- Alkuun näytti pelottavalta. Tavoite oli alusta alkaen, että peli pyörii 60 framea sekunnissa. Ensimmäinen toimiva versio pyöri 10 framea sekunnissa, jos sitäkään. ”Oho, onpas hidas tämä pääprosessori.” Sitten vaan siirrettiin tavaraa sinne SPU:n puolelle ja ymmärrettiin hiljakseen paremmin miten pääprosessori toimii, jolloin alettiin saada siitäkin tehoja irti. Silti tällä hetkellä puolet koneen tehoista, puolet SPU:n yksiköistä, on vielä vapaana.
- Cell on todella nopea prosessori, täsmentää Sanisalo.
- Siinä on yksi pääprosessori ja seitsemän vektoriprosessoria, järkevä määrä tehoa ja kaikki pyörii irrallaan pääprosessorista. Niinpä kaikki partikkeliefektit, kivet, fysiikat, collisionit, kaikki pyörivät apuprosessorilla. Pääprosessorille ei jääkään enää paljoa tehtävää. Myös laitteen ohjelmointi on helppoa. Yksinkertaistettuna pc:llä grafiikkapiiriä täytyy ohjata käsky kerrallaan prosessorilla, PS3:lla voi luoda vaikkapa kokonaisen seuraavan ruudun piirtolistan mistä grafiikkapiiri käy välittömästi itse hakemassa seuraavan käskyn kun edellinen on suoritettu, häiritsemättä muita käynnissä olevia prosesseja.
- Lisäksi fiksattu rauta mahdollistaa asioiden tekemisen paljon optimaalisemmin. Tehokkainkaan pc ei jaksa pyörittää peliä täydellä vauhdilla, vaan pc-versio pyörii tiukoissa paikoissa 15-20 framea sekunnissa, kokoonpanona 3,3 GHz E6600 GeForce 7900 GTX. Tuolloin käytössä on noin 80 prosenttia prosessoritehosta ja toinen ydin jo tapissa. Pelin säikeistys on kuitenkin optimoitu PS3:lle, jolla se pyörii pehmeästi. Konsolissa on todella paljon tehoa, jos sille kirjoittaa hyvin sovitettua koodia.
Kaiken tämän ruudulla näkyvän toiminnan alla on siis valtavan paljon vaativaa laskentaa? Koko ajan murskataan numeroita eikä vain pyöritellä valmiita 3d-animoituja objekteja tai precalcattuja efektejä
erään peli firman mielipide ps3 tehoista.
1
195
Vastaukset
- Porttaaminen
Täysin toisenlaiselle alustalle?
Koodareilla kun ei ole tapana koodailla ilmaiseksi, rahaa palaa. Ja yllättäen sen voiton saanti kassaan on hankalaa pelit kun pitää myydä pienellä marginaalilla jotta niitä edes joku ostaisi. Ja kun ei ole edes volyymiä niin vaikeaksi menee.
Osoituksena tästä on sekin että $ony joutui laittamaan sisällön käyttäjille ilmaisessa verkossaan sisällöntuottajien maksettavaksi. Käytännössä siis tämä tarkoittaa sitä että MAINOSTULOILLA ei kassaan rahaa tule. Miksei? Koska mainoksien katselijoita ei ole tarpeeksi!
Kun siis vielä kalliin ohjelmoinnin lisäksi sälytetään se sisällön kustannus pelitalolle vaikea uskoa että Activision on muuta kuin alku.
Rotat jättävät uppoavan laivan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k2263941Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi363289Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️323275Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k243207Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.733139Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1033079Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.72907- 102609
Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien952326Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?2372319