Löytyykö markkinoilta mitään muuta ABS-muovin korjausainetta kuin Terhi Fix?
Kovan hintansa lisäksi ko. aine ei tunnu pysyvän veneen pohjassa vaan täytyy korjata joka kesä samasta kohtaa. Lisäksi sitä ei täältä syrjäkyliltä edes saa rahallakaan mistään.
ABS-veneen korjaus
9
12962
Vastaukset
- Terhi vuotaa
Samaa oon miettinyt.
Mitäköhän ainetta tuo on. Varmasti samaa kittiä sais jollain toisellakin nimellä, jos vain tietäisi. - sikalla
ei tollasia ammeita kannata alkaa fiximömmöillä elvyttämään. Susi mikä susi.
Pätevä hoitomenetelmä tuli juhannuksena nähtyä, ABS-terhi kokkoon risukasan alle. Palo aika ilosesti ja mitään ei jääny jälkipolvien riesaks. Savu oli aika mustaa, onneks meni naapuriin päin. - ingenjöör
Korjausmassat ovat ensiapua pieniin naarmuihin. Oikeat vauriot kannattaa muovihitsauttaa. Kestävät sen jälkeen saman kuin uutena.
Omalla terhillä ikää vasta 33 vuotta ja vielä pelittää hyvin.- Aloittaja
Miten tuollainen muovihitsaus toteutetaan? Voiko tehdä itse, esim jollain kolvilla tms??
Varmaan hyvä konsti, mutta veneen kuljettaminen hitsattavaksi on suhteellisen isotöinen homma. - keiz0r
Aloittaja kirjoitti:
Miten tuollainen muovihitsaus toteutetaan? Voiko tehdä itse, esim jollain kolvilla tms??
Varmaan hyvä konsti, mutta veneen kuljettaminen hitsattavaksi on suhteellisen isotöinen homma.kyllä se niin on että jos tommonen abs paska pääsee vettyy sisältä ni se on entinen ja hengen vaarallinenkin! Miettikää nyt juntit oikeesti!
Aloittaja kirjoitti:
Miten tuollainen muovihitsaus toteutetaan? Voiko tehdä itse, esim jollain kolvilla tms??
Varmaan hyvä konsti, mutta veneen kuljettaminen hitsattavaksi on suhteellisen isotöinen homma.Kolvilla ei onnistu.
Jos lähistöllä on liike, jossa hitsaavat muovipuskureita, tai muita muoviosia, voit pyytää sieltä apua.
Itse hitsauslaite Leister, on suhteellisen pienikokoinen, jos saat järjestettyä sähkövirtaa veneesi luo, homma onnistuu.
Kaiken lisäksi täytyy saada hitsaukseen lisäainetta, samaa tavaraa kuin veneesi on.
- oikeinn
et kertonut, miten olet terhi fixiä laittanut. Itse korjasin myrskyn raiskaaman Terhin kyljen fixillä ja hyvin onnistui. (noin metrin mittainen halkeama kyljessä.
Oleellisia asioita ovat vanhan pinnan käsittely. viilto pitää avata ja hioa huolellisesti. Lämpötila pitää olla riittävä (väh 15 C) ja tavaraa pitää laittaa tarpeeksi paksu kerros (myös kovetteminen määrä pitää olla oikea. Paikausaine hiotaan vanhaan pintaan tasaiseksi ja sitten pinta pitää maalata huolellisesti, jotta pelkkä fix ei kulu pois. Itse olen ollut tyytyväinen tulokseen ja pysyvyyteen. - Tenu Vanhanen
vaan että sen veneen pohja alkaa olla tiensä päässä. Jos uret on irti, pohja pääsee elämään ajossa liikaa ja fixit lähtee veke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483