Minkä hintainen vuokra?

Ninni..

Olisi siis kysymys kaikille opiskelijoille. Minkä hintainen on vuokranne? Ja kämppänne neliömäärä, jotta saatte täydet tuet?
olen muuttamassa pois kotoa, ja tarvitsisin vähän alustavaa tietoa kuinka suuri vuokra ylipäätänsä voi olla. Riippunee tietysti hieman ottaako opintolainaa yms. kertokaa oma tilanteenne. Kiitos :)

19

8519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mellinkäinen

      Tällä hetkellä asun 24m2 yksiössä, vuokra on vesimaksuineen 350e/kk. Tämä on vuokrattu yksityiseltä, varsin siisti ja hyvällä paikalla.
      Ensi kuussa olen muuttamassa opiskelijakämppään, muutetaan yhdessä avomiehen kanssa joten kämppä on 47m2 kaksio, vuokra 429e (sis. vesi, sähkö, lämpö, netti). Opiskelijakämppä on siis huikeasti halvempi, mutta toki saadakseen sen täytyy olla opiskelija.
      Jos haet opiskelijakämppää, niin kannattaa tutkia koulusi/kaupungin sivuja ja ottaa selvää opiskelijakämppiä vuokraavasta yrityksestä. Omassa tapauksessani TYS:n sivuilla oli erittäin hyvin esitelty jokainen asunto, sen neliömäärä ja sen vuokra. Yksiöt ovat toki kalliimpia kuin esim. solut, ja lisäksi yksiöitä on todella hankala saada. Kannattaa siis miettiä, jos sinulla olisi vaikka joku kaveri tms jonka kanssa muuttaa kimppaan kaksioon? Kaksin asuminen on halvempaa. Jos muutat yksin niin suosittelen neliömäärältään 22-30m2 kämppää, ei kannata vuokrata mitään tonnikalapurkin kokoista asuntoa! Riippuu ihan huikeasti asuinkaupungista, mutta villi veikkaukseni tuollaisen kämpän vuokrasta olisi 300-400e kuussa. Kelan sivuilta voikin sitten laskea paljonko asumistukea minkäkin hintaiseen asuntoon saisi.
      Tsemppiä muuttoon!

    • vuokrat

      yksityiselta vuokranantajalta keskustan alueella 26-30e/neliö, siitä hinta halpenee kun matka rautatieasemalle pitenee.

    • kylvain

      Asun kaupungissa, hieman kaupungin sivummalla mutta kuitenkin palveluiden lähellä. Kaikki on lähes käden ulottuvilla. 28 neliön yksiö 320 euroa/kk. Vesi 15 euroa, eli 335 euroa/kk. Rauhallinen ja siisti asunto.

    • .

      Kouvolassa, 29 nekill 310 e

      • sgdgsddgsdg

        Kouvolassa myöskin. 35 neliötä 390 euroa. Aivan ydinkeskustassa.


    • minä---------

      Hyväkuntoinen yksiö omakotitalossa keskustan vieressä, me like!

    • _-opiskelia-_

      Mulla on yksiö 22 neliötä 490euroa kuussa Lauttasaaressa.

      • _-opiskelia-_

        Normit sähkö, vesi ja netti.


      • uu
        _-opiskelia-_ kirjoitti:

        Normit sähkö, vesi ja netti.

        Jos opiskelia suomen kieltä. Luulisin että sana kirjoitetaan edelleen opiskelija kuten hamassa nuoruudessani;)


    • Opiskelija.....

      Meikäläisen kämppä on pieni, mutta niin on vuokrakin. Eli 22 neliöö ja kustantaa 280€ sisältäen veden, sähkön, lämmityksen ja nettiyhteyden. Yksiöni sijaitsee keskustan tuntumassa n. 2km koululle ja 3km keskustaan. Naapurustokin on ihan ok. Kaupatkin on kävelymatkan päässä.

    • ...

      Yksiö Helsingin Munkkiniemessä, vuokra sisältää veden

    • Avovaimo

      Tällä hetkellä yksiö 33m2 vuokra kaikkine kuluineen (vesi-sähkö-netti) on noin 270e, tämä siis Tampereella noin 7km keskustasta, mutta bussi kulkee talon vierestä noin 15-20min välein.

      Helpottaisi varmaan paljon vastaajia jos ilmoittaisit mihin kaupunkiin olet muuttamassa, sillä isommissa kaupungeissä ja etelään päin mentäessä vuokratkin nousevat...

      Tällä hetkellä mun yksiössä asustaa myös poikaystävä, jonka kanssa elokuussa muutetaankin jo kaksioon, neliöitä noin 60 ja vuokra kaikkine kuluineen noin 650e, mutta asunto vain 3km keskustasta.

    • Hen-du

      solussa noin 225(siis vesi,sähkö,lämmitys,netti jne.) ja huonee koko 16neilöö

      • Hen-du

        Ja Kuopiosta tämä siis


    • kjkjaskjd

      Minulla on kaupungi vuokra-asunto ja vuokra on vähän yli 190 e/kk (saunamaksuineen). Asunnon pinta-ala on 22 m2. Täytyy sanoa, että minulla on käynyt tuuri varsinkin, kun luen muiden viestejä. :) Ja opiskelija olen minäkin.

      • opiskelija12345

        Kämppä noin 31 neliötä ja vuokra 320€/kk. EI sisällä sähköä tai nettiä, veden kylläkin. Asunto sijaitsee bussimatkan päässä keskustasta, jossa siis vielä kalliimmat vuokrat yksiöistä. Niin ja kaupungin vuokra-asunnosta on kyse.


    • Anonyymi

      Minulla 25 neliötä 600€/kk vuokra ydinkeskustassa. Asunto on vasta remontoitu kokonaan. Vuokraan kuuluu vesimaksu, internet, pyykinpesukone sekä autopaikka. Saan ihan normaalia asumistukea, sillä olen opiskelija.

      • Anonyymi

        Omavastuu on ihan saman verran ympäri Suomea. Jos vuokra on 150 euroa kuussa niin sen verran on tulottoman omavastuu. Samoin jos Helsingissä on vuokra samankokoiseta asunnosta 600 , niin omavastuu on sen 150 euroa kuussa.


    • Anonyymi

      Helsinki Kamppi 35m² 1050€/kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe