Uuden Fiestan kulutus

KKJ

Kiinnostaisi tietää mitä teidän uudet Fiestat kuluttaa bensaa per 100 km noin keskimäärin (kulutusmittarin mukaan), täältä löytyy Ghia 1.25 82hv ja olis kiva vertailla.

36

6793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dslafjsdfj
    • Uudenkarhea

      Hei itselläni on 500km ajettu 82hv ghia, ajan espoossa ja keskikulutus on 6.8 sadalla aika paljon on kauppa-ajoa.

      • KKJ

        Tankkaus.comista ei löytynyt, uudenkarhealle kiitos vertailukohteesta. Mulla keskikulutus nyt 6.5 sadalla, maantieajoa aika paljon. Eipä tuo nyt kuitenkaan ihan kamalasti ole, voishan se enemmänkin olla, pienempää kulutusta kuitenkin haaveilin.


    • mitaten

      Moro

      Itselläni kyseinen malli vie mittarin mukaan semmosen 6,8-7,0 litran verran satasella. Itse mitattuna en ihan samaan ole juuri kertaakaan päässyt eli todellinen kulutus ollut 7,2 luokkaa melkein joka tankilla mitä olen mitannut. Talvikumeilla (Contin kitkat 175/65/14) vei vähemmän eli noin 6,5 keskikulutuksella mentiin samanlaisella sekalaiselle ajolla kaupunkia ja maantietä.

    • tuo

      mitä kulutusmittarit näyttää, todellisen kulutuksen tietää vain pienen laskutoimituksen avulla täystankkauksien välillä.

      • KKJ

        että se mittari yleensä on lähinnä suuntaa antava. Saa siitä kuitenkin jonkun käsityksen.


    • Trend 44kw

      Ei ole ajotietokonetta omassani, mutta yhdeltä tankilliselta jonka laskin oli kulutus 5,9. Olin odottanut vähän pienempää lukemaa, koska maantieajoa oli aika paljon, ja yritän myös ajaa taloudellisesti.

      • sama 44kw

        Tuon 5.9:n jälkeen pompsahti yli seitsemään litraan seuraava tankillinen. Taisi olla paljon nurkka-ajoa ilmastointi päällä, ainakin muistelen ja toivon niin. Seuraava meni 6.4:llä ilmastointi toisinaan päällä. Vähemmällä pitäis päästä kun ei oikeita kylmäkäynnistyksiäkään ole vielä ollut.


    • -Lexa-

      Minulla on alle 3000 t ajettu Fiesta 1,25 Trend, ja juuri äsken tankkasin (seuranta päällä) ja keskikulutus 6,27. Pikkusen epäillyttää tehtaan luvut: keskik; 5,5 ja maantie 4,4. Taitaa olla laboratorio lukuja?

      • Fordajuri

        No, mulla on ajossa Fiesta 1.6 Titanium S 120 hv , auton oman ajotietokoneen mukaan kulutus on 5.7 L / 100 km. Nyt mittarissa on 4000 kilometriä.
        Ajan maantiellä noin 70 % , joten en pidä kulutusta kovin pahana.
        Ajotapani on kyllä aika taloudellinen, joskaan en ole koskaan maantiellä teiden tukkona :)
        Tuo koko kilometrimäärä on saatu aikaiseksi talvirenkailla, joten kesäkeleillä odotan kyllä kulutuslukeman hieman alenevan.


      • myös 44 kw

        Mulla on ajettu Fiesta Trend ja nyt ajettu 20000km, ja kaukana ollaan tehtaan ilmoitamista llukemista, maatieajossa 6,9l/100km kesäkelillä, ja 6,5 talvirenkailla kskinopuedessa 100km/h. Meilekin tuntuu kuin huijatuksi olis tullut, kun hankiintapäätökseen vaikuti juurikin luvatut pienet kulutsuluvut.


    • venäjän keisari
    • Viehän se

      Pääasiassa kaupunkiajossa 8,5 sataselle ja moottorina tuo 134hv bensiini. Edelliseen autoon nähden pihi kuin mikä :)

      • Säästeliäs kuski

        Siinä saa olla jo aika huono kuski, ja ennakointi varmaankin samaa luokkaa;) ei pahalla.


      • 1+3

      • Säästeliäs kuski
        1+3 kirjoitti:

        kaveri ajaa "pääasiassa kaupunkiajoa" - sinä ajat varmaan 60km/h tasanopeudella maantiellä.

        8,5 on ihan ok arvo tuollaiselle autolle kaupunkiajossa. Sinä et varmaan oikeassa kaupungissa ole koskaan käynytkään.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/147-Fiesta.html?constyear_s=2011&power_s=90

        Itse ajan myös kaupungissa. Onhan tuo kulutus ihan ok, tarkoitin vain, että sen allekin pääsee vähän ennakoimalla. Ja 60 km/h ei ole taloudellisin nopeus (ainakaan itselläni).


    • dieselillä

      1.6 tdci seka-ajoa nyt kesällä:4,2 l /100km

      • 2.0

        miten on, veisikö alamäessä ja myötätuulessa vielä vähemmän?


      • SiestaFiesta

        Ihan samat täällä. Ennätys puhtaassa maantiekihnutuksessa on 3.1 litraa sataselle, mutta siihen sitten piti jo tehdä töitä. Talvella keskikulutus oli pienempi lähes puoli litraa.

        Kulutusta voisi mielestäni laskea kapeammilla renkailla jonkin verran.

        Omassani ajotietokone näyttää todellista suurempaa keskikulutusta noin 2,5 desiä sataselle.

        Muuten olen tyytyväinen autoon.


    • Kuningaskuluttaja

      Kulutuksen saa alas, jos vain osaa ajaa oikein... Yksilöllistä tietysti. Mutta luvattu 4.4l/100km on jo kiitettävä suoritus.

      • 1+20

      • Fordajuri
        1+20 kirjoitti:

        200 auton otos on jo aika edustava
        http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/147-Fiesta.html?fueltype=2&constyear_s=2009&power_s=60&power_e=70


        Keskikulutus 6,97 l/100km
        Vaihteluväli: 5,91 - 9,24

        200 autoilijasta kukaan ei siis ole päässyt luvattuun 5,7 l/100km keskikulutukseen.

        Fiesta 1.6 Titanium S vm.2012, nyt mittarissa rapeat 10000 km. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 5.7 l /100 km.
        Mielestäni kulutus on reilassa siihen, mitä ostohetkellä luvattiin. Toki pyrin aina ajamaan taloudellisesti, ei ole tienpäällä kiire hautaan !
        MIelestäni Fiestan kulutus on maltillista, vaikka ajankin 70% kilometreistä maantiellä.
        Omituista on, että kulutus kesärenkailla ei ole alempi kuin talvirenkailla.Ilmeisesti leveämpi ja matalaprofiilinen kesärengas ( ensiasennus Hankook ) ei ole aivan sieltä taloudellisemmasta päästä. Niin, ja ilmastointilaiteellakin saattaa olla asiaan vaikutusta, mene tiedä.


      • Tyytyväinen kuski
        Fordajuri kirjoitti:

        Fiesta 1.6 Titanium S vm.2012, nyt mittarissa rapeat 10000 km. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 5.7 l /100 km.
        Mielestäni kulutus on reilassa siihen, mitä ostohetkellä luvattiin. Toki pyrin aina ajamaan taloudellisesti, ei ole tienpäällä kiire hautaan !
        MIelestäni Fiestan kulutus on maltillista, vaikka ajankin 70% kilometreistä maantiellä.
        Omituista on, että kulutus kesärenkailla ei ole alempi kuin talvirenkailla.Ilmeisesti leveämpi ja matalaprofiilinen kesärengas ( ensiasennus Hankook ) ei ole aivan sieltä taloudellisemmasta päästä. Niin, ja ilmastointilaiteellakin saattaa olla asiaan vaikutusta, mene tiedä.

        Fiesta 2009 1242 cm3 60W
        Ajettu vähän alle 40 000 km
        Tankkiin laitettu: 2359,58 L (keskihinta 1,549 €/L)
        Ajotietokoneen keskikulutus: 5,7 L/100km
        Ajotietokoneen keskinopeus: 56 km/h
        Itse laskettu keskikulutus: 5,99 L/100km


      • FordPena
        Tyytyväinen kuski kirjoitti:

        Fiesta 2009 1242 cm3 60W
        Ajettu vähän alle 40 000 km
        Tankkiin laitettu: 2359,58 L (keskihinta 1,549 €/L)
        Ajotietokoneen keskikulutus: 5,7 L/100km
        Ajotietokoneen keskinopeus: 56 km/h
        Itse laskettu keskikulutus: 5,99 L/100km

        Meitillä on ajossa vm.2012 Fiesta 1.6 vcti 120 hv moottorilla ja nyt on kilometrejä mittarissa noin 40 000. Ajotietokoneen mukaan kulutus on ollut 5.8 l / 100 km. Satunnaisesti olen mitannut kilometrejä ja tankkauslitroja ja aikalailla oikeassa tuo ajotietokone on.
        Mielestäni kulutusluvut ovat varsin kelvollisia, niihin olen tyytyväinen. Ajelen rauhallisesti ja ennakoivasti - ajotavalla on suuri merkitys kulutuslukuihin.
        Muutoin Fiesta on hemmetin hyvä auto ;- ei mitään vikoja, ajo-ominaisuudet aivan mahtavat hintaluokassaan ja juuri sopivan kokoinen 2 hengen talouteen.


    • Pikku Voorti

      Fiesta ecoboost 1,0 100 hv. Kaupunkiajoa 70 %, kulutus 1 700 km matkalla ajotietokoneen mukaan 7,3 l/100 km. Paljon pätkäajoa ja kylmäkäynnistyksiä.

      Ihan kiva peli ajaa..

    • Voorrttikuski

      Itsellä sama peli kuin nm. Pikku Voortilla, samoin enimmäkseen kaupunkiajoa lyhyitä matkoja. Keskikulutus ajotietsikan mukaan 6.7 l/100 km ensimmäisen n. 1000 kilsan matkalla.

    • virkapellet

      Kyllä kuluttaa ja päästöt on ilmotettu alakanttiin eli kusetettu veron kerääjää suomen liikenne virastoa

    • ---

      1.6 tdci 90 hv. Menee 4.1, ilmastointi, seka-ajossa Motarille jos menee nii kulutus nousee jopa 5 litraan

    • hapelo1

      SS 1600 2014 lastu

      Normi ajossa 6,3 jos kepittää niin 8,2 tosin tolla laillisella lastulla 48hv vaikuttaa.vääntöä lisää eikä aina tartte niitä kierroksia vetää tappiin...katson arvot kun löydän lapun..

    • ......

      Uudella Fiestalla 100 hp ecoboost-koneella olen ajanut nyt noin 3000 km. Kun automaatti-ilmstointi on jatkuvasti päällä, niin sekalaisessa ajossa ajotietokone näyttää 5,7-5,8 litran kulutusta. Maantieajossa, käytännön nopeus 80-100 km/h, kulutus on 4,9-5,2.Ilmastointi nostaa kulutusta helposti 0,2-0,3 litraa/100 km, kompressori kun ottaa päällä ollessaan noin 8 hp:n tehon. Puhdikas kone, vääntää alhaalta ja tehoa ihan tarpeeksi, ei todellakaan jää jalkoihin..

      • vomaa on

        142hv ja 240Nm 1,0 Ecoboost kulutusmittarin mukaan
        5,5-5,8litraa seka ajoa keskinopeus 45km


    • FIESTA 1.0T 125HV

      Omani (FIESTA 1.0T 125HV) kulutus on ollut aika tarkkaan 5l/100km. Kyseessä laskettu arvo, ei mittarin näyttämä. Tyytyväinen :)

      • fsj0iwf0f0

        kerrro edes mtiä ajoa . sillähän on merkitys


    • vuosimalli2016

      1.0 125 hv ajettu nyt 11.500 km ja laskettu keskikulutus 6,0. Ajotietokone näyttää 0,4 liian vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe