Se on sitten

Ale-Rea

Kiireisimmät aloittivat jo viimeviikolla, eilen seurasi monet ja oli kaupoissa tunkua.

Nyt saa kesätavaraa "halvalla".

Aiotko käydä, ostella? Teetkö yleensä hyviä löytöjä?

Itse käyn etsimässä lähinnä alusvaate puolta, ehkä kengät?

44

411

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista

kahdella etupuskurilla varustettua pehmolelua kesätavaraksi. Ei ole näkynyt tarjouksissa edes kinkkua. Kukahan ne on hamstrannut. Vai onko halla mennyt panemaan, kun ei näillä keleillä rannoillakaan? Eikä siellä ole naisillekaan niitä Ruokolahden rantaleijonia.

• kyllä näkyy

Sekä silmänruokaa meille naisille, että miehille.

Komeita uroksia, tälläkin hetkellä.
        Samoin kurvikkaita naisia.

Rannalle vain katselemaan, myynnissä eivät taida olla.
        Katsoa saa, vaan ei koskea.

• Palmu
        kyllä näkyy kirjoitti:

Sekä silmänruokaa meille naisille, että miehille.

Komeita uroksia, tälläkin hetkellä.
        Samoin kurvikkaita naisia.

Rannalle vain katselemaan, myynnissä eivät taida olla.
        Katsoa saa, vaan ei koskea.

oikein komeita ne omanikäiset naiset ja miehet. Iso pömppömaha vähän kurttuja siellä täällä mutta mitäs niistä, enemmän on sitä silmänruokaa'

• Aloittaja
        Palmu kirjoitti:

oikein komeita ne omanikäiset naiset ja miehet. Iso pömppömaha vähän kurttuja siellä täällä mutta mitäs niistä, enemmän on sitä silmänruokaa'

Eihän kukaan kiellä katsomasta, niitä ihmisiä, joilla vielä ei iän tuomia ylimääräisiä ulokkeita ole. ;))

Toisekseen, ei kaikki ikäisemme ole vatsamakkaroita kantavia.

On sutjakassa kunnossa olevia miehiä ja naisia, yllin kyllin, pidät vain silmäsi auki.

Tälläkin hetkellä, näen harmaahapsisia miehiä, joiden kropassa ei mitään yylimääräistä ole.

Pari kaunisvartaloista ladya myös näkyy, nuorempien joukossa.

Rannallehan mahtuu kaikenlaisia, onneksi.

Yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta.

• Palmu

alkaa kun ei kesäkään ole kunnolla alkanut?
      En seuraile lehti-ilmoituksia ja ostan tarpeeseen kun tarttee oli ale tai ei.

• Aloittaja

Tarvitaan kaltaisiasi, joille hinnalla ei ole väliä.

Olen itse niitä, "ei ne suuret tulot, vaan pienet menot" ihmisiä.
        Sillä metodilla tähän asti menty, ja varmaan jatkossakin.
        Teen hyvissä ajoin aina listaa tulevista tarpeistani, mitä on tiedossa.
        Voin odottaa rauhassa vaikka muutaman kuukauden, ostaakseni edullisesti.
        Vertaan hintoja, paljonkin.

Minulle sopii alet oikein hyvin ;))

• Palmu
        Aloittaja kirjoitti:

Minä satsaan laatuun! Ostan parempaa laatua, vähän kalliimpaa, hieman harvemmin.
        Sillätavalla ei tarvitse joka vuosi uusia kamppeita kun ostaa laatutavaraa, mikä kestää vuodesta toiseen.
        Säästää muuten pitkän pennin! tai centin, jos toisenkin.

Ja tähän ikään mennessä on kyllä kerennyt koota tarvittavan määrän vaatteita, ettei niitä enää lisää tarvitse haalia joka päivä tai edes joka kausi.
        Tiedä minä päivänä kuukahtaa, jää silloin kasa vaatteita, joita kukaan ei ole käyttänyt kaatopaikalle vietäväksi.
        Ei kylläkään minun kohdallani!

• Aloittaja
        Palmu kirjoitti:

Minä satsaan laatuun! Ostan parempaa laatua, vähän kalliimpaa, hieman harvemmin.
        Sillätavalla ei tarvitse joka vuosi uusia kamppeita kun ostaa laatutavaraa, mikä kestää vuodesta toiseen.
        Säästää muuten pitkän pennin! tai centin, jos toisenkin.

Ja tähän ikään mennessä on kyllä kerennyt koota tarvittavan määrän vaatteita, ettei niitä enää lisää tarvitse haalia joka päivä tai edes joka kausi.
        Tiedä minä päivänä kuukahtaa, jää silloin kasa vaatteita, joita kukaan ei ole käyttänyt kaatopaikalle vietäväksi.
        Ei kylläkään minun kohdallani!

Laatumerkeissä on myös ale. ;D

Samoin, vaatekaappini on 60cm, ja mahtuvat hyvin.
        Takit ja ulkoilupuvut, farkut, tosin ovat eteisen peilikaapissa.
        On myös samankokoinen hyllykaappi, missä puserot, alusalut, yöasut, sukat, villapaidat jne.
        Nimenomaan laadukkaissa vaatteissa säästääkin eniten.
        jos lähtöhinta on 300-500e, niin siinä ale tekeekin mukavan summan.
        Samoin hyvissä nahkaisissa kengissä.

Ja, kun se ale ei koske vain vaatteita, kuten varmaankin ketjua lukiessasi olet huomannut.

Mukavaa aletonta kesää sinulle ;D

• 1947
        Aloittaja kirjoitti:

Pitäisi käydä tarkistamassa tarjonta. Suurempia tarpeita ei enää ole, mutta aina jotakin pientä mukaan tarttuu.
        Itse asiassa taisi päivän ohjelma muuttua alesta johtuen. Turusta olen monia löytöjä mukaani saanut. Sinne.

• Palmu
        Aloittaja kirjoitti:

Laatumerkeissä on myös ale. ;D

Samoin, vaatekaappini on 60cm, ja mahtuvat hyvin.
        Takit ja ulkoilupuvut, farkut, tosin ovat eteisen peilikaapissa.
        On myös samankokoinen hyllykaappi, missä puserot, alusalut, yöasut, sukat, villapaidat jne.
        Nimenomaan laadukkaissa vaatteissa säästääkin eniten.
        jos lähtöhinta on 300-500e, niin siinä ale tekeekin mukavan summan.
        Samoin hyvissä nahkaisissa kengissä.

Ja, kun se ale ei koske vain vaatteita, kuten varmaankin ketjua lukiessasi olet huomannut.

Mukavaa aletonta kesää sinulle ;D

2 mekkoa 2 jakkupukua, ensimmäiset kotikäyttöön jälkimmäiset kaapunkiasioille.
        Ostettu v. - 2005
        Pitkiähousuja en käytä, ulkoilupukua en tarvitse( pitääkös siihenkin olla oma asunsa?)
        Villatakki on sekä kudottu hartialiina, äidin perintöä. Muutamat sukkahousut.
        2 yöpaitaa 2 aamutakkia toinen myöskin äidiltä peritty.
        Hattuja ja kenkiä kohtuullisesti.

Muita tavaroita emme tarvitse, kaikki tarpeellinen on hankittu kauan sitten, niin lukuuottamatta ruokapuolta.
        Ja tietokonekaan ei ole oma., emmekä sellaista kyllä tarvitsekaan.

En valitettavasti ole lukenut koko ketjua, sieltätäältä vain.

Hyvää kesän jatkoa teillekin.

• Aloittaja
        Palmu kirjoitti:

2 mekkoa 2 jakkupukua, ensimmäiset kotikäyttöön jälkimmäiset kaapunkiasioille.
        Ostettu v. - 2005
        Pitkiähousuja en käytä, ulkoilupukua en tarvitse( pitääkös siihenkin olla oma asunsa?)
        Villatakki on sekä kudottu hartialiina, äidin perintöä. Muutamat sukkahousut.
        2 yöpaitaa 2 aamutakkia toinen myöskin äidiltä peritty.
        Hattuja ja kenkiä kohtuullisesti.

Muita tavaroita emme tarvitse, kaikki tarpeellinen on hankittu kauan sitten, niin lukuuottamatta ruokapuolta.
        Ja tietokonekaan ei ole oma., emmekä sellaista kyllä tarvitsekaan.

En valitettavasti ole lukenut koko ketjua, sieltätäältä vain.

Hyvää kesän jatkoa teillekin.

Minä kylläkin tarvitsen, varsinkin alusasuja, joita eilen ostin.
        Pesen pyykkiä vain joka toinen viikko, joten alkkareita ja rintsikoita pitää olla.
        ulkoilupuku sikäli, etten pitkässä takissa, oikein viitsi, jaksa kävellä. Tuuleekin usein, joten tuulenpitävä takki ja housut tarpeen.

Samoin nilkkasukkia pitää olla, jotta saan puhtaat päivittäin.

Hyvä kun pärjäät noin, suon sen ilomielin sinulle.
        Ihmiset on erilaisia, hyvä niin.
        Olisi kamalaa, jos olisimme toistemme klooneja.

• Aloittaja
        1947 kirjoitti:

Pitäisi käydä tarkistamassa tarjonta. Suurempia tarpeita ei enää ole, mutta aina jotakin pientä mukaan tarttuu.
        Itse asiassa taisi päivän ohjelma muuttua alesta johtuen. Turusta olen monia löytöjä mukaani saanut. Sinne.

Aikoinaan olin erään Turun putiikin kanta-asiakas.
        Työmatkat kun osuivat sinne, kävin tarjonnan tarkistamassa. Olivat asuja, joita ei vastaan tullut.
        Toivat itse maahan, joten samoja vaatteita pystyi käyttämään vuosia. Ei pintamuotia, vaan persoonallisia, ranskalaisia asuja.

Nyt ei enää ole tarvetta, eläkeläisellä ;D

Alusasut vaan tuppaavat ainaisesta pesusta kulumaan, joten niitä ostelen, tarpeen mukaan.
        Ostan kyllä välillä tallinnastakin, jos tarvetta ilmenee, ja ne ovat sekä lapsillani, että lapsenlapsilla toivottuja lahjoinakin.

Ei tarvitse joulun alla kaupoissa käydä, kun hyödyntää alen annin.

• Eilen illalla uutisissa näytettiin alekansaa.

Onko niin, että ihmiset ovat niin turhautuneita, että juoksevat alennettujen tuotteiden perässä keräten nurkkiin jonninjoutavaa? Varuiksi jos vaikka.....

Viime viikolla kävin Anttilassa koska tarvitsin uudet nojatuolin päälliset mökille yli kymmenen vuotta vanhojen kukkakuvioisten ja kulahtaneiden tilalle. Olin ostavinani normaalihintaiset uudet, mutta kassalla hinta olikin miinus 50 %. Ihan kiva yllätys odottamatta.

Sellaisist aleista tykkään ; )

• Aloittaja

vaan ostan tarvitsemani, mieluiten hinnalla, joka on alennettu ;))
        Olkoon sitten puhelin, tietsika, tai mikä tahansa vempain, voin odotella, jos en saa tingittyä heti.

Puutarhakalusteet esim, 50% on kiva ale.
        Samoin nuo alusasut, joita tänään jotakin ostin.

Kiva että olivat alentaneet ostamasi jo silloin, itseäni olisi harmittanut huomata, maksaneeni
        täysi hinta tuotteesta, jonka viikon päästä sai -50%.

Meitä kaikenlaisia tarvitaan, kaupanpyörien pyörittämiseen, eikö?

• alesta.

Kyllä kannattaa ostaa alesta.
      Ikea, KodinAnttila, kangaskaupat, urheilutarvikkeet jne.

Säästää lomamatkarahat, kun harkiten ostaa.

• Aloittaja

kierrän myös. Ainakin alen loppupuolella saa tosi edullisesti. Käyn kyllä kurkkaamassa jo tällä viikolla.
        Ompelen yleensä joululahjaksi pitkin syksyä, joten kankaita on hyvä olla valmiina.

Tein myös ikeasta pari vuotta sitten tosi hyviä löytöjä. Terassapöytä, alumiinijalat, lasikansi metrin halkaisija, 19e. Kukkapöytiä 5e jne.

Sielläkin on monesti kangaslöytöjä.
        Kynttilöitä, servettejä, ja monesti kivoja juttuja joululahjaksi.
        Ikea vaan ei ole kaikille lähistöllä.

Onkos täällä Keskisen kaupassa kävijöitä, mitenkäs siellä alet vetää?

• hyvä juttu

Karderobi päivitetty.
      Mekko maksoi 40e vähemmän, ku ennen juhannust, ku katoin.
      Jakku ja pitkikset, kenkiä parit ja käsveska.
      Lomalle uusin kutein. Jeeee!

• Aloittaja

Kiva kun teit hyviä löytöjä.
        Usein itsekin katselen etukäteen, tarvitsemanien tuotteiden hintoja. Jopa sovitan.
        Jos ja kun, se tulee aleen, haen pois.

• lakkaan

köyhtymästä sillä, etten osta Alesta mitään, vain siksi, että se on suuresti alennettu.

Ostan, mitä tarvitsen, silloin kun sitä tarvitsen.

• viikolla ennen

juhannusta oli paikallisessa Anttilassa LÖYTÖ-rekkejä, eli lumppua muka halvalla. Niihin ikivanhoihin rätteihin pannaan uusi hintalappu ja asiakas luulee saavansa jotain alennusta. Tuote maksanut n. 5v. sitten 25€ ja nyt alennettuna hintaan 25€. Ale-reassa en käy, ostan silloin kun tarvin. Kauppa siinä kuppaa hölmöä asiakasta.

• Aloittaja

Hyvä, kun voit tehdä noin. "Hinnalla ei väliä, ostan kun tarvitsen".
        En kovin usein tarvitse, kuitenkin joskus.

Kun jokin kodinkone on ehtoopuolella, ja vetää viimeisiään, hyödynnän kyllä alen.
        niin olen uusinut viimeksi imurin, vedenkeittimen, ja espressokoneen.

Sama tuote, ennen ja alessa voi olla hyvinkin erihintainen.

En tarvitse uutuusväriä, tai kaikkein hienointa laitetta, siksi nämä myydään uusien alta pois, ihan mukavilla alennuksilla, jotka minulle sopii mainiosti.

• noinkaan sanonut:
        Aloittaja kirjoitti:

Hyvä, kun voit tehdä noin. "Hinnalla ei väliä, ostan kun tarvitsen".
        En kovin usein tarvitse, kuitenkin joskus.

Kun jokin kodinkone on ehtoopuolella, ja vetää viimeisiään, hyödynnän kyllä alen.
        niin olen uusinut viimeksi imurin, vedenkeittimen, ja espressokoneen.

Sama tuote, ennen ja alessa voi olla hyvinkin erihintainen.

En tarvitse uutuusväriä, tai kaikkein hienointa laitetta, siksi nämä myydään uusien alta pois, ihan mukavilla alennuksilla, jotka minulle sopii mainiosti.

"Hinnalla ei väliä, ostan kun tarvitsen".

Monilla ystävilläni on vain tapana ostaa, mitä mielikuvituksellisimpia vimpaimia, vain, koska sai halvalla. Eli, minusta, hankkimattomuus olisi ehkä tullut halvemmaksi.

Ei minuakaan ajan aallot vie mukanaan.
        Muoti on minulle aina ollut täysin yhdentekevä, realisti kun siinäkin olen.

Tiettyä imuria, alennukseen, minäkin kopolla kourin odottelen.

• Aloittaja
        viikolla ennen kirjoitti:

juhannusta oli paikallisessa Anttilassa LÖYTÖ-rekkejä, eli lumppua muka halvalla. Niihin ikivanhoihin rätteihin pannaan uusi hintalappu ja asiakas luulee saavansa jotain alennusta. Tuote maksanut n. 5v. sitten 25€ ja nyt alennettuna hintaan 25€. Ale-reassa en käy, ostan silloin kun tarvin. Kauppa siinä kuppaa hölmöä asiakasta.

Yleensä kaupat eivät säilö viittä vuotta mitään lumppuja ;D

Siksihän aleja pidetään, että saadaan varasto tyhjäksi, myymättä jääneistä kauden eristä.

Varastoiminen se vasta kallista onkin.
        Siksi kauppojen juuri kannattaa antaa isotkin alennukset, saadakseen tavaran ulos.
        Uudet tuotteet tulevat jo elokuussa sisään, joten ei sitä varastotilaa yleensä riitä vanhoille lumpuille.

No, jokainenhan tekee omat valintansa, ehkä näin sitten jossakin toimitaan.

• Aloittaja
        noinkaan sanonut: kirjoitti:

"Hinnalla ei väliä, ostan kun tarvitsen".

Monilla ystävilläni on vain tapana ostaa, mitä mielikuvituksellisimpia vimpaimia, vain, koska sai halvalla. Eli, minusta, hankkimattomuus olisi ehkä tullut halvemmaksi.

Ei minuakaan ajan aallot vie mukanaan.
        Muoti on minulle aina ollut täysin yhdentekevä, realisti kun siinäkin olen.

Tiettyä imuria, alennukseen, minäkin kopolla kourin odottelen.

käsitin varmaankin lukemani väärin.
        Ehkä se tuli siitä ostan kun tarvitsen.

Minä juuri noin teen, kuten sinäkin imurin kanssa. Eli et osta heti, vaan voit odottaa sen alentuvan.

Helposti tulee väärinymmärrys, kun lukee, ja kirjoittaa. Siitä puuttuu ne äänensävyt, ilmeet, eleet.

On minullakin tuttuja, jotka menevät vain löytääkseen jotain, ja sitten tulee niitä heräteostoja.

Itse tiedän mitä haen, ja myös ne joille lahjan tarvitsen, niin mieluimmin sitten alen hyödynnän niissä.

Hyvää yötä, ;D

• itse bongasin
        Aloittaja kirjoitti:

Yleensä kaupat eivät säilö viittä vuotta mitään lumppuja ;D

Siksihän aleja pidetään, että saadaan varasto tyhjäksi, myymättä jääneistä kauden eristä.

Varastoiminen se vasta kallista onkin.
        Siksi kauppojen juuri kannattaa antaa isotkin alennukset, saadakseen tavaran ulos.
        Uudet tuotteet tulevat jo elokuussa sisään, joten ei sitä varastotilaa yleensä riitä vanhoille lumpuille.

No, jokainenhan tekee omat valintansa, ehkä näin sitten jossakin toimitaan.

samanlaisen kesäpuseron, jonka olin ostanut n. 5 vuotta sitten hintaan 25€.
        Nämä löytörekit on niitä häntäpäitä, joita jää varastoon. Liikkeet myy löytöinä sekalaista valikoimaa, ei ne niitä minnekkään kaatiksille kärrää. Myydään sitten ensi kesänä, ne mitkä nyt jää myymättä.

Cittarista ostin joku aika sitten paistinpannusetin (2kpl pieni ja suuri paketoituna) hinta 5€, paketissa kelmu alla luki hinta 25 mk. Eli maksoi enemmän euroina, kuin markkoina. Hyviä pannuja, paksupohjaisia, emaloituja päältä.

• Aloittaja
        itse bongasin kirjoitti:

samanlaisen kesäpuseron, jonka olin ostanut n. 5 vuotta sitten hintaan 25€.
        Nämä löytörekit on niitä häntäpäitä, joita jää varastoon. Liikkeet myy löytöinä sekalaista valikoimaa, ei ne niitä minnekkään kaatiksille kärrää. Myydään sitten ensi kesänä, ne mitkä nyt jää myymättä.

Cittarista ostin joku aika sitten paistinpannusetin (2kpl pieni ja suuri paketoituna) hinta 5€, paketissa kelmu alla luki hinta 25 mk. Eli maksoi enemmän euroina, kuin markkoina. Hyviä pannuja, paksupohjaisia, emaloituja päältä.

Olin koko työurani, myynnin ja markkinoinnin parissa.
        Missään en moiseen "törmännyt".
        Onkohan joissakin liikkeissä sitten niin isot varastot, kun tuohon pystyvät.
        En kylläkään minkään K-ryhmän kanssa, cittari, Anttila, toiminut.
        Toki, sielläkin mahdollista, että ostavat jonkin tehtaan loppuerän, ja myyvät sitten pois.
        Siihen viittaisi tuo markkamääräinen hinta.
        Ulosmyyntihinta ihmetyttää myös. Hinta ei saa olla korkeampi, kuin aiempi hintalappu. Päinvastoin saa olla.
        Veisin takaisin, ja vaatisin saada ostaa alkuperäisellä, käännettynä euroiksi.
        Jos mainostivat sitä prosenttialella, sekin pitää tulla alkuperäisestä hinnasta.
        Olen todella ihmeissäni.

Pysympä kaukana moisista kaupoista. Onkohan heillä liiaksi asiakkaita, kun uskaltavat rikkoa lakia tuossa asiassa.
        Kuluttajasuojalaki on meillä hyvin kaikilla kauppiailla tiedossa.

Samoin edustajilla, kaupan henkilökunnalla.
        Muista, jos törmäät vastaavaan, pyydä saada keskustella osaston esimiehen kanssa.

• IHANA ALE!

Kävin jo ja ekalla raissulla sain kaksi puseroa. Maksoivat yhteensä kympin.

Kun loma alkaa niin kiertelen ja katselen ja totta kai ostan kun kerran nyt saa halvalla. Aijon ostaa ainakin housuja. Ja sitten se alen loppurtsäys on aina pakko käydä katsomassa! Silloin esim. uusia lasten vaatteita saa halvemmalla kuin kirpputorilta käytettyjä!

Viime kesänä saimme juhlavaatteet ihan pilkkahinnalla! Kengät myös.

Minusta alennusmyynnit ovat tosi ihana juttu! Lomalla kun on aikaa niin kiertelen tosi mielelläni eri kauppoja.

• Aloittaja

tuleekin, kun ostaa tarvitsemansa.

Lastenvaatteet varsinkin, on juuri noin, kun sanoit.
        Ostin myös aikoinani paljon, sekä omille, että lapsenlapsille. Nyt jo aikuisia, ja teinejä, heille ei arvaa ostaa, maku niin erilainen ;D

Juhlavaatteet myös, monesti hyvä sijoitus, alesta.

Nuo alen,alet, niissä olen myös löytöjä tehnyt.
        Muissakin tuotteissa, kuin vaatteissa.

Mukavia shoppailupäiviä sinulle.

• tuntui!

Huh, paljon oli kansaa liikkeellä.
      Minäkin, kahden teinin kanssa.
      Väsyin jo alkumetreillä, onneksi parkkeerasin itseni istumaan.
      Ihan kiva, heidänkin mielestään, saivat rauhassa säheltää.
      Maksun aikaan sitten hakivat. Oli sentään sovittu summa etukäteen.
      Sitten uimaan, syömään hampurilaisia (jääk) ja mummo kotiin.
      Parin tunnin nokoset auttoi, onneksi ei ole nuori enää.

• Aloittaja

Hyvin muistissa, nyt jo onneksi sen verran aikuisia kaikki, ettei tuota enää ole.

Onneksi alet vain pari kertaa vuodessa! ;D
        Kohta et kelpaa enää mukaan, aikaansa kutakin.

• asunto aleki

on alkanut, sopiva on jo kiikarissa.
      Kyllä soppailu on ihanaa.

• Aloittaja

Isot asunnot näkyvät hieman alentuneen, hesassa.
        Pienemmillä kysyntää näkyy olevan, taas.

Vai onko muu suomi alentunut enemmän?

Ensiasunnon ostaja voi hieman hyötyäkin, hintojen pysähtyneisyydestä.

Ei täällä kovin paljon hinnat ole laskeneet. Paikka tietenkin on ratkaiseva.

Aina on kalliita alueita, ja sitten niitä vähemmän haluttavia.

• käynkö

Pitää sitä kesän kunniaksi, joku uus paita hankkia. Harkinnassa on.

• Aloittaja

Tuo paidan hankinta?
        Samalla voi sukkia ja boksereita hankkia, eikö?
        (lienet mies)

Kävin aamusta, ja sain kivan kokoiset viilikupit.
        Nämä mitä olen käyttänyt, on hieman pieniä ollut.
        Teen viiliä itse, on parempaa, eikä tarvitse varoa kauppakassissa niiden purkkien nurin menoa. Haluan sen päälle tulevan parhaan osan syödä kokonaan. ;))

• Hallitusti hilliten

Ostan käyttötavaraa, jos eteen alessa osuu. Siis sellaista, millä on käyttöä ympäri vuoden. Kuten vaikka lakanoita (jos edukkaasti saan hyvännäköisiä), pöksyjä, rintsikoita, pyyhkeitä, kosmetiikkaa. Otan alenusmyynnit kuntoureiluna. Kun pari-kolme tuntia kaupoissa ravaa, on varmasti tullut käveltyä runsaasti, varsinkin, jos hehtaarihalleja harrastaa. Niitä eivät kyllä minun hermoni kestä, tavarataloissa enimmäkseen kepottelen. Yleensä teen hyviä löytöjä, tosin vuosien varrella on toki mokiakin tullut. Pelkästä ostamisen ja edullisuuden ilosta en osta mitään. Nyt on ollut (tähän saakka) hyvinkin miellyttävää olla aleostoksila, sillä meilläpäin ei väkeä ole tungokseksi asti, rauhassa saa valita.

Juu, farkut olen saanut ja niitä tarvitsin, ihan kohtuuhintaan. Verhoja on tarkoitus vielä tänään mennä katselemaan, mutta jos en mieluisia saa, jätän tuonnemmaksi. Itse asiassa teen tekosyyn verhoista ja niiden hankinnasta, ilma on kuin morsian, joten kyllä sitä on päästävä nauttimaan vielä illastakin. Samalla voin piipahtaa kahvilla ja soittaa ystävän seuraksi tai kirpparille käppäilemään. Kyllä kesä ja vapaus ovat ihania asioita!

• Aloittaja

on kalliimpaa, kuin sama tavara alessa.
        Huomannut olen.
        Lakanan metsästys minullakin, tai parin.

Tänään kekkasin noiden viilikuppien lisäksi, kivan lampun.
        Etsin ystävälleni aurinkovarjoa, parvekkeelle. Ne vain olivat kaikki liian isoja tarkoitukseen.

No, onhan tässä päiviä vielä jäljellä.
        Isoimmat alennukset tulee sitten lopussa. Tarjonta vain jo silloin heikompaa.

Toivottavasti oli mukava kahvittelu, tapaamistuokio alen lomassa.

• Hallitusti hilliten
        Aloittaja kirjoitti:

on kalliimpaa, kuin sama tavara alessa.
        Huomannut olen.
        Lakanan metsästys minullakin, tai parin.

Tänään kekkasin noiden viilikuppien lisäksi, kivan lampun.
        Etsin ystävälleni aurinkovarjoa, parvekkeelle. Ne vain olivat kaikki liian isoja tarkoitukseen.

No, onhan tässä päiviä vielä jäljellä.
        Isoimmat alennukset tulee sitten lopussa. Tarjonta vain jo silloin heikompaa.

Toivottavasti oli mukava kahvittelu, tapaamistuokio alen lomassa.

Olen saman huomannut eli että kirppari ei ole kaikelle tavaralle halpa paikka ensinkään. Tarkkana kuin porkkana pitää olla vähän kaiken kanssa. Ei me sitten kaverin kanssa ehditty ollenkaan kirpparille. Kaksi suulasta kun osuu yksiin, tarinaa piisasi niin, että tori ehti sulkeutua. Kivaa oli silti. Uusi yritys tänään ja nyt yksin.

• Aloittaja
        Hallitusti hilliten kirjoitti:

Olen saman huomannut eli että kirppari ei ole kaikelle tavaralle halpa paikka ensinkään. Tarkkana kuin porkkana pitää olla vähän kaiken kanssa. Ei me sitten kaverin kanssa ehditty ollenkaan kirpparille. Kaksi suulasta kun osuu yksiin, tarinaa piisasi niin, että tori ehti sulkeutua. Kivaa oli silti. Uusi yritys tänään ja nyt yksin.

kaupoissa, päivä päivältä enemmän ;)))
        Vaikka yleensä en ostoksilla olosta kovin pidäkään.

Hyvä etten "jäätynyt", niissä on niin hyvä ilmastointi. Oli vain hihaton pusero, ja ohuet pitkikset. Hrrrr, ulos tullessa samanlainen ilmiö, kun talvella menee etelään, ja lämmin ilma lyö vastaan.

Löysin sen varjon naapurilleni, hieman piti sahata vartta lyhyemmäksi. Onneksi puuvarsi.
        Alennus 30%, vaikkei tässä tapauksessa alea etsittykään, vaan sitä varjoa.

Uusin voimin vaan sitten, rupattelut antoisampia, kuin tavara.

• etsinnässä,,

Taian niitä lähteä katsastamaan. Samalla rippilahjaa syksyksi.
      Eiköhän noi riitä.

• Aloittaja

kertoivat samaa.
        Kultakaupoissa, ja silmälasiliikkeissä myös ale.
        Nyt ei ole itsellä noihin tarvetta, mutta hyödyntäisin, jos olisi.
        En miettiessäni, myöskään joulua silmällä pitäen, hoksannut ketään, jolla olsi noista kaupoista hankitulla lahjalla tarvetta. (lähipiirissäni)

Vuosia sitten hankin monta "pikkurillisormusta".
        Oli helppoa antaa lahjaksi tasavuosina, ja
        rippilapsille. Ristinhän yleensä saivat kummeiltaan.

Mukavaa sovitusrupeamaa, lasien suhteen.

• 1943

minulla oli, kun auto oli määräaikaishuollossa. Yleensä en shoppaile, mutta pidemmän aikaa olen ajatellut ostaa uusia kenkiä. Kun yllättäin aloin käydä melko usein tanssimassa, kengät kuluvat. Sain sopivasti kaksi paria. Samoin olen etsinyt rintsikoita, joissa ei ole toppauksia. Löysin kolmet minulle sopivat viidellä eurolla kappale. Kesäshortsit löysin myös edullisesti. Aika riitti vielä hiusten leikkauttamiseen, joten kesä voi taas jatkua syrjäkulmilla.

• Aloittaja

oli rintsikkasi. Hyvä sinä!
        Nuo mitä itse löysin, maksoivat huomattavasti enemmän :(
        No, minun pitää olla onnellinen, niistä mitä löydän, alessa varsinkin.
        Siksi laukkaankin heti ensipäivänä, niiden perään. Kun kuppikoko on F, ei niitä monesta paikasta edes saa.

Kengät aion etsiä myöskin, niissäkin vaikeutena,
        nykyisin minulla olevat tukipohjalliset.
        Tanssikenkiä en tarvitse, vaan laadukkaat kävelykengät, tai saapikkaat. (ei talvi)

Lenkkareihin mahtuu, vaan ei pitkän takin kanssa ole niitä oikein "kivaa" käyttää.
        Juhlissa kestän kyllä juhlakengät, kun voi istua.

Luppoaika osui sinulla hyvään saumaan, ja hyödynsit sen!

• kassikaupalla

Kaupoissa ihanan viileää, ja aika vähän jengii.
      Kiertelin, ja ostelin, tarpeellista vaa.
      Mitähä huomen keksit jos nää kelit jatkuu?
      Meinäsin pökrätä ku tulin kotii. Sisällä 30.
      Ei taia uni helposti tulla.

• Aloittaja

Minulla myös 29, näytti mittari sisällä. Vaikka oli säleverhot kiinni.
        Iltapäivällä oli pakko ilmastointuun vaan hakeutua.
        Tapasin paljonkin tuttuja, samoilla aatoksilla.
        Kivan väljää, ihmiset rannoilla ja terasseilla varmaan.
        Alesta jo paljonkin hyödyntänyt, empä olisi viileillä ilmoilla kauppoihin mennyt.

Uuden uimapuvun hankin tänään, ja siihen sopivan pareon.

Varmaan huomena uusin voimin, pari joululahjaa vielä hakusessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      187
      3076
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2626
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1793
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1509
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe