Autotallin nosto-ovi

autotalleilija

Olen yrittänyt kaivaa esille oikeasti hyvää autotallin nosto-ovea,mutta aina juttu alkaa rönsyilemään johonkin auton ruostumisiin ja muihin aivan naurettaviin juttuihin.
Nyt haluaisin,että joku kertoisi minulle,mikä on hinta-laatu-suhteeltaan paras autotallin ovi!
Tähän viestiketjuun ei tarvitse kehua omaa oveensa vaikka se olisi kuinka paska,vaan katsoa asiaa hieman "sivusta" ja olla rehellinen.

157

53139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärässä paikassa

suoli24 ei tarjoa puolueetonta tietoa.

Itse ostin crawfordin, hyvyydestä en osaa sanoa vielä kun ovat paketissa odottamassa asennusta.
      Mesvacin hörmanni olis ollu satkun halvempi ja keskon halpishörmanni oli jo reippaasti edukkaampi mutta sen eristepaksuudetkin on ihan omilla lukemillaan(pienet).

2 kpl Crawford g60 nosto-ovi, leveys 2500mm x korkeus 2482,5mm
      malli Ellips, väri valkoinen RAL 9016
      2 kpl Koneisto Ultra L
      (sis. kaukosäätimen ja sisäavauspainikkeen/ ovi)
      1 kpl Lisäkaukosäädin 2-kanavainen Micro

3200e

• Rakennustekniikan DI

Olet ostanut hinta-laatu suhteeltaan huonot ovet. Tilasimme erääseen rakennuskohteeseen 30kpl em. nosto-ovia. Näistä ovista seitsemässä on ollut asennusvirheitä, automatiikka ongelmia ym.

Crawford on pelkkä nimi ilman pienintäkään taetta laadusta.

• ...
        Rakennustekniikan DI kirjoitti:

Olet ostanut hinta-laatu suhteeltaan huonot ovet. Tilasimme erääseen rakennuskohteeseen 30kpl em. nosto-ovia. Näistä ovista seitsemässä on ollut asennusvirheitä, automatiikka ongelmia ym.

Itselläni on omakotitalossani Crawford g60 ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Kerrot asennusvirheistä, no sehän viittaa epäpätevään asentajaan. Olisitte käyttäneet kunnollista asentajaa.

• asennusta

eli ne virheet jää pois.
        Mikäs ovi olisi pitänyt ostaa?

• eristeet

Paljonko noissa ovissa se eristepaksuus on? Minulla perus nosto-ovessa taitaa olla 42 mm, onko jossakin enemmän tai vähemmän, paljonko sinun Crawfordissa on?

• 42mm
        eristeet kirjoitti:

Paljonko noissa ovissa se eristepaksuus on? Minulla perus nosto-ovessa taitaa olla 42 mm, onko jossakin enemmän tai vähemmän, paljonko sinun Crawfordissa on?

keskon hörman ovessa olis ollut lamellin reunoilla ohut kaistale 42 ja keskellä 20mm.

• kavereilta kuullut

Jep! Oon monelta kuullut aivan samaa, eli Crawfordin palvelu aivan yli mainostettua sekä YLIHINNOITELTUA! Itse kysyisin pienemmästä firmasta, niillä yleensä pienemmät kustannukset koko yritystoiminnassa, joten eivät hinnatkaan nouse älyttömiksi.

• ovi asentaja
        asennusta kirjoitti:

eli ne virheet jää pois.
        Mikäs ovi olisi pitänyt ostaa?

novo 800 sarjslainen ja 612 avaaja niin toimii . katso turnerin sivuilta
        terv, oviasentaja

• Etsintähaku

Olen etsimässä nosto-ovea autokatokseen, eli ei ongelmaa eristepaksuuksissa kylmässä ladossa. Ajattelin juurikin Novoa, mutta kun aukkoni ja tarvekin on 2500 x 2300. Ei noita ovia niin vaan ole kun budjettikin on noin 800 €. Siis kaukosäätimellä.

• 10koti

Niin, se olisikin kivaa kun saisi parhaimmat mallit halvimpien hinnalla ;) Tuolla budjetilla saa oven ilman automatiikkaa.

• Anonyymi

Itse ostin viisi kappaletta teollisuushallin nosto-ovia. Harrasteautotallissa on neljä asennettuna ja yksi on menossa kakkosasunnon talliin.
        Tuote on Lindab, sähköinen nostokoneisto, turvareunat, kaikki aennustarvikkeet, asennusohjeet.
        Siistit käytetyt ovet 500€ kpl

• tarkennusta

sitten tulikin: haet siis nosto-ovea.

Helpottaa kovasti kun viitsit jakaa sen muidenkin kanssa (vrt. ed. avaus).

Unohda lamelliovet ja laita kippiovi. Käytännössä ei tilankäytön kannalta
      eroa mutta vuotavaa saumapintaa 1/3 osa lamelliovesta.

Mesvacilla ainakin takavuosina oli.

Muista: älä ruostuta sitä kotteroasi siellä tallissa ;)

• sitroen.

eli kippiovi?
      ÄLÄ OSTA! Kun haluat livahtaa talliin, on sinun avattava koko ovi ja lämmöt karkaa.

Halvalla.
      Tee itse oven mallinen ovi.
      Minäkin tein kun kyllästyin kippioveen. Kehikko kakkosnelosesta, väliin 32 millin laudasta 60 cm välein vaakatuet, välit täyteen lasivillaa ja pinnoiksi 6 millin vesivaneri. Ulkopintaan peltiprofiili. Saranatkin tein itse. Ja ovien vastakkain tulevat pinnat viistoksi siten, että se kulkupuoli aukeaa ensimmäisenä. Pitäisi piirtää tai tuletko katsomaan mallia?

On toiminut moitteettomasti nyt jo yli 20 vuotta ja toimii edelleen!

• kun sitä lunta

on satanut siihen oven eteen ja haluat livahtaa sisään tai ulos?
        Kyllä noi ovet on nähty ja huonoiksi todettu jo 20 vuotta sitten.

• mieleinen ovi

ja mihin päädyit?

• agrimarketin

ässä-ovi, einhellin koneistolla. halpa oli, ja niinpä se laatukin on sitten... sitä saa, mitä sattuu tulemaan. rajakytkimet ei toimi pakkasella, paukkuu ja nykii. älä sorru halpiksiin niinkuin minä, loppujen lopuksi tulee kalliiksi nämäkin. nätti on ja voi asentaa matalaankin talliin, mutta vittu kun ei toimi..

• ÄSSÄ 230 + TG 200 PAKETIN MYÖS HANKKINUT

VARMISTIN TURNERILTA JOKA ON MYYNYT OVET AGRIMARKETTEININ . TURNER MYY SAMAA PAKETTIA TURNER 230 MALLILLA KÄSITTÄÄKSENI JOSSA ON TG 200 AUTOMATIIKAA= SAMA KUIN AGRIN ÄSSÄ 230 OVESSA. TURNERIN MYYJÄ SANOI ETTÄ PELKÄN AUTOMATIIKAN VOI VAIHTAA JOS TULEE ONGELMIA, YMMÄRSIN ETTÄ OVEA JA RUNKORAKENTEET VOI TÄLLÖN HYÖDYNTÄÄ. VARMISTIN SELUSTAA JUURI SEN TAKIA ETTÄ JOS AUTOMATIIKAN KANSSA TULEE ONGELMIA.

EIKÖ OVIAUTOMATIIKKA TOIMI EDES SUOJASÄÄLLÄ ?

• OVEN HANKKINUT
        ÄSSÄ 230 + TG 200 PAKETIN MYÖS HANKKINUT kirjoitti:

VARMISTIN TURNERILTA JOKA ON MYYNYT OVET AGRIMARKETTEININ . TURNER MYY SAMAA PAKETTIA TURNER 230 MALLILLA KÄSITTÄÄKSENI JOSSA ON TG 200 AUTOMATIIKAA= SAMA KUIN AGRIN ÄSSÄ 230 OVESSA. TURNERIN MYYJÄ SANOI ETTÄ PELKÄN AUTOMATIIKAN VOI VAIHTAA JOS TULEE ONGELMIA, YMMÄRSIN ETTÄ OVEA JA RUNKORAKENTEET VOI TÄLLÖN HYÖDYNTÄÄ. VARMISTIN SELUSTAA JUURI SEN TAKIA ETTÄ JOS AUTOMATIIKAN KANSSA TULEE ONGELMIA.

EIKÖ OVIAUTOMATIIKKA TOIMI EDES SUOJASÄÄLLÄ ?

SEN VERRAN SELVENNYSTÄ VIELÄ ETTÄ AIKAISEMMIN S-SYHMÄN TARJOUS OVI ON OLLUT MYLLYMÄEN RAUDAN VÄLITTÄMÄ PAKETTI JOSSA ON OLLUT EINHELLIN AUTOMATIIKKA. 2009 VUODESTA TOIMITTAJA ON OLLUT TURNER JOKA MYY SAMAA TAVARAA TURNER 230 JA SIINÄ ON KUTEN ÄSSÄOVESSAKIN NYKYÄÄN TG 200 AUTOMATIIKKA JOKA ON AIVAN ERI TUOTE KUIN EINHELL AUTOMATIIKKA. OVESTA LÖYTYY MYÖSKIN KATKEAMISSUOJA

• oven ostaja

Olen samaa mieltä Agrimarketin ovesta. Lakkasi toimimasta neljän noston jälkeen.

• John Dear
        OVEN HANKKINUT kirjoitti:

SEN VERRAN SELVENNYSTÄ VIELÄ ETTÄ AIKAISEMMIN S-SYHMÄN TARJOUS OVI ON OLLUT MYLLYMÄEN RAUDAN VÄLITTÄMÄ PAKETTI JOSSA ON OLLUT EINHELLIN AUTOMATIIKKA. 2009 VUODESTA TOIMITTAJA ON OLLUT TURNER JOKA MYY SAMAA TAVARAA TURNER 230 JA SIINÄ ON KUTEN ÄSSÄOVESSAKIN NYKYÄÄN TG 200 AUTOMATIIKKA JOKA ON AIVAN ERI TUOTE KUIN EINHELL AUTOMATIIKKA. OVESTA LÖYTYY MYÖSKIN KATKEAMISSUOJA

Kyllähän puolen tonnin hankintahinta saattaa tuntua muihin tuotteisiin nähden edulliselta, mutta laadussa sen näkee. Asennuksen ostaessa hankintahinta on jo lähes kaksinkertainen.

Turner 230 ovessa on valmistusmaana Kiina. Luvataanpa lämpöarvoiksi mitä tahansa, niin totuus on, ettei ovessa ole kylmäkatkoa pellissä, tiivisteet ovat lähinnä lapsellisia ja uretaanini laatu on surkea.

Ostakaa kunnon ovi ja siihen asennus. Silloin on lähes varma että käyttöikää löytyy, eikä tarvitse kolmen vuoden päästä miettiä oven vaihtoa. Sekä säästätte takuulla lämmityskustannuksissa!

• Lammi2010
        oven ostaja kirjoitti:

Olen samaa mieltä Agrimarketin ovesta. Lakkasi toimimasta neljän noston jälkeen.

Itselläni on ollut nyt reilun vuoden verran oj-kiinteistövarusteen myymä Ryternan nosto-ovi. Mallina TLS sileä, kokona 5000x2400 ja värinä RAL7016. Koneistona muistaakseni sommer marathon. Toistaiseksi ainakin olen ollut oveen tyytyväinen niin lämmönpitävyyden kuin yleisen toimivuuden ja laadun osalta. Asiakaspalvelusta myös plussaa muihin toimijoihin verrattuna. Kaksi kaveria on nyt tilaamassa samanlaisia, joten katsotaan miten alkavat kestää pidemmän päälle. Hinta muistaakseni kolmen tonnin luokkaa asennettuna. Hintaan kuulunut loppusäätö pitäisi vielä tilata.

• Hallin omistaja
        Lammi2010 kirjoitti:

Itselläni on ollut nyt reilun vuoden verran oj-kiinteistövarusteen myymä Ryternan nosto-ovi. Mallina TLS sileä, kokona 5000x2400 ja värinä RAL7016. Koneistona muistaakseni sommer marathon. Toistaiseksi ainakin olen ollut oveen tyytyväinen niin lämmönpitävyyden kuin yleisen toimivuuden ja laadun osalta. Asiakaspalvelusta myös plussaa muihin toimijoihin verrattuna. Kaksi kaveria on nyt tilaamassa samanlaisia, joten katsotaan miten alkavat kestää pidemmän päälle. Hinta muistaakseni kolmen tonnin luokkaa asennettuna. Hintaan kuulunut loppusäätö pitäisi vielä tilata.

Myös kokemuksia

Ryternan takuut loppuu kun perävalot katoavat pihasta. Olen joutunut taistelemaan takuista ja kukaan ei ota vastuuta, koska ovet myynyt yritys lopetti. Aivan samaa oli Turnerin kanssa. Nyt pitää miettiä mistä ostaisi seuraavat ovet halliin.

• minävaantaas
        John Dear kirjoitti:

Kyllähän puolen tonnin hankintahinta saattaa tuntua muihin tuotteisiin nähden edulliselta, mutta laadussa sen näkee. Asennuksen ostaessa hankintahinta on jo lähes kaksinkertainen.

Turner 230 ovessa on valmistusmaana Kiina. Luvataanpa lämpöarvoiksi mitä tahansa, niin totuus on, ettei ovessa ole kylmäkatkoa pellissä, tiivisteet ovat lähinnä lapsellisia ja uretaanini laatu on surkea.

Ostakaa kunnon ovi ja siihen asennus. Silloin on lähes varma että käyttöikää löytyy, eikä tarvitse kolmen vuoden päästä miettiä oven vaihtoa. Sekä säästätte takuulla lämmityskustannuksissa!

jaa kiina, onkohan turnerilla kuin paljon malleja kun meidän on tehty kanadassa 2005...oikein kilvin ja tarroin varustettu 50mm vahvuinen setti.

• penttikarttu
        Hallin omistaja kirjoitti:

Myös kokemuksia

Ryternan takuut loppuu kun perävalot katoavat pihasta. Olen joutunut taistelemaan takuista ja kukaan ei ota vastuuta, koska ovet myynyt yritys lopetti. Aivan samaa oli Turnerin kanssa. Nyt pitää miettiä mistä ostaisi seuraavat ovet halliin.

inno-ovet oy

• Ryternän ovien myyjä
        Hallin omistaja kirjoitti:

Myös kokemuksia

VÄÄRIN. Takuu on 2-vuotta. Myyjä ei huolehti asiakaista.
        Katso tarkkaan keltä ostat. (älä virolaisilta!). Niillä ei homma pelaa..

• Tietävä
        Lammi2010 kirjoitti:

Turneri möi ennen Ryternaa ,ei saanut yksinoikeutta ,niin lopetti myynnin. Nykyinen ov i on ylihinnoiteltu ja todella huono. Takuuasiat eivät toimi. Asennusohjeet epämääräisiä ,koska halutaan rahastaa asennuksilla.

• Anonyymi
        Tietävä kirjoitti:

Turneri möi ennen Ryternaa ,ei saanut yksinoikeutta ,niin lopetti myynnin. Nykyinen ov i on ylihinnoiteltu ja todella huono. Takuuasiat eivät toimi. Asennusohjeet epämääräisiä ,koska halutaan rahastaa asennuksilla.

joo tosi paska palvelu tarjous 40 kk ilman korkoa op rahoituksella päätös ok sit tuli lasku op oli muutunut resusrpankiin lasku op plus resurs
        pankki varokaa huijareita

• SUOMALAINEN ASENTAJA

SE ON VARMASTI RYTERNA OLEMME ASENTANEET SATOJA TALLIOVEJA . ENSIN ON RYTERNA JA SITTEN YNNÄMUUT
      ENSINNKIN TERÄKSET ON VAHVEMPIA JA OVI PAKSUMPI KUIN MUILLA

OVEN HINTA ASENNETTUNA AUTOMATIIKALLA 1000 E

• 1000€

on varmasti 1000€ jos kyseessä on koirankoppiin sopiva hyvin pieni ovi.

• Tallintekijä

Normikokoiset tallin ovet (2500x2100) tällä hetkellä tarjouksen mukaan seuraavasti (nosto-automatiikalla, ei asennusta):
      Crawford 1650
      Bestdoor 1400
      Bema 1350
      Doormaster (Ryterna) 1150
      Nas-Ovi 900
      Turner 670.

Kaikissa kertoman mukaan 40mm uretaania ja CE-hyväksynnät ok. Siiät sitten vaan tekemään päätöstä. Eipä ole helppoa ei.... Turneri ainakin tehty Kiinassa, muuten käsittääkseni Viron vehkeitä...

• John Deere

Tuo eristepaksuus ei kerro läheskään koko totuutta nosto-ovesta.
        Unohda tuo Turner 200-sarjan ovi, vaikka onkin edullinen. Turner 800, toisinsanoen Novoferm on jo tyystin erilainen, tai 500-sarja eli RW ( vaikkakin uretaanin paksuus 35mm, niin yksi tiiveimmistä ovista markkinoilla), jossa on hyvä hinta-laatusuhde.

Ryterna on tosi hyvä ovi ja Crawfordiltakin saa mistä maksaa - Heillä vaan brandi tuo oman lisänsä.

Yleisesti sanoen ei ole sellaista ovea joka olisi paras ja jos olisi, niin senkin voi ryssiä asennuksessa. Jos asentaja alkaa tutkimaan ensimmäiseksi papereita, niin kysy että montako se on asentanut juuri tuota kyseistä mallia ja epämiellyttävän vastauksen kuullessasi ohjaa hänet ystävällisesti kotia.

• justjuu123

ultimatemarket suomi ovi puuttu tosta 499

• Tietävä

Toi Turnerin ovi on kiinalainen.

• Lisää vaihtoehtoja
      • Saku_Tuomi_35

Onko noissa nosto-ovissa automaattisesti ovipumppu - vai riippuuko sekin valmsitajasta/varustetasosta? vai pitääkö tilata aina erikseen - kattelin että ainakin täällä niitä myydään www.turvaykkoset.fi
        Ja eikös tollanen ovipumppu olis aika hyvä autotallinovessa olla?

• minävaantaas

en tiedä mikä on paras, mutta omassa tallissa 60mm uretaani nosto-ovi (valmistettu kanadassa, samoin moottorimekanismi) pitää käytettäessä melkoista jurinaa ja on hidas, kake toimii onneksi 100m päästä niin voi kotio tullessa pujahtaa suoraan sisään...
      kannattaa kiinnittää oven asennukseen erityistä huomiota, meillä esim. ylähuulitiiviste ei istu 100% seinään, joten joudun asentamaan vaneria alle jottei kylmä ilma tule suoraan sisään.
      Ja niille jotka pelkäävät autonsa ruostuvan talliin, voinen kertoa että oikein suunnitellussa tallissa kostea ilma päästetään ulos joko painovoimaisen tahi koneellisen ilmanvaihdon seurauksena, eikä meillä ole auto montaakaan tuntia märkä (edes pohjasta) ja tallissa 14-20c kesät talvet...
      en vaihtaisi enää ikinä perinteisiin (asennettu 2005)

• ovi vaihtoon

jos harkitsette mesvacin hörman autotallin nosto ovea 5> metrin leveetä,niin kysykää taipuuko ovi yli 15 asteen pakkasessa,niin että lämpö karkaa harakoille(kyllä taipuu eikä sille pystytä tekemään mitään!!!!!)
        hörman LPU 40

• Hörman hiiri
        ovi vaihtoon kirjoitti:

jos harkitsette mesvacin hörman autotallin nosto ovea 5> metrin leveetä,niin kysykää taipuuko ovi yli 15 asteen pakkasessa,niin että lämpö karkaa harakoille(kyllä taipuu eikä sille pystytä tekemään mitään!!!!!)
        hörman LPU 40

Joo. Siellä on joku hormooneja syönyt päällikkö joka sanoi minulle että kyllä ne muutkin ovet taipuu. Hyvä ettei jätkä kussut housuun kun sanoin että ei taivu! Keskustelu loppui siihen, ja käskin päällikön häipyä. Sitten se häipyi silmälasit huurussa pois.

• X oviasentaja
        Hörman hiiri kirjoitti:

Joo. Siellä on joku hormooneja syönyt päällikkö joka sanoi minulle että kyllä ne muutkin ovet taipuu. Hyvä ettei jätkä kussut housuun kun sanoin että ei taivu! Keskustelu loppui siihen, ja käskin päällikön häipyä. Sitten se häipyi silmälasit huurussa pois.

Tunnistan ton henkilön. Se on itseään täynnä oleva Salolainen. Ilmoittanut päämääräksi toimitusjohtajan viran.

• Ovi asentaja
        ovi vaihtoon kirjoitti:

hörman LPU 40

Tekis mieli tulla apuun..
        Kyllä ammatti mies pystyy,jos on haluja.

• ex-oviasentaja

Satoja nosto-ovia asentaneena täytyypä sanoa että ei ole tähän mennessä omakotitalo-puolella tullut RYTERNA oven voittanutta. On asennettu Turneria,Carwfordia ja muita kiinalaisia romuja, mutta jo pelkästään asentamisen kanssa on saanut taistella.

Nosto-ovien ostajat, muistaa merkki RYTERNA!

• kiulu12345

et vaan osaa

• Tietävä

Toi pitää paikkansa , mun tuttu asentaja sanoi Ryternan olen paras ja vankin ovi.

• Anonyymi

"Ei oo Ryternan voittanutta" , mikä vitsi ;)

• erwrwrwr

Mihin ihmeessä autotallin ovessa tarttee nostoautomatiikkaa? Eikö se ole ihan sama avata itse?

• ''''''''

Nostoovessa voi olla tavallinen ovi.Jos menet jalkasin autotalliin ei tarvitse avata kun pikku ovi.Naapurissa näkyy olevan.

• Autuaan tietämätön

Tilasin 2 viikkoa sitten tuollaisen Krispol merkkisen nosto-oven hämeenlinnasta. Kuulin kaverilta tämmötteestä Doorone nimisestä yrityksestä ja menin www.doorone.fi sivuille ja otin yhteyttä sähköpostilla. Sieltä otettiin yhteyttä heti seuraavana päivänä ja sovittiin aika käynnille sitä seuraavalle päivälle. Maksoin 1490 euroa koko paketista, johon kuului uusiovi, ovikoneisto, asennus ja vanhan oven purku ja poisvienti. Olin ainakin ihan tyytyväinen ripeeseen palveluun jota sain.

• Autuaan tietämätön??

Taitaa olla taas oman firman mainostaja taas liikkeellä, mikä ihme krispol ja ketä kiinnostaa miten otit yhteyttä ja miten sieltä vastattiin. Ihan tyytyväisiä oltaisiin kaikki jos markkinoisit tuotettasi jossain muualla kuin tällä palstalla.

• hieman tyytymätön
        Autuaan tietämätön?? kirjoitti:

Taitaa olla taas oman firman mainostaja taas liikkeellä, mikä ihme krispol ja ketä kiinnostaa miten otit yhteyttä ja miten sieltä vastattiin. Ihan tyytyväisiä oltaisiin kaikki jos markkinoisit tuotettasi jossain muualla kuin tällä palstalla.

No kyllä minusta tuo on tärkeää nykypäivänä. Meidän taloyhtiöön rakennuttaja laitto Turnerin ovet. EI JÄÄ HIRVEESTI KEHUMISTA SIITÄ PULJUSTA!
        Takuu korjauksissa meni 2,5 vuotta ja muuten oli surkeaa ja hidasta toimintaa. Nykyään on vaikea saada hyvää palvelua. Jos kaveri tulee seuraavana päivänä niin hattua täytyy nostaa! Siinä on palvelua jos joku. Ja taitaa olla niin että sinä olet jonkun toisen merkin myyjä. Haluat heti huutaa täällä! Keskity omaan toimintaasi! ;) BLING BLING...

• Visitori

Onko Krispolin ovi toiminut hyvin, itselläkin osto ajankohtainen ja paras tarjous Dooronelta.

• (n)ostetaan ovi

Nosto-ovi hankinnassa. Onko kokemuksia Gardiset-ovista? Koetin saada selville, missä ao. ovet on valmistettu, mutta en sellaiseta löytänyt esitteestä tai pikalukemalla netistäkään.

Toisena vaihtoehtona Turnerin 800 ovimalli.

Gardiset tarjoaa vain tuotettaan huomattavasti edullisemmin. Tosin tässä tapauksessa uuden liikkeen avajaistarjous, mutta silti.

• ostaja,

kysyy, että ostinko liian kalliin oven Turnerilta? Ovi kalliimmalla kuviolla, asennus, kaukosäätö avauksessa, hinta 2500e. Avain käteen.

• tt

gardiset valmistetaan valkovenäjällä

• Gardikans
        tt kirjoitti:

gardiset valmistetaan valkovenäjällä

Hehe spede!

• Tietävä
        ostaja, kirjoitti:

kysyy, että ostinko liian kalliin oven Turnerilta? Ovi kalliimmalla kuviolla, asennus, kaukosäätö avauksessa, hinta 2500e. Avain käteen.

Maksoit noin 500€ liikaa , se on Turnerin tapa toimia.

• JASS

Gardiset ovet on valmistettu Venäjällä Minskissä ja valmistajana on Alutech. Samaa ovea myy myös Door Master Oy.

• Elämä opettanut

Ihmiset haluaa ostaa sen halvimman tarjouksen perusteella, kannattaa kuitenkin muistaa ettei halvalla saa hyvää! Koskee yleensä ihan kaikkea. Ostat halvan ja itket sitten lämpöhukkaa ja teet huoltoa vähän väliä jne. Nosto-ovissa on näköjään tosi kirjava tarjonta, koko ajan tulee uusia tarjoten aina vain halvempaa. Tarkistakaa yrityksen taustat, ja varsinkin jos ihan uusi firma, voi olla ettei takuuasioita ole kukaan sitten enää korvaamassa jos jotain menee pieleen.

• äijävm62

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan. En ottanut ihan halvinta tarjousta, mutta en tosin kalleintakaan. http://www.doormaster.fi/door-master-classic--autotallin-ovi
        Nyt ollut tallissa keväästä asti tuollainen ja tyytyväisiä ollaan. Naapuri laittoi samanlaisen, asensi itse, siihen ei mulla riittänyt mielenkiinto.

• KP1000
        äijävm62 kirjoitti:

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan. En ottanut ihan halvinta tarjousta, mutta en tosin kalleintakaan. http://www.doormaster.fi/door-master-classic--autotallin-ovi
        Nyt ollut tallissa keväästä asti tuollainen ja tyytyväisiä ollaan. Naapuri laittoi samanlaisen, asensi itse, siihen ei mulla riittänyt mielenkiinto.

Halpis kiinaovet on oikeasti vielä surkeampia kuin mitä voi kuvitella, kannattaa yrittää käydä katsomassa jossain asennettua sellaista ovea kun on ostamassa.
        Masa doorilla on mielestäni hyvä hinta laatu suhde. Kokemusta on n. 4x5m teollisuus-ovesta ja yhdestä autotallin ovesta. Tietotaitoa firmassa tuntuu olevan ja asennustyypit on päteviä. Ovet on lisäksi sen suomalaisia kuin tänä päivänä voi olla. Mesvacin kauppaama Hörmann vaikuttaa myös laadukkaalta ja siistiltä ainakin teollisuusmallit mut on vähän kalliimpi kuin Masadoor.

• Turner 1

Kiinassa tai ei niin meillä on turnerin 800 sarjan ovi ja ei voi oikein haukkua,omakohtaisesti en voi kun kehua ! Mutta en ostanutkaan sitä halvinta 200 sarjan ovea , se oli aikas hepposen oloinen . Crawfordista ei jäänyt muuta kuin kova hinta meidän pöytään,ei tullut kauppoja .
      Yksi varteenotettava ovi on myös nasdoor jota on meidän työmaalla käytetty jo useita vuosia ja kovassa käytössä,ovet tulee virosta ja asentajat myös,yritys on suomalainen ja työn jälki aivan kelvollista,ei voi moittia...

• oven ostaja

Onko kellään kokemusta lämpöluxin autotallin kippiovista . Hinta ja toimivuus .

• Exäää

Googlaa tuota lämpöluxia kallista? Antoivat minulle 8 ikkunan avaimet käteen tarjouksen 10000e tallin ovesta 3500e. Käskin myyjän häipyä. Itse googlasin moni kehui asennusta mutta kallis tuntuisi olevan. Samaa ikkunaa myy moni muukin mutta halvemmalla.. Esim iin ikkuna

• pekpit76

Mulla on huonoja kokemuksia kiinalaisista ovista, ei toimi ja talvella umpi jäässä.
      Olen nyt vaihtamassa ovea, ja googlasin eri valmistajia. Löysin uuden merkin Doorhan oy, joku tsekkiläinen valmistaja kai vasta tullut suomeen. Selasin netistä, vaikuttaa aika laadukkaalta, ajattelin kysellä hintoja. Luulen et on aika paljon edullisempi kun muut eurooppalaiset.

• tyytyväinen76

Kiitos kun mainitsit tuosta. Itselläkin ajankohtainen hankinta, joten soitin tuonne doorhanille ja tuntuu ainakin, että hinta-laatu-suhde on paljon parempi kuin esim. Hörmanilla tai crawfordilla. Taitaa olla sieltä minun seuraava ovi.

• nopeesti
        tyytyväinen76 kirjoitti:

Kiitos kun mainitsit tuosta. Itselläkin ajankohtainen hankinta, joten soitin tuonne doorhanille ja tuntuu ainakin, että hinta-laatu-suhde on paljon parempi kuin esim. Hörmanilla tai crawfordilla. Taitaa olla sieltä minun seuraava ovi.

