Mikä meni vikaan?

Tyhmä(kö)?

Lisäsin koneeseen uuden muistikamman, jonka piti sopia kaikinpuolin masiinaan. Nyt kun koneen käynnistää, kuuluu jonkin ajan päästä kaksi piippausta ja tulee musta ruutu, jossa valkoisella tekstiä (en muista nyt ulkoa että mitä siinä luki) ja tietoja koneen sisällöstä. Siitä pääsen etenemään joko f1 tai f2 näppäimillä. Ensin mainittu avaa biosin, jossa muistikampa näkyy oikein tunnistettuna. F2 valinnalla saan windowsin normaalisti käynnistymään. Mutta siis jos en valitse sitä f2 niin musta ruutu on ja pysyy. Millä pääsen ohittamaan kyseisen vaiheen tai mistä tällainen muutos johtuu? Koneessa on muistikammoille neljä paikkaa, kokeilenko kaikki läpi vai onko vika edes todennäköisesti siinä?

5

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edelleen tyhmä(kö)?

      Nyt luin tekstin läpi ja siinä tulee Error 0164: Memory Size Error. Biosissa näkyy muisti kuitenkin oikein, en voi tallentaa biosiin mitään, vaan joudun poistumaan sieltä aina ilman tallentamista. Kun painan mustan ruudun aikana F2, Windows käynnistyy normaalisti ja kone toimii huomattavasti nopeammin kuin vanhan pienen muistikamman aikana. Yritin etsiä tietoa, mutten järkevää ratkaisua löytänyt tai sitten kielitaito loppuu kesken. Jos joku, jolla on samaa ongelmaa ollut, voisi auttaa.

      • kertonut

        sen muistikamman tyypin. DDR2-muistit pitää asentaa samanlaisina pareina.

        Kokeile pelkästään sillä uudella muistikammalla, ota vanha kokonaan pois.


      • Tyhmänä vieläkin
        kertonut kirjoitti:

        sen muistikamman tyypin. DDR2-muistit pitää asentaa samanlaisina pareina.

        Kokeile pelkästään sillä uudella muistikammalla, ota vanha kokonaan pois.

        tosiaankin ilmoittaa tuon muistin. Eli kyseessä DDR SDRAM muisti, entinen kampa oli 256 ja uusi 1024. Olen kokeillut uutta yksin, sama ongelma edelleenkin, ja vanhan rinnalla, ongelma jatkuu. Nyt annan asian olla, koska kone kuitenkin käynnistyy ja toimii rivakasti kunhan muistaa edetä F2-näppäimellä.


    • Muistimäärän muuttumisen kuittaus biosissa meni vikaan, eräät biosit nimittäin vaativat sen "Save Settings and Exit" -protokollan läpikäymisen.

    • Hokkanen232323

      "Mikä meni vikaan?"

      - "No juomahan oli erittäin happopitoista jne."

      Mutta oikeasti, niin koneesi hylkii näköjään muistia jota ostit?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe