- Alkuun näytti pelottavalta. Tavoite oli alusta alkaen, että peli pyörii 60 framea sekunnissa. Ensimmäinen toimiva versio pyöri 10 framea sekunnissa, jos sitäkään. ”Oho, onpas hidas tämä pääprosessori.” Sitten vaan siirrettiin tavaraa sinne SPU:n puolelle ja ymmärrettiin hiljakseen paremmin miten pääprosessori toimii, jolloin alettiin saada siitäkin tehoja irti. Silti tällä hetkellä puolet koneen tehoista, puolet SPU:n yksiköistä, on vielä vapaana.
- Cell on todella nopea prosessori, täsmentää Sanisalo.
- Siinä on yksi pääprosessori ja seitsemän vektoriprosessoria, järkevä määrä tehoa ja kaikki pyörii irrallaan pääprosessorista. Niinpä kaikki partikkeliefektit, kivet, fysiikat, collisionit, kaikki pyörivät apuprosessorilla. Pääprosessorille ei jääkään enää paljoa tehtävää. Myös laitteen ohjelmointi on helppoa. Yksinkertaistettuna pc:llä grafiikkapiiriä täytyy ohjata käsky kerrallaan prosessorilla, PS3:lla voi luoda vaikkapa kokonaisen seuraavan ruudun piirtolistan mistä grafiikkapiiri käy välittömästi itse hakemassa seuraavan käskyn kun edellinen on suoritettu, häiritsemättä muita käynnissä olevia prosesseja.
- Lisäksi fiksattu rauta mahdollistaa asioiden tekemisen paljon optimaalisemmin. Tehokkainkaan pc ei jaksa pyörittää peliä täydellä vauhdilla, vaan pc-versio pyörii tiukoissa paikoissa 15-20 framea sekunnissa, kokoonpanona 3,3 GHz E6600 GeForce 7900 GTX. Tuolloin käytössä on noin 80 prosenttia prosessoritehosta ja toinen ydin jo tapissa. Pelin säikeistys on kuitenkin optimoitu PS3:lle, jolla se pyörii pehmeästi. Konsolissa on todella paljon tehoa, jos sille kirjoittaa hyvin sovitettua koodia.
Kaiken tämän ruudulla näkyvän toiminnan alla on siis valtavan paljon vaativaa laskentaa? Koko ajan murskataan numeroita eikä vain pyöritellä valmiita 3d-animoituja objekteja tai precalcattuja efektejä
erään peli firman mielipide ps3 tehoista.
1
188
Vastaukset
- Porttaaminen
Täysin toisenlaiselle alustalle?
Koodareilla kun ei ole tapana koodailla ilmaiseksi, rahaa palaa. Ja yllättäen sen voiton saanti kassaan on hankalaa pelit kun pitää myydä pienellä marginaalilla jotta niitä edes joku ostaisi. Ja kun ei ole edes volyymiä niin vaikeaksi menee.
Osoituksena tästä on sekin että $ony joutui laittamaan sisällön käyttäjille ilmaisessa verkossaan sisällöntuottajien maksettavaksi. Käytännössä siis tämä tarkoittaa sitä että MAINOSTULOILLA ei kassaan rahaa tule. Miksei? Koska mainoksien katselijoita ei ole tarpeeksi!
Kun siis vielä kalliin ohjelmoinnin lisäksi sälytetään se sisällön kustannus pelitalolle vaikea uskoa että Activision on muuta kuin alku.
Rotat jättävät uppoavan laivan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001700Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561336Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731285Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 108840
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830