Henk.koht. ärsyttää yritysten ovimyyjät jotka ei käytännössä tiedä oviensa käyttöominaisuuksia suhteessa käyttökohteeseen. Oon kesän aikana kyselly ovista ja nyt pitäis alkaa tehä päätöksiä (talli valmis syyskuun loppu). Naapuri tilas Turnerin oven Pro Nosto-ovipalveluilta, johon kuulu vanhan purku ja uuden asennus. Kävin jututtaa tyyppiä ja vaikutti tosi asiantuntevalta, täytyy varmaa pyytää tarjouksia kuitenki useammalta yritykseltä, jos jaksaa...

• jokke ja kippiovi

Nyt en kyllä enää tiedä minkä kippi oven uskallan tilata. Kun kaikkia merkkejä haukutte ja eilös enää kunnollita ja toimivaaa tehdäkään. Pitäisköhän tehdä koko ovi itse kun ei kerran markkinoilta löydy kunnon ovia?

• Luotalukuihin

Kyllä niitä kunnollisiakin tehdään käsittääkseni.

Tutkin vähän Euroopan laatu-/myyntilukuja, ja ehdottomat johtajat Euroopassa näyttää olevan Crawford, Hörmann ja tuo Doorhan. Pienemmältä alueelta Ryterna vaikuttaa aika korkealaatuiselta. Hinnat voi olla korkean laadun mukaisia, mutta kannattaa varmaan kysyä tarjouksia kaikilta.

Itse uskoisin ainakin noiden valmistajien laatuun. Foorumeita lukiessa voi toki tulla negatiivinen vaikutelma, koska harvemmin sitä vaivautuu foorumeille kirjoittelemaan, jos kaikki toimii moitteettomasti. :)

• Mat-so

Kippi ovi ja Nosto-ovi on kaksi eri ovea.!!!

• vsn11

Itse lukeudun myös näihin tilastoihin ja lukuihin luottaviin ja tulin siihen lopputulokseen, että maksan paljon mieluummin vähän enemmän ja ostan Crawfordin nosto-oven kuin mietin joka avaus kerta, että koskakohan tuo kiinalainen ovi sanoo sopimuksensa irti.

• LAATUUN VOI LUOTTAA.

Ei Ryternä ole kiinassa tehty, 3-suurin Euroopassa valmivastava ovitehdas.
        Ei yhtään huono. Ei kiina ole Euro maa..

• D-ray

Olen yrittänyt tehdä vähän tutkimustyötä siitä missä nosto-ovia valmistetaan ja olen saanut selville seuraavaa:

-Ryterna, Tsekki
      -Krispol, Puola
      -BestDoor, Viro
      -DoorHan, Tsekki

Muutama on vielä selvittämättä...

Suomessa ei varmaankaan valmisteta yhtäkään.

• asd4

Eikös Ryterna ole ainakin jostain Baltiasta? ;o

• Tietävä

Ryterna valmistetaan Liettuassa...Kannatta ottaa selvää ,jos ei tiedä

• D-ray

Juu niinpä olikin. Ryternat tehdään Kaunasissa Liettuassa. Jostain jäi päähäni Tsekki mutta Liettuahan se oli.

Ryternalla muutenkin sivuillaan paljon materiaalia ja aika avointa viestintää muutenkin kuten videoita tehtaasta jne. Tämä ainakin omasta mielestäni on aika tärkeä juttu oven valinnassa. Itse kun olen ovia etsiskellyt niin useimmista ovista ei valmistusmaata edustajien sivujen kautta pysty saamaan tietoon.

Myös joillakin DoorHanin edustajilla on ihan hyvin infoa.

Aika haastava urakka on valita ovi talliin. Sijoitus on kuitenkin kohtuullisen iso ja tuotteet on hyvin samankaltaisia keskenään eikä mielellään hutiosumaa tekisi. Osaavat kehua itseään aika mukavasti, mikä tietysti on luonnollista. :D

Löysin myös BemaSystem nimisen yrityksen joka kertoo olevansa kotimainen? :O Osaisiko joku sanoa tuosta firmasta jotain?

Gardiset ovesta sain juuri tarjouksen ja puhelimessa kehui oven olevan yksityskohdiltaan huippulaadukas. Hinta tuntui olevan keskitasoa mitä näistä keskusteluista olen muiden maksamista hinnoista saanut tietoa.
      Täytyy alkaa tutustumaan tarkemmin.

Muutama tarjouspyyntö odottelee vielä vastausta.

• Tutustunut82

Tuon itse ovia maahan, mutta en lähde turhia mainostamaan foorumilla (uskottavuusseikka).

Bema System on aikalailla Turnerin kaltainen; Hyvinkin kotimainen firma, joka tuo ovensa Kiinasta hyvään hintaan. Turnerin kohdalla asia ei ole ihan yhtä yksioikoinen, koska heillä tuntuu olevan aika paljon eri hintatasojen ovia.

Yksityishenkilölle oven valinta voi tosiaan olla haastava homma. Suosittelen kyselemään mahd. paljon eri valmistajilta, mutta olemaan vastauksien kanssa skeptinen. "Suomalaisista" ovista puhuttaessa on helppo muistaa; Suomessa ei ole ainuttakaan nosto-ovivalmistajaa.

Myös esim. lamellin paksuus ei kerro ovesta paljoa. Lämpöeristykseen vaikuttaa moni seikka, ja liian paksuja lamelleja pyritään usein välttämään laatuovissa ylimääräisen painon takia.

• Anonyymi
        Tutustunut82 kirjoitti:

Tuon itse ovia maahan, mutta en lähde turhia mainostamaan foorumilla (uskottavuusseikka).

Bema System on aikalailla Turnerin kaltainen; Hyvinkin kotimainen firma, joka tuo ovensa Kiinasta hyvään hintaan. Turnerin kohdalla asia ei ole ihan yhtä yksioikoinen, koska heillä tuntuu olevan aika paljon eri hintatasojen ovia.

Yksityishenkilölle oven valinta voi tosiaan olla haastava homma. Suosittelen kyselemään mahd. paljon eri valmistajilta, mutta olemaan vastauksien kanssa skeptinen. "Suomalaisista" ovista puhuttaessa on helppo muistaa; Suomessa ei ole ainuttakaan nosto-ovivalmistajaa.

Myös esim. lamellin paksuus ei kerro ovesta paljoa. Lämpöeristykseen vaikuttaa moni seikka, ja liian paksuja lamelleja pyritään usein välttämään laatuovissa ylimääräisen painon takia.

Kyllä Bema kertoo valmistavansa ovet itse.

• huoletonnama

Meillä 2006 rakennettu talli ja siinä Crawfordin ovi automatiikka. Molemmat toimineet ongelmitta koko ajan. Suosittelen

• Hallin rakentaja

Tässä nosto-oven toimittajaa etsin valmistuvaan halliin ja netistä löyty http://www.kone.fi/ovet/oviratkaisut/nosto-ovet/, onko jollain kokemuksia? Ei varmaan ole made in finland, mutta luulisi olevan ihan laatukamaa kun myydään koneen brändillä? Toki hintaa en ole vielä kysynyt

• Alan mies

Olen vähän yrittänyt tutkiskella tuota KONEen paluuta ovimarkkinoille, kun olen hyvin tiiviisti alalla töissä (KONE-brändi on tietysti pelottava kilpailija).
        Mistään ei tunnu löytyvän ovien valmistusmaata tai tietoa tehtaasta, mikä yleensä on huono merkki. Esitteistä ja kuvista kuitenkin selviää, että materiaalit ja tekniset ominaisuudet on KONE-maineen veroisesti laadukkaita.

Oma veikkaukseni on, että kiinalaiset kädet tekevät noita laadukkaista materiaaleista, ja tehtaan sijaintia salataan vain Kiinan huonon maineen vuoksi. Voisin kuvitella, että ovet on Crawfordin kanssa samalla viivalla; Varmasti korkeaa laatua varmasti korkeaan hintaan.

• maahantuoja

Kone myy ryternan ovia, omalla nimellään.

• Hallin rakentaja
        maahantuoja kirjoitti:

No kyllä tuo Koneen myyjä kiven kovaa väitti, ettei ole ryternan ovia. Ovat aiemmin niitä myyneet mutteivat enää...

• Nallekotka
        maahantuoja kirjoitti:

Aivan oikein, myös doorway myy ryternan ovia omalla nimellään ja käsittääkseni lämpölux myy ns. doorway ovia..

• Saranaprinsessa
        Alan mies kirjoitti:

Olen vähän yrittänyt tutkiskella tuota KONEen paluuta ovimarkkinoille, kun olen hyvin tiiviisti alalla töissä (KONE-brändi on tietysti pelottava kilpailija).
        Mistään ei tunnu löytyvän ovien valmistusmaata tai tietoa tehtaasta, mikä yleensä on huono merkki. Esitteistä ja kuvista kuitenkin selviää, että materiaalit ja tekniset ominaisuudet on KONE-maineen veroisesti laadukkaita.

Oma veikkaukseni on, että kiinalaiset kädet tekevät noita laadukkaista materiaaleista, ja tehtaan sijaintia salataan vain Kiinan huonon maineen vuoksi. Voisin kuvitella, että ovet on Crawfordin kanssa samalla viivalla; Varmasti korkeaa laatua varmasti korkeaan hintaan.

KONE ei ole myynyt enää vuosiin Ryternan ovia. KONEen oma ovitehdas on Hollannissa ja lisäksi KONE myy ja toimittaa sopimusvalmistajien ovia (mm. nosto-ovet tulevat hollantilaiselta sopimusvalmistajalta).

• Anonyymi
        Nallekotka kirjoitti:

Aivan oikein, myös doorway myy ryternan ovia omalla nimellään ja käsittääkseni lämpölux myy ns. doorway ovia..

Morjensta!

Doorwayllä aloitimme nosto-ovien valmistuksen kesällä 2020. Saimme merkkinä kotimaisuudesta Avainlippumerkin tuotteelleemme lokakussa 2020. Nosto-ovemme tehdään mittatilaustyönä Oulussa.

Linkki nosto-ovimallistoomme.
        https://doorway.fi/nosto-ovimallisto/

Parhain terveisin,
        Olli Junes
        Myyntijohtaja
        Doorway
        www.doorway.fi

• Hallin rakentaja

No sen verran nämä koneen ovet alkoivat kiinnostamaan, että soitin pe iltapäivästä paikalliseen koneen toimipisteeseen (http://www.kone.fi/yhteystiedot/) ja hieman kyselin ovien aluperästä ja pyysinpä siinä sitten tarjouksenkin, jonka myyntikaveri lupasi toimittaa sähköpostitse heti alkuviikosta kun ei ollut juuri sillä hetkellä toimistolla...
      Ovitehdas kuulemma sijaitsee hollannissa, läheellä koneen liuku- ja kääntö-ovi tehdasta ?!?!

• koneovi

Joo niin tehdään ja alpha on merkki hyvä ovi :)

• 8+5

Ovia autotalliin harkitseva, osta Halpa Turner ja siihen automatiikka. Mulla on sellainen ja itse asennettu.

Tässä ketjussa oven myyjät kehuvat myymiään ovia ja häväisevät muita.

Ovi pelaa käsin nostamalla ellei automatiikka pelaa. Turnerin automatiikassa on mahdollista säätää voimaa .

Nostossa kunhan katkeamissuoja löytyy ovesta, ettei ovi rojahda niskaan niin älä maksa näille ovimyyjille suuria rahamääriä aivan turhaan.

Jos on tässä lähellä Vaasaa niin käyn kyllä neuvomassa asentamisessa tarvittaessa.

• smv2

Tiijä nyt sit minkä tässä tilaa. Nosto ovi koosa 5000x2500 automatiikalla tulee talliin.
        Tarjoukset hinta järjestyksessä:
        Hörman lpu40 3650;-
        Crawford g60 3550;-
        Bestdoor "teollisuusnosto-ovi?" 3480;-
        Turner 820 (prisma) 3100;-
        Crawford g60 (prisma) 2985;-
        Doorway (ryterna?) 2900;-
        Ryterna 2400;-

Hinnat asennettuna.

Auttakaa miestä mäessa ja mikä nyt olis semmonen millä pärjää suomen talvessa lämpimässä tallissa jota auotaan 4 kertaa päivässä vähintäänki.

• 6+19
        smv2 kirjoitti:

Tiijä nyt sit minkä tässä tilaa. Nosto ovi koosa 5000x2500 automatiikalla tulee talliin.
        Hörman lpu40 3650;-
        Crawford g60 3550;-
        Ryterna 2400;-

Hinnat asennettuna.

Auttakaa miestä mäessa ja mikä nyt olis semmonen millä pärjää suomen talvessa lämpimässä tallissa jota auotaan 4 kertaa päivässä vähintäänki.

Aivan se ja sama noissa nosto-ovissa. Sama automatiikka ja samat systeemit.

Susta itsestä se riippuu onko tunne voimakas, jos maksat paljon ja tuntuu, että nyt on hyvä ovi ja sukulaiset kadehtii.

Antaa tuo halvinkin takuun tuotteelle ja en kyllä tajua mikä voi epäonnistua niin yksinkertaisessa tuotteessa, kuin nosto-ovi on.

Automatiikka on luultavasti saman tuotteen valmistajan kaikissa ovissa ja ohjelmoitu sulkemaan ja avaamaan ovi, jos on tonnin ero hinnassa niin kusetus on ainut johtopäätös.

• smv2
        6+19 kirjoitti:

Aivan se ja sama noissa nosto-ovissa. Sama automatiikka ja samat systeemit.

Susta itsestä se riippuu onko tunne voimakas, jos maksat paljon ja tuntuu, että nyt on hyvä ovi ja sukulaiset kadehtii.

Antaa tuo halvinkin takuun tuotteelle ja en kyllä tajua mikä voi epäonnistua niin yksinkertaisessa tuotteessa, kuin nosto-ovi on.

Automatiikka on luultavasti saman tuotteen valmistajan kaikissa ovissa ja ohjelmoitu sulkemaan ja avaamaan ovi, jos on tonnin ero hinnassa niin kusetus on ainut johtopäätös.

No niin luulin minäkin kunnes rupesin näitä foorumeita lukemaan niin ei se ihan samaa kamaa tunnukkaan kaikki ovet olevan. Ja jotkut toimii huonosti ja toiset vielä huonommin...

• 14+14
        smv2 kirjoitti:

No niin luulin minäkin kunnes rupesin näitä foorumeita lukemaan niin ei se ihan samaa kamaa tunnukkaan kaikki ovet olevan. Ja jotkut toimii huonosti ja toiset vielä huonommin...

Jos hintaero on tuo niin ota Ryterna.

6 19 ei ota huomioon että ovissa on eroja mm. eristevahvuudessa, tiiveydessä, lamelleissa (valmistuksen taso), jousistoissa, moottoreissa. Kuin väittäisi että kaikki autot on samoja, sillä niissä on polttomoottori, neljä pyörää ja ratti.

• Tällaista
        14+14 kirjoitti:

Jos hintaero on tuo niin ota Ryterna.

6 19 ei ota huomioon että ovissa on eroja mm. eristevahvuudessa, tiiveydessä, lamelleissa (valmistuksen taso), jousistoissa, moottoreissa. Kuin väittäisi että kaikki autot on samoja, sillä niissä on polttomoottori, neljä pyörää ja ratti.

Voin suositella Turnerin 820 sarjaa. Saksalaista laatua. On tullut aikoinaan muutama sata asennettua.

• Nallekotka
        Tällaista kirjoitti:

Voin suositella Turnerin 820 sarjaa. Saksalaista laatua. On tullut aikoinaan muutama sata asennettua.

Kannattaa ottaa huomioon turnerin ovessa 0,4mm pelti ja ryternassa 0,7 on tullut asennettua myös muutama sata turneria ja myös ryternaakin

• smv2
        Nallekotka kirjoitti:

Kannattaa ottaa huomioon turnerin ovessa 0,4mm pelti ja ryternassa 0,7 on tullut asennettua myös muutama sata turneria ja myös ryternaakin

Okei. Ryternan taidan tänään vielä tilata ovi aukko on valmiina jo niiltä osin. Ilmeisesti hyvä ovi kun ei moitteittakaan ole sattunut silmiin ja kehuja sitäkin enempi.

• nosto-ovi
        smv2 kirjoitti:

Okei. Ryternan taidan tänään vielä tilata ovi aukko on valmiina jo niiltä osin. Ilmeisesti hyvä ovi kun ei moitteittakaan ole sattunut silmiin ja kehuja sitäkin enempi.

Masadoor on kanssa suht edullinen ja toimintavarma,

• 40-v Ovi alalla.
        Tällaista kirjoitti:

Kaukana saksasta. Hahhhhhhh.
        Ei Turnerin ovia saksassa tehdä. Kannatas miettiä mita kirjoitaa.

• saksalainen
        40-v Ovi alalla. kirjoitti:

Kaukana saksasta. Hahhhhhhh.
        Ei Turnerin ovia saksassa tehdä. Kannatas miettiä mita kirjoitaa.

Kannattaisiko sinun miettiä mitä kirjoitat ja opetella samalla kirjoittamaan? Turnerin 820 ovet ovat Saksalaisen Novofermin valmistamia.

• 4+9
        saksalainen kirjoitti:

Kannattaisiko sinun miettiä mitä kirjoitat ja opetella samalla kirjoittamaan? Turnerin 820 ovet ovat Saksalaisen Novofermin valmistamia.

Novoferm on Hollannista.

• Tällaista

No, Saksassa on kuitenkin valmistusta käyty paikan päällä katsomassa ;)

• Saksanlaatua
        Nallekotka kirjoitti:

Kyllä Ladassakin on vahvat pellit...

• Anonyymi
        smv2 kirjoitti:

Morjensta!

Doorwayn nosto-ovilla on kuluttajakäytössä 10 vuoden takuu.

Doorwayllä aloitimme nosto-ovien valmistuksen kesällä 2020 Kiimingissä. Saimme merkkinä kotimaisuudesta Avainlippumerkin tuotteelleemme lokakuussa 2020.

Parhain terveisin,
        Olli Junes
        Myyntijohtaja
        Doorway
        www.doorway.fi

• Anonyymi
        smv2 kirjoitti:

Hörman lpu40 3650;-
        Crawford g60 3550;-
        Ryterna 2400;-

Hinnat asennettuna.

Turner, ei enää koskaan. Luokaton asiakaspalvelu ja onneton asennus.
        Ovessa oli kolmessa ovilehdessä jälkiä jotka tulivat todennäköisesti asennusvaiheessa.
        Kukaan ei kommentoi, kukaan ei vastaa.
        Seuraavana on tavarantarkistaja

• Anonyymi
        Tällaista kirjoitti:

Ei taida toimia, meillä on joku Turnerin autotallinovi ja lämmin talli. Ei ole mitään huoltoja tehty. Ei otettu siihen automatiikkaa. Edessä ulkona on kahva jossa lukko. Sen halusin Abloyna, ja saatiinkin. Miten helvetissä sen saa sisältä auki jos oven saa vahingossa lukkoon ulkoa? Sehän on vaarallinen jos lukittuu ja ei ole puhelinta mukana tallissa. Onneksi sisällä saattaa olla murtovälineet joilla pääsisi ulos. Pitää selvittää mikä tämä ovi on, olisikohan Turnerin 800-sarjaa ja hinta asennettuna noin vuonna 2016-2018 tuhannen € luokkaa. Tämä ovi korvasi vanhan kieron kippioven, joka oli talossa ollut varmaan alusta asti, eli vuodesta 1990.

Turnerilla ei liene netissä listaa lähimmästä huoltoliikkeestä. Talo on Kanta-Hämeen ja Varsinais-Suomen rajamailla.

Ovi hommattiin noin 5-7 vuotta sitten. Pitäisi vielä löytää aiheesta dokumentit ja kuitit. Muija halusi olla päällepäsmärinä, koska kyseessä on hänen talonsa. Tällä kyllä varmistetaan se, että varmimmin epäonnistuu. Parempiakin tunnettuja merkkejä löytyy.

No nyt on ollut ovi sellaisessa kunnossa, että sitä ei saa lukkoon. Menee kyllä lukitusasentoon mutta ei lukittaudu, vaan oven saa kahvasta nostamalla ylös. Jo talvella joskus meni lukkoon, joskus ei. Mitähän osia tästä mekanismista pitäisi säätää ja voidella?

Nyt oven varmaan jottuu jättämään lukitsematta. Vappukin on juuri tulossa ja lähden Helsinkiin muutamaksi päiväksi.

Ovi on sellainen peltipintainen nosto-ovi, joka taipuu vaaaka-säleiden avulla ja parkkerautuu autotallin kattoon, vertaa esim. toimistojen puusäleiset rulo-ovet.

En halunnut mitään lisää vaikeuksia sähkötoimisesta oven avaajasta, siksi tämä on mekaaninen. Tuskin olisi ainakaan vähemmän ongelmia jos mukana olisi sähkötoiminen avauskin.

Nyt on ollut paperit jossain hukassa, mutta muistelen nähneeni jotain saksankielisiä piirustuksia, mutta eihän se takaa mitään osien valmisusmaasta. Ovea ei käytetä joka päivä, talli on romuvarastona ja se on ehkä vajaan 30 m2 kokoinen. Talo on OKT ja toimii kakkosasuntona. Autotallin ovea ei käytetä joka päivä eikä siellä autoa pidetäkään.

• ei huijattu

Rytermanin mainos tuossa ylempänä.

Ei ole mitään väliä pellin paksuudella oven sivukiskoissa, kun saa ruuveilla kiinnittää 100 mm paksuun ovenpieleen ja yläkiskot ovat joka ovessa samaa tavaraa.

Nämä mainosjutuilla pyritään harhauttamaan ostajia ja saamaan liksat ihmisiltä firman kassaan.

No, jokainen saa antaa rahansa rytemanille, jos haluaa.

Mulla on 500 € nosto-ovi pelannut nappia painamalla jo vuosikausia.

• Nallekotka

kyllä sen pellin paksuuden huomaa, jos on hiukankin leveämpi ovi. =,4 tulee lommo huomattavasti helpommin kuin 0,7. Itse ainakin laitan esim. ikkunapellit mielummin 0,7 kuin 0,4. Ovia asentaneena ja peltitöitä tehneenä olen tämän seikan huomannut. Tietysti kun myy asiakkaale 0,4 peltiä niin säästää yrittäjä siinä

• ei huijattu
        Nallekotka kirjoitti:

kyllä sen pellin paksuuden huomaa, jos on hiukankin leveämpi ovi. =,4 tulee lommo huomattavasti helpommin kuin 0,7. Itse ainakin laitan esim. ikkunapellit mielummin 0,7 kuin 0,4. Ovia asentaneena ja peltitöitä tehneenä olen tämän seikan huomannut. Tietysti kun myy asiakkaale 0,4 peltiä niin säästää yrittäjä siinä

Oletko koskaan asentanut nosto-ovia? Puheista päätellen et.

Kattopellit on tyystin eri asia kuin nosto-oven materiaali. Ei niitä kuvioituja kattopeltejä tehdä 0,7 pellistä. 0,5 kuviopelti kestää katolla kävellä ja siinä ratkaisee pinnoite katon kestoiän. Ruodepaksuus ja jako määrää kattopellin paksuuden.

Edullisen nosto-oven elementit kestää kävellä päällä, ne ovat kaksi peltiä ja lämmöneriste yhdessä, kunhan ei tule pintavaurioita maalipintaan.

Ovessa rasite tulee kiskoihin, ei niihin ovilevyihin ja kiskot ovat tarpeeksi lujat

• 30-v

Laadula on eroa.

Ryterna on paras!!!!

• Kotitalli

Itse olen kysellyt 4600x3600 nosto-ovelle tarjouksia noin 10 paikasta ja seuraavista olen tähän mennessä saanut vastauksen:

1.Turner 2033e
      2. Masadoor 2070e
      3. Bestdoor 2380e
      4. Ultimatemarket(valmistaja?) 2450e

Crawfordilta, Kinemalta, Mesvacilta ja muutemalta muulta on vielä tarjous tulematta tai sitten heitä ei edes kiinnosta tälläinen yhden oven tilaava yksityisasiakas...

Sen verran täytyy vielä sanoa että tuo Ultimatemarket on kyllä ihan p*rseestä! Asiakaspalvelu on todella huonoa sekä tylyä ja hinnatkin näimmä vielä kalliita. Tein rinteeseen harkosta alakerran(ontelolaatat välipohjana) johon oli tarkoitus tilata ultimatemarketin 100m2 halli päälle ja kun koitin kysellä ulkomittoja joiden mukaan voisin tehdä alakerran niin niitä ei suostuttu kertomaan ilman että lyön hallista kaupat lukkoon. Siinä vaiheessa päätin säästä yli 15te ja tehdä itse suorasta tavarasta mikä on osoittautunutkin jälkeenpäin järki vaihtoehdoksi. Nosto-ovea kun nyt kyselin niin taas sain erittäin tylyä asiakaspalvelua ja tähän asti kelleimman tarjouksen.

• Kotitalli

Mistä minun vielä kannattaisi kysyä tarjousta?

Edullista ovea haen kun sitä ei usein tarvitse edes avata kun ison oven vieressä pienempi käynti-ovi ramppaamista varten...

Suosituksia otetaan vastaa..

• 40-v ovia.
        Kotitalli kirjoitti:

Edullista ovea haen kun sitä ei usein tarvitse edes avata kun ison oven vieressä pienempi käynti-ovi ramppaamista varten...

Ota RYTERNA et katu ikinä.

• 14+11
        40-v ovia. kirjoitti:

Ota RYTERNA et katu ikinä.

Voi taivas miten mainokseen hurahtanut yksilö.

Harvassa autotaliissa kokeiltu montaa eri ovea joten puppua jauhaa yksilö, joka väittää yhden ovan olevan toista parempi.

Mulla ollut kahta eri ovea, kun vaihtanut asuntoa eikä niissä huomannut mitään eroja.

• asentaja 15v kokemus
        14+11 kirjoitti:

Voi taivas miten mainokseen hurahtanut yksilö.

Harvassa autotaliissa kokeiltu montaa eri ovea joten puppua jauhaa yksilö, joka väittää yhden ovan olevan toista parempi.

Mulla ollut kahta eri ovea, kun vaihtanut asuntoa eikä niissä huomannut mitään eroja.

Kannattaa kiinnittää huomiota lamellien lämpöarvoihin ja tiivisteiden paksuuteen sekä materiaaleihin. Crawford ehdottomasti paras tosin kallein, hörmann myöskin hyvä kunhan tilatessa muistaa ilmoittaa haluavansa pystyjohteisiin leveämmät tiivisteet. Doorhanit, ryternat yms toivat mikäli tarkoitus pitää kylmän tallin reikä ummessa.

• Hehkutetaan
        asentaja 15v kokemus kirjoitti:

Kannattaa kiinnittää huomiota lamellien lämpöarvoihin ja tiivisteiden paksuuteen sekä materiaaleihin. Crawford ehdottomasti paras tosin kallein, hörmann myöskin hyvä kunhan tilatessa muistaa ilmoittaa haluavansa pystyjohteisiin leveämmät tiivisteet. Doorhanit, ryternat yms toivat mikäli tarkoitus pitää kylmän tallin reikä ummessa.

Kyllä. Crawfordin (nyk. Assa Abloy) muovimateriaalit ja ohuet köydet takaavat pitkäaikaisen huoltosuunnitelman ohella lisäkustannuksia ylihinnoitelluista varaosista. Tähän kun lisäämme täysin urakoidut epäpätevät asennusryhmät niin lopputuloksena asiakas saa oven, joka on kaukana siitä laadusta jonka asiakas tilasi.

Lämpöarvot ovat aikalailla samat kaikilla valmistajilla. Enemmän lämpöarvoon vaikuttavat se miten asennus on tehty ja jostain syystä Crawfordin asennukset koskevat silmiin eniten. Jos olet kyseisen firman palkkalistoilla, niin ostakaa edes vatupassi tai tasolaseri ja jos on jo, niin käyttäkää sitä. Suoruus on oleellinen osa tiiveyttä ja toimivuutta.

• Anonyymi
        Kotitalli kirjoitti:

Morjensta! Kysy tarjous myös meiltä!

Doorwayn nosto-ovilla on kuluttajakäytössä 10 vuoden takuu.

Parhain terveisin,
        Olli Junes
        Myyntijohtaja
        Doorway
        www.doorway.fi

• Anonyymi
        Kotitalli kirjoitti:

Tavallisessa n. 30 m2 autotallissa ovi on pienempi, eikä sisällä pientä käyntiovea. Eihän siihen sellaista millään saisi mahtumaan.

• door

eiköhän lämpöluxsilta löydy kaikista kallein.

• nosto-ovi

Lämpöluxilta tarjous: 2kpl autotallin nosto-ovea 2500 x 2300 sähköisillä avaajilla ja asennettuna 8600€, aika järkyttävä hinta. Myyjä kehui ovia parhaiksi eikä hyviä saa halvalla. Myyjä väitti että Grawfordin vastaava paketti maksaa 12000 - 13000€
        Myyjä ei antanut tarjousta eikä antanut ottaa siitä kopiota eikä valokuvaa, kertoi että he eivät saa jättää mitään materiaalia ostajalle.

• asennusmestarit
        nosto-ovi kirjoitti:

Lämpöluxilta tarjous: 2kpl autotallin nosto-ovea 2500 x 2300 sähköisillä avaajilla ja asennettuna 8600€, aika järkyttävä hinta. Myyjä kehui ovia parhaiksi eikä hyviä saa halvalla. Myyjä väitti että Grawfordin vastaava paketti maksaa 12000 - 13000€
        Myyjä ei antanut tarjousta eikä antanut ottaa siitä kopiota eikä valokuvaa, kertoi että he eivät saa jättää mitään materiaalia ostajalle.

Aika jännä, ettei tarjousmateriaalia saa jättää asiakkaalle. :)

Pistä viestiä [email protected] niin saat tarjouksemme nosto-ovista.

Nyt on saatavilla ovet myös 60mm eristevahvuudella!

• Katso verkkokauppa: taloon.com Suosittelen,laatua on ja edullinen,varma nopea toimitus.Olen tyytyvänen.Et kadu.

• raksaaja

Meillä "thermo" merkkinen nosto-ovi, 30mm uretaanieristeellä.

Paljon vaivaa nähneenä sain sen aika hyvin pitämään viiman ulkona mutta sikahuono tuon lämmöneristys on.
      Pariovet laittaisin jos jaksaisin.

Mutta JOS nosto-oven haluaa, niin valitse edes sellainen jossa on suoja ettei sormet pääse litistymään. Vaimo onnistui nykäisemään oven alas niin että 8kpl sormenpäitä jäi thermon lamellien väliin.

Siellä ne sormet on tänäkin päivänä. Melkein. Kuvitella voi miltä tuntuu lyödä 8 kertaa sormeen samanaikaisesti.

Sain palautetta oven valinnasta. Mutta siinä ei mitään uutta.

• maalarimestari

saako ns.kippiovee eli taiteoveen sähköllä toimivaa avaajaa

• 10koti

Kippioveen saa, mutta kippioven painon vuoksi se täytyy olla järeä kone, joka maksaa tuplasti normaaliin avaajaan verrattuna. Jos huolehtii jousien säädöstä, niin avaajan saa 400€ hintaan (pienellä riskillä).

Jos tarkoitetaan taiteovea (avautuu kahdessa osassa keskeltä taittuen ylöspäin), niin siihen ei saa avaajaa.

• remieri

Miten yleensä saatte jotain ostettua kun hintaa ei ole kellään näkyvissä ?
      Pyydättekö jokaiselta tarjousta ?

• Oviasentaja

Nosto-ovista puhuttaessa kannattaa muistaa, että ovia on erilaatuisia. Jos asentaa 400 euron oven, niin onhan sillä nyt piruvie eroa 1500 euroa maksavaan. Jokaisella valmistajalla on halvat ja kalliit.

• Isännöitsijä

Nosto-ovia tosiaan on moneen lähtöön. Halvat huonoilla eristeillä ja tiivisteillä, laadunkin saa selville takuita katsomalla. Hyvissä ovissa onkin jo kaikki huomioitu sormisuojia ja tiivisteitä myöden. Vuosi takaperin vertailin tuotteita ja useamman tarjouksenkin automatisoidusta nosto-ovesta "avaimet käteen" palveluna ovitoimijoilta pyysin. Hinnoissa ja palvelun laajuudessa oli suuria eroja. Päädyin itse Turner 800-sarjaan. 45mm uretaani eristeinen ovi, jonka asennetun oven U-arvo (lämpöarvo) = 1. Moni toimija ilmoitti vain lamellien U-arvon eikä itse asennetun oven arvoja. Ovet kuin sattuvat vuotamaan kylmää myös lamellien lisäksi kiskojen tiivisteistä. Takuuta tuolla ovella on 10 vuotta kaikille oven osille, automatiikalle taisi olla 5 vuotta. Ja tosiaan "avaimet käteen" palveluna tekivät. Kun työ oli valmis, veivät vanhan kippioven mennessään ja siivosivat jäljet. Olen itse kyllä tyytyväinen heidän palveluun ja tuotteeseen. Ja oli tuosta Turnerista juttu TM Rakennusmaailma lehdessä 11/2015. Keskittyivät jutussa juuri tuohon palveluun.

• ostanut

Meillä on ollut yli kolmevuotta Masadoorin paraatiovi ja ollut kovassa käytössä omakotitalossa, ollaan oltu erittäin tyytyväisiä.

• hömmööö

Ei kannata sijoittaa sillä nimellä kalliiseen oveen että on hyvin eristetty ja tiivisteet joka paikassa. Yleensä aina paistaa ainakin alaosasta, eli lattianrajasta ja myös reunoilta päivä. Yleensä noissa kaikissa ovissa on valtavasti ilmaa hinnoissa ja asenukselle laskettu järkyttävät hinnat, jos ostat valmiiksi asennettuna. Eivät pahemmin myyjät, kuin asentajatkaan kysele, kun on saaneet rahat näppiin. Olisi kohteliasta kysäistä miten ovi ja ovenasennustyö toimi.

• Ymmälläniolenminäkin

Ketju on wanha mutta toimiva?

Sen verran historiaa: Minäpoika menin laittamaan edelliseen kämppään 2-osaisen taiteoven maalatulla alumiini pinnalla > surkee ratkaisu (elementtien lämpöarvo sinänsä olisi riittänyt, muuten kokosusi!) Tässä nykyisessä kämpässä on custom-made pariovet metalli karmeilla, tammilaudoituksella >huono ratkaisu lämpimään talliin (Vankka, näyttävä ja lämpöä vuotava keksintö pakkasella metalliosista. Myös satella jos haluaisi olla ovet auki...kastuuhan nuo. Kylmään talliin sopisivat.> MYYNNISSÄ :) ...heh.. )
      Eniten kiusaa kysyjän kanssa tuo, kun jo muutaman vastauksen pasta täällä 24:ssa kaveria "lyödään kuin vierasta sikaa"... ei kiva > pysykäämme asiassa ja auttakaamme toisiamme ...tietoa varmasti porukalla löytyy.

Terran pihatallissa kävin "potkimassa renkaat" jostain halvasta 500 stkunTurnerista > ei tule mulle.

Nyt on siis meininki laittaa kunnolliset hyvällä hinta/laatusuteella olevat nosto ovet, kauko-ohjattavalla automatiikalla ... lue: Ei välttämättä halpa !

Selkee pettymys, jos kotimaisia ei ole.

U-Arvon olis "kiva olla kova" > ei varaa lämmittää ulkoilmaa.
      Yhden auton talliin vakiokoolla.
      Kauko-ohjattavalla masiinalla (jopa automaattisulkeutumisella ehkä)
      Metallin paksuus/materiaali lamelleissa minusta tärkeä, koska tallissa tehdään oikeasti jotakin eikä vaan ihailla "peltilehmää" > mahdollista mekaanista rasitusta, osumaa yms.
      Itse asennettuna Pohjanmaalla.

Hörmannilla näin koko ovelle kovan U-arvon?
      Kevätalvella -18 meininki joku ovi "raapaista" tuohon tilalle.

Mitäs pojat tuumaa? Tytötki saa vastata....ehdotuksia?

• Porno-Jalmari

No habla lukihärö...

• TrueFin60

Minulla on nyt "toista talvea" käytössä Lametek nosto-ovi moottorilla/kaukkarilla.
        Kahdella sivukiskolla/puoli kun ylin lamelli painautuu yläreunan tiivistekumiin ylemmän kiskon ohjaamana liki vaakasuoraan. Toimii.
        Ajo-aukko on 3m leveä ja 2,7m korkea.

Mitään onkelmaa ei ole ollut.

• Jobelube

Ovi pitäisi hankkia. Sen verran olen Turnerin nosto-ovea kokeillut, että nousee mummoltakin vaivatta ihan käsin. Miksi ottaa sähkötoimista, joka avautuu hitaasti ja jos lähtiessä vaikka harjanvarsi kaatuu oviaukkoon, siinäpä ovi nousee ylös/jää puoliavoimeksi kun itse huristelet töihin/lomareissulle. Jäähtyypä talli kunnolla ja saattaa siellä vieraskin käväistä. Entäs kun tulee vika tai sähkökatko, kai siinä joku vippaskonsti on ährytä ovi auki?

• Osa-aikaeläkeläinen
        Jobelube kirjoitti:

Ovi pitäisi hankkia. Sen verran olen Turnerin nosto-ovea kokeillut, että nousee mummoltakin vaivatta ihan käsin. Miksi ottaa sähkötoimista, joka avautuu hitaasti ja jos lähtiessä vaikka harjanvarsi kaatuu oviaukkoon, siinäpä ovi nousee ylös/jää puoliavoimeksi kun itse huristelet töihin/lomareissulle. Jäähtyypä talli kunnolla ja saattaa siellä vieraskin käväistä. Entäs kun tulee vika tai sähkökatko, kai siinä joku vippaskonsti on ährytä ovi auki?

Se konsti on lukko, jonka pesä tulee avattaessa ulos. Pesän perässä on naru, josta vetämällä oven lukitus aukeaa.

• Anonyymi
        TrueFin60 kirjoitti:

Minulla on nyt "toista talvea" käytössä Lametek nosto-ovi moottorilla/kaukkarilla.
        Kahdella sivukiskolla/puoli kun ylin lamelli painautuu yläreunan tiivistekumiin ylemmän kiskon ohjaamana liki vaakasuoraan. Toimii.
        Ajo-aukko on 3m leveä ja 2,7m korkea.

Mitään onkelmaa ei ole ollut.

Sama täällä, iso suositus Lametekille https://www.lametek.fi

• pioqerpiju

Hörman ovi punnitaan tehtaalla ja jousisarja sitä mukaa.
      siis kahteen samanmoiseen aukkoon toinen käyntiovella 1cm korkealla kynnykselllä 12cm levee tukeva/jäykkä paketti.
      Täysin eri jousisarjat, vaihtaan olen joutunut vain autossaolevan kaukosäätimen patterin yli 7vuotta käytetty. Tehty teräksestä ei lommoolle kuten alu vastaavat auringosta.

• Toitta

Paljonko se asennus ykeensä maksaa? Kyseessä 2500x2125 nosto-ovi. Vai onko oikeesti paha asentaa itse?

• jokusenovenasentanut

Ns "Vakiokokoisen" autotallin nosto-oven asennuksessa, uuteen talliin,ilman vanhaon oven poistoa menee ammattilaisella 3-4 tuntia. Mahdolliset lisätyöt tietty pidentää aikaa.
        Mutta toki itse asennustyön lisäksi työaikaan täytyy huomioda aiemmin käyty mittauskeikka, tarjouksen laskemiseen käytetty aika, kaksi käyntikertaa asiakkaalla(ajot), käytön opastus, jälkien siivous,pakkausjätteiden toimittaminen kaatikselle tai yleensä asennusautosta siivoaminen, niin kokonaisaika on käytännössä yksi työpäivä. Tästä voi laskea, että 8h x 45€ tekee 360€. On tietty jokaisen yrityksen ja/tai asentajan oma-asia hinnoitella tuntitaksansa. Ammattimies ei taida liikahtaa autoinensa/työkaluinensa alle 50€. Asennuspalkkio 360-400€ voi tuntua kalliilta,jos vertaa, että asentaja oli asenuskohteessa 4tuntia, mutta edellä kerrotut muutkin tunnit pitää huomioida, vai tekeeko joku ne talkoilla ;)

• Gardiset

Itsellä on gardiset/alutech ovi ollut noin 3vuotta paikallaan, on kyllä laadukkaan tuntoinen ovi. Ilman asennusta oli silloin luokkaa 1300 automatiikalla ja 3:lla kaukosäätimellä

• Crawford

Crawford Superior 42 autotallinovet kahta autotallia varten asennettiin meidän autotallinoviksi hintaan 4349 € johon hintaan sisältyi vanhojen Toja autotallinovien purku ja uusien Crawford Superior 42 autotallinovien asennus paikoilleen. Crawford Superior 42 autotallinovet myi ja asensi niitä myyvä / asentava yritys Kokemäeltä. Vanhojen Toja autotallinovien purkuun ja uusien Crawford Superioir 42 autotallinovien asennukseen meni 3 mieheltä koko päivä. Autotallinoviin saatiin 4 kaukosäädintä ja lisävarusteeksi hankittiin numerokoodiavaaja autotallin ulkopuolelle seinään jotta autotalleihin pääsee myös silloin eli ulkona ollessamme kun kaukosäätimet on sisällä omakotitalossa. 3-kanavainen tupakansytytin kaukosäädin hankittiin automme tupakansytyttimeen jotta voimme kotoa lähtiessämme sulkea autotallinoven / tullessamme kotiin avata autotallinoven.

• Anonyymi

Mulla tuli pää kipeäksi tämän ketjun lukemisesta. - 0.

• Anonyymi

Meille asennettiin Crawford autotallin nosto-ovi automatiikalla. Ensimmäinen kone tuli tiensä päähän 2,5 v käytön jälkeen takuuaika 2v. Ovi paukkuu ajettaessa sitä ylös tai alas. Todella paska ostos.

• Anonyymi

Minulla tasaväkiset tarjoukset Ryterna, Masadoor, Gardiset ja Doorman.
        Turnerin hinta on noin kaksi kertaa muiden keskihinta. On kuulemma niin hyvä ovi, että siitä kannattaa maksaa. Olen tehnyt mielestäni tarkan vertailun ja mitään ihmeellistä eroa en ole havainnut. Vahvuudet siinä 40-45 mm.
        Valinta menee nyt Doormanille, kirjoittelen lisää, kun asennettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turnerin hinta on noin kaksi kertaa muiden keskihinta. On kuulemma niin hyvä ovi, että siitä kannattaa maksaa. Olen tehnyt mielestäni tarkan vertailun ja mitään ihmeellistä eroa en ole havainnut. Vahvuudet siinä 40-45 mm.

Siis Doormaster oli tuo firma eikä Doorman

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites tällä "tasaväkisten tarjousten ottaneella" meni Doormaster-oven kanssa?
        Oliko onnistunut valinta?

• Anonyymi

Morjensta!

Doorway nosto-ovilla on 10 vuoden takuu kuluttajakäytössä.

Aloitimme nosto-ovien valmistuksen kesällä 2020. Saimme merkkinä kotimaisuudesta Avainlippumerkin tuotteelleemme lokakuussa 2020. Nosto-ovemme tehdään mittatilaustyönä Oulussa.

Parhain terveisin,
        Olli Junes
        Myyntijohtaja
        Doorway
        www.doorway.fi

• Anonyymi

Meillä 30mm eristeellä varustettu Thermo.
      Huono lämmönpitävyys ja sormen kärjet murskaava lamelli design tuossa vm2003 versiossa.
      Puolenkymmentä kertaa on pitänyt oikoa ja viritellä, mutta kasassa se edes pysyy.

Ei ollut kallis. Ei ollut hyvä.

-raksaaja(sh)

• Anonyymi

Ottakaa selvää missä maassa ovi valmistettu??Kierrätetään mahdollisesti Saksan kautta ja ovi myydään Saksalaisena ovena.Minulle ovikauppias yritti myydä edukkaasti ovea mitä en edes halunnut.Heidän lista hinta alle ja yli 1000e.Asennettuna 2800e.Pyytämästäni ovesta edes tarjousta koskaan saanut ja kauppanteko loppui lyhyeen.Jonkun paperinipun kanssa hän hääräsi ponnekkaasti olettaen ,että ostajan nimi tulee papereihin.Eipä tullut kaupasta mitään.

• Anonyymi

Morjensta!

Doorwayllä aloitimme nosto-ovien valmistuksen kesällä 2020. Saimme merkkinä kotimaisuudesta Avainlippumerkin tuotteelleemme lokakussa 2020. Nosto-ovemme tehdään mittatilaustyönä Oulussa.

Parhain terveisin,
        Olli Junes
        Myyntijohtaja
        Doorway
        www.doorway.fi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Morjensta!

Parhain terveisin,
        Olli Junes
        Myyntijohtaja
        Doorway
        www.doorway.fi

Paneelit kiinasta, tarvikkeet Euroopasta! pätkitään ja kasataan Oulussa. Missä se kotimaisuus?? Ainoa kone tehtaalla muovipakkauskone. Rehellisesti Oulussa valmistettu(:
        Suomessa ei ole yhtäkään ovitehdasta, valitettavasti.

• Anonyymi

Elä hyvä ihminen sellaista, autokin ruostuu...

• Anonyymi

Morjensta! Kannattaa kysyä nosto-ovitarjous myös Doorwayltä.

Olemme kirjottaneet useimpiin kysymyksiin muutamia artikkeleita jotka antavat lisätietoa.

Nosto-oven voi asentaa myös itse:
      https://doorway.fi/miten-asennan-nosto-oven-itse/

Vinkkejä nosto-oven valintaan:
      https://doorway.fi/miten-valitsen-nosto-oven/

Laadukkaan nosto-oven tunnusmerkit:
      https://doorway.fi/mista-tunnistaa-laadukkaan-nosto-oven/

Energiatehokas nosto-ovi:
      https://doorway.fi/energiatehokas-autotallin-ovi/

Parhain terveisin,
      Olli Junes
      Myyntijohtaja
      Doorway
      www.doorway.fi

• Anonyymi

Jokainen joka esittelee nostoovia eikä ilmoita rehellisesti niiden hintoja on huijari ja odottaa ruhtinaallista voittoa.

Pankaa oven hinta/kuljetuskustannukset/ ja asennus rehellisesti esiin eritellysti.

Oviaukon mitat mihin oven voi asentaa.

Mulla on ollut turnerin ovi tuossa autotallissa 11 vuotta ja pelannut noitteettomasti.

Ei lämmintä autotallia kannata pitää, jos autoa käyttää päivittäin. Kyllä sateesta suojassa oleva autotalli on ihan hyvä ja autossa hyvä lämmityslaite.

• Anonyymi

Minulla 10v. Sitten hankittu 2 kpl autotallin Turner-ovea 2500 x 2150. Kiinassa tehty ja sähköinen toiminta. Vähän rasvannut olen ja tiivisteitä huoltanut,niin on toiminut oli sitten helle tai hirmupakkanen. En edes paristoja ole lähettimiin vaihtanut,kun niitä tuli mukana niin monta. Itse asensin,eikä ongelmia ollut. Hidas on toiminnaltaan,mutta avaan sen jo 100m ennen saapumista kotipihaan,sitten voin ajaa suoraan talliin! Päivässä vähintään 5 kertaa toiminnassa,joten 10v. tulee paljon käyttökertoja! 500€ maksoi kappaleelta.

• Anonyymi

Toistakymmentä vuotta kysellyt, niin eikö ole vielä löytynyt? Voi olla jo rahastakin kiinni.

• Anonyymi

Meidän rivitaloyhtiöömme hankittiin 10 kpl Hörmannin nosto-ovia automatiikalla, ei ole ollut mitään valittamista 2:een vuoteen! Aikaisemmat oli turnerin ns. halpisovet ja ongelmat tuli jo 1 vuoden jälkeen sekä ovissa ja avaajissa. Sopivasti takuuajan jälkeen!

• Anonyymi

Kyllä se on niin jos elämiseen laatua tavoittelee nii kahden auton talli leveyttä 8 ja pituutta 8 m. Kahdet nosto ovet 3 x 3 m. Jotta mahtuu asuntoautokin. Kauko ohjaus tietty.
      Käynti tallista suoraan esim kodinhoito huoneeseen. Tallin lämpötila vähintään 15 astetta. Se on laatua kun räntäpaskakelillä tulee kotio niin kaukkarilla ovi auki ja lämpimään. Kauppakassit kantoon ja muonat jääkaappiin. Työhaalarit vaatekaappiin joka käyntioven vieressä.. Mikä sen mukavampaa.
      Ei tarvi sohjossa tai pakkasessa rähkiä.

• Anonyymi

Täällä 2020 asennettu Lametek -tarralla varustettu mittatilaus -nosto-ovi koossa 3000-2190. Krispol -taitaa olla oven oikea merkki ja tehdas käsittääkseni Puolassa. Avaimet käteen asennus, moottori kauko-ohjauksella ja koodilukko ulkoseinässä maksoi muistaakseni 2200€ Ei mitään valittamista

• Anonyymi

Lisään vielä, että täyslämmin talli. Sisälämpötila talvellakin 19-20. Hyvin eristetty ovi.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3597
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1855
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1651
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1362
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      114
      1203
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1202
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1079
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      964
    9. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      962
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      98
      942
    Aihe