Neli-viisikymppiset miehet!

30+

Olen päälle kolmikymppinen iloinen, söpö ja kaikinpuolin mukiinmenevä nainen (en kuitenkaan täydellinen). Parisuhde on kestänyt jo kauan ja meillä on yhteinen lapsikin. Mutta seksielämä miehen kanssa ei enää tyydytä. Olen näin aikuisena löytänyt itsestäni uuden, seksuaalisen ja intohimoisemman puolen, joka tuntuu hämmentävän ja pelottavan ei-niin-intohimoista miestäni. En kuitenkaan halua erota miehestäni, koska haluan säilyttää lapsellani turvallisen arjen äiteineen ja isineen. Siispä haluaisin salasuhteen... Mutta miten ihmeessä te ihmiset aloitatte tällaisia suhteita? Mistä löytää mukavia, tavallisia neli-viisikymppisiä miehiä (Helsingistä), jotka olisivat valmiit samanlaiseen suhteeseen? Ravintolatuttavuuksista ei siihen ole. Työpaikalta ei kehtaa ryhtyä etsiskelemään. Nettihakukin tuntuu liian riskialttiille. Miten ja missä teitä miehiä pitäisi oikein lähestyä? Vai pitäisikö tässä vain tyytyä kohtaloonsa ja odottaa, että se Herra Oikea (tähän tarkoitukseen) kävelee kyllä joku päivä vastaan.

25

1415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jermuxi tms.

kaikenlaisia provoja täälläkin viljellään ja tämänkin aloituksen tekijä varmasti naureskelee ja miettii montako ukkoa lähtee leikkiin mukaan.
      Mutta tiedoksi noinkin huonon provon kirjoittajalle: Ei onnistu, kirjoita parempia täkyjä, niin joku voi vaikka lähtee sun kanssa heittään läppää. Kjäh!

• 30+

Nyt selvisi miksi salasuhteen aloittaminen tuntuu olevan niin vaikeaa. Minua ei oteta tosissaan. Olen aidosti muuttunut nykysuhteen aikana naiseksi (kyllä, seksuaalisestikin) eikä seksielämä miehen kanssa enää toimi (jos on koskaan toiminutkaan). Niinpä haluaisin salasuhteen, jossa voisin toteuttaa tätä puolta itsestäni, mutten ymmärrä miten ihmiset saavat näitä suhteita aikaiseksi. Olisin vaan halunnut vähän kysellä miehiltä, että mistä teitä löytyy ja miten teitä lähestyä. Mistään yhden illan suhteista en ole kiinnostunut. Mutta jos tämä kuulostaa provolta, niin eihän sille voi mitään. Jään edelleen kysymysmerkkinä ihmettelemään asiaa ilman neuvoja.

• uskollinen taatusti
        30+ kirjoitti:

Nyt selvisi miksi salasuhteen aloittaminen tuntuu olevan niin vaikeaa. Minua ei oteta tosissaan. Olen aidosti muuttunut nykysuhteen aikana naiseksi (kyllä, seksuaalisestikin) eikä seksielämä miehen kanssa enää toimi (jos on koskaan toiminutkaan). Niinpä haluaisin salasuhteen, jossa voisin toteuttaa tätä puolta itsestäni, mutten ymmärrä miten ihmiset saavat näitä suhteita aikaiseksi. Olisin vaan halunnut vähän kysellä miehiltä, että mistä teitä löytyy ja miten teitä lähestyä. Mistään yhden illan suhteista en ole kiinnostunut. Mutta jos tämä kuulostaa provolta, niin eihän sille voi mitään. Jään edelleen kysymysmerkkinä ihmettelemään asiaa ilman neuvoja.

Eronneet taikka ikuiset poikamiehet on sun haun kohteena..tod.näk..? Suhteessa olevat jätä rauhaan, heidän kanssaan satuttaisit heidän läheisiään koska homma paljastuu kuitenkin. Tällaiset asiat huomaa puoliso alta aikayksikön.

Kun kotona hommat toimii (muukin kuin seksi) ei irtosuhteet kiinnosta ainakaan mua pätkääkään.

• se on...
        uskollinen taatusti kirjoitti:

Eronneet taikka ikuiset poikamiehet on sun haun kohteena..tod.näk..? Suhteessa olevat jätä rauhaan, heidän kanssaan satuttaisit heidän läheisiään koska homma paljastuu kuitenkin. Tällaiset asiat huomaa puoliso alta aikayksikön.

Kun kotona hommat toimii (muukin kuin seksi) ei irtosuhteet kiinnosta ainakaan mua pätkääkään.

Kyllä, olen samaa mieltä. Jos kotona ei saa seksiä ja vielä kunnon sellaista, sitä varmasti haetaan sit muualta. Näin son ja tulee aina olemaan.

• sexman09
        30+ kirjoitti:

Minulla on kokemusta monen vuoden suhteesta,jossa iloinen sexelämä ja yhdessäolo oli jotain, mitä muistella. Sovimme alussa, että tämä pysyy sitten hanskanssa mutta toisin kävi! Uskomaton vapauden tunne valtasi meidät molemmat ja "tylsä avioseksi" muuttuin joksikin mitä en ollut kokenut. Keskustelumme oli avointa ja mietimmekin sitä miksi tämä tuntuu niin hyvältä, sillä olimme naimisissa tahoillamme. Yhtenä iltana vastaus tuli ja sanoin naiselleni, että en ole koskaan aikaisemmin ole kokenut olevani niin mies, kuin nyt! "Juuri niin" hän sanoin! "Tunnen olevani kanssasi 100% nainen!Meillä oli kunnioitus ,arvostus ja rohkeus puhua mielihaluistamme. Laita itsesi rohkeasti likoon ja yritä vielä kotona. Tuskainen oli se meidän suhteemme loppu mutta silti hänet tavatessani käyvät kauniit muistot mielessäni. Näen hän silmistään saman tunteen!

• 30+
        sexman09 kirjoitti:

Minulla on kokemusta monen vuoden suhteesta,jossa iloinen sexelämä ja yhdessäolo oli jotain, mitä muistella. Sovimme alussa, että tämä pysyy sitten hanskanssa mutta toisin kävi! Uskomaton vapauden tunne valtasi meidät molemmat ja "tylsä avioseksi" muuttuin joksikin mitä en ollut kokenut. Keskustelumme oli avointa ja mietimmekin sitä miksi tämä tuntuu niin hyvältä, sillä olimme naimisissa tahoillamme. Yhtenä iltana vastaus tuli ja sanoin naiselleni, että en ole koskaan aikaisemmin ole kokenut olevani niin mies, kuin nyt! "Juuri niin" hän sanoin! "Tunnen olevani kanssasi 100% nainen!Meillä oli kunnioitus ,arvostus ja rohkeus puhua mielihaluistamme. Laita itsesi rohkeasti likoon ja yritä vielä kotona. Tuskainen oli se meidän suhteemme loppu mutta silti hänet tavatessani käyvät kauniit muistot mielessäni. Näen hän silmistään saman tunteen!

Saanko vielä kysyä lisää? Suhteenne kesti kauan ja ilmeisesti tunteitakin oli mukana paljon. Mikä esti teitä menemästä pidemmälle? Miksi ette ottaneet tahoillanne eroa ja aloittaneet yhteistä elämää? Itsekään en ole aikeissa erota ja haluaisin pitää suhteen pelkästään seksuaalisena. Mutta jos tapaisin miehen, jonka kanssa sujuisi kaikki todella hyvin, epäilen pystyisinkö tällaisesta miehestä kuitenkaan luopumaan. Kai meillä aikuisillakin on oikeus etsiä ja löytää onnea loppuelämäksi? Olettaen siis, että vastaan tulisi täydellinen kumppani.

Olen kyllä yrittänyt kertoa miehelleni toiveistani, haluistani ja siitä miten nainen haluaa miehen häntä kohtelevan. Mutta ei... muutosta ei tapahdu. Alan vaikuttaa pian naurettavalle aneluissani... Siksipä olen lähtenyt etsimään toisenlaista ratkaisua. Mihin tahansa se sitten elämässä viekin.

• ..tiedetään,,,,

Siis tiedetään, että sellaset suhteet tuntuis oikein...ihanilta, tuntui jopa itsestäkin aikoinaan. Kulissit pysyy lapselle/lapsille koossa, vai pysyykö???...noh, ehkä joillakin toi salasuhde on ok.???? en kyllä itse sitä ymmärrä, jos olet mennyt naimisiin ja perustanut perheen niin ota ukostas ero jos ei kiinnosta, ei ne vanhemmuuden oikeudet ja vanhempana oleminen katoa minnekkään. Itse voit asiaan vaikuttaa kun kerran seksi ei toimi nyk. ukon kanssa, niin miksi et ota puheeks. Ammattiauttajiakin on vai onko kynnys liian korkea?. Toivottavasti löytyy jokin muu vaihtoehto. Onhan salasuhde tietysti elämään jännitystä tuova. Oikeesti jos olet tota hakemassa nii et saa vastauksi kuin osastolta "törkyjooseppi".
      Mut voihan sieltä löytyy joku kokenut adonis joka täyttää sun sexy fantasiat.
      Se salasuhde pittää sinun ihtes etsiä, ei sitä voi neuvoa, jos et sitä velä tiedä. Kokeilun ja erehdyksen kautta ne varmaan kaikki muutkin on menny??? muistaakseni.
      Ehkäpä sitä herra oikeaa kannattaa odotella,,,oikeasti, ettei se vaa kuitenkkaan omasta ukosta löytys, kokkeileppa.

• 30+

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Olet kyllä oikeassa, olisihan se kaikkien kannalta parempi jos omasta miehestä löytyisi vielä tarvittavaa potkua. Mutta seksi ei ole koskaan ollut meillä tyydyttävää. Ennen se ei haitannut, mutta nykyään kyllä. Kaipaisin läheisyyttä ja enemmän tunnetta ja hellyyttä enkä sellaista korkeintaan viiden minuutin suorittamista. Olen yrittänyt keskustella asiasta mieheni kanssa, mutta mikään ei muutu. Joko hän suuttuu tai sitten pistää leikiksi. Ero taas tuntuu liian suureelliselle, koska muuten meillä menee ihan hyvin. Ja lapsenkin kannalta kai yksi koti on parempi kuin kaksi kotia, joiden väliä reissataan. Mutta kaipaan vieraan miehen kosketusta. Tämä kaikki voi johtua siitä, että olen elämässäni ollut vain yhden miehen kanssa. Ja nyt tekisi mieli kokeilla olenko tyytynyt liian vähään...

• Se pieni ero

En suosittele aviorikosta mutta olet oikeilla jäljillä kun haet vanhempaa miestä. Minun (sinkku) ja ikäisteni nelikymppisten miesten välillä ei vaan tapahdu mitään. Löysin rakkauden 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Hänkin on vapaa. Tuntuu, että juuri ikäeron takia sovimme henkisesti ja fyysisesti niin hyvin yhteen. Ja ennen kuin joku rupeaa pelottelemaan sillä, että joudun hoitamaan vanhaa miestä ja jään yksin aikaisin, sanon, että tämä ihana suhde on paljon tärkeämpi kuin tuollainen järkeily. Koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu.

• naminami

Hanki nuori rakastaja. Se pitää kyllä suunsa kiinni kun uhkaat kertoa sen äidille!!!

• mitäkä mies

Ihan näin meidän kesken,lennä seinään harakka!!

ps.Ota ensin ero entisestä ja tyydytä sitten itsesi millä haluat.

• jos ottaa sellasen. jo naimisissa olevan, ei ole pelkoa että se tulee keskellä yötä soittelee ovikelloa...

• petturi

Olen kolmevitonen nainen ja minulla samanlainen tilanne. Miehen kanssa seksi ei suju ollenkaan. Olen myös löytänyt itsestäni seksuaalisemman puolen ja haluan sitä toteuttaa. Olen valmis jopa sellaisiin kokeiluihin, joita en olisi koskaan aiemmin uskonut haluavani.
      Olen itse hakenut ja löytänyt näitä tuttavuuksia netistä. Ensimmäisen kanssa emme ole harrastaneet oikeaa seksiä, mutta kaikenlaista muuta mukavaa kyllä. Toisen lemppasin, koska oli liian tosissaan. Kolmannella tärppäsi, ja hänen kanssaan minulla on erittäin toimiva salasuhde. Tapaamme ainoastaan seksin merkeissä, emme edes keskustele mitään. Hän ei tiedä edes kuka olen, tai missä asun. Tämä sopii meille kummallekin tällä hetkellä, enkä osaa siitä tuntea edes huonoa omaatuntoa vaikka tiedän että se on väärin. Jotenkin vaan on nyt saatava jotain säpinää tähän olemiseen. Varovainen tietysti pitää olla, kaikenlaisia on täälläkin liikkeellä. Itselläni käynyt tosi hyvä tuuri tähän asti.
      Onnea etsintään.

• no vaikkapa tuolta 24-treffien puolelta. Sinne vaan hakukoneeseen haluttu ikä sukupuoli ja siviilisääty. Varmasti löytyy...hyvyyse tietysti selviää vasta kokeilemalla mutta niinhän se aina on.

• vastailis

tän kaltaiseen provoon, enkä varsinkaan ainakaan tietojani antais tän yhteydessä kenellekään puolin enkä toisin. On sen sortin vedätyksiä näkynyt.

Kuka kutsuu itseään söpöks, onk muilla tapana ;))

• mikko-matias

Moi!!

Ei toi sun tilanteesi niin yllättävä ole.
      Itse olen 44v mies ja olen ihan samanlaisessa tilanteessa.
      Erota en halua, mutta jostain haluaisin löytää luotettavan seuralaisen kenen
      kanssa ollaan yhdessä aina, kun se molemmille sopii.
      Olen itse pitkä, tumma ja myös mukiinmenevä(siis ulkonäkö on mukiinmenevä...).
      Asun pääkaupunkiseudulla.
      Jos haluat ottaa yhteyttä ja keskustella tai käydä kahvilla, niin ota yhteyksiä.
      Tää on muuten ensimmäinen kerta, kun tällä tavalla vastailen, mutta tunnen tuskasi.... jota moni ei ymmärrä, mutta parempi näin.

[email protected]

• varttunut mies

Nyt mulla soi hälytyskellot tai olen aivan väärässä?
        Nimittäin epäilen, että ketjun aloittaja saataa olla mies?
        Sitten vastailee itselleen toisella nimimierkillä, sehän onnistuu, kun ei ole rekisteröitynyt ja jopa silloinkin jos vastailee satunnaisella nimimerkillä.

Jos seuraa kirjoittajaa, hän kirjoittaa hyvin samalla tavalla ja jälki on muutoinkin huoliteltua ja virheetöntä, siis hyvää tarinaa luettavaksi.

Olipa sitten mies tai oikeasti nainen, joka tapauksessa tyyli on asiallisesti esitettyä, en arvostele sisältöä.
        Joka tapauksessa jos hän on nainen, hän kiinnostaa minuakin?

• vähän vanhanaikainen
        varttunut mies kirjoitti:

Sitten vastailee itselleen toisella nimimierkillä, sehän onnistuu, kun ei ole rekisteröitynyt ja jopa silloinkin jos vastailee satunnaisella nimimerkillä.

Jos seuraa kirjoittajaa, hän kirjoittaa hyvin samalla tavalla ja jälki on muutoinkin huoliteltua ja virheetöntä, siis hyvää tarinaa luettavaksi.

Olipa sitten mies tai oikeasti nainen, joka tapauksessa tyyli on asiallisesti esitettyä, en arvostele sisältöä.

otappa mallia "palstan vakkarimiehistä" ne käyttää tohon touhuun kaikenlisäksi vielä naiskirjoittajia avukseen jotta pääsevät köyrimään valkkaamiaan tappauksia ja esittelemään suosikkinäytelmiään vielä ympäri suomea. Sulla on vielä paljon opittavaa miten "lutkamiehet" käyttäytyvät.

Tai ei siinä mitään opittavaa ole ala-arvoisesti voi käyttäytyä kuka tahansa, vaan asiallisuuteen sitä vasta taitoja tarvitaan.

• 30+

No nyt kyllä ihmetyttää! Ensimmäistä kertaa päätin kirjoittaa tällaiselle palstalle ja ihan vielä mieltäni korventavasta asiasta ja joku luulee, että olen mies ja vastaan itselleni naisena (jos ymmärsin oikein). Höpö-höpö! Olen lihaa ja verta oleva nainen, jolla on mielestään elämässä iso ongelma. Ja halusin kuulla mielipiteitä/neuvoja/mitä tahansa teiltä muilta mahdollisesti kyseisessä asiassa jo viisastuneilta. Ja olenhan minä kommentteja jo saanutkin (kiitos niistä!). Sen verran vielä lisäisin, etten missään tapauksessa uskalla näin netin kautta ketään lähteä tapailemaan. Täällä liikkuu kaikenlaisia. Eikähän tällainen suhde onnistu kenen kanssa tahansa. Kai tällaiseenkin saa kuulua vatsan nipistelyä, huumaavaa ihastumista, oikenlaista kemiaa? En voisi kuvitellakaan meneväni sänkyyn miehen kanssa, jonka kanssa ei kipinöi. Niinpä ainoa ratkaisu on kierrellä ravintoloita ja pitää silmät auki... Joten jos te potentiaaliset salarakasehdokkaat näette tuolla pääkaupunkiseudun hulinoissa kovasti teille hymyilevän ja flirttailevan naisen, niin se voin sitten olla minä... Ujona naisena olen yrittänyt harjoitella tuota flirttipuolta mm. ostoskeskuksilla käydessäni ja hämmästynyt siitä, miten innokkaasti miehet flirttiin vastaavat! Joten kyllä, sanoisin edelleen että se johtunee söpöydestäni... Kai itseään saa söpöksi kuvata, vaikka joku sitä ihmettelikin? Ei mikään klassinen kaunotar, ei rumakaan, vaan sellainen äärimmäisen söpö ja halattava, niin kuin joku joskus on sanonut...

• petturi
        30+ kirjoitti:

No nyt kyllä ihmetyttää! Ensimmäistä kertaa päätin kirjoittaa tällaiselle palstalle ja ihan vielä mieltäni korventavasta asiasta ja joku luulee, että olen mies ja vastaan itselleni naisena (jos ymmärsin oikein). Höpö-höpö! Olen lihaa ja verta oleva nainen, jolla on mielestään elämässä iso ongelma. Ja halusin kuulla mielipiteitä/neuvoja/mitä tahansa teiltä muilta mahdollisesti kyseisessä asiassa jo viisastuneilta. Ja olenhan minä kommentteja jo saanutkin (kiitos niistä!). Sen verran vielä lisäisin, etten missään tapauksessa uskalla näin netin kautta ketään lähteä tapailemaan. Täällä liikkuu kaikenlaisia. Eikähän tällainen suhde onnistu kenen kanssa tahansa. Kai tällaiseenkin saa kuulua vatsan nipistelyä, huumaavaa ihastumista, oikenlaista kemiaa? En voisi kuvitellakaan meneväni sänkyyn miehen kanssa, jonka kanssa ei kipinöi. Niinpä ainoa ratkaisu on kierrellä ravintoloita ja pitää silmät auki... Joten jos te potentiaaliset salarakasehdokkaat näette tuolla pääkaupunkiseudun hulinoissa kovasti teille hymyilevän ja flirttailevan naisen, niin se voin sitten olla minä... Ujona naisena olen yrittänyt harjoitella tuota flirttipuolta mm. ostoskeskuksilla käydessäni ja hämmästynyt siitä, miten innokkaasti miehet flirttiin vastaavat! Joten kyllä, sanoisin edelleen että se johtunee söpöydestäni... Kai itseään saa söpöksi kuvata, vaikka joku sitä ihmettelikin? Ei mikään klassinen kaunotar, ei rumakaan, vaan sellainen äärimmäisen söpö ja halattava, niin kuin joku joskus on sanonut...

Ja minä olen tämä 35-vuotias petturinainen. Edellinen kirjoitus on ensimmäinen kerta kun tänne keskusteluihin jotain kirjoitan. Kerroin tilanteestani, en ole kenenkään kätyrinä täällä hommailemassa kenellekään yhtään mitään. Kaikki saavat hakea seuransa ihan itse, niin olen minäkin tehnyt.
        Hyvä nyt kuitenkin kun tuli tälläinenkin epäilys esiin, ei olisi itselle tullut mieleenikään epäillä, kun olen näitä kaikenlaisia viestiketjuja lueskellut. Pitää jatkossa lukea vähän eri mielellä.

• varttunut mies
        30+ kirjoitti:

Sulle 30 nainen. Hyvä, kun korjasit käsitykseni. Täällä joskus kauan sitten vierailleena oli tapauksia, jotka vastasivat itselleen eri nimimerkillä. Siksi moinen epäily virisi.
        Vaikutat edelleen kiinnostavalta. Tosin en ole pääkaupunkiseudulta, joten siinä lienee meille este jo sellaisenaan.
        Ehkä tämäkin jää sulta huomaamatta :)

• 30+

Sulle 30 nainen. Hyvä, kun korjasit käsitykseni. Täällä joskus kauan sitten vierailleena oli tapauksia, jotka vastasivat itselleen eri nimimerkillä. Siksi moinen epäily virisi.
        Vaikutat edelleen kiinnostavalta. Tosin en ole pääkaupunkiseudulta, joten siinä lienee meille este jo sellaisenaan.
        Ehkä tämäkin jää sulta huomaamatta :)

Minulta ei jää mikään huomaamatta...

Vaikeahan se olisi tapaamisia järjestellä, jos et asu pk-seudulla. Ja edelleen olen sitä mieltä, että ensin pitää kipinöidä. Ja netissä kipinöinti ei ole tae yhtään mistään. Siksipä en aio kumppania netistä etsiäkään, vaan odotan että se oikea (tähän hommaan) kävelee kadulla vastaan. Joten tervetuloa vaan Helsingin kesäisille kaduille!

• Maksat 100 € tunti

Voin auttaa sinua luottamuksella edullisesti !

Anna puh.num. mihin voin soittaa :)

Auttaja

• mitäkä mies

Älä myy noin halvalla,ajattele riskejä,sillä siinä voi saada kuulan kalloonsa tai puukon selkäänsä.Lisää vaarallisen ja likaisen työn lisä.

• PV HENRIK

MUUTIN ROVANIMELTÄ KEMINMAALTA JA KEMINMAALTA KEMPELEELLEE
      Olen 43 vuotia poikamies KEMPELEETÄ.
      Olen vasta muuttanut Kempeleelle. Ostin asunnon ristisuolta kempeleeltä. Asun ja elän yksin. Ei ole lapsia. Pidän lapsista. Olen töissä Oulussa sairaalassa.

Olen elänyt koko elämän yksin. Yksin omasta vapaasta tahdosta.

Poltan sikaria sillin tällöin. Etsin luoteltavaa naista, avonta rehellistä seuraa ja tasapainoista ihmissuhdetta. Hänen kansaan olen halukas jatkmaan elämääni. Yksin ei ole hyvä.

Harrastan kalastusta, metsästystä, marjastusta ja luonnossa liikkumista.

Olen avoin ja rehellinen. Luotettva suomalainen mies. Osaan puhua ja pussata. gsm 040-721 2319
      e-mail [email protected]

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2503
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1748
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1583
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      854
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe