Scania vs Sisu

puukuski-40

Tässä nyt tullu puoli vuotta ajettua Scania R620 6x4 ja vois vähän jo verrata entiseen ajokkiin joka oli Sisu E18 6x4.

Scania:
Plussat:Miellyttävä ja tilava ohjaamo/hallintalaitteet,hyvät valot,ajettavuus ja kyyti muutenki.

Miinukset:Moottorin alavääntö on paljon heikompi kuin pillarin,vaihteisto liian hidas ja kömpelö,paljon jäykempi metsässä kuin Sisu, siis kääntymään,muuten kyllä löysempi,ilma telinkevennin ei oo niin jämäkkä kuin Sisun nostin,huonompi lastata kun runko on löysempi,maastossa huonompi pito vaikka kumpiki on napavetoisia,en tiiä miksi?.


Sisu:
Plussat:Moottorin vääntö/teho,Fullerin laatikko,jäykkä runko,maasto-ominaisuudet,kääntyvyys,telinnostin.

Miinukset:Ahdas ja vähän vanhanaikainen ohjaamo,polttoaineenkulutus,viimeistely.



Kestävyydestä ei voi vielä paljoa sanoa,Sisu meni hyvin,myös moottorin osalta. Scaniassa on nyt alkuun ollu ehkä pikkuvikaa enempi,tai sitten tuntuu vaan siltä.

13

3316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajokista puhutaan

      niin merkki on Iveco Stralis 580, pysyy ruattalaiset ja suamalaiset merkit nousuissa takana, ohjaamo mukavan hiljainen, tosin ahtaampi ko merkkeihin hieman, mutta ajettavuudelta täysin eri planeetalta positiivisessa mielessä, kuin nuo muut.

      • raukka..

        oot mennyt ivecon ostamaan ja sitä pitää nyt koittaa vakuutella itselle ja muille, että se on maailman ykköstykki.


    • puuauto

      Meillä on puuautoina nyt Scania R620 6x4 ja Sisu E18 630 6x4 ja Sisu on paljo parempi puuautona. Ei Scania huono ole mutta syystä tai toisesta Södertäljessä ei osata puuautoa tehä. Kokemukset noista autoista on aika samanlaiset kuin viestin aloittajalla mut ero siinä et meil Cat-moottori ei oo oikein toiminu. Sen takia Scania ostettiinki. Scanian alusta ei metsään tehty. Maantiellä se on unelma ajaa, metsässä aika kauhea. Sisu on toisin päin. Meillä on rahtiautona myös Scania, R500 ja se on tosi hyvä ajaa ja toiminu ku unelma (700 000km ajettu)ei oo ollu vikoja, edes pikkuvikoja niinku tuossa meidän R620:ssä. Puu-Scaniassa on ollu lähinnä sähkövikaa (johtunu liittimien hajoamisista)ja ilmakevennin on hajonnu kerran. Scania ei vaan kestä metsä ajoa. Sisu on suunniteltu puuautoksi, ei rahtiautoksi(kokemusta on)

      Eli yhteenvetona: Scania on parempi rahtiautona, Sisu puuautona.

      • Meillä ei mitään

        Ongelma.


      • ehkä..
        Meillä ei mitään kirjoitti:

        Ongelma.

        kania kestää puunajossa, kun kokonaispaino jotain 42tonnia ja ajetaan silloin kun muistetaan, täällä meillä yli 60tonnia ja ajo 24/7 silloin alkaa jyvät erottuun akanoista, arvasin tosta meillä ei mitään ongelma, että olet vironpoikii.


      • Enkä tyttö
        ehkä.. kirjoitti:

        kania kestää puunajossa, kun kokonaispaino jotain 42tonnia ja ajetaan silloin kun muistetaan, täällä meillä yli 60tonnia ja ajo 24/7 silloin alkaa jyvät erottuun akanoista, arvasin tosta meillä ei mitään ongelma, että olet vironpoikii.

        Jäi vain viimeinen kirjain pois.


      • vähän
        Meillä ei mitään kirjoitti:

        Ongelma.

        Toi ilmakevennin hajosi kun ilman syöttö sinne pussille ei katkennu vaikka piti. Ja sitte poks, sanoi pussi. Muistaakseni katkaisijassa oli ollu vikaa. Sitten ne pienet sähköviat on ollu mm. perävaunusta hävis vasemmanpuolen valot, vika oli veturissa, valo pistokkeessa. Kylkivalot on veturista ollu pari kertaa pimeänä ku liittimet on irtoilleet.

        Mut muuten Scania on pelannu, et toi kevennin on ollu vaa isompi murhe. Ja tosiaan siinä meitin R500:ssa rahtiautossa ei oo ollu vikoja et on pelannu tosi hyvin. Liittimet sun muut on kestäny.

        Meidän Sisu on korkea runkoinen eli ei oo apurunkoo ja siks kai se on jäykempi. Scanian alusta on vähä löysä mutta on siinä hyvää se et aina on kaikki pyörät maassa =) Heh heh!! Oon myös ite miettiny et mitenkähän Sisussa on parempi pito ja etenemiskyky metsässä ku Scaniassa vaikka molemmat autot on meilläki napaperäisiä.


      • Kun siinä on se
        vähän kirjoitti:

        Toi ilmakevennin hajosi kun ilman syöttö sinne pussille ei katkennu vaikka piti. Ja sitte poks, sanoi pussi. Muistaakseni katkaisijassa oli ollu vikaa. Sitten ne pienet sähköviat on ollu mm. perävaunusta hävis vasemmanpuolen valot, vika oli veturissa, valo pistokkeessa. Kylkivalot on veturista ollu pari kertaa pimeänä ku liittimet on irtoilleet.

        Mut muuten Scania on pelannu, et toi kevennin on ollu vaa isompi murhe. Ja tosiaan siinä meitin R500:ssa rahtiautossa ei oo ollu vikoja et on pelannu tosi hyvin. Liittimet sun muut on kestäny.

        Meidän Sisu on korkea runkoinen eli ei oo apurunkoo ja siks kai se on jäykempi. Scanian alusta on vähä löysä mutta on siinä hyvää se et aina on kaikki pyörät maassa =) Heh heh!! Oon myös ite miettiny et mitenkähän Sisussa on parempi pito ja etenemiskyky metsässä ku Scaniassa vaikka molemmat autot on meilläki napaperäisiä.

        Korkea apurungoton runko.


      • vähän kirjoitti:

        Toi ilmakevennin hajosi kun ilman syöttö sinne pussille ei katkennu vaikka piti. Ja sitte poks, sanoi pussi. Muistaakseni katkaisijassa oli ollu vikaa. Sitten ne pienet sähköviat on ollu mm. perävaunusta hävis vasemmanpuolen valot, vika oli veturissa, valo pistokkeessa. Kylkivalot on veturista ollu pari kertaa pimeänä ku liittimet on irtoilleet.

        Mut muuten Scania on pelannu, et toi kevennin on ollu vaa isompi murhe. Ja tosiaan siinä meitin R500:ssa rahtiautossa ei oo ollu vikoja et on pelannu tosi hyvin. Liittimet sun muut on kestäny.

        Meidän Sisu on korkea runkoinen eli ei oo apurunkoo ja siks kai se on jäykempi. Scanian alusta on vähä löysä mutta on siinä hyvää se et aina on kaikki pyörät maassa =) Heh heh!! Oon myös ite miettiny et mitenkähän Sisussa on parempi pito ja etenemiskyky metsässä ku Scaniassa vaikka molemmat autot on meilläki napaperäisiä.

        Minusta syy siihen, miksi Scania on huonompi etenemään metsässä ompi se, että siinä on huonompi jousitus telissä, aivan sama onko iskarit tahi ei, ja että sen runko ei ole lähellekään niin vääntöjäykkä kuin Sisun - etenkään jos korkearunkoisesta Sisusta puhutaan. Eli Scanian perä hyppii, etenkin pehmeällä mutta myös tiukassa mäessä vaikka se olisi esim. jäässä, ja kun vielä runko antaa enemmän periksi, niin sehän vaan alkaa kiikkumaan ja kaakkumaan, ja kun noin käy, niin pito renkaillakin vaihtelee ja johan siinä alkaa pallo pyörähdellä alla.

        Voi voi, muuten hyvä auto, mutta metsäpäässä ylivoimaisesti huonoin millä olen valtamerkeistä ajanut.


      • Matalalla rungolla mitää
        puukuski kirjoitti:

        Minusta syy siihen, miksi Scania on huonompi etenemään metsässä ompi se, että siinä on huonompi jousitus telissä, aivan sama onko iskarit tahi ei, ja että sen runko ei ole lähellekään niin vääntöjäykkä kuin Sisun - etenkään jos korkearunkoisesta Sisusta puhutaan. Eli Scanian perä hyppii, etenkin pehmeällä mutta myös tiukassa mäessä vaikka se olisi esim. jäässä, ja kun vielä runko antaa enemmän periksi, niin sehän vaan alkaa kiikkumaan ja kaakkumaan, ja kun noin käy, niin pito renkaillakin vaihtelee ja johan siinä alkaa pallo pyörähdellä alla.

        Voi voi, muuten hyvä auto, mutta metsäpäässä ylivoimaisesti huonoin millä olen valtamerkeistä ajanut.

        Eroa jäykkyydessä?


      • päälirakentaja
        Matalalla rungolla mitää kirjoitti:

        Eroa jäykkyydessä?

        ero onkin! mulla on aika pitkä kokemus autojen varustelusta,kyllä sisun runko on ylivoimasesti vankin! sisu ei esim vaadi mitään erillisiä ristikkotukeja rungon häntään,kuten pitää tehdä scaniaan ja volvoon.
        tosiasiassa sisustakin saadaan kaikkein jämerin kun otetaan normaalirunko ja tehdään siihen kunnon apurunko. korkearunkonen on taas hieman kevyempi ja tietysti yksinkertaisempi,ei tarvi esim koskaan kiriä tai vaihtaa apurungonpultteja.


    • Siis korkea-

      Runkoinen?

      • puukuski-40

        ex-ajokki ainakin oli korkearunkonen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1353
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      909
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      47
      795
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      769
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe