eli tarvitseeko niitä vielä 6kk ikäiselle vaihdella n. 2kk välein? vai mikä ois hyvä aika?
tuttipullojen tutti-
11
683
Vastaukset
- se väli...
muuttuisi pidemmäksi lapsen kasvaessa? Oikeastaan lyhyemmäksi, koska lapselle tulee hamapaita. Ei niitä hgieniasyistä suositella vaihtamaan, vaan ihan turvallisuussyistä. Ei ne ole mitään älyttömän kestäviä ne tuttiosat. Tosin tiedän, etteivät kaikki niitä vaihda suositusten mukaan.
Meillä ei käytetä tuttipulloja, mutta tutteja ostetaan aina neljä kpl kerralla, jolloin vanhat heitetään pois. Sitten 2 kk: päähän kalenteriin tas muistutus, että pitää ostaa uudet tutit. - rv 34 kolmatta odotan ..
olen keittänyt tuttipullot joka käytön jälkeen 3-4 kk. sit olen keittänyt pullot noin kerran viikossa. kun vauvat 6kk keitän harvemmin. tavallisia tutteja olen keittänyt useimmin. ja nyt kun tyttö 1v6kk ja käyttää öitin tuttia keitän joskus ut huuhdon tutit aina yön jälkeen.
olen esim. keittänyt vauvalle juoma/velli veden sen ekat 4-6kk.- tuossa....
kysytty keittämisestä mitään.
- Henni78
Tutit ja tuttiosat tulee vaihtaa kun niissä havaitsee kulumisen merkkejä: kumin pinta on samentunut, selkeää röpelöistä kulumista pinnassa, reikiä tai kulumia. Tuttiosaa ja tutteja kannattaa venytellä päivittäin ja katsoa vaikka valoa vasten niin huomaa heti, jos on vaihdon aika. Meillä oli useita tuttiosia käytössä, joten niitä ei usein tarvinnut vaihtaa...varmaan ekat puol vuotta pyöritettiin samoja.
Kun hampaita tuli, ei oikeastaan pullojen tuttiosia tarvinnut ollenkaan niiden takia vaihtaa, mutta tutit sen sijaan kuluivat lapsen niitä järsiessä. Jo päivässä saattoi tutti olla rikki.
Vaihtoväliin ei ole mitään tiettyä aikaa. Sitten kun näyttää siltä.- menee...
tutti järsimisen takia rikki, kannattaisi jo miettiä miksi lapselle edes antaa koko kapistusta. Tarkoituksenahan on tyydyttää vauvan imemisen tarve, ei mitään taaperon leikkimisen tarvetta.
- ed...
menee... kirjoitti:
tutti järsimisen takia rikki, kannattaisi jo miettiä miksi lapselle edes antaa koko kapistusta. Tarkoituksenahan on tyydyttää vauvan imemisen tarve, ei mitään taaperon leikkimisen tarvetta.
Lapsi on 1,5-vuotias ja nukkuu edelleen tutti suussa. Ei muuten käytä. Mutta on sen verran kova puremaan, että aamulla, kun herätään, saattaa tutti olla naarmuilla, kun lapsi on illan ja aamun aikana sitä jyrsinyt ja sillä leikkinyt. Tutti ei muuten meillä ole leluna tai jatkuvassa käytössä. Vain yöunilla ja satunnaisesti päikkäreillä.
- ottaisin...
ed... kirjoitti:
Lapsi on 1,5-vuotias ja nukkuu edelleen tutti suussa. Ei muuten käytä. Mutta on sen verran kova puremaan, että aamulla, kun herätään, saattaa tutti olla naarmuilla, kun lapsi on illan ja aamun aikana sitä jyrsinyt ja sillä leikkinyt. Tutti ei muuten meillä ole leluna tai jatkuvassa käytössä. Vain yöunilla ja satunnaisesti päikkäreillä.
jo tuon ikäiseltä pois. Imemisrefleksi ei enää noin vanhalla vaadi tuttia. Tottakai varmasti rauhoittaa lapsen uneen, mutta nyt kyse on opitusta tavasta. Tosin tiedän, että tutin ottaminen lapselta voi tuossa iässä olla hankalaa. Helpompaa olisi tehdä se pois ottaminen siinä hyvissä ajoin ennen vuoden ikää. Mutta nyt meni kyllä reilusti alkuperäisen kysymyksen vierestä, pahoittelut.
- a.p..
ottaisin... kirjoitti:
jo tuon ikäiseltä pois. Imemisrefleksi ei enää noin vanhalla vaadi tuttia. Tottakai varmasti rauhoittaa lapsen uneen, mutta nyt kyse on opitusta tavasta. Tosin tiedän, että tutin ottaminen lapselta voi tuossa iässä olla hankalaa. Helpompaa olisi tehdä se pois ottaminen siinä hyvissä ajoin ennen vuoden ikää. Mutta nyt meni kyllä reilusti alkuperäisen kysymyksen vierestä, pahoittelut.
mietin vaan et pidentyykö se aika ku vauva syö jo soseita ei aina tuttipullosta.. mut siis toki katon kulumisen merkkejä.. ja tuttia meillä ei edes syyä..vaikka niistäkin tuli ohjeita
- Henni78
a.p.. kirjoitti:
mietin vaan et pidentyykö se aika ku vauva syö jo soseita ei aina tuttipullosta.. mut siis toki katon kulumisen merkkejä.. ja tuttia meillä ei edes syyä..vaikka niistäkin tuli ohjeita
Jos haluat varman päälle ottaa, niin vaihda sitten vaikka sen 2 kk välein, mutta haaskaustahan se on, jos tuttiosat ovat kuitenkin ehjiä. Ohjeet ovat vain ohjeita, eivät sääntöjä. Suosittelen vaihtoa, sitten kun alkaa kulumisen merkkejä näkymään.
- ja vielä kerran oho
Multa on mennyt ihan ohi tämä ohje että niitä tutteja pitäisi vaihtaa 2kk:n välein. Minä niitä tutteja pestessäni aina venyttelen niitä eikä meillä ole vielä yhtäkään tuttiosaa pitänyt pois heittää. En tiedä että mahtaako johtua siitä että minä ostin tosi monta pulloa heti kun niitä alettiin käyttää eli yhtä pulloa ei päivässä montaa kertaa käytetä vaan pesen illalla ennen nukkumaan menoa likaiset pullot, ennen myös keitin ne. Meidän lapsella on nyt pari hammasta mutta hän ei pahemmin niitä pulloja pureskele. Tutteja en ole myöskään se kummemmin joutunut vielä vaihtamaan muuta kuin pienet tutit isompiin. Tuttejakin meillä on kyllä tosi monta kun niitä jatkuvasti "katoaa" esim. käsilaukkuun tai sohvan alle josta sitten taas ilmestyy esiin.
- a.p...
juu meilläkin on jotain 10 tuttipullon tutti osaa. mutta huonoimmat olen aina heittänyt pois ja ostanut uusia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241