kuka on nähnyt aaveen?

Villiruusu

Mua on jo pidemmän aikaa kiinnostanut ihmisten aavehavainnot. Itse en ole ikinä nähnyt/kuullut/havainnut mitään, mitä voisi yliluonnolliseksi sanoa. Olen kuitenkin saanut kuulla monilta järkevänoloisilta tuttaviltani heidän "näyistään". Yhden olohuoneessa kävelee läpinäkyvä mies, toisen työpaikalla vaihtaa tavarat paikkaa itsestään ja kolmas pelkää ullakkoaan, jossa joku kuuluu kävelevän. Eihän ne kaikki voi olla mielikuvituksen tuotetta?
Miksi jotkut kokee tälläisia asioita?

Olen käynyt monessa talossa, jossa on sanottu kummittelevan, mutta mitään en ole nähnyt.

Kysymykseni kuuluu: ovatko lähimmäiseni höppänöitä vai näkeekö "aaveita" vain tietyt ihmiset?

95

9839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr Pepper

      Olen kaiketi nähnyt aaveen, mutta en silti usko että niitä on olemassa.

      • Villiruusu

        En ole nähnyt aaveita, mutta pelkään niitä. En tiedä, uskonko niihin.

        Kun olen puhunut aavekiinnostuksestani ihmisille, moni on kertonut oman kummitusjuttunsa. Joskus jää sellainen mielikuva, että on esim. nähty unta.
        Mutta kertokaa, jos olette kokeneet jotain, mikä ei ole tästä maailmasta.


      • Noita-nainen

        .....etta kumoat itsesi? Miten voit olla uskomatta johonkin, minka todistit omilla silmillasi? Vai olitko kaatokannissa.....?


      • Dr Pepper
        Noita-nainen kirjoitti:

        .....etta kumoat itsesi? Miten voit olla uskomatta johonkin, minka todistit omilla silmillasi? Vai olitko kaatokannissa.....?

        En kykene selittämään näkemääni, mutta toisaalta en usko aaveen konseptiin. Tämä henkilö oli ollut mielessäni päivittäin pari vuotta - ei siis ihme että jotakin tapahtui.

        Tapahtuman hetkellä uskoin siihen osittain koska se oli lohdullista. Juuri tämä näyttäisi loogisesti ajatellen viittaavan siihen, että näin mitä toivoin näkeväni. Toisaalta minulla ei ole selitystä tapahtuneelle.

        Näin ollen voin siis sanoa nähneeni aaveen/hengen, mutta että en usko niihin.


      • Edellinen
        Dr Pepper kirjoitti:

        En kykene selittämään näkemääni, mutta toisaalta en usko aaveen konseptiin. Tämä henkilö oli ollut mielessäni päivittäin pari vuotta - ei siis ihme että jotakin tapahtui.

        Tapahtuman hetkellä uskoin siihen osittain koska se oli lohdullista. Juuri tämä näyttäisi loogisesti ajatellen viittaavan siihen, että näin mitä toivoin näkeväni. Toisaalta minulla ei ole selitystä tapahtuneelle.

        Näin ollen voin siis sanoa nähneeni aaveen/hengen, mutta että en usko niihin.

        Niin....voihan kaikki myos olla sinun "oman paasi keksintoa".....kun oikein halusit nahda jotain, niin "jotain" tapahtui.....toisaalta - en mina sitakaan kumoaisi, etta kun oikein kaytit ajatusenergiaasi vastaavaan, niin todellakin "nait" sen kyseisen hlon.....se on sita ajatuksen voimaa ja telepaattista energiaa.....(jos siihen haluaa uskoa)


      • Dr Pepper
        Edellinen kirjoitti:

        Niin....voihan kaikki myos olla sinun "oman paasi keksintoa".....kun oikein halusit nahda jotain, niin "jotain" tapahtui.....toisaalta - en mina sitakaan kumoaisi, etta kun oikein kaytit ajatusenergiaasi vastaavaan, niin todellakin "nait" sen kyseisen hlon.....se on sita ajatuksen voimaa ja telepaattista energiaa.....(jos siihen haluaa uskoa)

        Joka tapauksessa se oli kovin lohdullista.


      • Edellinen
        Dr Pepper kirjoitti:

        Joka tapauksessa se oli kovin lohdullista.

        ....paaasia eli tarkeinta oli se, etta sinulle tuli rauhallinen/hyva olo! :) Minakin naen joskus unia/visioita, joissa minua lohdutetaan/parannetaan....ota nyt sitten selvaa, olivatko ne "vain" unia vai eivat, mutta tietoisuus siita, etta joku yritti parantaa oloani, on se tarkein.


      • Dr Pepper
        Edellinen kirjoitti:

        ....paaasia eli tarkeinta oli se, etta sinulle tuli rauhallinen/hyva olo! :) Minakin naen joskus unia/visioita, joissa minua lohdutetaan/parannetaan....ota nyt sitten selvaa, olivatko ne "vain" unia vai eivat, mutta tietoisuus siita, etta joku yritti parantaa oloani, on se tarkein.

        Olen joskus nähnyt omista ongelmistani unia, joiden inutitiivisuus on ollut uskomaton. Tällaisia ovat erityisesti ne pari varoitusta, jotka olen saanut uniini kun olen ollut puuhaamassa jotain todella typerää.

        Ehkä tylyimmän varoituksen olen saanut kun jouduin jonkin aikaa käyttämään unilääkkeitä henkilökohtaisen tragedian takia. Puoli vuotta lääkkeitä syötyäni näin unen, jossa kouraani iskettiin leivänpaahtimen kokoinen versio unilääkepilleristä. Koko uni lemusi silmät vuotamaan saavalta, kuvottavan voimakkaalta lääkkeen hajulta. Tiesin jättipillerin olevan ontto ja sisältävän miljoonia ja miljoonia pieniä pillereitä. Matala ääni sanoi: ”Sun täytyy syödä ne kaikki.” (kuten lapselle sanotaan ruokapöydässä). Tunsin hillitöntä kuvotusta ja epätoivoa ajatellessani tulevan urakan suuruutta.

        Kun aamulla heräsin lopetin ko. lääkkeen käytön siihen. Itse en ollut ajatellut ennen tätä unta, ettei näiden lääkkeiden syöminen ollut minulle hyväksi vaikka ne selkeästi vaikuttivat muistiini ja tekivät minusta poissaolevan. Sen lisäksi seinään lopettaminen auttoi huomaamaan myös sen, että koukku oli jo alkanut kehittymään.

        Ystävälläni on teoria että meitä on aina kaksi: Ensimmäinen, se joka tunnet olevasi, luulee olevansa sinä ja Toinen joka käskee sitä Ensimmäistä ja jota et tunne. Minä kannatan teoriaa kolmesta minästä, joista kolmas on nämä kaksi.

        Ehkä se kolmas joskus puuttuu asioihin.


      • anne
        Edellinen kirjoitti:

        Niin....voihan kaikki myos olla sinun "oman paasi keksintoa".....kun oikein halusit nahda jotain, niin "jotain" tapahtui.....toisaalta - en mina sitakaan kumoaisi, etta kun oikein kaytit ajatusenergiaasi vastaavaan, niin todellakin "nait" sen kyseisen hlon.....se on sita ajatuksen voimaa ja telepaattista energiaa.....(jos siihen haluaa uskoa)

        ajatuksen voima on valtava


      • <<<<

        Minä olen nähnyt, useamman kerran, mutta on vaikea uskoa todeksi.


      • jokusd

        olin toetokoneella vieressäni oli pöytä jonka päällä oli kirja vähän ajan päästä kirja tippui itsestään mietin vieläkin milloin sellaista taas kävisi


      • tassuli
        Noita-nainen kirjoitti:

        .....etta kumoat itsesi? Miten voit olla uskomatta johonkin, minka todistit omilla silmillasi? Vai olitko kaatokannissa.....?

        -olen kavereiden kanssa kuullut outoja ääniä olohuoneesta ja kun tulimme katsomaan tavaroita oli siirtynyt .
        -talossani kummittelee.
        olin meikkaamassa ja kun katsoin peiliin näin kauhean naaman ja sitten se häipyi naama oli vihreä ja ripinen,kauhean näköinen. joo sinäkin säikähtäisit jos näkisit sen


      • aave tyttö
        <<<< kirjoitti:

        Minä olen nähnyt, useamman kerran, mutta on vaikea uskoa todeksi.

        Minä olen kokenut asian kun erään lainen mies kävi luonani ja luuli tyttärekseen ja kantoi minua huoneestani jota luulin uneksi kunnes tajusin seisovani olo huoneessa ja kerran tuo henkilö ilmestyi luokseni ja puhui mutta en selvää unen pöppöröisenä tajunnut


      • My_life_cats
        tassuli kirjoitti:

        -olen kavereiden kanssa kuullut outoja ääniä olohuoneesta ja kun tulimme katsomaan tavaroita oli siirtynyt .
        -talossani kummittelee.
        olin meikkaamassa ja kun katsoin peiliin näin kauhean naaman ja sitten se häipyi naama oli vihreä ja ripinen,kauhean näköinen. joo sinäkin säikähtäisit jos näkisit sen

        Joo hyvin uskottavaa toi "naama" ja niiden tavaroiden "siirtyminen pelottelet vain muita 😑


      • Lakritsi_kili
        tassuli kirjoitti:

        -olen kavereiden kanssa kuullut outoja ääniä olohuoneesta ja kun tulimme katsomaan tavaroita oli siirtynyt .
        -talossani kummittelee.
        olin meikkaamassa ja kun katsoin peiliin näin kauhean naaman ja sitten se häipyi naama oli vihreä ja ripinen,kauhean näköinen. joo sinäkin säikähtäisit jos näkisit sen

        Mä oon nähny ton unessa en tiiä mitä tein kun näin semmosen unen kerran peilistä niin kysyin äidiltä unessa onko tämä uni niin äiti sanoi mene kattomaan peilistä jos sun kasvot näytää hirveiltä tää on uni ja ne näytti jotenkin hirveeltä. Ja toinen uni oli että katoin peilistä ja sanoin hei nyt mä alan saamaan tän "Emma" kasvon/kasvot. Siis tyttö kasvot sain unessa meiän luokassa oli emma joilla oli kihara tukka tosi kaunis tyttö, mä sain sen kasvot ja sen oikee nimi ei oo emma mutta en halu paljastaa oikee nimee


      • Lakritsi_kili
        Lakritsi_kili kirjoitti:

        Mä oon nähny ton unessa en tiiä mitä tein kun näin semmosen unen kerran peilistä niin kysyin äidiltä unessa onko tämä uni niin äiti sanoi mene kattomaan peilistä jos sun kasvot näytää hirveiltä tää on uni ja ne näytti jotenkin hirveeltä. Ja toinen uni oli että katoin peilistä ja sanoin hei nyt mä alan saamaan tän "Emma" kasvon/kasvot. Siis tyttö kasvot sain unessa meiän luokassa oli emma joilla oli kihara tukka tosi kaunis tyttö, mä sain sen kasvot ja sen oikee nimi ei oo emma mutta en halu paljastaa oikee nimee

        Ignore en tiiä mitä tein


    • Matti

      Mielikuvitus saattaa joskus tehdä tepposet itse kullekin, mutta kaikkea ei voi laittaa mielikuvituksen piikkiin. Itse olen kerran nähnyt aaveen, mutta käyttäisin mieluummin nimitystä sielu kuin aave tai kummitus. Joskus kuoleman hetkellä sielu ei jää lepotilaan, vaan herää ja jatkaa oloaan tässä ulottuvuudessa.

      Räyhähenget ovat oma lukunsa. Joskus demonit saattavat ottaa jonkun ihmisen silmätikukseen ja aiheuttavat tälle erilaisia ilmiöitä. Itse olen nähnyt kymmenkunta kertaa ns poltergeist ilmiön.

      Eniten saa varoa niitä demoneja, jotka yrittävät vaikuttaa ihmisen mieleen: joko mielialaan tai syöttämällä vieraita ajatuksia. Jos henkiolento tulee viereesi ja sanoo jotain, niin kuulet sen omana ajatuksenasi. Näitä kuiskutuksia EI saa kuunnella tai muutoin saatat itsesi jonkinlaiseen ahdinkoon. Ei demoneita turhaan kutsuta sielun vihollisiksi.

      • Villiruusu

        Itse olen ajatellut vähän samaan tapaan: osa havainnoista on mielikuvituksen tuotetta, mutta jotkut ihmiset tosiaan näkevät näitä sieluja.

        Mutta miksi sielu tulee juuri tietyn ihmisen luo? Ystäväni näki kodissaan tällaisen sielun, mutta ei tunnistanut kuka se oli tai mihin se liittyi. Mikään räyhänhenki se ei ollut, koska se sanonut tai tehnyt ystävälleni mitään. Ystäväni on varma, että hänen asunnossaan oli tapahtunut joskus jotain pahaa. Mutta miksi se sielu näyttäytyi ystävälleni? Hänen lapsensa eivät huomanneet mitään.

        Miksi jotkut näkevät henkiä ja toiset eivät?

        Miten niistä pääsee eroon?


      • Matti
        Villiruusu kirjoitti:

        Itse olen ajatellut vähän samaan tapaan: osa havainnoista on mielikuvituksen tuotetta, mutta jotkut ihmiset tosiaan näkevät näitä sieluja.

        Mutta miksi sielu tulee juuri tietyn ihmisen luo? Ystäväni näki kodissaan tällaisen sielun, mutta ei tunnistanut kuka se oli tai mihin se liittyi. Mikään räyhänhenki se ei ollut, koska se sanonut tai tehnyt ystävälleni mitään. Ystäväni on varma, että hänen asunnossaan oli tapahtunut joskus jotain pahaa. Mutta miksi se sielu näyttäytyi ystävälleni? Hänen lapsensa eivät huomanneet mitään.

        Miksi jotkut näkevät henkiä ja toiset eivät?

        Miten niistä pääsee eroon?

        En tiedä miksi sielu tulee tietyn ihmisen luo. Ystäväsi asunnolla ei välttämättä ole tapahtunut mitään pahaa. Itsekin näin kaverini sielun kaukana kuolinpaikasta ja monta vuotta kuoleman jälkeen. Sielu/hahmo hakeutui paikkaan josta hänet varmasti nähdään, mutta ei halunnut muuten olla tekemisisssä elävien kanssa. Arvelisin että kuolintavalla on jotain tekemistä "kummittelemaan" jäämisen kanssa. Kaverini hirttäytyi.

        En osaa sanoa pääseekö sieluista eroon. Räyhähengistä voi päästä hetkeksi irti omin voimin - ei pysyvästi. Niille ei kannata uhota, suuttua tai pilkata. Muuten ne tehostavat toimintaansa.

        Demoni voi häiritä ruumista tai sielua. Ne voivat kiusata "kolmivuorotyönä" kuukausien, ellei vuosien ajan ja yrittävät vaikuttaa ajatuksiin ja uniin, aiheuttaa poltergeist -ilmiötä, ja voivat herätellä keskellä yötä. Liikkuvat esineet ja itsestään käynnistyvät laitteet menee vielä huumorin piikkiin, mutta yöllä herättely on kiusallista. Tosin sitä ei pidä mennä paljastamaan. Jos ne löytävät käyttökelpoisen aseen, niin ne käyttävät sitä jatkossakin. Demonit siirtyvät aina järeämpään keinoon, jos ne huomaavat vastarinnan kasvaneen.

        Ihmismieltä on yllättävän helppo kontrolloida, mutta omiin ajatuksiin ei saa antaa vaikuttaa. Täytyy systemaattisesti torjua vieraat ajatukset. Jos demoni syöttää vieraita ajatuksia, niin voi kokeilla kahta tapaa:

        a) Joko sanoo (ajattelu riittää) että: "Onpa lapsellisia ajatuksia. Edes viisivuotiaat ei ajattele tuommoisia. Mieti nyt vähän mitä suustasi lasket. Sulla on ikää niin paljon että pitäisi osata käyttäytyä." Tuo käy demonin kunnialle ja se vaikenee joksikin aikaa.

        b) Rupeat käännyttämään demonia. Sano että: "Vielä ei ole myöhäistä tehdä parannusta ja palata Jumalan luokse." Demoni vetäytyy välittömästi kauemmaksi. Se saattaa rauhoittua ja lieventää asennettaan kiusattavaa kohtaan, mutta varmasti palaa, koska sen on käsketty palata. Niilläkin on omat esimiehet.

        Demoneita voi nuhdella, mutta missään tapauksessa ei saa pilkata. Kannattaa käyttäytyä herrasmiesmäisesti. Muuten sortuu samaan syntiin kuin ne itsekin.

        Ihminen ei pysty fyysisesti taistelemaan henkivaltoja vastaan, koska näkymätöntä on paha hutkaista. Elokuvien manaustouhut on täyttä huuhaata. Demonit pelkäävät vain yhtä ainoaa - sitä joka on luonut niin heidät kuin ihmisenkin.


      • Taas minä

        Olen näiden ajatusten uhri. Eivät todellakaan osaa puhua, vaan hyökkäävät ajatuksin kimppuusi. 3vuotta on jo kulunut, joten olen jo tottunut, mut eipä vois kyllä vähemmin kiinnostaa.Nyt ällöttää ne äänet, kun tajuan,et ne saa aikaan joku helvetin OTUS. Onnexi unohdan otukset helposti, enkä keskity taistelemaan niiden kanssa.


      • Minä taas
        Matti kirjoitti:

        En tiedä miksi sielu tulee tietyn ihmisen luo. Ystäväsi asunnolla ei välttämättä ole tapahtunut mitään pahaa. Itsekin näin kaverini sielun kaukana kuolinpaikasta ja monta vuotta kuoleman jälkeen. Sielu/hahmo hakeutui paikkaan josta hänet varmasti nähdään, mutta ei halunnut muuten olla tekemisisssä elävien kanssa. Arvelisin että kuolintavalla on jotain tekemistä "kummittelemaan" jäämisen kanssa. Kaverini hirttäytyi.

        En osaa sanoa pääseekö sieluista eroon. Räyhähengistä voi päästä hetkeksi irti omin voimin - ei pysyvästi. Niille ei kannata uhota, suuttua tai pilkata. Muuten ne tehostavat toimintaansa.

        Demoni voi häiritä ruumista tai sielua. Ne voivat kiusata "kolmivuorotyönä" kuukausien, ellei vuosien ajan ja yrittävät vaikuttaa ajatuksiin ja uniin, aiheuttaa poltergeist -ilmiötä, ja voivat herätellä keskellä yötä. Liikkuvat esineet ja itsestään käynnistyvät laitteet menee vielä huumorin piikkiin, mutta yöllä herättely on kiusallista. Tosin sitä ei pidä mennä paljastamaan. Jos ne löytävät käyttökelpoisen aseen, niin ne käyttävät sitä jatkossakin. Demonit siirtyvät aina järeämpään keinoon, jos ne huomaavat vastarinnan kasvaneen.

        Ihmismieltä on yllättävän helppo kontrolloida, mutta omiin ajatuksiin ei saa antaa vaikuttaa. Täytyy systemaattisesti torjua vieraat ajatukset. Jos demoni syöttää vieraita ajatuksia, niin voi kokeilla kahta tapaa:

        a) Joko sanoo (ajattelu riittää) että: "Onpa lapsellisia ajatuksia. Edes viisivuotiaat ei ajattele tuommoisia. Mieti nyt vähän mitä suustasi lasket. Sulla on ikää niin paljon että pitäisi osata käyttäytyä." Tuo käy demonin kunnialle ja se vaikenee joksikin aikaa.

        b) Rupeat käännyttämään demonia. Sano että: "Vielä ei ole myöhäistä tehdä parannusta ja palata Jumalan luokse." Demoni vetäytyy välittömästi kauemmaksi. Se saattaa rauhoittua ja lieventää asennettaan kiusattavaa kohtaan, mutta varmasti palaa, koska sen on käsketty palata. Niilläkin on omat esimiehet.

        Demoneita voi nuhdella, mutta missään tapauksessa ei saa pilkata. Kannattaa käyttäytyä herrasmiesmäisesti. Muuten sortuu samaan syntiin kuin ne itsekin.

        Ihminen ei pysty fyysisesti taistelemaan henkivaltoja vastaan, koska näkymätöntä on paha hutkaista. Elokuvien manaustouhut on täyttä huuhaata. Demonit pelkäävät vain yhtä ainoaa - sitä joka on luonut niin heidät kuin ihmisenkin.

        Niin uniinkin ne tulee ja aina me väitellään. Kerran joku herätti mut "räppäsemällä" suulle. Olisipa paljon kerrottavaa, mut parempi olla hiljaa; ei tässä enää halua kommentteja tyyliin "mee lekuriin".


      • yksi
        Matti kirjoitti:

        En tiedä miksi sielu tulee tietyn ihmisen luo. Ystäväsi asunnolla ei välttämättä ole tapahtunut mitään pahaa. Itsekin näin kaverini sielun kaukana kuolinpaikasta ja monta vuotta kuoleman jälkeen. Sielu/hahmo hakeutui paikkaan josta hänet varmasti nähdään, mutta ei halunnut muuten olla tekemisisssä elävien kanssa. Arvelisin että kuolintavalla on jotain tekemistä "kummittelemaan" jäämisen kanssa. Kaverini hirttäytyi.

        En osaa sanoa pääseekö sieluista eroon. Räyhähengistä voi päästä hetkeksi irti omin voimin - ei pysyvästi. Niille ei kannata uhota, suuttua tai pilkata. Muuten ne tehostavat toimintaansa.

        Demoni voi häiritä ruumista tai sielua. Ne voivat kiusata "kolmivuorotyönä" kuukausien, ellei vuosien ajan ja yrittävät vaikuttaa ajatuksiin ja uniin, aiheuttaa poltergeist -ilmiötä, ja voivat herätellä keskellä yötä. Liikkuvat esineet ja itsestään käynnistyvät laitteet menee vielä huumorin piikkiin, mutta yöllä herättely on kiusallista. Tosin sitä ei pidä mennä paljastamaan. Jos ne löytävät käyttökelpoisen aseen, niin ne käyttävät sitä jatkossakin. Demonit siirtyvät aina järeämpään keinoon, jos ne huomaavat vastarinnan kasvaneen.

        Ihmismieltä on yllättävän helppo kontrolloida, mutta omiin ajatuksiin ei saa antaa vaikuttaa. Täytyy systemaattisesti torjua vieraat ajatukset. Jos demoni syöttää vieraita ajatuksia, niin voi kokeilla kahta tapaa:

        a) Joko sanoo (ajattelu riittää) että: "Onpa lapsellisia ajatuksia. Edes viisivuotiaat ei ajattele tuommoisia. Mieti nyt vähän mitä suustasi lasket. Sulla on ikää niin paljon että pitäisi osata käyttäytyä." Tuo käy demonin kunnialle ja se vaikenee joksikin aikaa.

        b) Rupeat käännyttämään demonia. Sano että: "Vielä ei ole myöhäistä tehdä parannusta ja palata Jumalan luokse." Demoni vetäytyy välittömästi kauemmaksi. Se saattaa rauhoittua ja lieventää asennettaan kiusattavaa kohtaan, mutta varmasti palaa, koska sen on käsketty palata. Niilläkin on omat esimiehet.

        Demoneita voi nuhdella, mutta missään tapauksessa ei saa pilkata. Kannattaa käyttäytyä herrasmiesmäisesti. Muuten sortuu samaan syntiin kuin ne itsekin.

        Ihminen ei pysty fyysisesti taistelemaan henkivaltoja vastaan, koska näkymätöntä on paha hutkaista. Elokuvien manaustouhut on täyttä huuhaata. Demonit pelkäävät vain yhtä ainoaa - sitä joka on luonut niin heidät kuin ihmisenkin.

        keino päästä "häiritsevistä" eroon on käyttää Jeesuksen Kristuksen suojausta tahi Sen Jumalan nimeä johon eniten uskoo Rakkaudessa. Myös suoranaiseen kiusaan auttaa puuvilla ja villavaatteet ja raamattu viereen kun käy nukkumaan. Hauska "haamu" minulle esiintyi kun kerroin henkioppaalleni pelkääväni pimeää.( Siis tämä on vain hengessä oleva ns korkeampi persoona joka välillä antaa viestiä minulle ) Hän sanoi ettei pimeää tarvitse pelätä, että pimeys on vain valon puutetta ja hän sanoi hän todistaa sen minulle. Kun kotimatkalla sitten kuljin taas sen pimeän puistikon läpi jossa ei ollut muuta valoa kuin kauempaa katuvaloista tuleva valo niin eteeni ilmestyi metrin mittainen haamun näköinen "läpinäkyvä" valoilmiö ja se tuli minua kohti ja ajatuksessa kuulin; tarvitseeko pelätä? ja minua alkoi naurattamaan että ei todellakaan. Ja siitä lähtien en sitä puistikkoa enää pelännyt enkä pimeätäkään. Toisinaan, jos olen ajatuskontaktissa johonkuhun ihmiseen tahi tuonpuoleisessa olevaan saatan tuntea hänen läheisyytensä tai kätensä painon omallani. Silloin en kyllä useinkaan havaitse kuvallista olentoa, tunnen vain energian. Kerrankin olin aamusella aikaisin kävelyllä ja harrastin silloin meditointia paljon ja mietin isääni suurella rakkaudella ja kun tulin kotiin hän heti soitti ja sanoi puhelimessa hän katsoi kun nousin portaat ylös että hänpä ajatteli soittaa. (Hänellä kun on kaukohavainto olemassa). Tämä taas ei ole haamujuttu, mutta ei ihan tavalliseen kommunikointiinkaan kuulu. Jos haamuista on haittaa heidät voidaan myös ohjata ylempiin kerroksiin tuonpuoleisessa ja saattaa matkaan niin ettei heidän tarvitse ottaa kontaktia ihmisiin päin.


      • Kawa
        Villiruusu kirjoitti:

        Itse olen ajatellut vähän samaan tapaan: osa havainnoista on mielikuvituksen tuotetta, mutta jotkut ihmiset tosiaan näkevät näitä sieluja.

        Mutta miksi sielu tulee juuri tietyn ihmisen luo? Ystäväni näki kodissaan tällaisen sielun, mutta ei tunnistanut kuka se oli tai mihin se liittyi. Mikään räyhänhenki se ei ollut, koska se sanonut tai tehnyt ystävälleni mitään. Ystäväni on varma, että hänen asunnossaan oli tapahtunut joskus jotain pahaa. Mutta miksi se sielu näyttäytyi ystävälleni? Hänen lapsensa eivät huomanneet mitään.

        Miksi jotkut näkevät henkiä ja toiset eivät?

        Miten niistä pääsee eroon?

        menemällä psykiatrille tai suoraan Pitkäänniemeen.


      • Matti
        Minä taas kirjoitti:

        Niin uniinkin ne tulee ja aina me väitellään. Kerran joku herätti mut "räppäsemällä" suulle. Olisipa paljon kerrottavaa, mut parempi olla hiljaa; ei tässä enää halua kommentteja tyyliin "mee lekuriin".

        Minut on tönitty hereille keskellä yötä. Herätessäni tunsin vielä sormet/kynnet kyljessäni.

        Kerran kävi niin että lakana nousi koholle ja alle puhalsi kylmää ilmaa. Heräsin siihen ja temmoin lakanani takaisin.


      • Matti
        yksi kirjoitti:

        keino päästä "häiritsevistä" eroon on käyttää Jeesuksen Kristuksen suojausta tahi Sen Jumalan nimeä johon eniten uskoo Rakkaudessa. Myös suoranaiseen kiusaan auttaa puuvilla ja villavaatteet ja raamattu viereen kun käy nukkumaan. Hauska "haamu" minulle esiintyi kun kerroin henkioppaalleni pelkääväni pimeää.( Siis tämä on vain hengessä oleva ns korkeampi persoona joka välillä antaa viestiä minulle ) Hän sanoi ettei pimeää tarvitse pelätä, että pimeys on vain valon puutetta ja hän sanoi hän todistaa sen minulle. Kun kotimatkalla sitten kuljin taas sen pimeän puistikon läpi jossa ei ollut muuta valoa kuin kauempaa katuvaloista tuleva valo niin eteeni ilmestyi metrin mittainen haamun näköinen "läpinäkyvä" valoilmiö ja se tuli minua kohti ja ajatuksessa kuulin; tarvitseeko pelätä? ja minua alkoi naurattamaan että ei todellakaan. Ja siitä lähtien en sitä puistikkoa enää pelännyt enkä pimeätäkään. Toisinaan, jos olen ajatuskontaktissa johonkuhun ihmiseen tahi tuonpuoleisessa olevaan saatan tuntea hänen läheisyytensä tai kätensä painon omallani. Silloin en kyllä useinkaan havaitse kuvallista olentoa, tunnen vain energian. Kerrankin olin aamusella aikaisin kävelyllä ja harrastin silloin meditointia paljon ja mietin isääni suurella rakkaudella ja kun tulin kotiin hän heti soitti ja sanoi puhelimessa hän katsoi kun nousin portaat ylös että hänpä ajatteli soittaa. (Hänellä kun on kaukohavainto olemassa). Tämä taas ei ole haamujuttu, mutta ei ihan tavalliseen kommunikointiinkaan kuulu. Jos haamuista on haittaa heidät voidaan myös ohjata ylempiin kerroksiin tuonpuoleisessa ja saattaa matkaan niin ettei heidän tarvitse ottaa kontaktia ihmisiin päin.

        Demonit eivät tule kiusaamaan ihmistä jota Jumalan armo ja rauha varjelee. Lusiferkin sai koetella Jobia vain Jumalan luvalla.

        Sanoisin että vaatetuksella ei ole vaikutusta. Raamattukin - vaikka onkin Jumalan sanaa - on fyysisesti vain kirja. Lusifer kiusasi Jeesusta autiomaassa ja pyyti tätä tekemään ihmetekoja siteeraten raamattua. Hän tunsi raamatun.


      • anne
        yksi kirjoitti:

        keino päästä "häiritsevistä" eroon on käyttää Jeesuksen Kristuksen suojausta tahi Sen Jumalan nimeä johon eniten uskoo Rakkaudessa. Myös suoranaiseen kiusaan auttaa puuvilla ja villavaatteet ja raamattu viereen kun käy nukkumaan. Hauska "haamu" minulle esiintyi kun kerroin henkioppaalleni pelkääväni pimeää.( Siis tämä on vain hengessä oleva ns korkeampi persoona joka välillä antaa viestiä minulle ) Hän sanoi ettei pimeää tarvitse pelätä, että pimeys on vain valon puutetta ja hän sanoi hän todistaa sen minulle. Kun kotimatkalla sitten kuljin taas sen pimeän puistikon läpi jossa ei ollut muuta valoa kuin kauempaa katuvaloista tuleva valo niin eteeni ilmestyi metrin mittainen haamun näköinen "läpinäkyvä" valoilmiö ja se tuli minua kohti ja ajatuksessa kuulin; tarvitseeko pelätä? ja minua alkoi naurattamaan että ei todellakaan. Ja siitä lähtien en sitä puistikkoa enää pelännyt enkä pimeätäkään. Toisinaan, jos olen ajatuskontaktissa johonkuhun ihmiseen tahi tuonpuoleisessa olevaan saatan tuntea hänen läheisyytensä tai kätensä painon omallani. Silloin en kyllä useinkaan havaitse kuvallista olentoa, tunnen vain energian. Kerrankin olin aamusella aikaisin kävelyllä ja harrastin silloin meditointia paljon ja mietin isääni suurella rakkaudella ja kun tulin kotiin hän heti soitti ja sanoi puhelimessa hän katsoi kun nousin portaat ylös että hänpä ajatteli soittaa. (Hänellä kun on kaukohavainto olemassa). Tämä taas ei ole haamujuttu, mutta ei ihan tavalliseen kommunikointiinkaan kuulu. Jos haamuista on haittaa heidät voidaan myös ohjata ylempiin kerroksiin tuonpuoleisessa ja saattaa matkaan niin ettei heidän tarvitse ottaa kontaktia ihmisiin päin.

        nukkumaan mennessä olisi hyvä polttaa hetken aikaa sängyn vieressä kynttilää ja puhaltaa se sammuksiin niin että se savuaa hetken.. henget ottavat kontaktia yöllä, koska ihminen on nukkuessaan lähempänä henkimaailmaa. häiritsevät henget ovat sieluja, jotka eivät jostain syystä ole päässeet eteenpäin. herran siunauksen ääneen lausuminen auttaa. matin kertomien räyhähenkien kanssa minua on neuvottu, että kysy ääneen että tuletko valosta tai että oletko valon lähettiläs. käytännössä en tiedä miten tämä vaikuttaa, mutta luulen että demonit perääntyvät, ja lisäksi kun vielä suojaa itsensä herran siunauksella..
        tässä muutamia juttuja.


      • Villiruusu
        Matti kirjoitti:

        Demonit eivät tule kiusaamaan ihmistä jota Jumalan armo ja rauha varjelee. Lusiferkin sai koetella Jobia vain Jumalan luvalla.

        Sanoisin että vaatetuksella ei ole vaikutusta. Raamattukin - vaikka onkin Jumalan sanaa - on fyysisesti vain kirja. Lusifer kiusasi Jeesusta autiomaassa ja pyyti tätä tekemään ihmetekoja siteeraten raamattua. Hän tunsi raamatun.

        Onko sekin joku kiusaamiskeino, että henget ilmestyvät vain yhdelle ihmiselle kerrallaan? Sitten tätä yhtä ihmistä pidetään hulluna.

        Voiko poltergeist vahingoittaa ihmistä fyysisesti?

        Onko olemassa ns. kummitustaloja, vain onko vain ihmisiä joille henget näyttätyvät?

        Ystäväni muuten pääsi kodissaan monta kertaa näyttäytyneestä hengestä eroon rukoilemalla.


      • Matti
        Villiruusu kirjoitti:

        Onko sekin joku kiusaamiskeino, että henget ilmestyvät vain yhdelle ihmiselle kerrallaan? Sitten tätä yhtä ihmistä pidetään hulluna.

        Voiko poltergeist vahingoittaa ihmistä fyysisesti?

        Onko olemassa ns. kummitustaloja, vain onko vain ihmisiä joille henget näyttätyvät?

        Ystäväni muuten pääsi kodissaan monta kertaa näyttäytyneestä hengestä eroon rukoilemalla.

        1) Jos demonit ilmestyisivät monelle yhtä aikaa, niin nehän paljastaisivat olemassa olonsa. Näkijät saattaisivat kääntyä uskoon ja vaikutus olikin päinvastainen mitä haluttiin.

        2) Ainakin sitä kautta, että jos tönitään hereille ja uni jää liian vähäiseksi niin on väsymyksen takia vaarassa teloa itsensä. Ihmisruumis on loppujen lopuksi melko heikko. Olettaisin että demonit kykenevät vahingoittamaan ihmisruumista.

        Demoni voi hyökätä ihmisen sielun kimppuun tavallaan peittämällä sen. En osaa paremmin kuvata asiaa. Tunne on sama kuin hukkuvalla: "Pitää päästä heti irti tai loppu tulee". En tiedä miten kävisi jos antaisi demonin säilyttää otteensä. Olettaisin että demoni ei kykene aiheuttamaan ihmissielulle pysyvää vauriota.

        3) Arvelisin että kummitustaloissa saattaa majailla siellä eläneitä ihmissieluja, eli ne eivät ole demoneita. Ei demoni varmaan viitsisi majailla kolkossa talossa, jolla ei ole mitään henkilökohtaista merkitystä sille itselleen. Kummitustalon henget (sielut) eivät tietenkään ole mitenkään sidottuja itse rakennukseen. Ne voivat liikkua muuallakin. Kummitukset saattavat näyttäytymisen lisäksi aiheuttaa ääniä (hengitys) ja liikutella esineitä (ravistella huonekaluja).

        En oikein usko siihen teoriaan, että vain tietyn tyyppiset ihmiset näkisivät henkiä. Näkemäni kummituksen on nähnyt kolme muutakin ja kaikki ollaan erilaisia persoonia.

        4) Niin, mutta en osaa sanoa pitäisikö rukoilla hengen puolesta vai vastaan. Jos se on ihmissielu niin ei sille varmaan toivoisi matkalippua syvyyteen.


      • Matti
        anne kirjoitti:

        nukkumaan mennessä olisi hyvä polttaa hetken aikaa sängyn vieressä kynttilää ja puhaltaa se sammuksiin niin että se savuaa hetken.. henget ottavat kontaktia yöllä, koska ihminen on nukkuessaan lähempänä henkimaailmaa. häiritsevät henget ovat sieluja, jotka eivät jostain syystä ole päässeet eteenpäin. herran siunauksen ääneen lausuminen auttaa. matin kertomien räyhähenkien kanssa minua on neuvottu, että kysy ääneen että tuletko valosta tai että oletko valon lähettiläs. käytännössä en tiedä miten tämä vaikuttaa, mutta luulen että demonit perääntyvät, ja lisäksi kun vielä suojaa itsensä herran siunauksella..
        tässä muutamia juttuja.

        Henget ottavat mieluusti kontaktia yöllä koska silloin ihmisen mieli on kuin avoin kirja. Tajunnan taso on laskenut. Sanoisin että nämä henget ovat poikkeuksetta demoneja. Jumalan, valkeuden henget liikkuvat valoisalla eikä niiden tarkoituksena ole missään määrin järkyttää ihmistä. Olento, jonka tarkoitusperät ovat vilpittömät, ei lähesty ihmistä tämän nukkuessa. Varkaat liikkuvat yöllä.


      • näin yhden
        Villiruusu kirjoitti:

        Itse olen ajatellut vähän samaan tapaan: osa havainnoista on mielikuvituksen tuotetta, mutta jotkut ihmiset tosiaan näkevät näitä sieluja.

        Mutta miksi sielu tulee juuri tietyn ihmisen luo? Ystäväni näki kodissaan tällaisen sielun, mutta ei tunnistanut kuka se oli tai mihin se liittyi. Mikään räyhänhenki se ei ollut, koska se sanonut tai tehnyt ystävälleni mitään. Ystäväni on varma, että hänen asunnossaan oli tapahtunut joskus jotain pahaa. Mutta miksi se sielu näyttäytyi ystävälleni? Hänen lapsensa eivät huomanneet mitään.

        Miksi jotkut näkevät henkiä ja toiset eivät?

        Miten niistä pääsee eroon?

        Olin ystävän syntymäpäivillä.Istuin pöydässä kaverini kanssa minun viereen ilmestyi valkokaapuinen henki 2 kertaa,joka asetteli kukkia jotka olivat vaasissa,yritin olla huomaamatta sitä.Mulla on taipumuksia nähdä silloin tällöin enne unia.Mutta onko henkiä olemassa??Tämä kokemus oli ensimmäinen.Vähän meinaa pelottaa että onko tässä tulossa hulluksi..


      • suosittelen
        Villiruusu kirjoitti:

        Onko sekin joku kiusaamiskeino, että henget ilmestyvät vain yhdelle ihmiselle kerrallaan? Sitten tätä yhtä ihmistä pidetään hulluna.

        Voiko poltergeist vahingoittaa ihmistä fyysisesti?

        Onko olemassa ns. kummitustaloja, vain onko vain ihmisiä joille henget näyttätyvät?

        Ystäväni muuten pääsi kodissaan monta kertaa näyttäytyneestä hengestä eroon rukoilemalla.

        näistä ja muista palstoista spiritismiaiheiden lukeminen aiheutti pelkotiloja. Huomasin ettei normaali arki voi sujua jatkossa. Mitä teen?
        Siis rukoilin, ja kumma miten se auttaa!!!


      • ei enää
        suosittelen kirjoitti:

        näistä ja muista palstoista spiritismiaiheiden lukeminen aiheutti pelkotiloja. Huomasin ettei normaali arki voi sujua jatkossa. Mitä teen?
        Siis rukoilin, ja kumma miten se auttaa!!!

        esim bloody mary
        Taju sin, etten voi koskaan mennä pöntölle, tai pestä jopa hampaita tai meikata ja laittaa tukkaa. Aika menetys.


      • hólms
        Kawa kirjoitti:

        menemällä psykiatrille tai suoraan Pitkäänniemeen.

        miksi luonnonpuistoon?


      • polley
        Taas minä kirjoitti:

        Olen näiden ajatusten uhri. Eivät todellakaan osaa puhua, vaan hyökkäävät ajatuksin kimppuusi. 3vuotta on jo kulunut, joten olen jo tottunut, mut eipä vois kyllä vähemmin kiinnostaa.Nyt ällöttää ne äänet, kun tajuan,et ne saa aikaan joku helvetin OTUS. Onnexi unohdan otukset helposti, enkä keskity taistelemaan niiden kanssa.

        Onks tollasia vapaana, että tietää varoa
        Noh ! Leikkiäpäs tämä


      • jeppujee
        ei enää kirjoitti:

        esim bloody mary
        Taju sin, etten voi koskaan mennä pöntölle, tai pestä jopa hampaita tai meikata ja laittaa tukkaa. Aika menetys.

        sama tääl.
        Tunsin läsnäolontunnetta latkuvasti tunne oli kuin veden alla hidastetussa filmissä, jossa elää sadasosasekunti kerralla ja shokkinen olo.
        Vessassakäynti kans pelotti ja hampaiden pesut
        Oli vähän pakko rukoilla. Se jopa auttoi !!


      • nukkumatin kaveri
        Minä taas kirjoitti:

        Niin uniinkin ne tulee ja aina me väitellään. Kerran joku herätti mut "räppäsemällä" suulle. Olisipa paljon kerrottavaa, mut parempi olla hiljaa; ei tässä enää halua kommentteja tyyliin "mee lekuriin".

        Mitäs myrkkyä Nukkumatti on teille antanut?


      • okkigaam
        Matti kirjoitti:

        Demonit eivät tule kiusaamaan ihmistä jota Jumalan armo ja rauha varjelee. Lusiferkin sai koetella Jobia vain Jumalan luvalla.

        Sanoisin että vaatetuksella ei ole vaikutusta. Raamattukin - vaikka onkin Jumalan sanaa - on fyysisesti vain kirja. Lusifer kiusasi Jeesusta autiomaassa ja pyyti tätä tekemään ihmetekoja siteeraten raamattua. Hän tunsi raamatun.

        Hei Matti.
        Unohdit Jeesuksen jota koeteltiin: Jos kumarrat...
        Kenen luvalla, sitä ei ramatussa mainita.

        Olen nähnyt useamman kerran pitkän elämäni aikana. En haamuja, en kummituksia. He ovat olleet edellä menneitä.
        Että tälleen.


    • Laz

      Ei aaveita, kummituksia, mörköjä jne. ole oikeasti olemassa siinä merkityksessä kuin tarkoitat. Ikinä ei valvotuissa olosuhteissa ole havaittu mitään sinnepäin viittaavaa. Ihmisen aivot kyllä pystyvät generoimaan minkä tahansa näyn.

      Kummitusten pelkääminen voi kertoa jostain epävarmuudesta oman minän kanssa, tai mahdollisesti lapsuuden traumoista tms.

      Tämä ei ehkä ollut niin kovin jännää ja kivaa, mutta itse olen havainnut sen todeksi.

      • Villiruusu

        Miten olet havainnut sen todeksi? En usko, että mikään henkiolento ilmestyisi mihinkään valvottuihin olosuhteisiin.

        Toivon kuitenkin, että olet oikeassa.


      • Laz
        Villiruusu kirjoitti:

        Miten olet havainnut sen todeksi? En usko, että mikään henkiolento ilmestyisi mihinkään valvottuihin olosuhteisiin.

        Toivon kuitenkin, että olet oikeassa.

        Itse mm. viihdyn pimeässä ja tunnen siellä oloni rauhalliseksi. Pimeyshän usein yhdistetään mainittuihin ilmiöihin... puhutaan pimeyden voimista jne. Kun saa mielensä rauhalliseksi, häviävät kaikki potentiaaliset möröt ja asiat näkyvät sellaisina kuin ne oikeasti ovat.

        Ainoa asia mitä ihmisen (Suomessa) tarvitsisi pelätä, on toiset ihmiset eikä sekään yleensä ole tarpeen. Tuo "Suomessa" johtui siitä, että jossain päin maailmaa voi olla petoja ja myrkyllisiä eläimiä, joita voi olla syytä pelätä.

        Jos oikein rupeaa aktiivisesti pelkäämään ja kuvittelemaan, että kummitukset tulevat, niin silloin ne kyllä voivat tullakin. Kaikki tapahtuu kuitenkin vain oman pään sisällä. Se voi silti tuntua aivan todelliselta.

        Jos kummajainen ilmestyy, niin sano sille: "You do not exist!" tai, jos se ymmärtää suomea, niin sitten sama suomeksi... ;^)


      • Matti
        Laz kirjoitti:

        Itse mm. viihdyn pimeässä ja tunnen siellä oloni rauhalliseksi. Pimeyshän usein yhdistetään mainittuihin ilmiöihin... puhutaan pimeyden voimista jne. Kun saa mielensä rauhalliseksi, häviävät kaikki potentiaaliset möröt ja asiat näkyvät sellaisina kuin ne oikeasti ovat.

        Ainoa asia mitä ihmisen (Suomessa) tarvitsisi pelätä, on toiset ihmiset eikä sekään yleensä ole tarpeen. Tuo "Suomessa" johtui siitä, että jossain päin maailmaa voi olla petoja ja myrkyllisiä eläimiä, joita voi olla syytä pelätä.

        Jos oikein rupeaa aktiivisesti pelkäämään ja kuvittelemaan, että kummitukset tulevat, niin silloin ne kyllä voivat tullakin. Kaikki tapahtuu kuitenkin vain oman pään sisällä. Se voi silti tuntua aivan todelliselta.

        Jos kummajainen ilmestyy, niin sano sille: "You do not exist!" tai, jos se ymmärtää suomea, niin sitten sama suomeksi... ;^)

        Mitä jos se kummajainen sanookin sulle, että: "You do not exist", ja sinä kaikkoat kuin pieru Saharaan.


      • Laz
        Matti kirjoitti:

        Mitä jos se kummajainen sanookin sulle, että: "You do not exist", ja sinä kaikkoat kuin pieru Saharaan.

        Ei kai siinä sitten mitään voi, jos lakkaa olemasta olemassa. Tällaisen tapahtuman todennäköisyys on kuitenkin tilastojen perusteella nolla. Eihän induktio varsinaisesti mikään todistusmenetelmä ole, mutta kyllä se oikean suunnan näyttää. :)


      • jeoo juuu
        Laz kirjoitti:

        Ei kai siinä sitten mitään voi, jos lakkaa olemasta olemassa. Tällaisen tapahtuman todennäköisyys on kuitenkin tilastojen perusteella nolla. Eihän induktio varsinaisesti mikään todistusmenetelmä ole, mutta kyllä se oikean suunnan näyttää. :)

        katoamis-ilmoituksia on
        Itsestään palamaan syttyviä ihmisiäkin on ollut


      • Ghost in the machine
        Laz kirjoitti:

        Itse mm. viihdyn pimeässä ja tunnen siellä oloni rauhalliseksi. Pimeyshän usein yhdistetään mainittuihin ilmiöihin... puhutaan pimeyden voimista jne. Kun saa mielensä rauhalliseksi, häviävät kaikki potentiaaliset möröt ja asiat näkyvät sellaisina kuin ne oikeasti ovat.

        Ainoa asia mitä ihmisen (Suomessa) tarvitsisi pelätä, on toiset ihmiset eikä sekään yleensä ole tarpeen. Tuo "Suomessa" johtui siitä, että jossain päin maailmaa voi olla petoja ja myrkyllisiä eläimiä, joita voi olla syytä pelätä.

        Jos oikein rupeaa aktiivisesti pelkäämään ja kuvittelemaan, että kummitukset tulevat, niin silloin ne kyllä voivat tullakin. Kaikki tapahtuu kuitenkin vain oman pään sisällä. Se voi silti tuntua aivan todelliselta.

        Jos kummajainen ilmestyy, niin sano sille: "You do not exist!" tai, jos se ymmärtää suomea, niin sitten sama suomeksi... ;^)

        >"Jos kummajainen ilmestyy, niin sano sille: "You do not exist!" tai, jos se ymmärtää suomea, niin sitten sama suomeksi"

        Kyllä ne ymmärtävät SEN MITÄ TARKOITAT RIIPPUMATTA KIELESTÄ MITÄ KÄYTÄT.

        Kaikilla niillä ilmiöillä joita nykyihminen väittää "selittämättämäksi" (UFOt, möröt, peikot, keijut) ja muutamalla muullakin "yliluonnollisella" ilmiöllä (kuolleitten ihmisten haamut, ihmeparannus) on sama yhteinen, hyvin luonnollinen, tekijä. Ne ovat kaikki yksien ja samojen henkiolentojen aikaansaannosta.

        Mutta saattaa olla parempi kokeilla sanoa yksinkertaisesti jotain sellaiseen "mene pois" tyyliin. Se ainakin tarkoittaa mitä haluat heidän tekevän.


    • anne

      Toiset ihmiset ovat henkisesti herkempiä kuin toiset, tätä voisi kutsua kuudenneksi aistiksi. On ihmisiä, jotka näkevät enneunia, on ihmisiä, jotka tietävät toisten ajatukset, on ihmisiä jotka näkevät henkimaailman asioita. Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan pysty tällaisia asioita aistimaan. Onhan tämä maailma, jossa elämme materialistinen, eikä meidän ole tarkoituskaan tietää kaikkea. Jokainen kehittyy omaa tahtiaan, ja kaikella on tarkoituksensa. Tunnen henkisiä ihmisiä, ja tiedän, että se on eräänlainen lahja, jos on kyky näkeä...

      • Hautajaisissa olen nähnyt melkein joka kerta haudattavan, niissä vaatteissa missä kuoli.
        Omaksi hämmästyksekseni olen nähnyt myös Jeesuksen.
        Uskovaisten mieliharmiksi, olen hänet nähnyt. Kun olen kertonut sanovat sen olleen pahahenki. Mutta miten paha voisi pelastaa pahalta = tekemästä pahaa.
        Myös unissa olen saanut johdatusta oikeaan, niiltä jotka ovat jo siellä oikeassa kodissamme.
        Älkää urputtako vastaan . Sillä minulle nämä on tapahtunut, vaikka en uskoa tunnusta. Tunnustan Jeesuksen olemassa olon ja


      • maagikko kirjoitti:

        Hautajaisissa olen nähnyt melkein joka kerta haudattavan, niissä vaatteissa missä kuoli.
        Omaksi hämmästyksekseni olen nähnyt myös Jeesuksen.
        Uskovaisten mieliharmiksi, olen hänet nähnyt. Kun olen kertonut sanovat sen olleen pahahenki. Mutta miten paha voisi pelastaa pahalta = tekemästä pahaa.
        Myös unissa olen saanut johdatusta oikeaan, niiltä jotka ovat jo siellä oikeassa kodissamme.
        Älkää urputtako vastaan . Sillä minulle nämä on tapahtunut, vaikka en uskoa tunnusta. Tunnustan Jeesuksen olemassa olon ja

        Työ elämäni loppu aikana en millään olisi jaksanut nousta ylös ja duuniin.
        Silloin täkki tempaistiin päältäni, se lensi keskelle lattiaa. Olihan se noustava ylös ja sanoin ääneen: hyvä on noustaan, noustaan.

        TV:stä tuli elokuva Mengelen pojat. Lopputekstin aikaan painava leikkuuveitsi lensi ikkunalaudalta eteiseen. Ikkunalaudan edessä oli apupöytä ja lentomatka oli noin 5m.
        Raukkamainen mieheni alkaa työntää minua veistä kohden hokien: Tee nyt jotain sinä tiedät mitä pitää tehdä. Mies lusmuili selkäni takana. Pakkohan oli sankaritar olla. Otin veitsen käteeni ja sanoin: nyt se ei enään lennä.
        Eikä lentänyt.


      • Päässä vikaako
        maagikko kirjoitti:

        Työ elämäni loppu aikana en millään olisi jaksanut nousta ylös ja duuniin.
        Silloin täkki tempaistiin päältäni, se lensi keskelle lattiaa. Olihan se noustava ylös ja sanoin ääneen: hyvä on noustaan, noustaan.

        TV:stä tuli elokuva Mengelen pojat. Lopputekstin aikaan painava leikkuuveitsi lensi ikkunalaudalta eteiseen. Ikkunalaudan edessä oli apupöytä ja lentomatka oli noin 5m.
        Raukkamainen mieheni alkaa työntää minua veistä kohden hokien: Tee nyt jotain sinä tiedät mitä pitää tehdä. Mies lusmuili selkäni takana. Pakkohan oli sankaritar olla. Otin veitsen käteeni ja sanoin: nyt se ei enään lennä.
        Eikä lentänyt.

        Olen nähnyt useasti ja sekä isäni että äitini ovat myös.Mitä se kertoo meistä,senkö että suvussani kummallakin puolella on päästään viallisia vai sen että olemme kaikki kokeneet jotain yliluonnollista.Vanhempani näkivät 60-luvulla ja minä 80-luvusta alkaen siis useamman kerran vaikka nykyään en ole nähnyt kummituksia pitkiin aikoihin.

        Onko jotain vikaa kun näkee vai onko se kyky,en tiedä mutta aluksi tuntui pelottavalta.


    • L:n tytär

      ...nähnyt aaveita, henkiä, aina lapsesta saakka...nyt 36 vee...enkä ole koskaan epäillyt niiden olemassa oloa. Jo pikkulapsena tunsin henkiä lähelläni kun kiipesin esimerkiksi äitini vanhan kotitalon vintille ja kuulin kuinka he puhuivat minulle. Olen toki nähnyt henkiä viime vuosinakin, harvemmin mutta kumminkin,usein vanhojen talojen liepeillä tai hautausmaalla...tykkään kävellä hautausmailla ja " kuunnella" josko joku ilmaantuisi minulle. En ole koskaan aaveita varsinaisesti pelännyt kuten en myöskään muita paranormaaleja asioita joita olen kokenut. On yhtä hölynpölyä leimata monet tämän alan tuntemukset ja kokemukset mielikuvitukseksi tai skitsofreniaksi koska uskoisinpa että jos ihminen kehittää omaa herkkyyttään niin lähes kuka tahansa olisi kykenevä löytämään paljon uutta tästa laajasta maailmastamme.

    • aave!xDD!(heidi)

      elikkä sä ET voikkaa nähdä aaveita/haamuja/henkiä tai muita! KOSKA NIIITÄ NÄKEVÄT VAIN NE KETKÄ USKOVAT YLI- LUONNOLLISSIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! usko pois! määäkin oon nähnyt aaveita... koska USKON NIIHIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! no kiva, nyt säkin tiiäät!:D eikä ne puhu höpöjä!(kamusi) usko niihin!

    • Tavallaan..

      Olen nähnyt, ja kuullutkin vaikka mitä, mutta nämä kokemukset ovat menneet suoraan väsymyksen piikkiin. Siinä vaiheessa kun ihminen on riittävän pitkään väsynyt ja univelkainen, alkaa aistiharhoja tulla vaikka tuntisikin itsensä kohtuullisen pirteäksi juuri kokemuksen hetkellä.

    • aaveen etsiä!

      Aaveita on kyllä olemmassa mutta tutki sähköset häiriöt ja laita kamera ullakolle. vai onko se alien/ufo. :)

    • ei ole kiva

      Vaan näe, eikä se ole siitä kiinni haluaako vai ei. Itse en halua, mutta valitettavasti näen ja kuulen niitä, sitten on paikkoja joihin en edes lähde, joskus on ollut jostain paikoista sellainen tunne, että tuonne en mene ja kun olen mennyt, niin ei olisi kannattanut. Nyt sitten, heti jos tulee ensivaikutelmana se, että paikka on luotaantyöntävä niin en mene. Tää h*lvetti on ollut lapsesta asti, luultavasti niin pienestä etten edes muista. Ääniäkin kuuluu joskus, valitettavasti, epäselvää tai selvää, mutta kun alan tarkemmin kuulosteleen niin se loppuu. Oli yksi autokin jossa oli takapenkkiläinen, ei muuten ollut hauskaa.

    • Enkeleitä onko heitä

      Olen nähnyt 2x enkelin, kerran koiramme alkoi yht`äkkiä haukkumaan kattoa (tuijotti kattoa ja haukkui vihaisesti monta min), olen nähnyt aaveita (melkein joka viikko) eivät ole mukavia, vaan pelottavia.

      Olen kävellyt koirien kanssa ulkona, kun yht`äkkiä pilkkopimeä tiemme on valaistu (pelkään pimeää). Inhoan yksin oloa, koska tuolloin yleensä näen aaveita.Näen myös enneunia ja luen muutaman läheisimmän ihmisen ajatukset.

      Yhden kerran ajoimme siskoni kanssa linja-autolla kotiin keskellä päivää, matkaa oli vielä tovi jäljellä. Kohta kuitenkin kumpikin olimme jäämässä pois kyydistä ja kumpikaan ei tiennyt miksi, katsoimme toisiimme ja ihmettelimme mitä oikeen teimme. Pysäkki olisi ollut silloisen pappamme kohdalla, emme jääneet kyydistä, pappamme oli saanut halvauksen.

      Olen herkkä tunneihminen, enkä näistä asioista muille puhu.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Arvelen, että äitini puolelta suvussa on näkijöitä tms.


    • HulluRichie

      Olen nähnyt. Montakin.
      En ennen uskonut niihin, vaikka pienempänä aistin kaikenlaista.
      Aaveet seuraavat minua, yrittävät keskustella.
      Meidän talossa on kuollut eräs vanha nainen, ja hänen sielunsa asuu täällä.
      Kerran suutuin hänelle, ja lopputulos oli, että sain iskun takaraivooni.
      En tiedä, miksi aaveet seuraavat juuri minua.
      Vasemmasta kämmenestäni näkee, että minulla on yliluonnollisia kykyjä.
      Minulla on myös varjototeemi ( Voitte vaikka googlata sen ellette tiedä mikä se on ), eräs korppi. Sen varjo lentää vierelläni, ja aaveet karttavat sitä.
      Kerran kun olin kävelemässä kotiin, ja korppi seurasi minua, niin kuulin ääniä. Järkytyin, kun tajusin, että se olin minä itse joka puhui. Manasin.
      Olen kristitty, uskon kaikkivaltiaaseen Jumalaan.
      En haluaisi kokea tällaisia asioita. Tuntuu kuin Jumala itse haluaisi minut kadotukseen...

    • hei,se sattui

      en ole nähnyt. olen kuullut. se oli niin surullista. jouduin yöllä juoksemaan ovelle, ja avaamaan sen, vaikka oli ihan naatti =( sitten surullisena takaisin nukkumaan, kun ei siellä ketään ollutkaan... meidän rakas kissa kuoli auton alle ja yleensä tuli naukumaan, että pääsisi sisään. mutta ei hän siellä ole. hiljaa, mutta varmasti se loppui, ja kisu tajusi, että ei häntä ole enään. EN TAJUA MIKSI IHMISET AJAVAT ELÄINTEN YLI!!! EI SIINÄ OLE JÄRKEÄ! EI OLE! KUN MAAILMASSA ELÄIMET OVAT KUOLEMASSA SUKUPUUTTOON IHMISET, JOITA ON LIIKAA AJAVAT NE KUOLEMAANSA! MIKSI!?!? olen puhunut.

      • aavetaieiole

        Jotkut idiootit ei katso vaan ajaa tahallaan.. jotkut yrittää väistää tai eivät kerkeä reagoida..


    • SeKummitus

      Moiiiiiiiiiiiiiiiiiii
      Ite oon nähny aaveen/haamun...Itteäni ei oo riivattu mutta silti...kävin kerran hylätyssä sairaalassa joosa kummittelee...no sisällä menin heti ullakolle sillä siellä oli parveke...En ehtinyt edes kolmanteen kerrokseen kun jo kuulin laahaavia ääniä...Käännyin katsomaan ja siinä seisi läpinäkyvä ihmishahmoinen kummitus...Huusin täyttä kurkkua kun katsoin kummitusta silmiin...Kummitus mulkkas takasin mutta kun se aukas suunsa sanoaksee jotain(En oo varma oisko se sanonu jotai) Huus ja ryntäsin haamun ohi ulos ja ikkunassa vielä näin samaisen haamun katsovan perääni mutta juoksin metsään enkä oo sen jäkeen vilkassukkaan kko sairaalaan...Mutta pian sen jälkeen katselin peilistä valkosia kasvojani kun se sama haamu ilmesty viereeni peiliin...huusin (taas :3) ja ryntäsin pois peilin edestä mutta vilkaisin vielä peiliin...Niin peilikuvani oli jäänyt paikalleen huuto asentoon. Pian se kumminkin haihtui...tuo asia on pitänyt mua hereillä monta yötä...enkä enää mee sen peilin eteen.

      • EI AAVEITA SAA SÄIKÄYTTÄÄ HUUTAMALLA, ETKAI VIHAAVIA VIATTOMIA OLENTOJA


    • aavettaiei

      Uskon että jonkin laisia henkiä on olemassa, mutta kun asiaa sillai ei murehdi niin ei pelota. Yleensä on kokemuksia peilin edessä, kun on jotain lauseita lausahdeltu. Luulisin juuri että hylätyissä paikoissa/taloissa on mutta sinäänsä en sillai että kovin montaa olisi esimerkiksi suuren perheen asunnossa. Koska eivät saa hetken rauhaa...

      Jos on ollut piemeässä yksin jne on voinut jääd pelottavia muistoja ja kuvittelee..

      joskus monta monta vuotta sitten kun sain agaatti kotiloita 2kpl joulahjaksi hoidin niitä mutta pian öisin ilmeni ongelmia, kuului rousketta kutsuin vanhempanikin monesti itku kurkussa kuuntelemaan mutta he sanoi ''kun huoneesi on niin sotkuinen niin voi olla että joku tavara on putoamaisillaan'' mutta en uskonut pelotti aivan pirusti kunnes selvisi että ne kotilot piti sitä rouske ääntä sillä ääni hävisi heti kun kotilot laitettiin pois..

    • Selvännäkijä

      Olen ollut hautausmaalla. Siellä näkyi menevän tumma, sumea hahmo jolla ei ollut varsinaisia jalkoja. Kyllä sitä vauhdilla lähdettiin pois sieltä! En ollut ainoa joka näki kyseisrn hahmon.

    • IHAN VAAN...

      Joo oon nähnyt ollessani kaverilla yötä ja se oli pelottavaa... En kerro siitä.

    • pirumies666

      menetin neitsyyteni aaveellle

      • the vampire girl

        Olen nähnyt....pelkään edes katsoa sitä nurkkaa yöllä


      • Anonyymi

        KYSYITKÖ HÄNEN SUOSTUMUSTA VAI KÄYTITKÖ AAVETTA VÄKISIN HYVÄKSESI


      • the vampire girl kirjoitti:

        Olen nähnyt....pelkään edes katsoa sitä nurkkaa yöllä

        PELKÄÄTKÖ IKUISESTI YHTÄ NURKKAA JOSSA HENKIOLENTO IHMETTELEE MIKSET MOIKKAA HÄNTÄ, HÄN HALUAA OLLA LÄHELLÄSI, KOSKA HÄN KAIPAA SINUA NIIN PALJON


    • äääää

      Mua ja mun kamui vaani aave ja kameraankin tuli sellane aaveen kuva
      sitä ei muokattu ja ei oolu valoheijastus vaan aave meijän talossa on aave

      • VAANI, EI SE MITÄÄN VAANI, VARMAAN JONKUN KOTIJÄNIKSEN HENKIOLENTO PELOTTELEE


    • fakta

      onhan se jumalikin kuulemma!!!!? mut eipä ole näyttäytyny!!!???? mut aaveisiin ei tarvi uskoa!!? ne ilmestyy ilmankin..... :) ja sen tuntee kyllä!!!!

    • Nobody19

      Olen lapsesta lähtien nähnyt erittäin todentuntuisia ihmisiä ja eläimiä, joita muut eivät näe. Nämä "henget" ovat olleet aina seuranani, kun olen ollut yksinäinen, ja leikkineet kanssani yms. Sitten on ollut toisenlaisia, vähän niinkuin varjoissa eläviä demoneja, jotka saavat minut tekemään pahoja asioita, ja pelottavat, niin etten saa unta öisin.

      Minulla oli kavereideni kanssa ala-asteella sellainen leikki, jossa puhuimme näiden "haamujen" kanssa, ja 'näimme' keikki omia, erillaisia näkyjämme, ja tämän takia takia tajusin vasta hieman liian myöhään, ettei se ollutkaan ihan normaalia, ja minusta tuli "se friikki". (en tietenkään puhunut aiheesta enää, mutta olin kuulemma muutenkin outo)

      Sitten, kun olin 13, eräs minulle hyvin läheinen henkilö tappoi itsensä, ja ilmestyi takaisin minulle. Hän on siitä lähtien seurannut kaikkialle minne menen, ja hän haluaa että tappaisin itseni, voidakseni olla hänen kanssaan. Niin minä tulen lopulta tekemäänkin... kun täytän 19, vajaa vuoden päästä.

      Mutta älkää tästä välittäkö... tiedän ettei henkiä ole olemassa, ja että ne ovat vain mielikuvitukseni tuotetta. Minulla on lähete psykiatrille...

    • hmmmmmmmmmm

      Vaikka aaveita ei näkyisi, se ei todista että niitä ei voisi olla olemassa. Nehän voivat olla näkymättömiä.

      • JA JOS NÄKYY NI SITTEN KÄTELLÄÄN, ERÄS AAVE TODISTI ENSIKERTAA, ETTÄ AAVEELLA ON MYÖS KÄDET JA JALAT SILMIEN JA SUUN LISÄKSI KOKO KOKONAISUUS


    • kaikenkokenut59

      Kyllä aaveita on olemassa uskokaa pois, minun kodissani niitä on ja paljon. Annoin videokuvata läpi yön ja se todisti, ettei silmäni valehdellut kun näin ne. On jokaisen oma asia uskooko niihin vai ei. Se mitä minä olen nähnyt ne ei ole tästä maailmasta ja se on todella pelottavaa. Jotkut eivät usko ja pelleilevät, mutta minä luulen, että jos, he olisivat kodissani ja näkisivät ja kuulisivat mitä ne aiheuttavat niin muuttuisi ääni kellossa ja menisivät karkuun aivan varmasti kuten ystävänikin ja eivät uskaltaisi tulla enää. Joten, tottakai jokaisella on omat mielipiteensä tästä, mutta aaveita on se on tosiasia elämää kuoleman jälkeen on.

      • il,j,ji

        Pistä linkki videoon, niin ihmetellään yhdessä. Niin ja miksi aaveita pitäisi pelätä vaikka niitä olisikin? Mitä vaaraa niistä on?


      • hkji,j,jmh
        il,j,ji kirjoitti:

        Pistä linkki videoon, niin ihmetellään yhdessä. Niin ja miksi aaveita pitäisi pelätä vaikka niitä olisikin? Mitä vaaraa niistä on?

        Tietenkään paskanpuhujilta ei tule linkkiä videoon. Huuharit, olette surkeita.


      • MISTÄ MAAILMASTA HE SITTEN OVAT, KAIKKI MIKÄ ON TÄSSÄ MAAILMASSA, TUNTUU JA NÄKYY TÄSSÄ MAAILMASSA ON TÄSSÄ MAAILMASSA, AAVEET, KUMMITUKSET, HENGET JA SIELUT OVAT TÄSSÄ SAMASSA MAAILMASSA ILMASSA KUIN LINNUT JA PERHOSET JOTEN HE EIVÄT OLE MISSÄÄN TOISESSA ULOTTUVUUDESSA EIKÄ VÄLITILA SANA TARKOITA MITÄÄN, KUN HE VAIN SIIRTYVÄT POIS KEHOSTA PELKÄKSI HENKIOLENNOKSI TÄHÄN SAMAAN ULOTTUVUUTEEN


      • hkji,j,jmh kirjoitti:

        Tietenkään paskanpuhujilta ei tule linkkiä videoon. Huuharit, olette surkeita.

        EI SE MITÄÄN HUUHAATA OLE, KUN KATSOT JA TUNNUSTELET TARKEMPAAN, EI HE NÄY YHTÄ SELVÄSTI KUIN KYMPPITONNIN KALLIO KIVI VALKEALLA TAUSTALLA, HE OVAT VALON TAI ILMAN SINEN VÄRISIÄ, MUTTA EROTTUVAT KUN SILMÄ OPPII EROTTAMAAN ILMASTA KOKONAISUUDEN JA ÄÄRIVIIVAT EROTTUVAT EIKÄ JOHDU MISTÄÄ SILMÄÄN TULEVISTA VALOHEIJASTMISTA, EIKÄ MENE SILMÄN NÄKÖKENTÄN MUKANA, KUN LIIKUTTAA KATSETTAAN VAAN PYSYVÄT OMASSA KOHDASSAAN MISSÄ OVATKIN, OTAPA TARKKA VIDEO KAMERA KUVAUS, JOS ON HÄMÄRÄ KAMERAA NI SITTEN NÄKYISI VIELÄ SELKEÄMMIN KOKEILEPA ITSE


    • eppu

      Minua ei ole uskottu koskaan kun olen näitä kertonut enkä aluksi uskonut itsekkään kun tyttäreni väitti että talossa johon muutimme vuosituhannen alussa kummittelee.Nauroin ja vähättelin ja sanoin vilkkaaksi mielikuvitukseksi.Sitten alkoi tapahtua itsellenikin, muutama vuosi tyttären kokemusten jälkeen.Eräänä yönä heräsin ääneen kuin joku olisi hsksnnut rautaputkella toista rautaputkea.Yritin selitellä asiaa vaikka millä.Sitten myöhemmin, noin 3 vuotta tämän jälkeen kun minulla oli jo kaksi koiraa, sama rautaputkijuttu toistui.Tällä kerralla koirat haukkui vimmatusti, meni aikaa kun sain ne rauhoteltua.Kello oli taas iltamyöhällä ja olin jo ollut nukkumassa ja heräsin siihen.Tapahtumat saivat sitten jatkoa.Tulin eräänä iltana iltavuorosta töistä, käin pesulla ja asetuin sohvalle katsomaan telkkaria.Olin laittanut pöydälle ja selkäni takana olevalle takan reunalle kynttilät palamaan, yhtäkkiä tunsin vedontunteen ja alkoi palentaa, samalla kynttilänlielit lepatti ihan älyttömästi.Tarkistin että väliovet ulkoeteiseen on kiinni ja olivat.En ole keksinyt tälle selitystä.Seuraavana iltana kun tulin töistä asetuin taas sohvalle katsomaan telkkua kun ykskaks takanluukut kilahtivat takanani, nousin katsomaan olinko unohtanut pellin auki että ilmavirta olisi kiilisyttänyt luukkuja.Pelti oli kiinni ja taas ihmettelin että mitä ihmettä talossani tapahtuu.Seuraavana iltana taas kun saavun töistä kotii klo 22.30 istun sohvalle katsomaan telkkua ja olin jo jonkin aikaa katsoakkin kun alkaa hitommoinen meteli keittiöstä.Keittiön radio alkoi huutaa itekseen tasan klo 12 yöllä.Sen selvitin itelleni että joku on vahingossa räplänny ajastinta.Sitten kuluu taas aikaa noin vuosi kun eräänä aamina raotan silmiäni katsoakseni käänykästä paljon kello on, huomaan että käny likkuu yöpöydälläni pari senttiä minua kohti, sen selitin aamun tokkurailla silmillä.Sitte taas kulluu jokin tovi kun taas uusi outo kokemus tulee.Menen eräänä iltanaajoissa nukkumaan kun seuraavana aamuna pitää aikaisinnousta töihin.Olen jo nukahtanut kun tunnen kuin joku repisi peittoa päältä.Luulen että kumppanini on tullut herättelee ja muistan sanoneenikin että annanukkua kun huomenna aamuvuoro.Sitten torkahdan ja kohta viereisestä huoneesta(tyttäreni huone) vinttikomerosta kuuluu ikään kuin legolaatikkoa olisi rapisteltu.Sanon ääneen että ettekö voi antaa miun nukkua kun meen aamuvuoroon, luulin että tyttäreni on huoneessaan.Seuraavana päivänä kysyin kumppaniltani olikontyttäreni käynyt ja vastaus oli ei.Samalla myös kertoi että ihmetteli miksi yläkerta oli niin kylmä vaikka hän oli lämmittänyt edellisenä päivänä mutta oli kuulemma jättänyt vinttikomeron oven auki, vaikka en ollut edes siellä käynyt.En uskaltanut kertoa mitää edell illan kokemuksista ettei ois luullu että oon tärähtänyt.Voihan näille kaille myös löytyä luonnollinen selitys mutta aika paljon kaikkee outoo tapahtunu.Nyt jo useampi vuosi ollut ettei ole mitään vastaavia kokemuksia.Mitäköhän nää jutut oikee oli?

      • skeptokraatti

        Tyypillinen jatkettu tarina, joka perustuu toisten luomaan diibadaabaan.


    • raggre

      Olen nähnyt kämpässäni orbin eli valopallon joka tuli moikkaamaan, leijui noin puolentoista metrin korkeudessa , oli aikansa ja hävisi.

    • Kuumitustaloko

      Olimme juuri saunassa ja mieheni vilvoittelemassa ulkona..kertoi nähneensä ihmisen jolla ei kuitenkaan ollut mitään muotoa vaan niinkuin teltta yllä...talossa ollut joskus tulipalo ja muutama viikko sitten kuuntelin yöllä tasaista koputusta ulkoseinään...siihenkään ei löytynyt järkevää selitystä..viime yönä samainen toistui kun olin valveilla..

    • uuno

      olen nähny ihmisen aaveen puhuu oikeasti eilen

    • skeptokraatti

      Kukaan ei ole oikeasti nähnyt aavetta. "Aaveet" on vain ja ainoastaan asioita, joissa on tehty puutteellinen havainto, jotka on täydennetty kansanperinnetarinoista saaduilla yksityiskohdilla.

      • 7fjahsa

        YouTubessa on massoittain videoita itsestään liikkuvista esineistä. Ihmiset ovat kuvanneet omaa kotiaan ja työpaikkojaan voidakseen todistaa, että se, mitä he kokevat, eivät johdu mistään kansanperinnesaduista ja puuttellisista havainnoista. Onko nuo kaikki jotain pilailua, taitavasti manipuloituja videoita, joilla tehdään rahaa ja höynäytetään hyväuskoisia? En usko tuohon hypoteesiin, koska olen itsekin nähnyt tavaroiden liikkuvan itsekseen, eikä todellakaan kyse ole mistään systemaattisesta virhehavainnosta, johon koko ihmiskunta sortuu tuon tuosta tietyissä paikoissa ja luo harhaisia tulkintojaan tapahtumien syy-yhteyksistä. Minä uskon, että ihmiset ovat kertomuksissaan vilpittömämpiä kuin väitetään ja heidän aistinsa ja järkensä toimivat paremmin kuin uskotaan. Kaikki joka ei sovi hallitsevaan maailmankuvaan, ei ole epätotta sillä perusteella, että sitä ei osata selittää.
        https://www.youtube.com/watch?v=IWV2PlojU0Q
        https://www.youtube.com/watch?v=bk1qNRy3gnM


    • Pikku_Pippeli

      Kato tähtitaivaalle nyt kuukaiden aikana voi taata että näet jotain joka ei oo normaalia liikuva tähti on luultavasti sateliitti mutta joku muu tähti joka ookkiu oudosti mä oon nähny viikon sisällä muutama outo juttu jotain tähtiä jotka liikkuu oudosti se oli siellä sit se vaan katos en löytänyt sitä nää ei olli sateliitti ja sit jotain vilkkuu silmäkulmassa täh hä mikä se oli...

    • Anonyymi

      Itselläni on kaksi vahvaa paranormaalia kokemusta joille ei voi löytää luonnollista selitystä. Toisella kertaa todistamassa samaan aikaan oli äitini ja toisella kertaa isäni. Olen ollut hyvin skeptinen näihin asioihin ennen näitä tapahtumia. Uskon siihen että jokaisella yksilöllä on oma polkunsa. Toiset näkevät/kokevat ja toiset eivät.

    • Anonyymi

      Uskon että tietyt ihmiset näkevät aaveita. Olen itse nähnyt semmoisen. Se oli pelottavaa mutta toisaalta minun äitini,mummini ja kaksi tätiänikin on nähnyt aaveita. Itse näin meidän takapihalla valkoisen hahmon, joka seisoi meidän tikkataulun edessä. Aamulla tikat eivät olleet samassa paikassa kuin illalla. Itse uskon osittain aaveisiin, mutta olen nähnyt tällaista vain kerran ja sitten se on jäänyt siihen.

    • ÄLKÄÄ ARVAILKO ONKO VAI EIKÖ VAAN OTTAKAA SELVÄÄ ITSE TUTKIMALLA JA HAVAINNOIMALLA OSTAKAA KAMERAT JA TEHKÄÄ PARANORMAL ACTIVITY VIDEOITA

    • ITSEKIN OLEN OLLUT AAVE JÄNNITTÄÄKÖ TEITÄ

    • Anonyymi

      kävin lapsena leikkimässä yhdessä autiotalossa. Minä vain en tiennnyt, että se oli autio, koska aina sisälle tullessa siellä oli usein mummo, tosin aika vähäsanainen, ja välillä ukko. Istuttiin keittiön pöydän ääressä ja katseltiin ulos. Mummolla oli aina jotain tarjottavaa pöydällä, mutta en aina kieltäydyin kauniisti tarjoiluista, koska oli oeptettu että se on kohteliasta. Mummo kertoi asioita elämästään ja minä kuuntelin.

      Paria vuotta myöhemmin sain sitten järkytyksekseni kuulla, että kyseiset mummo ja pappa ovat kuolleet. Tietenkin ajattelin, että joku hirveä tragedia enkä voinut uskoa, kun minua korjattiin, että kuolivat jo ennenkuin olin syntynyt, joten en ole voinut nähdä siellä mitään. "sellaisia ne lapset on, vilkas mielikuvitus!" sanoivat

      Osasin kuitenkin kertoa heistä asioita, joita muut eivät tienneet tai joita minä en olisi voinut tietää

    • Anonyymi

      Yhdesti yöllä makuhuoneen oveen ihan ois joku koputtanut 2 kop kop. En muista kellon aikaa mut kuulosti ihan näin.:)

    • Anonyymi

      Itse en ole kokenut mitään yliluonnollista, mutta olen kuullut siitä kun jotkut kertovat niistä. Vaikka jotkut heistä ovat ventovieraita.

      kysymykseesi vastaan: Tiedän ainenkin sen että alle 10-vuotias pystyy näkemään aaveet/muut yliluonnolliset. En tiedä tarkalleen miten se voi olla mahdollista että pikku lapset näkevät aaveita. Uskon ehkä siihen että aaveet pystyvät itse valita kenelle näyttäytyvät paitsi siinä tapauksessa että he ovat jotenkin erilaisia kuin me muut ja jos he ovat lapsia.

    • Anonyymi

      En ole itse nähnyt aavetta, mutta olen kuullut siitä kun läheiseni puhuvat aaveista. Muistan yhden tapauksen 5-vuotta sitten, mutta se saattaa olla että siskoni ylireakoi. Sisareni oli silloin asuntovaunussamme silloin o-vuotiaan pikkusiskoni kanssa.

      Silloin oli yö. pikkusiskoni katsoi peiliin ja hän alkoi heti itkeä ihan kuin olisi nähnyt jotain. Siskoni päätti siinä samassa tulla pois sieltä. Aika outo tarina ?????????????
      Toi kuulostaa aika keksityltä. Eikö vaan

    • Anonyymi

      Pakko kertoa tää tapahtuma. Olin ollu meidän mummolla yötä hän oli siis todella vanha.
      Ja päätin sitte illalla mennä suihkuun ja vanha talo oli kyseessä nii suihku oli siellä kellarissa jossa oli myös sauna ja paljon varastotilaa, joka yhdistyi myös autotalliin. Eli iso kellari. osa lampuista oli palaneita tai ei muuten vaan toiminut joten nappasin taskulampun pöydältä koska en viitsinyt ottaa puhelimen taskulamppua kun piti snappia siinä samalla käyttää:D
      Kun olin sen taskulampun ottanut nii lähin kävelemään pitkiä kivi rappusia alas suihkutilaan. Siellä oli todellla pimeää joten koitin etsiä suihkun läheltä valokatkasiaa. Siinä samalla kun olin kävelemässä saunan käytävän ohi niin minulle tuli yhtäkkiä outo olo ihan niin kuin jokin katsoisi minua tai olisi ollut läsnä?? Joten osoitin taskulampulla läheiseen peiliin, joka oli Saunan ja autotallin käytävän välissä lähellä suihkuja ja otin sitte muutaman peilikuvan siinä….. En viitsinyt mennä suihkuun, koska se tunne häiritsi minua niin kovasti joten lähdin sen jälkeen pika vauhtia rappusille. Kävelin rappuset ylös ja menin tietenki katsomaan äkkiä ne peilikuvat ja siis HYI HELVETTI kun näin että taakseni oli ilmestynyt niin selvät kalpeat ja hymyilevät naisen kasvot… se ei voinut olla heijastus omista kasvoistani sillä kyseisellä aavella oli eri kasvojen muoto ja se kallisti päätään toiseen suuntaan….
      (Se ilmestyi vasempaan yläkulmaan ekaksi). Otin siis kaksi kuvaa nopeasti samassa asennossa ja ne kasvot olivat siirtäneet paikkansa suoraan selkäni taakse aivan minuun kiinni toisessa kuvassa…. Ja nyt meijän mummo (joka ei usko ollenkaan aaveisiin) on kertonut miten välillä illalla valot ovat yhtäkkiä alkaneet välkkymään hetkeksi aikaa… En ole kovin montaa kertaa tuon jälkeen ole siellä kellarissa käynyt ellei mummo ole tarvinnut apua jossakin…… minulla on ne kuvat yhä tallessa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe