Gerbiilit ovat typeriä!

Pupujärki

Eli otsikko kertoikin jo koko totuuden! Minulla oli kerran niitä ja kyllästyin niihin ja aloin pohtia miten niistä pääsisi eroon. Tämä tiedoksi kaikille niitä haluaville. Ne ovat rauhattomia ja sotkevat ympäristöä. lisäksi ne ovat niin pieniä, ettei niitä oikein voi pitää sylissä tai silitellä. Niitä ainoa kiinnostava oli syöminen ja ne koettivat koko ajan vain päästä dunasta/häkistä karkuun.

Kani on todella mukava lemmikkieläin ja onnellisena kanin omistajana voin suositella sitä lämpimästi kaikille!

34

2065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iina

      Minulla oli kerran hoitokani kotona. Siitä ei ollut iloa,se vain söi,söi,söi leikki jotain hitsin kuningasta,ärsyttävää.Iltaisin se kolisteli häkin kaltereita että pääsisi vapaaksi. Vapaana vain tuhosi johdot järsi sohvat ja sylissä vain paskoi ja puri paidat pilalle! >=(

      • Gerbiili

        No en nyt sanos et ne gerbut nii hirveästi sotkee varsinkaan jos ne o terraariossa. Ja minun gerbuni eivät ainekaan ole syömässä koko ajan päinvastoin ne leikkivät ja nakertelevat. Minusta on hauskempaa katsella niiden touhuja kuin "silitellä"...
        Ja kanikin meiltä löytyy, se on totta että jotkut puput jyrsivät johtoja ym. (minun kani jyrsi tietokoneen 60e johdon) mutta päästää sen vapaaksi loikkimaan johonkin missä ei ole johtoja. Ja yöksi siirtää huoneeseen missä kukaan ei nuku. Ei ole kauhea vaiva.


    • Lun@tzu

      ei sinun silti tarvitse moittia ja kaikkien nähden puput ne tässä on :P itse omistan gerbiilejä ne eivät ole ollenkaa sellaisia kun sinun omasi ovat. Ei sitä tänne olisi tarvinnut tulla säestämään noita sinun kani p***** voit mennä vaikka jonnekkin muualle säestämään tuota suun soittoasi:P

      • Inka:)

        Tuosta sai sellaisen kuvan ettet ole hoitanut gerbiileitäsi oikealla tavalla.
        Meillä kaikki gerbiilit ovat todella ihmisystävällisiä ja ovat valveilla päivisin aina kun niitä menee katsomaan. Ne kiipeävät käsivartta pitkin olkapäälle ja ovat muutenkin todella mainioita lemmikkejä. Olet näköjään pitänyt gerbiilejäsi häkissä, joka on väärin. Tietenkin ne sotkevat silloin! Ja väitätkö etteivät kanit sotke? Aika paksua :D. Kaikilla on oma mielipiteensä, mutta tuo viesti ei kyllä oikein kuulostanut minkäänlaisen lemmikin omistajan kirjoittamalta. En ikinä voisi sanoa mitään pahaa mistään lemmikkieläimestä, koska rakastan kaikkia eläimiä.


      • gerbu_tiku
        Inka:) kirjoitti:

        Tuosta sai sellaisen kuvan ettet ole hoitanut gerbiileitäsi oikealla tavalla.
        Meillä kaikki gerbiilit ovat todella ihmisystävällisiä ja ovat valveilla päivisin aina kun niitä menee katsomaan. Ne kiipeävät käsivartta pitkin olkapäälle ja ovat muutenkin todella mainioita lemmikkejä. Olet näköjään pitänyt gerbiilejäsi häkissä, joka on väärin. Tietenkin ne sotkevat silloin! Ja väitätkö etteivät kanit sotke? Aika paksua :D. Kaikilla on oma mielipiteensä, mutta tuo viesti ei kyllä oikein kuulostanut minkäänlaisen lemmikin omistajan kirjoittamalta. En ikinä voisi sanoa mitään pahaa mistään lemmikkieläimestä, koska rakastan kaikkia eläimiä.

        toi mitä olet kirjoittanut saa sellaisen mielikuvan että olet hoitanut niitä väärin.gerbiilit ovat reippaita ja liikkuvat päivisin itselläni on 3 gerbaa tiku,aku ja eku jotka jaksavat touhuta.se että gerba ei pysy kädellä on luonnollinen asia, että gerba tottuu sinuun sinun on käsiteltänä sitä joka päivä ja antaa sille herkkuja kädestä niin kasvatat luottamuksen gerbaasi niin gerbiilisi on paljon hauskempi kun se kiipeää kättäpitkin olkapäälle ja siitä päähän.häkissä pitäminen on jo liian paksua sinähän rääkkäät gerbojasi nehän jyrsivät kaltereita niin että niiden nenästä tulee verta ja karvat lähtevä nenästät ei ihme että gerbiilisi ei ole onnellinen lisäksi jos sinulla on vain yksi gerbiili niin muistathan että gerbiileitä pitää olle vähintään 2. gerboille sopiva asunto on terraario jonka vähittäis korkeus on 30cm tai akvaario yli 50l ne olisivat parhaimmat paikat asustettaviksi gerboille.lisäksi puput vain syövät ja nukkuvat sekä papanoivat enemmän kuin gerbiili.


      • Elina
        gerbu_tiku kirjoitti:

        toi mitä olet kirjoittanut saa sellaisen mielikuvan että olet hoitanut niitä väärin.gerbiilit ovat reippaita ja liikkuvat päivisin itselläni on 3 gerbaa tiku,aku ja eku jotka jaksavat touhuta.se että gerba ei pysy kädellä on luonnollinen asia, että gerba tottuu sinuun sinun on käsiteltänä sitä joka päivä ja antaa sille herkkuja kädestä niin kasvatat luottamuksen gerbaasi niin gerbiilisi on paljon hauskempi kun se kiipeää kättäpitkin olkapäälle ja siitä päähän.häkissä pitäminen on jo liian paksua sinähän rääkkäät gerbojasi nehän jyrsivät kaltereita niin että niiden nenästä tulee verta ja karvat lähtevä nenästät ei ihme että gerbiilisi ei ole onnellinen lisäksi jos sinulla on vain yksi gerbiili niin muistathan että gerbiileitä pitää olle vähintään 2. gerboille sopiva asunto on terraario jonka vähittäis korkeus on 30cm tai akvaario yli 50l ne olisivat parhaimmat paikat asustettaviksi gerboille.lisäksi puput vain syövät ja nukkuvat sekä papanoivat enemmän kuin gerbiili.

        moi kaikki!

        Mulla on pieni pulma nimittäin mulla on ollu 3 gerbiiliä ja nyt ne kaikki on kuollu (viiminen kuoli 21-22.7.07) ja nyt mä oon ihan yksinäinen ja olen miettinyt että kannataako mun ottaa uudet gerbiilit etten kokoajan mieti ja itke vanhoja? Onko jollain kokemusta ja voisiko joku neuvoa mitä mä teen? Ne mun gerbiilit oli mun ekat lemmikit ja kaikki on haudattu mun taka pihalle mut asista toiseen. Vastailkaa! moikka!


      • Anonyymi
        Elina kirjoitti:

        moi kaikki!

        Mulla on pieni pulma nimittäin mulla on ollu 3 gerbiiliä ja nyt ne kaikki on kuollu (viiminen kuoli 21-22.7.07) ja nyt mä oon ihan yksinäinen ja olen miettinyt että kannataako mun ottaa uudet gerbiilit etten kokoajan mieti ja itke vanhoja? Onko jollain kokemusta ja voisiko joku neuvoa mitä mä teen? Ne mun gerbiilit oli mun ekat lemmikit ja kaikki on haudattu mun taka pihalle mut asista toiseen. Vastailkaa! moikka!

        Minulla on ollutgerpui ja musta kin oli kauheaa lopeettuu mun gerput joten joten ota uudet sinun ei tar vitse itkeä ne on tärkeitä mutta mieti hyviä puolia ja tietenkin tulee vanhat mieleen mutta ei tarvitse itkeä🤭🖤💞


    • minä täällä hei.

      No jokaisella on oikeus oman mielipiteeseensä mut mut mun mielipide on ihan päin vastanen. Musta gerbut on just kivoja kun ne on vilkkaita ym...mut ehkä kaikki ei siitä tykkää. Kantsis kuitenkin miettii vähän ennen kun gerbiileitä ottaa et tykkääkö niistä ettei ihan heti tarvi alkaa miettiin miten niistä pääsis eroon!!!

      • X'Nedra

        Sinun olisi kannattanut lukea gerbiileistä ja niiden tavoista enemmän ennen hankkimista. Aina piäisi varmistaa ennen eläimen ottamista. Ja se riippuu vähän gerbiilistäkin että millainen se on. Olisit hankkinut rauhallisempia yksilöitä jos haluat välttämättä vain pitää sitä sylissäsi siliteltävänä.
        Minusta se on mukavaa kun ne vilistävät.
        Joidenkin mielestä se saattaa kuulostaa hassulta, mutta jos saisin valita ottaisinko gerbiileitä vai koiran tai jonkun muun niin ottaisin saman tien ne gerbiilit..


      • Anonyymi
        X'Nedra kirjoitti:

        Sinun olisi kannattanut lukea gerbiileistä ja niiden tavoista enemmän ennen hankkimista. Aina piäisi varmistaa ennen eläimen ottamista. Ja se riippuu vähän gerbiilistäkin että millainen se on. Olisit hankkinut rauhallisempia yksilöitä jos haluat välttämättä vain pitää sitä sylissäsi siliteltävänä.
        Minusta se on mukavaa kun ne vilistävät.
        Joidenkin mielestä se saattaa kuulostaa hassulta, mutta jos saisin valita ottaisinko gerbiileitä vai koiran tai jonkun muun niin ottaisin saman tien ne gerbiilit..

        Jep !!! Siis mun gerput on hauskoja kun toinen on elävä paperi silppuri ja toinen on joku alettu kun vilistää niin nopeaa😂😂😂😂😂


    • Satu

      Olen eri mieltä kanssasi siitä, että gerbiilit olisivat tyhmiä... Tietty niissäkin on eroja niinku ihmisissä ja kaneissakin... Mun gerbiilit ainakin touhuaa kovasti, eikä ne syö kokoajan niinku sinun!! Terraariossa ne eivät pääse sotkemaan ja mikäli niitä pitää tarpeeksi vapaana, ovat ne erittäin sosialisia. Mun omat gerbut ainaki kiipeilee olalle ja tulevat syliin kun saavat olla vapaina ja niitä voi silittää... Tietty korvan takaa rapsuttelu voi olla hankalaa niiden koon vuoksi... Mikäli ongelmasi on silittely kannattais jatkossa varmaanki hankkii pikkasen isompi eläin, jota on helpompi silitellä!!! Ja ennen eläimen hankkimista tulee ottaa selvää millainen ko. eläin sitten todellisuudessa on!!!!

    • .:Gerba-92:.

      ...tollanen turja jurputtaminen! Mee muualle valittaan, äläkä loukkaa toisia, joilla sentään on järki päässä!

    • .:FisU:.

      sä ton koko jutun? Siltä vähän tuntuu!

    • gerbu-fani

      Itselläni on 2 gerbiilityttöä ja minusta niiden touhuilua on kiva katsoa.Ja tuo että gerbiilejä ei kiinnosta muu kuin ruoka ei pidä ollenkaan paikkansa.Omille gerbiileilleni ei kelpaa mikään muu kuin tavallinen jyrsijän ruoka ja sitäkin ne syövät erittäin niukasti.Omat gerbiilini ainakin pitävät silittelystä.Ja niitä kiinnostaa eniten tyhjien vessapaperirullien ynnä muiden jyrsiminen.Ne myös kaivelevat lähes tauotta:)

    • MINÄ VAAN

      jotka myyvät niitä lemmikkeinä ja toisaalta vanmemmat, jotka antavat lasten ottaa niitä koteihinsa. Sinne ne unohtuvat häkkeihin hoitatamattomina ja syy on yksin ja vain meidän itsemme - ihmisen.

      • vegata

        jostkut pitää jotkut ei. jos pidät gerbiilejä jotenkin "sielun pilaavina demoneina" niin tuskin saat ketään gerbiilejä vihaamaan netin kautta. eikä ole pakko tulla haukkumaan, voit kertoa mieleipiteesi, esim. "mielestäni gerbiilit ovat rumia" tms. mutta haukkumaan ei kannata tulla.


      • minä vaan
        vegata kirjoitti:

        jostkut pitää jotkut ei. jos pidät gerbiilejä jotenkin "sielun pilaavina demoneina" niin tuskin saat ketään gerbiilejä vihaamaan netin kautta. eikä ole pakko tulla haukkumaan, voit kertoa mieleipiteesi, esim. "mielestäni gerbiilit ovat rumia" tms. mutta haukkumaan ei kannata tulla.

        mikä osa oli haukkumista, vai osuinko arkaan paikkaan. sorry


    • Hanzu

      Vai sait sinä gerbiileistä tarpeeksesi.
      Olitkohan edes ottanut niistä ja niiden tarpeista ja elämästä selvää ennen kuin menit eläinkauppaan niitä hakemaan.
      Tuskin olit.
      Ja tuskin olit ottanut selvää kanistakaan ennen kuin menit sellaisen hankkimaan.

      Otahan aivot käteen ja asenna ne uudelleen päähäsi.
      Jos vaikka joku loksahtaisi paikoilleen!?

      Mitäs teet kun huomaat, ettei kani viihdykään sylissä?
      Tai että sekin rapistelee ja sotkee?
      Ja kokemuksesta tiedän, että kani sotkee ja kolistelee PALJON enemmän kuin gerbut, hamsterit tms.

      Mitä teet kun huomaat, että kani on tylsä ja kyllästyt siihen.
      Väännät niskat nurin ja lähdet ostamaan ihanaa pörröistä kissanpentua kun nehän on niin pieniä, eikä varmaan tarvi paljoa hoitoa...

      Idiootti.

      JOS olisit pitänyt gerbuistasi hyvää huolta (ostanut vaikka terraarion) niin ehkäpä ne eivät olisi sieltä niin helposti karanneet.

      Olet typerä ja lapsellinen kun haluat eläimen omaksi viihdykkeeksesi!
      Ei eläintä osteta vain viihdyttämään tai koristeeksi!

      Tiedätkös edes mitä kanit tarvitsevat?
      Tiedätkö, että ne voivat elää kymmenenkin vuotta?

    • JenzQu...

      Joo ymmärrän mut onha neki silti eläviii olentoi ja ei niit tarvii haukkuu!!! mul on itellä 1 gerbiili ja se ei todellakaan oo typerä !!! mä oon todellaki eri mieltä ku sä ja kannit haisee paljo enemmä ku gerbiilit...jos sä kerra otin lemmiki sitä pitää hoitaa niiku mitätahansa eläintä ja kunnialla loppuun aisti ennenku sil on multaa pääl... >=(

    • ´hanna

      moiikka sä et tajua että toisille gerbiilit ovat tärkeitä ja toiset pitävät niistä kuten sellaiset jotka pitäväty eläimiä leikki kaluina T;eläin ystävä

    • aloittajaontyhmä

      Et selvästi ymmärrä eläimiä kunnolla. Se että eläin käyttäytyy itselleen luonnollisella tavalla ei tee siitä missään nimessä tyhmää. Olisit hankkinut tietoa gerbiileistä ennenkuin hankit ne. Ne ei oo mitään "automaattisesti" tottuneita paijaamiseen tai kädellä pitämiseen, vaan se pitää opettaa niille. Gerbiileitä pitäisi myös pitää terraariossa/akvaariossa. Siellä ne ei sotke, päinvastoin gerbsut on siistejä eläimiä toisinkuin vaikkapa rotat. On sääli jos et ymmärrä lemmikkejäsi etkä viihdy niiden seurassa, mutta lemmikkien hankkimiseen kuuluu se, että tietää millaisia eläimiä on ostamassa. Toivottavasti otat tämän huomioon ennenkuin ostat uusia eläimiä. Gerbiilit ovat mahtavia lemmikkejä

      • Sedä

        Rottakin on aika siisti eläin ;) Mun rotat käy esim. Vapaana nätisti laatikolla uskalla ja pesee itsensä miljoonasti päivässä. Toki gerbiili on pienempi ja aavikkoeläin, joten se ei pahemmin saa sotkua edes aikaiseksi, ja rotilla on taipumusta myös pissiä alleen riippumattoon ja silti onnellisena löhöillä siinä :P


    • OOT ÄÄLIÖ

      A PASKA!! OOT ITE VAA HOITANU NIIT NII HUONOSTI !!

    • Gerbiili-Fani :3

      Et vaan osaa hoitaa niitä! :D

    • Gerb <3

      Gerbiilit on siistejä eläimiä.
      Ehkä sä et vaan osaa hoitaa niitä? (: ♥

    • nam5

      Taijat sää olla aikamoine diiva :D Tyhymäkö oot ku otat lemmiki ilma et luet kunnolla :D Mutta, laita regionlinee tai torii että ilamsii gerbuja, tavarat ja kaikki mukaan. Kyllä pääset nopeeta eroon...

    • kjhjkl

      et tainu osata vaan hoitaa niitä??!!!

    • Anonyymi

      😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

    • Anonyymi

      Gerbiilit ovat söpöjä eikä yhtään typeriä😡🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬Senkin tyhmä

    • Anonyymi

      Aijaa gerbiilit on söpöjä ja kivoja.

    • Anonyymi

      Aijjaa. Gerbiilit on ihania ja valloittavia eläimiä:3 Et vain näköjään osa(nnut)a hoitaa gerbuja :P

    • Anonyymi

      Ootko ääliö ne on ihanii sun p##s#a puput Papa noi pitkin kämppää ja niiden purut sattuu puput on kalliita maksaa paljä mä suo sitten gerpiili toi on ite niin p##ka perse ja neiti että ei pitä nyt niitä niistä ei pääse eroon ja toinen sä oot niin idiootti että sä käytät sun vanhen Pien rahat loppuun ja toinen ottakaa gerput 💖💖🤭

    • Anonyymi

      Gerbiilit voi olla sinun mielestäsi typeriä mutta he ovat yllättävän fiksuja, ja eivät pidä kovimpia ääniä yhtään, ja päivä eläimiä he kuitenkin ovat ja kanit puree kaikkea ja pitää kovaa ääntä, ja en ymmärrä miksi niin söpöjä ja viattomia eläimiä vihataan

    • Anonyymi

      En osta sun haisi läjääts gerput on mukavia jos niitä osaa kohdella hyvin🙄

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe