Tässä nyt tullu puoli vuotta ajettua Scania R620 6x4 ja vois vähän jo verrata entiseen ajokkiin joka oli Sisu E18 6x4.
Scania:
Plussat:Miellyttävä ja tilava ohjaamo/hallintalaitteet,hyvät valot,ajettavuus ja kyyti muutenki.
Miinukset:Moottorin alavääntö on paljon heikompi kuin pillarin,vaihteisto liian hidas ja kömpelö,paljon jäykempi metsässä kuin Sisu, siis kääntymään,muuten kyllä löysempi,ilma telinkevennin ei oo niin jämäkkä kuin Sisun nostin,huonompi lastata kun runko on löysempi,maastossa huonompi pito vaikka kumpiki on napavetoisia,en tiiä miksi?.
Sisu:
Plussat:Moottorin vääntö/teho,Fullerin laatikko,jäykkä runko,maasto-ominaisuudet,kääntyvyys,telinnostin.
Miinukset:Ahdas ja vähän vanhanaikainen ohjaamo,polttoaineenkulutus,viimeistely.
Kestävyydestä ei voi vielä paljoa sanoa,Sisu meni hyvin,myös moottorin osalta. Scaniassa on nyt alkuun ollu ehkä pikkuvikaa enempi,tai sitten tuntuu vaan siltä.
Scania vs Sisu
13
3463
Vastaukset
- ajokista puhutaan
niin merkki on Iveco Stralis 580, pysyy ruattalaiset ja suamalaiset merkit nousuissa takana, ohjaamo mukavan hiljainen, tosin ahtaampi ko merkkeihin hieman, mutta ajettavuudelta täysin eri planeetalta positiivisessa mielessä, kuin nuo muut.
- raukka..
oot mennyt ivecon ostamaan ja sitä pitää nyt koittaa vakuutella itselle ja muille, että se on maailman ykköstykki.
- puuauto
Meillä on puuautoina nyt Scania R620 6x4 ja Sisu E18 630 6x4 ja Sisu on paljo parempi puuautona. Ei Scania huono ole mutta syystä tai toisesta Södertäljessä ei osata puuautoa tehä. Kokemukset noista autoista on aika samanlaiset kuin viestin aloittajalla mut ero siinä et meil Cat-moottori ei oo oikein toiminu. Sen takia Scania ostettiinki. Scanian alusta ei metsään tehty. Maantiellä se on unelma ajaa, metsässä aika kauhea. Sisu on toisin päin. Meillä on rahtiautona myös Scania, R500 ja se on tosi hyvä ajaa ja toiminu ku unelma (700 000km ajettu)ei oo ollu vikoja, edes pikkuvikoja niinku tuossa meidän R620:ssä. Puu-Scaniassa on ollu lähinnä sähkövikaa (johtunu liittimien hajoamisista)ja ilmakevennin on hajonnu kerran. Scania ei vaan kestä metsä ajoa. Sisu on suunniteltu puuautoksi, ei rahtiautoksi(kokemusta on)
Eli yhteenvetona: Scania on parempi rahtiautona, Sisu puuautona.- Meillä ei mitään
Ongelma.
- ehkä..
Meillä ei mitään kirjoitti:
Ongelma.
kania kestää puunajossa, kun kokonaispaino jotain 42tonnia ja ajetaan silloin kun muistetaan, täällä meillä yli 60tonnia ja ajo 24/7 silloin alkaa jyvät erottuun akanoista, arvasin tosta meillä ei mitään ongelma, että olet vironpoikii.
- Enkä tyttö
ehkä.. kirjoitti:
kania kestää puunajossa, kun kokonaispaino jotain 42tonnia ja ajetaan silloin kun muistetaan, täällä meillä yli 60tonnia ja ajo 24/7 silloin alkaa jyvät erottuun akanoista, arvasin tosta meillä ei mitään ongelma, että olet vironpoikii.
Jäi vain viimeinen kirjain pois.
- vähän
Meillä ei mitään kirjoitti:
Ongelma.
Toi ilmakevennin hajosi kun ilman syöttö sinne pussille ei katkennu vaikka piti. Ja sitte poks, sanoi pussi. Muistaakseni katkaisijassa oli ollu vikaa. Sitten ne pienet sähköviat on ollu mm. perävaunusta hävis vasemmanpuolen valot, vika oli veturissa, valo pistokkeessa. Kylkivalot on veturista ollu pari kertaa pimeänä ku liittimet on irtoilleet.
Mut muuten Scania on pelannu, et toi kevennin on ollu vaa isompi murhe. Ja tosiaan siinä meitin R500:ssa rahtiautossa ei oo ollu vikoja et on pelannu tosi hyvin. Liittimet sun muut on kestäny.
Meidän Sisu on korkea runkoinen eli ei oo apurunkoo ja siks kai se on jäykempi. Scanian alusta on vähä löysä mutta on siinä hyvää se et aina on kaikki pyörät maassa =) Heh heh!! Oon myös ite miettiny et mitenkähän Sisussa on parempi pito ja etenemiskyky metsässä ku Scaniassa vaikka molemmat autot on meilläki napaperäisiä. - Kun siinä on se
vähän kirjoitti:
Toi ilmakevennin hajosi kun ilman syöttö sinne pussille ei katkennu vaikka piti. Ja sitte poks, sanoi pussi. Muistaakseni katkaisijassa oli ollu vikaa. Sitten ne pienet sähköviat on ollu mm. perävaunusta hävis vasemmanpuolen valot, vika oli veturissa, valo pistokkeessa. Kylkivalot on veturista ollu pari kertaa pimeänä ku liittimet on irtoilleet.
Mut muuten Scania on pelannu, et toi kevennin on ollu vaa isompi murhe. Ja tosiaan siinä meitin R500:ssa rahtiautossa ei oo ollu vikoja et on pelannu tosi hyvin. Liittimet sun muut on kestäny.
Meidän Sisu on korkea runkoinen eli ei oo apurunkoo ja siks kai se on jäykempi. Scanian alusta on vähä löysä mutta on siinä hyvää se et aina on kaikki pyörät maassa =) Heh heh!! Oon myös ite miettiny et mitenkähän Sisussa on parempi pito ja etenemiskyky metsässä ku Scaniassa vaikka molemmat autot on meilläki napaperäisiä.Korkea apurungoton runko.
vähän kirjoitti:
Toi ilmakevennin hajosi kun ilman syöttö sinne pussille ei katkennu vaikka piti. Ja sitte poks, sanoi pussi. Muistaakseni katkaisijassa oli ollu vikaa. Sitten ne pienet sähköviat on ollu mm. perävaunusta hävis vasemmanpuolen valot, vika oli veturissa, valo pistokkeessa. Kylkivalot on veturista ollu pari kertaa pimeänä ku liittimet on irtoilleet.
Mut muuten Scania on pelannu, et toi kevennin on ollu vaa isompi murhe. Ja tosiaan siinä meitin R500:ssa rahtiautossa ei oo ollu vikoja et on pelannu tosi hyvin. Liittimet sun muut on kestäny.
Meidän Sisu on korkea runkoinen eli ei oo apurunkoo ja siks kai se on jäykempi. Scanian alusta on vähä löysä mutta on siinä hyvää se et aina on kaikki pyörät maassa =) Heh heh!! Oon myös ite miettiny et mitenkähän Sisussa on parempi pito ja etenemiskyky metsässä ku Scaniassa vaikka molemmat autot on meilläki napaperäisiä.Minusta syy siihen, miksi Scania on huonompi etenemään metsässä ompi se, että siinä on huonompi jousitus telissä, aivan sama onko iskarit tahi ei, ja että sen runko ei ole lähellekään niin vääntöjäykkä kuin Sisun - etenkään jos korkearunkoisesta Sisusta puhutaan. Eli Scanian perä hyppii, etenkin pehmeällä mutta myös tiukassa mäessä vaikka se olisi esim. jäässä, ja kun vielä runko antaa enemmän periksi, niin sehän vaan alkaa kiikkumaan ja kaakkumaan, ja kun noin käy, niin pito renkaillakin vaihtelee ja johan siinä alkaa pallo pyörähdellä alla.
Voi voi, muuten hyvä auto, mutta metsäpäässä ylivoimaisesti huonoin millä olen valtamerkeistä ajanut.- Matalalla rungolla mitää
puukuski kirjoitti:
Minusta syy siihen, miksi Scania on huonompi etenemään metsässä ompi se, että siinä on huonompi jousitus telissä, aivan sama onko iskarit tahi ei, ja että sen runko ei ole lähellekään niin vääntöjäykkä kuin Sisun - etenkään jos korkearunkoisesta Sisusta puhutaan. Eli Scanian perä hyppii, etenkin pehmeällä mutta myös tiukassa mäessä vaikka se olisi esim. jäässä, ja kun vielä runko antaa enemmän periksi, niin sehän vaan alkaa kiikkumaan ja kaakkumaan, ja kun noin käy, niin pito renkaillakin vaihtelee ja johan siinä alkaa pallo pyörähdellä alla.
Voi voi, muuten hyvä auto, mutta metsäpäässä ylivoimaisesti huonoin millä olen valtamerkeistä ajanut.Eroa jäykkyydessä?
- päälirakentaja
Matalalla rungolla mitää kirjoitti:
Eroa jäykkyydessä?
ero onkin! mulla on aika pitkä kokemus autojen varustelusta,kyllä sisun runko on ylivoimasesti vankin! sisu ei esim vaadi mitään erillisiä ristikkotukeja rungon häntään,kuten pitää tehdä scaniaan ja volvoon.
tosiasiassa sisustakin saadaan kaikkein jämerin kun otetaan normaalirunko ja tehdään siihen kunnon apurunko. korkearunkonen on taas hieman kevyempi ja tietysti yksinkertaisempi,ei tarvi esim koskaan kiriä tai vaihtaa apurungonpultteja.
- Siis korkea-
Runkoinen?
- puukuski-40
ex-ajokki ainakin oli korkearunkonen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845