uusi Corolla on kyllä selvästi parempi tuote kuin vanha 98-02 mallinen Avensis! Uusi Corolla on todettu sekä TL:n että TM:n käyttötesteissä erittäin luotettavaksi.- Tepa
kilpailijoihin verrattuna?! Mitähän saman kokoluokan autoja olet ajanut?
Eihän mikään auto kovin huono ole ajaa tänäpäivänä, mutta kyllä niissä vielä eroja on! - 323
Tepa kirjoitti:
kilpailijoihin verrattuna?! Mitähän saman kokoluokan autoja olet ajanut?
Eihän mikään auto kovin huono ole ajaa tänäpäivänä, mutta kyllä niissä vielä eroja on!Corolla 1,6 on pärjännyt testeissä suhteessa kilpailijoihinsa paremmin kuin Avensis 1,6-1,8-moottoreilla - siis ajettavuudessa.
Ja mitä tulee Corollan ajettavuuteen niin mielestäni se kestää täysin vertailun uuteen Golfiin (kummassakin sähköinen tehostin) - kummallekin antaisin arvosanaksi 9. Sen sijaan Mazda3 vetää pidemmän korren as. 9,5 - ero aikaisempaan 323 malliin (vm-02) on selkeä, jolle antaisin 8. Focusta ovat kehuneet, mutta sitä en valitettavasti ole itse päässyt kokeilemaan (liekkö luokkansa paras?). Skoda Octavia oli mielestäni sekä Corollaa että uutta Golfia tunnokkaampi ajettava ja siten lähestulkoon Mazdan veroinen. Skodalle ohjauksesta 9,5.
Uutta Avensistakin olen ajanut ja minusta sen ajettavuus on myös 1,6 versiossa ihan mallikas, vaikka sitä lehdissä on moitittukin vrt. 2,0-malli - arvosana voisi olla 8 1,6:lle. Joskin uuden Accordin ohjaus oli parempi as.9. Paljon kehuttu Mazda6 ei kuitenkaan minusta ollut juurikaan Avensista miellyttävämpi ajaa, vaikka ohjaus olikin tunnokkaampi as. 8,5. Alfa 156:n ohjaus lienee paras, mitä tässä kokoluokassa olen ajanut. Muutoin Alfan mukavuus, koeajoauton kehno laatu, ajoasento yms. pudottavat Alfan minun listallani melko alas. Mutta ohjaus siinä on varmasti 9,5:n arvoinen - ellei jopa 10:n.
Tässä siis minun näkemyksiäni ajettavuuksista...täytyy kuitenkin muistaa, että ajettavuuten kuuluisi huomioida myös mm. sujuva vaihteisto ja hallintalaitteet...ei vain ohjaus, mitä olen tässä käsitellyt. Ja ajettavuus on vain osa auton kokonaisuutta - tärkein ominaisuus minulle on ainakin auton luotettavuus ja kestävyys. - ...sokea?
323 kirjoitti:
Corolla 1,6 on pärjännyt testeissä suhteessa kilpailijoihinsa paremmin kuin Avensis 1,6-1,8-moottoreilla - siis ajettavuudessa.
Ja mitä tulee Corollan ajettavuuteen niin mielestäni se kestää täysin vertailun uuteen Golfiin (kummassakin sähköinen tehostin) - kummallekin antaisin arvosanaksi 9. Sen sijaan Mazda3 vetää pidemmän korren as. 9,5 - ero aikaisempaan 323 malliin (vm-02) on selkeä, jolle antaisin 8. Focusta ovat kehuneet, mutta sitä en valitettavasti ole itse päässyt kokeilemaan (liekkö luokkansa paras?). Skoda Octavia oli mielestäni sekä Corollaa että uutta Golfia tunnokkaampi ajettava ja siten lähestulkoon Mazdan veroinen. Skodalle ohjauksesta 9,5.
Uutta Avensistakin olen ajanut ja minusta sen ajettavuus on myös 1,6 versiossa ihan mallikas, vaikka sitä lehdissä on moitittukin vrt. 2,0-malli - arvosana voisi olla 8 1,6:lle. Joskin uuden Accordin ohjaus oli parempi as.9. Paljon kehuttu Mazda6 ei kuitenkaan minusta ollut juurikaan Avensista miellyttävämpi ajaa, vaikka ohjaus olikin tunnokkaampi as. 8,5. Alfa 156:n ohjaus lienee paras, mitä tässä kokoluokassa olen ajanut. Muutoin Alfan mukavuus, koeajoauton kehno laatu, ajoasento yms. pudottavat Alfan minun listallani melko alas. Mutta ohjaus siinä on varmasti 9,5:n arvoinen - ellei jopa 10:n.
Tässä siis minun näkemyksiäni ajettavuuksista...täytyy kuitenkin muistaa, että ajettavuuten kuuluisi huomioida myös mm. sujuva vaihteisto ja hallintalaitteet...ei vain ohjaus, mitä olen tässä käsitellyt. Ja ajettavuus on vain osa auton kokonaisuutta - tärkein ominaisuus minulle on ainakin auton luotettavuus ja kestävyys.Siis mustakin on valkoista!
- 323
...sokea? kirjoitti:
Siis mustakin on valkoista!
pelaa! Samoin auto ;) ...toisin sulla!?
- löytyy
Perheessä uusi 1.6 hb corolla 15tkm ja uusi 2.0 sedan ave 22tkm. Mitään vikoja ei ole kummassakaan ollut ominaisuuksia ilmeisesti vain... Lamput palaa corollassa (2kpl jo nyt!) ja aika hankalat vaihtaa, avesta ei vielä kokemusta! 1.6 ja 1.8 koneilla aven ohjaus on todella kevyt/tunnoton ja etenkin nastoilla. 2.0 myllyn yhteydessä ei sähköistä tehostinta joten mukava ajella kuten corolla. Ave on hiljaisempi mutta nastat ropisee kovempaa kuin corollassa. johtuu tietenkin siitä että corollassa muut äänet peittävät rengasäänet. Luokassaan molemmat hiljaisia. Jarruvikoja oli uudessa avessa (takajarrut) mutta esisarjan lapsentauti nyt korjattu.
Corollassa natisee välillä kojelauta cd soittimen/ajotietokoneen kohdilta ja 15tkm huollossa ei asialle ilmeisesti edes yritetty tehdä mitään!! Myös takaa kuluu epämääräistä kolinaa röykkyisellä tiellä. Muuten tuntuu tukevalta ja kone on pirteä, kulutus pyörinyt 7.3l/100 sekalaisessa ajossa.
Koeajoin 1.6 aven ja kyllä kone riittää rauhalliseen ajoon myös aveen. 2.0 on todella mukava ajella maantiellä ja pirteä eikä kulutuskaan ole paha. Kyllä pidempään matkaan otan mielummin aven kuin corollan mutta kaupungissa pyörittelen mielummin corollaa. Tilaa avessa luonnollisesti on paljon enemmän mutta tarvitsetko tilaa? Ei sedan aven konttiin kovin isoja tavaroita sovi joten Hb tai farkku corolla kyllä parempi.
Ave tuntuu laadukkaammalta tai ainakin paremmin viimeistellyltä. Molemmat hyviä pelejä mutta mieti tilantarve ja ajatko paljon pitkää matkaa.- Repa
Porin Autoluojuksella korjasivat nitisevän radionkehyksen lennossa huollon yhteydessä ja antoivat vielä takuukuitinkin korjaukselle. Puske vaan huoltoasi selvittämään asia, ei ole kuulemma vaikea korjata.
- Corolla-Man
Repa kirjoitti:
Porin Autoluojuksella korjasivat nitisevän radionkehyksen lennossa huollon yhteydessä ja antoivat vielä takuukuitinkin korjaukselle. Puske vaan huoltoasi selvittämään asia, ei ole kuulemma vaikea korjata.
Tiedä sitten, onko HB:ssä samanlainen tavaratilan pohja kuin farkussa, mutta farkun kolinat takaa röykkyisellä tiellä tulevat ilmiselvästi siitä, että tavaratilan pohjakannet ja kaukalo eivät istu tukevasti paikallaan.
- Ave
nopeati ruostuvia tuulipusseja, kannattaisi ennemmin harkita noita Korealaisia; tonnitolkulla halvempia ja tänäpäivänä laatukin parempi (ei koota kehitysmaissa)
- Ope
Sanan keskellä korealainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, kun taas erisnimi Korea kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
nopeati = nopeasti
Logiikkasi mukaan seuraavat maat ovat siis kehitysmaita: Japani, Iso-Britannia, Turkki. - 323
Ope kirjoitti:
Sanan keskellä korealainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, kun taas erisnimi Korea kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
nopeati = nopeasti
Logiikkasi mukaan seuraavat maat ovat siis kehitysmaita: Japani, Iso-Britannia, Turkki.Ranska, Australia ja USA:kin kehitysmaita, koska niissäkin valmistetaan Toyotia?
- Kallis
Ovatko nuo autot tosiaan vertailukelpoisia?
Uuden Avensiksen hinta on reilusti kilpailijoita korkeampi. 6000 € Corollaa enemmän- Kuutonen
saa jo Mazdan 6:en Elegant-varusteilla, se on sentää Japanissa tehty eikä mikää europaska..
Ajo-ominaisuuksia ja tyylikkyyttä saati laatua ei kannata edes vertailla.. - Pekka
Kuutonen kirjoitti:
saa jo Mazdan 6:en Elegant-varusteilla, se on sentää Japanissa tehty eikä mikää europaska..
Ajo-ominaisuuksia ja tyylikkyyttä saati laatua ei kannata edes vertailla..Samaa tavaraa eri paketissa.
- 323
Pekka kirjoitti:
Samaa tavaraa eri paketissa.
ihan! Vaikka Mazda2 pohjautuukin pitkälti Fiestaan niin se ei tarkoita sitä, että kaikki henkilömallin Mazdat pohjautuisivat Fordeihin. Esim. Mazda6 on täysin japanilainen ja sen moottoreita käytetään Mondeoissa - eikä päinvastoin. Myös Mazda3 on enempi Mazda kuin Ford, vaikka jakaakin alustan ja osan moottoreistaan tulevan Focuksen ja Volvo S40-V50:n kanssa!
- Ave
Ymmärtääkseni alkuperäinen kysyjä juurikin tarkoitti sitä, että saako hinta-erolle muutakin katetta kuin isommat jalkatilat.
Kyllä erihintaisi aautoja voi aina verrata. Rahallahan nekin ostetaan. Esmes itsellä on varmasti seuraavalla kierroksella Avensis 2.4, A4 2.0A, uusi Ocativa 2.0A ja vielä ehkä tuleva Corolla Verso 1.8A.
Kaikki nuo ovat erihintaisia ja jopa erilaisia autoja. Kaikki mahtuvat niukin naukin budjettiin mutta on aivan eri asia, saanko esmes A4:n tapauksessa mitään lisäarvoa verrattuna Ocataviaan. Sehän on kiinni MINUN tarpeistani, eikä jonkun toisen.
Aivan kuten kysyjä tässä säikeessä uteli. - Pekka
323 kirjoitti:
ihan! Vaikka Mazda2 pohjautuukin pitkälti Fiestaan niin se ei tarkoita sitä, että kaikki henkilömallin Mazdat pohjautuisivat Fordeihin. Esim. Mazda6 on täysin japanilainen ja sen moottoreita käytetään Mondeoissa - eikä päinvastoin. Myös Mazda3 on enempi Mazda kuin Ford, vaikka jakaakin alustan ja osan moottoreistaan tulevan Focuksen ja Volvo S40-V50:n kanssa!
Niin aika paljon yhteistä niillä on. Eikös Mazda6:sessa ja Monedeossa ole mm. samat moottorit, joten eikö ne ala olla pian veljekset kuin ilvekset...
- Pekka
Pekka kirjoitti:
Niin aika paljon yhteistä niillä on. Eikös Mazda6:sessa ja Monedeossa ole mm. samat moottorit, joten eikö ne ala olla pian veljekset kuin ilvekset...
Mainitsitkin noista moottoreista, olisi pitänyt lukea vähän tarkemmin. :)
- Corolla on "kansanauto...
http://www.toyota.fi/Ajankohtaista/Uutiset/Corolla_Verso_2004.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324691Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152648Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642533Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252455- 321837
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?601428- 661304
- 821241