En oikein pidä noista pitkään jatkuvista ketjuista,
Siksi ajattelin näitä runojanikin kirjoitella milloin minne sattuu.
JOS joku kiinnostuu, voi tähän ketjuun kirjoittaa mitä vain
Pitkäksi ei kuitenkaan venytetä
Ennen
Se oli silloin
siitä kauan jo aikaa
kun maailman kansi
kukki ja loisti
oli elämän huuma
niin polttavan kuuma
kaikki oli kuin taikaa
jopa auringon paiste
vei hymyhyn suun.
Tuo kaikki on mennyt
kuin virtaava vesi
uomassa puron…
on kadonneet liekit
ja laantunut roihu
joka polttaen poven
sykkimään sai
tuo elämää oli
se kadonnut kai
on pimeyteen…..
Ennen
18
308
Vastaukset
- fiiuliN
Useimmalla kuitenkin kiinnostus vain noihin keljuileviin ketjuihin
Oli se silloinkin ainakin järkeenkäypää kun kahvipirtistä keskusteltiin
aivan samoin tuollaiset avaukset kiristäyät päätä, jos siihen on taipumusta.
Ei ole kylläkään ihme että täällä palstalla "soditaan", kun koko maailma näyttää esimerkkiä.
Mikä hassuus minuunkin tuli kun tänne takaisin tulin kurkkimaan.
Mutta samanlaisuus , se varmaankin oli syypää.
Mielestäni ylläpito on valinnut väärän nimen tälle palstalle, tämähän on selvä hourula.
Voi sua Skillan kun et ottanut mahdollisuutta vastaan silloin kun omaa palstaa kahvipirtistä ehdoteltiin.
No,,,mitäpä se minulle kuuluu mitä kukakin halajaa kirjoittaa.- Tähdykkä
Olitko se sinä joka halusit keskustella kanssani joku päivä? oli kysymys siitä kun tunsin itseni joukkoon kuulumattomaksi ikäni vuoksi joka on kohta 82 vuotta
minä olen siihen halukas jos niin tahdot ,jos olen erehtynyt pyydän anteeksi.
Hyvää yötä fiiuliN Tähdykkä. - fiiuliN
Tähdykkä kirjoitti:
Olitko se sinä joka halusit keskustella kanssani joku päivä? oli kysymys siitä kun tunsin itseni joukkoon kuulumattomaksi ikäni vuoksi joka on kohta 82 vuotta
minä olen siihen halukas jos niin tahdot ,jos olen erehtynyt pyydän anteeksi.
Hyvää yötä fiiuliN Tähdykkä.Minähän se olin joka kiinnostuin siitä kun niin varmasti mainitsi olevasi vanhin tällä palstalla.
Olin kuvitellut aina että minä olin vanhin , mutta enpäs ollutkaan.
Täällä kirjoitteli aiemmin eräs señora lyyli , hän oli minusta vanhempi, ehkä sinun ikäisesi, mutta hän on kadonnut kokonaan.
Minä en ole koko tänä päivänä tälle palstalle vilkaissut enkä huomannut vastaustasi ennemmin.
Täällä oli silloin kun minä aloittelin , maaliskuussa 2003, vähän erilainen systeemi.
Ei ollut tuollaisia pirttejä eikä nurkkia, vaan kaikki kirjoitimme , miten sanoisin, yhdessä pöydässä
Ei ollut kuin yksi häirikkö joka sekoitteli juttujamme.
Silloin minunkin kirjoituksiini vastattiin siinä niinkuin toistenkin, nyt ei juuri kukaan tule jatkamaan minun avauksiani.
Oli oikein kiva kun sinä pistäydyit.
Nyt meen nukkumaan , joten hyvää yötä ja kirjoitellaan joskus toistekin. - si si
fiiuliN kirjoitti:
Minähän se olin joka kiinnostuin siitä kun niin varmasti mainitsi olevasi vanhin tällä palstalla.
Täällä kirjoitteli aiemmin eräs señora lyyli , hän oli minusta vanhempi, ehkä sinun ikäisesi, mutta hän on kadonnut kokonaan.
Minä en ole koko tänä päivänä tälle palstalle vilkaissut enkä huomannut vastaustasi ennemmin.
Täällä oli silloin kun minä aloittelin , maaliskuussa 2003, vähän erilainen systeemi.
Ei ollut tuollaisia pirttejä eikä nurkkia, vaan kaikki kirjoitimme , miten sanoisin, yhdessä pöydässä
Silloin minunkin kirjoituksiini vastattiin siinä niinkuin toistenkin, nyt ei juuri kukaan tule jatkamaan minun avauksiani.
Nyt meen nukkumaan , joten hyvää yötä ja kirjoitellaan joskus toistekin.Salaviisaan senora lyylin arvelin olleen se vesipatja kirjailija.
- Tuoksuvattu*
fiiuliN kirjoitti:
Minähän se olin joka kiinnostuin siitä kun niin varmasti mainitsi olevasi vanhin tällä palstalla.
Nyt meen nukkumaan , joten hyvää yötä ja kirjoitellaan joskus toistekin.Monta muutosta on palsta läpikäynyt, moni kirjoittaja kadonnut tai muuttanut nimeä kuten tässä muutaman päivän aikana on todistettu ja todettu.
Olihan se aikanaan ihan kivaakin, mutta silloin piti koko rintaman olla yhtä vastaan, se kokosi koko kirjoittajajoukon puolustautumaan häirikön hyökkäyksiltä.
Mihin on tultu?
Häiriköitä on edelleenkin, tunnistettavia tai vieraita, niihin en ota kantaa, mutta palstan henki on melkomoisessa ristitulessa.
Oi aikoja oi tapoja, joku joka lukee vanhoja juttuja historiasta, näkee, että sanan säilää on aina käytetty, joku ihan tikarimaisestikin.
Heitetyllä tikarilla on vain tapana palata heittäjälle. Loukattu tuntee olevansa oikeutettu puolustautumaan, niin silloin ennen ja niin nyt.
Aika muuttuu, me muutumme lyhytjännitteisimmiksi, kuka mistäkin syystä, mutta perusluonteemmehan on aina sama, olemme ihmisiä joilla on tunteet.
Vihaa ja rakkautta, ymmärrystä ja ymmärtämättömyyttä on meissä kaikissa.
Kunpa oppisin ottamaan kuin eräs nuori ystäväni.
"Mitä väliä " on hänen lempisanontansa.
Mitä väliä meidänkään, olemme mukana kun huvittaa.
Mitä väliä jos kukaan ei vastaa, onhan meillä näin mahdollisuus purkaa omia ajatuksiamme ja tuntojamme, vaikka ne eivät ketään edes kiinnosta.
Olemmehan saaneet purkaa omaa tunnemaailmaamme.
Tässä näin aamutuimaan, kun unta ei tule, tai ei riitä, miten vain. - 2003
Tuoksuvattu* kirjoitti:
Monta muutosta on palsta läpikäynyt, moni kirjoittaja kadonnut tai muuttanut nimeä kuten tässä muutaman päivän aikana on todistettu ja todettu.
Olihan se aikanaan ihan kivaakin, mutta silloin piti koko rintaman olla yhtä vastaan, se kokosi koko kirjoittajajoukon puolustautumaan häirikön hyökkäyksiltä.
Mihin on tultu?
Häiriköitä on edelleenkin, tunnistettavia tai vieraita, niihin en ota kantaa, mutta palstan henki on melkomoisessa ristitulessa.
Oi aikoja oi tapoja, joku joka lukee vanhoja juttuja historiasta, näkee, että sanan säilää on aina käytetty, joku ihan tikarimaisestikin.
Heitetyllä tikarilla on vain tapana palata heittäjälle. Loukattu tuntee olevansa oikeutettu puolustautumaan, niin silloin ennen ja niin nyt.
Aika muuttuu, me muutumme lyhytjännitteisimmiksi, kuka mistäkin syystä, mutta perusluonteemmehan on aina sama, olemme ihmisiä joilla on tunteet.
Mitä väliä jos kukaan ei vastaa, onhan meillä näin mahdollisuus purkaa omia ajatuksiamme ja tuntojamme, vaikka ne eivät ketään edes kiinnosta.
Tässä näin aamutuimaan, kun unta ei tule, tai ei riitä, miten vain.jolloin sodittiin täysillä, kuolemantuomioitakin langetetttiin.
Señora Lyyli oli ainoa, joka puolusti sitä palstan häirikköä.
Katsoi häiriköinnin yltyvän vain pahojen sanojen lisääntyessä kaikilla.
Ja näin tietenkin olikin,
ahdistus häirikön sisällä tietenkin kasvoi jokaisen pahan viestin myötä.
Muut eivät uskaltaneet puolustaa sitä miestä.
Olemmeko kasvaneet henkisesti? - *Kukkahame*
2003 kirjoitti:
jolloin sodittiin täysillä, kuolemantuomioitakin langetetttiin.
Olemmeko kasvaneet henkisesti?Niinpä, ennen oli ennen nyt on uusia mielipiteitä joista entiset konkarit ovat sitä mieltä että on häirintää, ei ole vaan ne eroavat liian rajusti näiden *vanhojen* mielipiteistä.
On vaan niin että ennen valmistettiin tulitikut Suomessa ja nyt ei, eikö siihen löydy sanavalmiilta palstapolitiikalta jotain moitetta.
Jos joku tykkää kirjoitella vuosikymmenen muutoista, nurkkakaapista, siitä vaan, mutta antakaa toisten kirjoitella vaikka maantiesuolasta kesäkuumalla, se vain on niin ettei kaikkeen tarvitse aina vastata, tähän nuorisoa *älä vaahtoo*.
Edelleenkin samat itsensä valtioiksi nostaneet yrittävät masentaa ja alistaa tahtoonsa, se näkyy liiankin hyvin.
Rekkautukaa ja rauhoittukaa, elämä voi jatkua näin paljon jouhevammin, turhaa sitä sappea on enempää keittää. 2003 kirjoitti:
Olemmeko kasvaneet henkisesti?Häirikön tulilinjalle jouduin, koska en alkanut lähempään tuttavuuteen.
Laatikkoni täyttyi sähköposteista, vihjaa kaverille osoituksista ja suoranaisesta törystä jota ei ole tarpeen toistaa.
Henkistä kasvua kaivataan aina ja kaikissa elämän tilanteissa.
Minä en halunnut seisoa tulilinjalla, yritin puhua kauniisti, vastata ja kysyä, mutta turhaa mikä turhaa. Monta keskusteluamme on tallella, sävy joskus aika piikikäskin, kas katajassa kun on aina piikkejä.
Joka rakastaa ruusuja, ei pelkää piikkejä, mutta ao. kohdalla ei voi puhua ruusuista, vaikka hän ajoittain osoitti ja osoittaa suurta tietämystä monista asioista. Hyvä keskustelijakin, kun sille päälle sattuu.
Tiedä häntä, kuka on kasvanut, moni kuitenkin kyllästynyt.
Vanhaan hyvään aikaan, taitaa olla pelkkää klisettä kaikkina aikakausina.- vaihdokas itse
*Kukkahame* kirjoitti:
Niinpä, ennen oli ennen nyt on uusia mielipiteitä joista entiset konkarit ovat sitä mieltä että on häirintää, ei ole vaan ne eroavat liian rajusti näiden *vanhojen* mielipiteistä.
On vaan niin että ennen valmistettiin tulitikut Suomessa ja nyt ei, eikö siihen löydy sanavalmiilta palstapolitiikalta jotain moitetta.
Jos joku tykkää kirjoitella vuosikymmenen muutoista, nurkkakaapista, siitä vaan, mutta antakaa toisten kirjoitella vaikka maantiesuolasta kesäkuumalla, se vain on niin ettei kaikkeen tarvitse aina vastata, tähän nuorisoa *älä vaahtoo*.
Edelleenkin samat itsensä valtioiksi nostaneet yrittävät masentaa ja alistaa tahtoonsa, se näkyy liiankin hyvin.
Rekkautukaa ja rauhoittukaa, elämä voi jatkua näin paljon jouhevammin, turhaa sitä sappea on enempää keittää.ihan turhanaikaista puhua uusista kirjoittajista täällä. Mistäs sen tietää nimimerkistäkö. Ainahan nimeään voi vaihtaa ja kertoa että olen uusi täällä tai ohikulkija. Eivät kaikki läheskään huomaa että,kun tyyliään vähän vaihtaa ja alkaa vanhoja morkkaamaan.
- fiiuliN
2003 kirjoitti:
Olemmeko kasvaneet henkisesti?Muistan taas vähän erilailla, omalla laillani ja omalta kantilta katsottuna.
Kyllähän minäkin jossain vaiheessa häntä puolustin. mutta eihän siitä mitään tullut, kun sai kaikki rivoudet päin silmää.
Jopa yöllisiä puhelin viestejä sateli "soita minulle heti".
Tulee mieleeni yksi kirjoittamani lauseen osa hänelle ""yritän kovasti sinua ymmärtää mutta eihän kukaan iäti jaksa"
Sen jälkeen sain useimmin jäädä syrjään antamistaan ivailuista. - fiiuliN
Tuoksuvattu* kirjoitti:
Monta muutosta on palsta läpikäynyt, moni kirjoittaja kadonnut tai muuttanut nimeä kuten tässä muutaman päivän aikana on todistettu ja todettu.
Mihin on tultu?
Tässä näin aamutuimaan, kun unta ei tule, tai ei riitä, miten vain.Tuo lauseesi, mitä väliä, toi yhden tapauksen mieleeni omasta elämästäni.
Olin kerran eräässä "välikössä", mulla oli kova vatsatauti ja "paukahti" .
Sattui tulemaan samaan välikköön yksi rouva tuon paukauksen jälkeen.
Hän siirtyi muualla jonkun miehen seuraan. Satuin menemään sen jälkeen heidän ohitseen ja kuulin rouvan selostavan miehelle minun paukuttelustani.
Siihen tokaisi mies "Mitä hi..oa se sinulle kuuluu miltä toiset haisee "
Hiukan nolotti minun tapaukseni , mutta enemmän huvitti kun kuulin tuon sanonnan. - fiiuliN
*Kukkahame* kirjoitti:
Niinpä, ennen oli ennen nyt on uusia mielipiteitä joista entiset konkarit ovat sitä mieltä että on häirintää, ei ole vaan ne eroavat liian rajusti näiden *vanhojen* mielipiteistä.
Rekkautukaa ja rauhoittukaa, elämä voi jatkua näin paljon jouhevammin, turhaa sitä sappea on enempää keittää.Parisen vuotta sitten lauloi Fredi valkeasta joutsenesta.
Kuinka ollakaan, en tajunnut millään mitä nuo sanat tarkoittivat,, oliko se "hän" joutsen vai mikä kummeliini.
Nyt yksi yö kuunnellessani taas tuota kaunista laulua tajusin yht'äkkiä mitä sanoilla tarkoitettiin. "Hän" oli joku mikä lie ollutkaan joka sieltä merestä astui, ja tuo valkea jotsen kiidätti hänet turvaan.
Koska olen näinkin vanhaksi elänyt eivät ajatukseni toimi enää noinkaan nopeasti kuin pari vuotta sitten, jodun funtsimaan pitkään, myös näitä kirjoituksia täällä palstalla.
Nyt en oikein ymmärtänyt oliko sinun tarkoituksesi viestittää etten minä osaa olla sopeutuvainen palstan henkeen kun "vanhoista" kirjoittelit.
Ja mitä liet tarkoittanut nurkka kaapista.
Tunsin moitetta kuitenkin sinun kirjoituksesi sisältävän.
Omasta puolestani saa jokainen kirjoittaa omista kiinnostuksistaan ja minä tarkoitin aivan muuta kuin nurkkakaappia.
Huomaan ettet sinäkään ole joka asiassa oikein ajantasolla ,sillä kun kirjoitin etten oikein pidä pitkistä ketjuista j.n.e.
Mielipiteelläni tarkoitin oikeastaan sellaista tapaa kun yksi vetää jotain ketjua vuosikaudet, jos joku toinen alkaa samasta aiheesta kirjoittaa se ei oiken sovi toisten ajatuspiiriin eikä kukaan jatka sitä avausta
Miksi tarvitsee kahvi kirjoitukset olla samassa ketjussa, samoin runojen rustaaminen.
Muuten kysymys: miksi et itse ole rekannut itsellesi nikkiä kun kehotat toisia siiten tekemään. - Hintriika*
fiiuliN kirjoitti:
Nyt meen nukkumaan , joten hyvää yötä ja kirjoitellaan joskus toistekin.Toistat aina, ettei Sinulle kukaan vastaa. Aloittamaasi lauluketjuun on tullut 132 vastausta ja tähänkin jo monta.
Harvoin minä edes olen aloittanut ketjuja, mutta joskus sentään, kun olen esim. jostakin lukemastani saanut ahaa-elämyksen. Harvoin niihin tulee vastauksia, korkeintaan aivan muutama. Mitä sillä on välilä? Olen elämykseni kertonut. Eivät ne aina edes ole sellaisia, että kaipaisivat kommentteja tai mitään vastauksia.
Muistan, että aloit toistaa tuota väittämää joskus nelisen vuotta sitten. Ehkä omassa elämässäsi tapahtuiko jotakin, joka masensi. Mutta se asia ei minulle sen enempää kuulu. - fiiuliN
fiiuliN kirjoitti:
Muistan taas vähän erilailla, omalla laillani ja omalta kantilta katsottuna.
Kyllähän minäkin jossain vaiheessa häntä puolustin. mutta eihän siitä mitään tullut, kun sai kaikki rivoudet päin silmää.
Jopa yöllisiä puhelin viestejä sateli "soita minulle heti".
Tulee mieleeni yksi kirjoittamani lauseen osa hänelle ""yritän kovasti sinua ymmärtää mutta eihän kukaan iäti jaksa"
Sen jälkeen sain useimmin jäädä syrjään antamistaan ivailuista.Ylläoleva vastaukseni oli tarkoitettu toisen viestiin. Kuinka sattuikaan näin käymään.
- Vaihtuvat....
vaihdokas itse kirjoitti:
ihan turhanaikaista puhua uusista kirjoittajista täällä. Mistäs sen tietää nimimerkistäkö. Ainahan nimeään voi vaihtaa ja kertoa että olen uusi täällä tai ohikulkija. Eivät kaikki läheskään huomaa että,kun tyyliään vähän vaihtaa ja alkaa vanhoja morkkaamaan.
Eihän ikäryhmät pysy, minulla tulee joka vuosi lisää ja joskus jopa vuosikymmen.
Näköjään muutakin ymmärrän eri tavoin, turhaa kuitenkin niitä alkaa selittämään.
Ymmärrys jokaisella omassa mielessä. - fiiuliN
Hintriika* kirjoitti:
Toistat aina, ettei Sinulle kukaan vastaa. Aloittamaasi lauluketjuun on tullut 132 vastausta ja tähänkin jo monta.
Harvoin minä edes olen aloittanut ketjuja, mutta joskus sentään, kun olen esim. jostakin lukemastani saanut ahaa-elämyksen. Harvoin niihin tulee vastauksia, korkeintaan aivan muutama. Mitä sillä on välilä? Olen elämykseni kertonut. Eivät ne aina edes ole sellaisia, että kaipaisivat kommentteja tai mitään vastauksia.
Muistan, että aloit toistaa tuota väittämää joskus nelisen vuotta sitten. Ehkä omassa elämässäsi tapahtuiko jotakin, joka masensi. Mutta se asia ei minulle sen enempää kuulu.Samoja sanoja tuntuu lähtevän minunkin suustani samalla tavoin kuin toistenkin kirjoittajien.
Kirjoitellaan mitä sylki sillä hetkellä suuhun tuo... huomaan.
Virheitä meillä on jokaisella, en tajua miksi ne näkyvät silmiin paremmin kuin hyvät sanat.
Olen ollut ikäni masentavaa tyyppiä, en sitä kielläkään.
Ihmettelen vain mista se on alkunsa saanut, olisivatkohan sota-ajan tapahtumat aiheuttaneet sittenkin jonkun trauman.
Sulla on ollut hauskoja juttuja , älä ihmeessä anna tämän palstan hengen niitä pilata.
- fiiuliN
Ikkunan valoa kohti
hamuaa yöperhonen,
mutta turhaan
Ei avaudu perhoselle ikkuna
ei pääse hento perhonen
pois yön kylmästä pimeydestä .
Se lentää ja hapuilee
kaipaa suojaan, valoon.
Olen vain yöperhonen...
se pohtii murheissaan
kestä en päivän valoa
elämäni kuuluu yön henkeen
valo sokaisee silmäni
poltan siipeni, en jaksa.
En kuulu valoon, en aurinkoon
olen pimeän lapsi
mutta kaipaan lämmintä valoa
Vaan pyrkiessäni pois pimeydestä
poltan siipeni, apua ei löydy
kohtaloa ei voi muuttaa
minä tiedän sen
pieni yöperhonen. - fiiuliN
Ei tarvita
kuin yksi sana
muistuttamaan
että jokainen
tavallinenkin sana
voi tuoda muassaan
surun -- ilon--lohdun----
eräs outo vieras
toi lohdun sanan
se sana ei ollut liikaa
vaan kullan arvoinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106