Eli haluaisin mielipiteitä kumpi saari, Sardinia vai Sisilia on enemmän matkaamisen arvoinen kohde? Kumpaa itse ehdotatte? :) En osaa päättää kumpaa matkustaisin..
SARDINIA vs. SISILIA
1
2509
Vastaukset
- marella1989
Olen matkustanut molemmissa, Sisiliassa 4kertaa ja kerran Sardiniassa viime kuussa. Käy katsomassa matkajuttuni, videot ja kuvat Sardiniasta (myös Sisiliasta): http://coloredelmare.blogspot.com/search/label/matkalla
Mitä odotat lomaltasi? mitä haluat tehdä ja mitä nähdä? oletko lomalla aktiivinen vai rentoutujatyyppi? haluatko nähdä paljon vai riittääkö sinulle luonto,rannat jne? se riippuu ihan noista kumpi saari sinulle sopii.
Jos et ole liikkuvaa sorttia vaan haluat olla rannalla,syödä ja shoppailla niin kumpi tahansa sopii. Sisilia on Sardiniaa suurempi (Välimeren suurin) saari, todella monipuolinen ja erilaisia kaupunkeja, on köyhää lähes asumatonta maaseutua (jota on vielä enemmän Sardiniassa!) on erilaisia kaupunkeja, Palermosta jäi paha maku Catania ihan ok. Sardiniassa plussaa se että sieltä pääsee Ranskan puolelle Korsikaan mutta Sisiliasta pääsee Maltalle ja Tunisiaan.
Sardiniassa ei ole tulivuoria, vaikka se onkin vulkaanista maaperää, joten jos sinua kiinnostaa Etna Strombolin tulivuorisaari suuntaa Sisiliaan! Jos taas haluat rauhoittua ja pidät luonnosta, mene Sardiniaan! Sardiniassa "erityiskohteina" voin mainita nuraghit, upea läpinäkyvä turkoosi meri, ihanat pikkukylät ja Smaragdirannikon kuuluisuuksineen. Sardiniassa on ihanan monipuolinen luonto, etenkin jos tykkää eläimistä siellä voi nähdä: villihevosia, vapaita lehmiä ja lampaita, albiinoaaseja, flamingoja, kilpikonnia, delfiinejä..
Sisiliassa sen sijaan on ihania kyliä vuorilla! niitä kaipasin Sardiniassa, niissä on aivan oma tunnelmansa.. ja ehdottomasti Italian paras jäätelö valmistetaan Sisiliassa. Tykkään kovasti molemmista paikoista mutta koska itse tykkään olla luonnossa ja nähdä eläimiä haluan uudelleen Sardiniaan.
Ihmisistä sen verran että mikäli et kaipaa lomillasi huomiota paikallisilta niin Sardiniassa saat takuulla rauhan, kun taas Sisiliassa en (turistinaisena) ole saanut aina olla rauhassa vaan on usein ollut ennakkoluuloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882