Mikä NFS?

Jaska Perusjaska

Tekisi taas mieli pelata jotakin autopeliä.

Viimeksi oli NFS Underground 2 PS2:lla, minkälaista kaipaisin nytkin. Siinä tosin oli mielestäni vähän vedetty jo överiksi kaikki hyppyreineen jne. Saman henkinen kuitenkin saisi olla.

Lähinnä mietin kannattaako ostaa Undercover, Pro Street vai Carbon.

Undercoveria on kaikki haukkunut huonoimmaksi sarjan peleistä. Uutuuden puutteella ja toistolla ei ole väliä, kun olen tosiaan muutaman version skipannut välistä. Mutta lähinnä tuo autojen säätämisen puute arveluttaa. Ja vaikuttaa vähän liian toimintapeliltä poliiseineen ja romuralleineen. Enemmän kuitenkin saisi olla ajopainotteinen.

Pro Street kuulostaa muuten hyvältä, mutta onko tuo sitten vähän liian Gran Turismo. Kaupunkikaahailu kiinnostaisi ehkä enemmän, mutta ei mikään liian arcademainen. Autoissa pitää olla eroja ja säätämisellä vaikutusta. Ja Drag Racesta pidän. Undercoverista oli taidettu se pudottaa pois?

Carbon taas alkaa olemaan jo aika vanha, mutta onko silti vielä kelvollinen?

Entäs muut? Midnight Club ja Race Driver: Grid?

Myöhemmin voisi sitten kokeilla tuota NFS Shiftiä, mutta jotain pitäisi ennen sitäkin saada.

3

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MCLA

      Midnight Club: LA.

      • Jaska Perusjaska

        Tuo alkoi kyllä kiinnostamaan sen verran että pistin tilaukseen.

        Ostin myös Pro Streetin pleikkarille testiin ja on kyllä sen verran halvan oloinen viritys, että ihan oikean ratkaisun tein.

        Ehkä aika kultaa muistot, mutta tuntui kun olisi palannut ajassa kymmenen vuotta taaksepäin. Oikeastaan kaikki oli UC2:ssa parempaa. Se taisikin jäädä viimeiseksi hyväksi NFS:ksi.

        Tuo on ihan uskomattoman sekava käyttöliittymältään ja muutenkin. Useamman tunnin pelaamisen jälkeenkään ei vielä tajua mikä koko pelissä on ideana. Aivan typerää että aluksi jyntätään käteen joku valmiiksi viritetty auto, lähes kaikki autot ovat unlockattuja, eikä missään lue mitään milloin ne mahdollisesti aukeaisivat. Koko virityshomma on sekava, siellä on jopa nappeja, joilla ei ole mitään virkaa. Autoa ei pysty liikuttamaan kun uusia osia laittaa kiinni. Autosculp on yhtä skeidaa. Burnouttia jaksaa kokeilla kaksi kertaa ennen kuin se alkaa ärsyttämään. Realismi on pelistä kaukana. Nopeusmittarilukemat elää ihan omaa elämäänsä. Loppunopeus varttimaililla 300 km/h lähes stockilla autolla. Kytkin sinänsä on ihan hyvä idea, mutta ei tuo minkäänlaista lisäarvoa semiautomaattiin. Ainoastaan hankaloittaa ja toimintalogiikassa olisi parannettavaa. Jo 15 min jälkeen alkoi raivostuttamaan ne selostukset, jotka ilmeisesti jatkuvat koko pelin ajan? Muutenkin äänimaailma sukkaa. Musiikki on huonoa. Typerää on myöskin se, ettei samaa autoa voi käyttää radalla ja kiihdytykseen jne. Ja auton säätäminen ilman minkäänlaista testirataa on kyllä taas sellainen insinööriohjelmoijan idea, ettei paremmasta väliä. Vieläpä kun kisoista ei pääse pois nollaamatta tilastoja. Absin ja epsin poisottamisella ei tunnu olemaan minkäänlaista vaikutusta. Ainakin valot vilkkuvat silti mittaristossa. Vaikka laitoin heti ensimmäisella kerralla kaikki mahdolliset avustimet sun muut pois ja tason vaikeimmalle mahdolliselle, niin silti voittaminen on ihan naurettavan helppoa.


      • on hyvä
        Jaska Perusjaska kirjoitti:

        Tuo alkoi kyllä kiinnostamaan sen verran että pistin tilaukseen.

        Ostin myös Pro Streetin pleikkarille testiin ja on kyllä sen verran halvan oloinen viritys, että ihan oikean ratkaisun tein.

        Ehkä aika kultaa muistot, mutta tuntui kun olisi palannut ajassa kymmenen vuotta taaksepäin. Oikeastaan kaikki oli UC2:ssa parempaa. Se taisikin jäädä viimeiseksi hyväksi NFS:ksi.

        Tuo on ihan uskomattoman sekava käyttöliittymältään ja muutenkin. Useamman tunnin pelaamisen jälkeenkään ei vielä tajua mikä koko pelissä on ideana. Aivan typerää että aluksi jyntätään käteen joku valmiiksi viritetty auto, lähes kaikki autot ovat unlockattuja, eikä missään lue mitään milloin ne mahdollisesti aukeaisivat. Koko virityshomma on sekava, siellä on jopa nappeja, joilla ei ole mitään virkaa. Autoa ei pysty liikuttamaan kun uusia osia laittaa kiinni. Autosculp on yhtä skeidaa. Burnouttia jaksaa kokeilla kaksi kertaa ennen kuin se alkaa ärsyttämään. Realismi on pelistä kaukana. Nopeusmittarilukemat elää ihan omaa elämäänsä. Loppunopeus varttimaililla 300 km/h lähes stockilla autolla. Kytkin sinänsä on ihan hyvä idea, mutta ei tuo minkäänlaista lisäarvoa semiautomaattiin. Ainoastaan hankaloittaa ja toimintalogiikassa olisi parannettavaa. Jo 15 min jälkeen alkoi raivostuttamaan ne selostukset, jotka ilmeisesti jatkuvat koko pelin ajan? Muutenkin äänimaailma sukkaa. Musiikki on huonoa. Typerää on myöskin se, ettei samaa autoa voi käyttää radalla ja kiihdytykseen jne. Ja auton säätäminen ilman minkäänlaista testirataa on kyllä taas sellainen insinööriohjelmoijan idea, ettei paremmasta väliä. Vieläpä kun kisoista ei pääse pois nollaamatta tilastoja. Absin ja epsin poisottamisella ei tunnu olemaan minkäänlaista vaikutusta. Ainakin valot vilkkuvat silti mittaristossa. Vaikka laitoin heti ensimmäisella kerralla kaikki mahdolliset avustimet sun muut pois ja tason vaikeimmalle mahdolliselle, niin silti voittaminen on ihan naurettavan helppoa.

        Pro street on kyllä loisto peli jos haluaa realistisen oloisen ajopelin eikä mitään arcade kaahailua, niinkuin monet aikaisemma NFSpeedit ovat olleet ja sen saa nykyään 15€ hintaan uutena.
        Midnight Club: Los Angeles pitäisi itsekkin ostaa kunhan sitä jostakin saisi, näyttää kyllä hyvältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe