VASTATKAA

nimetönnn

meille on tulossa koiranpentu ens kuussa. meillä on ollut ennemminkin koiria, mutta haluisin kysyä pari kysymystä. Eli miten saan koiran kiintymään, ja nukkumaan sille tarkoitetulla pedillä? Ja kannattaako koiraa viedä heti kun se tulee mökille jonne on tulossa paljon yövieraita ja muita vieraita?

5

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pennun pitää

antaa ensin rauhassa kotiutua ja tottua uuteen kotiinsa, ihmisiin. Eihän vieraitakaan kutsuta heti, kun pentu saapunut. Muuten se on ihan ihmeissään, kuka on sen omaa perhettä.

Pedille koira menee, jos _se_ tykkää siitä, se voi olla sinusta kiva, mutta ei välttämättä koirasta. Myös pedin paikka pitää olla koiran kannalta ok, ei vain sinun.

Kannattaa lukea T.Kaimion kirjoja näistä aiheista on siellä erittäin hyvin sekä kaikesta muusta pennun tuloon liittyvästä.

• kysymykset!

Hän neuvoo sinua parhaiten, tuntien juuri sinun koirasi parhaiten, sen luonteen ym.

• f

Eli saatiin kasvattajalta pennun mukana "pentuliina", jolla sitten "merkattiin" koiran peti. Hyvin on viihtynyt tuossa omassa sängyssään, kun aluksi siellä oli jo ennestään tuttuja hajuja.

• pienokaiselle, joka

juuri erotettu emästään, sisaruksistaan ja kaikesta muustakin tutusta hajusta, yms. Eli EI ehdottomasti. Liikaa outoja ihmisiä, jotka koiran kimpussa, outo ympäristö, joka taas kohta vaihtuu. Pienen pennun pitää ehdottomasti saada kotiutua rauhassa ja tutustua omassa ajassaan perheeseensä, siitä lähtee kasvamaan hyvä suhde välillenne. Mökille pääsee varmasti muulloinkin ja niitä ihmisiäkin voi nähdä muulloin, mutta pieni pentu kasvaa joka pv ja nyt luodaan perustaa, pohjaa sen elämälle.

• kaikkien yövieraidenkin

pakko tulla juuri silloin, niin sovi ihmeessä kasvattajan kanssa, että haette pennun myöhemmin. Ei tuollaiseen hälinään juuri erotettua. Mietippäs nyt itekkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe