tasa-arvoa ei ole

asdsadsadsa

Olin tekemässä lopputyötä eräässä firmassa, jossa lopputyötä oli tekemässä myös saman alan (tekniikka)miespuolinen opiskelija. Ja kappas vaan, hän saa jäädä taloon, mutta minä en, koska rahallinen tilanne ei salli sitä. Kaiken lisäksi, tätä miestä koko ajan neuvottiin ja ohjattiin, mutta minä sain tehdä kaiken itse. Kun yritin kysyä neuvoa omalta ohjaajalta, en saanut paljon mitään apua.

Olen siis sitä mieltä, että tasa-arvoa ei ole eikä tule olemaan.

4

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että samalla

kun yhtäällä voivotellaan naisten vähäisyyttä tekniikan puolella, niin
      samaan aikaan käytännössä monet miehet (ei koske kaikkia), tekevät parhaansa
      osoittaakseen naisille, etteivät he halua naisia tekniikan ammatteihin.

Eihän se se naisten vähäisyys siitä kiinni ole etteivätkö pärjäisi tekniikan aloilla,
      vaan siitä että monet tietävät että heiltä yksinkertaisesti vaaditaan paljon enemmän kuin miespuolisilta kolleegoilta.

Matkaa tasa-arvoon on vieläkin, valitettavasti. Mutta tienraivaajia tarvitaan,
      joten tsemppiä sulle.

• arvon leidit

"Teknilliseen korkeakouluun valituista 24,3 prosenttia eli 314 opiskelijaa oli naisia. Naisenemmistö löytyy kolmesta tutkinto-ohjelmasta." kirjoittaa päivän (5.7.2009) Helsingin Sanomat.

Sen verran olen ollut tekemisissä sekä mies- että naispuolisten tekniikan ihmisten kanssa, että olen huomannut naisten olevan yleensä paljon tunnollisempia opiskelijoita kuin miesten. Toisaalta miehillä on vähilläkin eväillä melkoinen usko itseensä ja osaamiseensa, jollainen on paljon harvinaisempaa naisten keskuudessa.

Joten vaatimattomuus pois, arvon tekniikan naiset. Näyttää, että "täältä pesee ja linkoaa myös"!

• J9

Olen miespuolinen KTM ja ollut kerran haastattelussa jossa naispuolinen haastattelija vähän väliä muistutti minua kuinka hakemasta tehtävästä naisilla on tapana suoriutua paljon paremmin kuin miehillä. Muisti hän myös lopuksi mainita eräästä naispulisesta hakiasta jota odottavat positiivisin mielin haastatteluun. Ajoin Vantaalta takaisin kotiini Helsinkiin ja 2 tunnin kuluttua haastattelun jälkeen s-postiini oli tullut viesti jossa ilmoitettiin, etten ole tullut valituksi.

Esimerkki saattaa kuulostaa kummalliselta, mutta on kaikilta osin totta.

Työelämässäni olen ollut naisten johtama ja johtanut naisia. Joukossa on ollut samalla tapaa hyviä työntekijöitä ja johtajia kuin miesten joukossa. Tärkeintä on, että naiset eivät itse sorru edellisessä viestissä. Jos tutustutte tilastokeskuksen palkkatutkimukseen, huomaatte että naisten euro ei todellakaan ole se mainostettu 80 centtiä. Eroa ei juurikaan ole sukupuolten välillä vertailtaessa samalla alalla työskenteleviä keskenään.

Silti, ekonomiliiton tutkimuksen mukaan naispuolisilla vastavalmistuneilla ekonomeilla on alhaisemmat palkkaodotukset kuin miespuolisilla. On syytä muistaa, että nämä henkilöt sijoittuvat ammatteihin joissa ei ole olemassa liittojen sitomia palkkoja vaan tehtäviin joissa heidän on itse neuvoteltava palkkansa. Onko ihme jos tulevaisuudessa naiset todella tulevat tienaamaan miehiä vähemmän, jos heidän odotukset ovat pienemmät kuin miehillä?

On helppo olla martyyri ja syyttää jotain kasvotonta tahoa, kuten miehiä, omasta menestymättömyydestään. Te naiset pystytte työelämässä menestymään siinä missä me miehetkin. Ottakaa se mikä teille kuuluukin!

Menestystä kaikille naisille työelämässä!

• noufja

Valittelen kohtaloasi ja toivon sinun löytävän pikaisesti uuden ja paremman työpaikan. Kerroitko ikinä että et koe saavasi tarpeeksi ohjausta, tai kysynyt miksi miehelle annetaan enemmän huomiota? Ehkä kertonut asiasta työn tarkistajalle? Luulenpa että purit vain hammasta ja piilouduit näyttöpäätteen taa.

Viestistäsi välittyy melkoinen katkeruus. Tuon perusteella voisi jopa olettaa että olet se feministi joka olettaa saavansa kaiken vain siksi että on nainen. Oletko siltikään miettinyt mitä olisi käynyt jos asia olisi ollut toisin päin? Mies jätetään palkkaamatta koska hänen paikkansa vei nainen. Mies valittaa että naisia suositaan koska ne ovat kivemman näköisiä, vaatimattomampia, kohteliaampia tai kiltempiä? Hän kirjoittaa Suomi24.fi sivustolle kohtelustaan ja saa osakseen myötätyntoa sekä vihaa.

Tosiasiassa tämä tapaus on yksittäinen ja sen perusteella on melkoisen yliampuvaa vetää johtopäätöksiä tasa-arvosta. Jopa naurettavaa. Tuolla elämän asenteella en todennäköisesti itsekään palkkaisi sinua töihin.

Toivottelen kuitenkin parempaa jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe