Verot polttoainesta paluumatkalla

totta?

Joutuuko polttoainetakin sisällöstä todellakin maksamaan veroa palatessa ulkomailta. Nyt pitäisi päättää otanko tarvittavan määrän ja reserviä vai tankki täyteen niinkuin tavallisesti olen tehnyt pidemmille osuuksille.

11

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tankkaat

löpöä, niin joudut.

• aloittaja

Ok kiitokset asia on harvinaisen selvä

• 567
        aloittaja kirjoitti:

Ok kiitokset asia on harvinaisen selvä

löpö= polttoöljy, siis jos tankkaat polttoöljyä ulkomailla ja ajelet suomeen, maksat siitä dieselveron suomeen ja isot sakot, nimittäin ku suomessa ei saa ajaa löpöllä, mutta jos tankkaat dieseliä tai bensaa niistä ei tarvitse veroa maksaa.

• 567 kirjoitti:

löpö= polttoöljy, siis jos tankkaat polttoöljyä ulkomailla ja ajelet suomeen, maksat siitä dieselveron suomeen ja isot sakot, nimittäin ku suomessa ei saa ajaa löpöllä, mutta jos tankkaat dieseliä tai bensaa niistä ei tarvitse veroa maksaa.

Polttoöljy= käytetään esim. talojen lämmitykseen, ei sisällä voiteluaineita.

Moottoripolttoöljy= sisältää voiteluaineita, tätä käytettiin laillisesti
        1.1.2008 saakka huviveneissä.

• näin.

Siis jos tankkaan laillista polttoainetta ulkomailla, säilytän kuitin palatessa jolla osoitan ostoksen ja joudun Suomen puolella ratsiaan niin sakot seuraa?

Kerros vielä mistä tällainen päätös löytyy vai puhutko lämpimiksesi?

• TAMD 40B

Tilanne on niin hassusti että tällainen "löpö" keskustelu on olemassa vain meillä. Ulkomailla ei tunneta enemmä/ vähemmän verotettua polttoainetta, on vain eri laatuja.

"löpössä" on suomessa lisättyä Furfuraali nimistä väriainetta, merkkinä vero Edustá" tosin jo nythän siinäkin onsitä veroa n.47% että eipä sekään ole "verotonta", taas mikäänhän ei tässä maassa ole verotonta...

eli kun tankkaat veneesi ulkomailla ei siinä ole meillä mitään erityista seurausta, koska sitä ei voida mitenkään teknisesti toteen näyttää.

• näin...

www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/.../027.pdf

• näin...

• aivan kokonaan

paikkaansa. Tai sanotaan, että ainakaan ei pitänyt aiemmin. Ainakin Virossa ja käsittääkseni myös Englannissa tunnetaan tuo erottelu ja myös markkerin käyttö.

• verolle
        aivan kokonaan kirjoitti:

paikkaansa. Tai sanotaan, että ainakaan ei pitänyt aiemmin. Ainakin Virossa ja käsittääkseni myös Englannissa tunnetaan tuo erottelu ja myös markkerin käyttö.

Tuoreessa lehtijutussa oli juuri tullin kommenttia siitä, että jos on vielä löpöä tankissa (väriaine saattaa näkyä testeissä pitkäänkin) olisi hyvä säilyttää kuitteja siitä, että on ostanut verollista dieseliä.

Tankkien tyhjennyksiin ja puhdistuksiin ei siis ole tarvetta, kunhan esimerkiksi edellä mainitusti voi osoittaa ostaneensa verollista tavaraa tankkiin.

• -Mika-
        aivan kokonaan kirjoitti:

..kuten vaikka saksassa. Viimeksi ei proomukaveri Kielissä suostunut kylläkään myymään mulle värjättyä vähemmän verotettua kamaa vaikka sitä pyysin. Ja dieseli siltä oli loppu. No onneksi mulla oli tankissa vielä sen verran, että pääsin seuraavaan kylään jossa oli jo ihan tankkausasema huviveneille...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      159
      7307
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      6016
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      153
      5337
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4757
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4088
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      73
      3312
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      62
      3280
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      3122
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2497
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      18
      2409
    Aihe