Tähän voidaan kerätä sellaisia. Tuleeko ketään mieleen?
Lesbot suurnaiset
45
4998
Vastaukset
- kuuluisista lesboista
Margaret Thatcher
Eva Braun
Prinsessa Madeleine
Sarah Palin
Hillary Clinton
Hertta Kuusinen
Minna Canth
Simone de Beauvoir
Oprah Winfrey
Celine Dion
Britney Spears
Shakira
Jennifer Lopez
Rihanna
Lady GaGa- Pohtija
Jospa vielä lisäisit jokaisen nimen perään syyn, joka osoittaa että kyseinen henkilö on/oli lesbo.
- lesboja.
Turha kasvattaa määrää, kun se menee metsään.
- pohtija myös
Pohtija kirjoitti:
Jospa vielä lisäisit jokaisen nimen perään syyn, joka osoittaa että kyseinen henkilö on/oli lesbo.
ilmiselvää lesboa:
Pohtija
Ohikiitävä hetskuman
Syykin on selvä: tykkäävät istuksia iltaa tässä kapakissa. - perusteella esim.
Hillary Clinton tai Hertta Kuusinen ovat lesboja?
Ainoa tältä listalta (kaikkien elämästä en tiedä mitään) jolla on käsittääkseni ollut naissuhteita on Simone de Beauvoir. Margaret Thatcher - iiiik - ei kai nyt sentään? - pysytäänpä asiassa
no ei ainaskaan noista seuraavat ole lesboja: Margaret Thatcher, Prinsessa Madeleine, Sarah Palin, Hilary Clinton, Hertta Kuusinen, Minna Canth(en oo varmaa??), Celin Dion, Jennifer Lopez,,, muut saattaapi olla.
- vaalissa
Heli Inkinen
- Catsy_666
Hankki lapsen ilman miestä ja eli kulissiavioliitossa.
- ohikulkenut heteromies
Neitsyt Maria oli aikakirjojen mukaan 16-vuotias ja isä Joosef yli 60.
Siinähän voit yrittää kaunistella totuutta. - ilman miestä
ja kulissiavioliitto ei tee naisesta lesboa! Hyvä oivallus sinänsä mutta menee pieleen.
- pohtija myös
Mariasta en menisi vannomaan, mutta oletettavaa on että Josef oli homo ja eli kulissiavioliitossa Marian kanssa. Marialla oli myös muita lapsia, joita historiankirjoitus ei ole suosinut koska isät olivat vähän sieltä sun täältä.
Pyhä Birgitta oli niin naisiin päin että perusti jopa luostarin tyttöystävilleen. Paavikin jumaloi häntä omalla homoeroottisella tavallaan ja julistutti sitten pyhimykseksi tämän hurmaavan naisen.
Jeanne d'Arc oli suuri sotasankari ja naistennainen, joka pelattiin sivuun miesten poliittisen vallanhalun takia.
Suuri taiteilija ja johtaja oli myös Hildegard Bingeniläinen, jonka loi skolastistiikan näkemyksestä poikkeavan filosofian, toisin sanoen miehen ja naisen tasa-arvon esitaistelija jo 1100-luvulla, jolloin yksikään mies ei vielä asiaa tiedostanut. - Ilmeinen johtopäätös?
15 vuotias tyttö kihlataan kiireesti n.50 -vuotiaalle leskimiehelle ja synnytys ehtii tapahtua ennen virallista avioliittoa.
- Pohtija
Eräs arvostamani taidemaalari. Oli koko ikänsä naimaton, kerran nuoruudessaan kihloissa. Lapsena saatu lonkkavamma haittasi koko elämän. Oliko hän kuitenkaan lesbo? Jos teiltä kysytään, niin oli tietysti. Lesbous on kuitenkin uudemman ajan ilmiö, vanhemmista voidaan vain esittää arveluita, koska sellaiset taipumukset piti pitää salassa.
- tulet tänne
irvimään ja muka keskustelemaan tolla asenteellas?! heti kun sefu häippäs rupes nää kaksi ohiammuttua täällä mesoomaan!
- huomannut,
tulet tänne kirjoitti:
irvimään ja muka keskustelemaan tolla asenteellas?! heti kun sefu häippäs rupes nää kaksi ohiammuttua täällä mesoomaan!
ei heillä ole hätäpäivää,keskustelevat keskenään jos lesbot ei provosoidu.
Jollei sitten kyseessä ole yks ja sama henkilö joka keskustelee ittensä kanssa.ENKÄ halua ylilyöneiltä kommenttia,kiitos. - Pohtija
huomannut, kirjoitti:
ei heillä ole hätäpäivää,keskustelevat keskenään jos lesbot ei provosoidu.
Jollei sitten kyseessä ole yks ja sama henkilö joka keskustelee ittensä kanssa.ENKÄ halua ylilyöneiltä kommenttia,kiitos.Toimin vain palstan parhaaksi aloittamalla keskustelua herättäviä aiheita, jollaisia harvemmin postataan itse lesbojen toimesta. Tämäkin kuuluu niihin.
:) - Eräspä
Pohtija kirjoitti:
Toimin vain palstan parhaaksi aloittamalla keskustelua herättäviä aiheita, jollaisia harvemmin postataan itse lesbojen toimesta. Tämäkin kuuluu niihin.
:)Joutavaa tuollainen keskustelun herättely. Mene oikeasti pois lesbopalstoilta, sinunlaisiasi a) tirkistelijämiehiä b) provoajia ei täällä kaivata. Piste. Häivy. Olet ällöttävä yksilö.
- Ihmiselle
Vastaaminen on täysin turhaa, mutta liitänkin tämän linkin lähinnä meille lesboille tutkiskeltavaksi:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_gay,_lesbian_or_bisexual_people
Mukana on myös homoseksuaalit miehet ja biseksuaalit, mutta mitä jonkun verran olen jo selaillut, löytyi sieltä ihan niitä lesbojakin (kuten meidän kaikkien suomalaisten rakastama Tove Jansson). Tietysti aina voi vänkätä vastaan mikä on "suurnaisen" tai "suurmiehen" mitta, mutta uskoisin että listassa olevat lesbonaiset ovat saavuttaneet elämässään ainakin enemmän kuin sinä, Pohtija, saatuaan Wikipediaan oman artikkelinsa.- Pohtija
Olet suuttunut aiheettomasti, johon on vaikuttanut todennäköisesti omaavasi vahvat ennakkoasenteet. Monet ihmiset joutuvat syrjinnän kohteiksi juuri ennakkoasenteiden vuoksi. Rasismi ei ole siitä kaukana.
Linkittämästäsi listasta löytyi yllättävääkin tietoa. Sen mukaan professori Kari S. Tikka oli lesbo! - Trolli ja idiootti
Pohtija kirjoitti:
Olet suuttunut aiheettomasti, johon on vaikuttanut todennäköisesti omaavasi vahvat ennakkoasenteet. Monet ihmiset joutuvat syrjinnän kohteiksi juuri ennakkoasenteiden vuoksi. Rasismi ei ole siitä kaukana.
Linkittämästäsi listasta löytyi yllättävääkin tietoa. Sen mukaan professori Kari S. Tikka oli lesbo!Vaan myös lukutaidoton.
"Mukana on myös HOMOSEKSUAALIT MIEHET ja biseksuaalit, mutta mitä jonkun verran olen jo selaillut, löytyi sieltä ihan niitä lesbojakin"
Lue kirjoittamani lause niin monta kertaa läpi että tajuat sen sisällön. Mikäli et onnistu ymmärtämään, ole hyvä ja palaa takaisin koulun penkille. Tule vasta äidinkielentuntien jälkeen aukomaan päätäsi Lesbo-Kareista minulle, jos vielä vitsisi tuntuvat yhtä ha-ha-hauskoilta.
Todistat vain kerta toisensa jälkeen palstalaisille oman tyhmyytesi. Kiitoksia nauruista! - Pohtija
Itse inhosin lapsena Muumilaakson väkeä. Minusta niissä oli jotakin hemmetin outoa ja ahdistavaa. En tiedä kuinka paljon tarinoihin vaikutti tekijän lesbous. Silloin ei vielä ollut japanilaisia animaatioita aiheesta.
Onkohan Pikku Myy muuten lesbo? Käyttäytyminen viittaa siihen suuntaan. - Mistästuonkintietää
Oliko Tove Jansson lesbo? Ehkä. Ehkä ei. On kai myös mahdollista, että hän oli biseksuaali, koska hänellä oli miessuhteita, joissa oli rakastunut ja halusi seksiä myös näiden miesten kanssa. Tietysti seksuaalinen suuntautuminen voi muuttuakin elämän myötä, eli onhan hän voinut sittemmin olla lesbo, mutta voimmeko me tietää sitä?
- VainHenkilöItse
Voihan se ollakin niin, että oli sisimmässään lesbo, mutta kulissisuhteissa miesten kanssa tai ei tuntenutkaan miehiä kohtaan oikeasti mitään seksuaalista tai miehet olivat oikeasti kavereita vaan ja ihan sovittuja juttuja olivat. Eihän ole poikkeuksellistakaan, että homo ja lesbo menivät keskenään naimisiin tietäen toistensa seksuaalisuudesta ja ulospäin näyttivät tavallisilta heteropareilta. Vain itse henkilö on voinut sen tietää, mutta toki he, jotka haluaisivat leimata kaikki lesbot biiksi hurraavat varmasti riemuissaan.
- Mistästuonkintietää
VainHenkilöItse kirjoitti:
Voihan se ollakin niin, että oli sisimmässään lesbo, mutta kulissisuhteissa miesten kanssa tai ei tuntenutkaan miehiä kohtaan oikeasti mitään seksuaalista tai miehet olivat oikeasti kavereita vaan ja ihan sovittuja juttuja olivat. Eihän ole poikkeuksellistakaan, että homo ja lesbo menivät keskenään naimisiin tietäen toistensa seksuaalisuudesta ja ulospäin näyttivät tavallisilta heteropareilta. Vain itse henkilö on voinut sen tietää, mutta toki he, jotka haluaisivat leimata kaikki lesbot biiksi hurraavat varmasti riemuissaan.
Se voi olla, että oli sisimmässään bi. Mutta itsekin taidealalla olevana tiedän, että niissä piireissä ei välttämättä tehdä niin tarkkaa lesbo/bi-jakoa, koska taidepiireissä ei ole niin jyrkkää heteronormiakaan. Eli taiteilijana sitä voi ehkä vähän vapaammin vaan olla, kohdata ihmisiä joiden kanssa synkkaa - ja olla vaikka lesbokin, vaikka olisi jossain vaiheessa ollut miesten kanssa. Olen itse vain naisista kiinnostuva nainen, mutta itselleni tämä lesbopalstan kummallinen lesbo/bi-jaottelu tuntuu vieraalta. Ehkä sitä taiteilijana on niin tottunut identifioitumaan sen kautta. En tiedä ajattelenko itsekään olevani lesbo - sanon kyllä kysyttäessä niin, mutta ajatuksissani olen vain minä, joka rakastun naisiin ja tunnen vetoa vain naisiin. Mutta siis pointtini oli, että ei taidepiireissä tarvitse pitää kulisseja. Toki eri aikakaudet ovat erilaisia, mutta Tove Janssonin nuoruusajan taidepiirit täällä olivat aika vapaamielisiä.
- Mistästuonkintietää
Mistästuonkintietää kirjoitti:
Se voi olla, että oli sisimmässään bi. Mutta itsekin taidealalla olevana tiedän, että niissä piireissä ei välttämättä tehdä niin tarkkaa lesbo/bi-jakoa, koska taidepiireissä ei ole niin jyrkkää heteronormiakaan. Eli taiteilijana sitä voi ehkä vähän vapaammin vaan olla, kohdata ihmisiä joiden kanssa synkkaa - ja olla vaikka lesbokin, vaikka olisi jossain vaiheessa ollut miesten kanssa. Olen itse vain naisista kiinnostuva nainen, mutta itselleni tämä lesbopalstan kummallinen lesbo/bi-jaottelu tuntuu vieraalta. Ehkä sitä taiteilijana on niin tottunut identifioitumaan sen kautta. En tiedä ajattelenko itsekään olevani lesbo - sanon kyllä kysyttäessä niin, mutta ajatuksissani olen vain minä, joka rakastun naisiin ja tunnen vetoa vain naisiin. Mutta siis pointtini oli, että ei taidepiireissä tarvitse pitää kulisseja. Toki eri aikakaudet ovat erilaisia, mutta Tove Janssonin nuoruusajan taidepiirit täällä olivat aika vapaamielisiä.
Tarkennan: tarkoitan siis tuolla lesbo/bi-jaottelun vieraudella sitä, että täällä tehdään hirveitä vastakkainasetteluja, lesbot eivät voi sietää biseksuaaleja ja biseksuaalit valittavat lesboista... itselleni tuollainen on (onneksi) tosi vierasta.
- VainHenkilöItse_
Tätä juuri tarkoitan. Jos on vähänkään femme tai lahjakas taiteissa (oli se sitten ammatti, harrastus tai pelkkä lahjakkuus ja vaikka kuinka henkilö itse sanoisi ja tuntisi olevansa lesbo ja vaikka kuinka olisi koko elämänsä ollut lesbo), niin ei, taas se sieltä tulee : se on bi. BI. Muistakaa kaikki:BI.
Jmkauta, että mua ärsyttää. Koittakaa nyt tajuta, että seksuaalisuus ei välttämättä näy ulospäin ja femmekin voi olla lesbo. Moni lesbo käy nuoruudessaan sen pakollisen heterovaiheen, vaikka oikeasti olisi sisimmässään lesbo. Edelleen. Tänäkin päivänä homous on yhä tabu joidenkin ihmisten keskuudessa. Aika monen keskuudessa. Suomessa on esim. hyvin paljon vanhoillislestadiolaisia.
Kyllä Suomen historiastakin löytyy homomies”taiteilija”, joka oli tietoisesti naimisissa lesbo”taiteilijan kanssa jos yhtään historiaan viitsit perehtyä. Taideihmisetkin joutuivat elämään ja tulemaan toimeen muidenkin ihmisten kuin vain oman kuplansa sisällä. Mikäli haluaa olla menestynyt taiteilija, näyttelijä, laulaja niin pitää miellyttää muitakin kuin itseään. Toki taidealalle ammatikseen ajautuvat/haluavat ovat useimmiten (valitettavasti) epävakaita, ei niin järkeviä, epävarmoja ”hörhöjä”. Meitä lesboja ja bissejä on kuitenkin monella eri alalla. Ei vain taidealalla. Onneksi.
Ennen vanhaan sitä oltiin kulissiliitoissa kun yksinkertaisesti ei ollut mahdollisuutta muuhun. Eikä ole hirveästi tästä aikaa kun naiset eivät saaneet käydä ravintoloissa Suomessa yksin vaan piti olla mies mukana. Se oli sitä 1980-lukua se.
Itsellä ei ole mitään biseksuaaleja vastaan, mutta lesbo on lesbo, ei bi, oli ulkonäkö, ammatti tai lahjakkuudet mitä vaan. Jos lesbo sanoo ja tuntee olevansa itse lesbo niin silloin se on lesbo, ei bi. Olisi kiva kun näitä jumiutuneita stereotypioita rikottaisiin enemmän; esim. bi, joka on varma, tasapainoinen, älykäs, luotettava ja järkevä ei-taidehörhö.
Sanot olevasi vapaamielinen, miksi sitten et hyväksy lesboja lesboina vaan väkisinkin yrität muokata lesboista bissejä? Miksi korostamalla korostat bisseyttä lesbopalstalla? Miksi tunkemalla tunget niitä bissejuttuja lesbopalstalle? Jos niin vapaamielinen olet niin luulisi sinun hyväksyvän ja ymmärtävän, että lesbot ovat lesboja eikä biseksuaaleja oli ulkonäkö, ammatti ja lahjakkuudet mitä vaan? - Mistästuonkintietää
VainHenkilöItse_ kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitan. Jos on vähänkään femme tai lahjakas taiteissa (oli se sitten ammatti, harrastus tai pelkkä lahjakkuus ja vaikka kuinka henkilö itse sanoisi ja tuntisi olevansa lesbo ja vaikka kuinka olisi koko elämänsä ollut lesbo), niin ei, taas se sieltä tulee : se on bi. BI. Muistakaa kaikki:BI.
Jmkauta, että mua ärsyttää. Koittakaa nyt tajuta, että seksuaalisuus ei välttämättä näy ulospäin ja femmekin voi olla lesbo. Moni lesbo käy nuoruudessaan sen pakollisen heterovaiheen, vaikka oikeasti olisi sisimmässään lesbo. Edelleen. Tänäkin päivänä homous on yhä tabu joidenkin ihmisten keskuudessa. Aika monen keskuudessa. Suomessa on esim. hyvin paljon vanhoillislestadiolaisia.
Kyllä Suomen historiastakin löytyy homomies”taiteilija”, joka oli tietoisesti naimisissa lesbo”taiteilijan kanssa jos yhtään historiaan viitsit perehtyä. Taideihmisetkin joutuivat elämään ja tulemaan toimeen muidenkin ihmisten kuin vain oman kuplansa sisällä. Mikäli haluaa olla menestynyt taiteilija, näyttelijä, laulaja niin pitää miellyttää muitakin kuin itseään. Toki taidealalle ammatikseen ajautuvat/haluavat ovat useimmiten (valitettavasti) epävakaita, ei niin järkeviä, epävarmoja ”hörhöjä”. Meitä lesboja ja bissejä on kuitenkin monella eri alalla. Ei vain taidealalla. Onneksi.
Ennen vanhaan sitä oltiin kulissiliitoissa kun yksinkertaisesti ei ollut mahdollisuutta muuhun. Eikä ole hirveästi tästä aikaa kun naiset eivät saaneet käydä ravintoloissa Suomessa yksin vaan piti olla mies mukana. Se oli sitä 1980-lukua se.
Itsellä ei ole mitään biseksuaaleja vastaan, mutta lesbo on lesbo, ei bi, oli ulkonäkö, ammatti tai lahjakkuudet mitä vaan. Jos lesbo sanoo ja tuntee olevansa itse lesbo niin silloin se on lesbo, ei bi. Olisi kiva kun näitä jumiutuneita stereotypioita rikottaisiin enemmän; esim. bi, joka on varma, tasapainoinen, älykäs, luotettava ja järkevä ei-taidehörhö.
Sanot olevasi vapaamielinen, miksi sitten et hyväksy lesboja lesboina vaan väkisinkin yrität muokata lesboista bissejä? Miksi korostamalla korostat bisseyttä lesbopalstalla? Miksi tunkemalla tunget niitä bissejuttuja lesbopalstalle? Jos niin vapaamielinen olet niin luulisi sinun hyväksyvän ja ymmärtävän, että lesbot ovat lesboja eikä biseksuaaleja oli ulkonäkö, ammatti ja lahjakkuudet mitä vaan?Sori, ymmärsitköhän nyt väärin, mitä kirjoitin? En ole itse kiinnostunut miehistä, en siis ole bi. En vaan ymmärrä juuri tätä vihamielistä vastakkainasettelua. Perustan käsitykseni Tove Janssonin (mahdollisesta) biseksuaalisuudesta siihen, että hänen elämäkerrastaan, mm. päiväkirjamerkinnöistä, sai kyllä sen käsityksen, että ne nuoruuden miessuhteet eivät olleet mitään kulissia, vaan hän oli oikeasti kiinnostunut. Mutta kuten itsekin sanoin, eihän tämä poissulje sitä, että saattoi hän olla lesbokin. Ja vaikka olisi nuorena ollut bi, saattoihan hänen seksuaalisuutensa muuttua elämän aikana niin, että sittemmin oli lesbo. Mutta en lähtisi varmuudella sanomaan kumpaankaan suuntaan, mikä hän oli. Minusta on ehkä olennaista se, että hän oli hieno taiteilia, hieno ihminen, upea nainen - ja nainen, joka rakasti naista.
En oikein ymmärrä, miksi käsitit kirjoitukseni niin, että haluan tehdä lesboista bissejä tai tuoda bissejuttuja lesbopalstalle. En koe, että minulla mitään "bissejuttuja" on, kun kerran miehistä en ole kiinnostunut. Minua kiinnostavat vain naiset. Eli ainakaan minun kohdallani ei täyty stereotypia biseksuaalista taiteilijasta eikä toisaalta taidehörhöstä bissestä ;) - Mistästuonkintietää
Sori, ymmärsitköhän nyt väärin, mitä kirjoitin? En ole itse kiinnostunut miehistä, en siis ole bi. En vaan ymmärrä juuri tätä vihamielistä vastakkainasettelua. Perustan käsitykseni Tove Janssonin (mahdollisesta) biseksuaalisuudesta siihen, että hänen elämäkerrastaan, mm. päiväkirjamerkinnöistä, sai kyllä sen käsityksen, että ne nuoruuden miessuhteet eivät olleet mitään kulissia, vaan hän oli oikeasti kiinnostunut. Mutta kuten itsekin sanoin, eihän tämä poissulje sitä, että saattoi hän olla lesbokin. Ja vaikka olisi nuorena ollut bi, saattoihan hänen seksuaalisuutensa muuttua elämän aikana niin, että sittemmin oli lesbo. Mutta en lähtisi varmuudella sanomaan kumpaankaan suuntaan, mikä hän oli. Minusta on ehkä olennaista se, että hän oli hieno taiteilia, hieno ihminen, upea nainen - ja nainen, joka rakasti naista.
En oikein ymmärrä, miksi käsitit kirjoitukseni niin, että haluan tehdä lesboista bissejä tai tuoda bissejuttuja lesbopalstalle. En koe, että minulla mitään "bissejuttuja" on, kun kerran miehistä en ole kiinnostunut. Minua kiinnostavat vain naiset. Eli ainakaan minun kohdallani ei täyty stereotypia biseksuaalista taiteilijasta eikä toisaalta taidehörhöstä bissestä ;)Sori, nyt tajusin, että itse kirjoitin tuonne aiemmin (eilen) väärin. Piti aloittaa tekstini toteamalla Tovesta, että "voi olla, että oli sisimmässään lesbo", mutta kirjoitin vahingossa "bi" - johtuen kai siitä, että piti sen jälkeen jatkaa tuohon liittyen ja kun kiireessä kirjoittelin. Pahoittelen. Nyt ymmärrän paremmin väärinkäsityksesi. Mutta tarkoitin siis, että saattoihan hän sisimmässään olla lesbo, vaikka olisikin aidosti ollut ihastunut miehiin. Tai sitten oli ensin bi, myöhemmin lesbo. Tai sitten oli bi. Ehkä ei voi tietää. Mutta tämä ei ehkä ole olennaisin asia.
- tietovaltaa
Oliko Tove Jansson lesbo? Ehkä. Ehkä ei. On kai myös mahdollista, että hän oli biseksuaali, koska hänellä oli miessuhteita, joissa oli rakastunut ja halusi seksiä myös näiden miesten kanssa. Tietysti seksuaalinen suuntautuminen voi muuttuakin elämän myötä, eli onhan hän voinut sittemmin olla lesbo, mutta voimmeko me tietää sitä?
Tove Jansson solmi naissuhteen petyttyään pahoin suhteessaan pitkäaikaiseen miesystäväänsä Atos Wirtaseen. Tove olisi halunnnut mennä naimisiin, Wirtanen oli sitoutumiskammoinen. Tieto peräisin Janssonin elämäkerrasta.
Tovella oli nuorena miessuhteita, mutta vain kaksi naissuhdetta. - RahaPuhuu__
tietovaltaa kirjoitti:
Tove Jansson solmi naissuhteen petyttyään pahoin suhteessaan pitkäaikaiseen miesystäväänsä Atos Wirtaseen. Tove olisi halunnnut mennä naimisiin, Wirtanen oli sitoutumiskammoinen. Tieto peräisin Janssonin elämäkerrasta.
Tovella oli nuorena miessuhteita, mutta vain kaksi naissuhdetta.Eli Tove oli siis lesbo, ei bi. Miessuhteet vaihtuivat tottakai kun ei miehistä niin välittänyt. Suhteissa useimmilla on myöskin tärkeämpää se laatu eikä se määrä. Jos nyt siis rakkaussuhteista puhutaan. Aika monellahan on tänäkin päivänä enemmän raha/järki/kaveri/kulissiliitto/suhde kuin rakkausliitto/suhde niin heteroilla kuin ei-heteroilla. Umpilesbo voi olla myöskin ilman ainuttakaan varsinaista naissuhdetta. Suhteet eivät tee kenestäkään lesboa, bisseä tai heteroa vaan ne tunteet. Ei kenenkään tarvitse todistella seksuaalisuuttaan millään suhteilla.
Toisaalta elämän suurin rakkaus voi olla samaan sukupuoleen, vaikkei varsinaista suhdetta olisi ollutkaan. Rakastumiseen kun ei tarvitse välttämättä suhdetta ja mitäs sitä nyt jokaiselle kaikkia suhteita kertomaan. Taitaa muutenkin monesti kirjailijoilla nuo elämänkerratkin olla sen mukaisia mitä kukin kustantamo ja vallalla olevat henkilöt haluavat kirjoitettavan ja kuka on maksajana eli ei välttämättä kovin totuudenmukaisia. Nyt kun on konservatiivien ja homofoobisten ajatukset enemmän esillä niin tietäähän sen jokainen, että lesbosta yritetään tehdä bisseä ja bissestä heteroa, useimmiten rahan ja tai vallan varjolla ja tai sen takia. Kun raha puhuu niin moraalilla ja totuudella ei ole mitään asiaa tässä ahneessa, kylmässä, kovassa ja härskissä maailmassa. Taitaa nykypäivän konservatiivit ja uskonnolliset olla melkoisen rahan-ja vallanahnetta porukkaa muutenkin. Kuten huomaamme tännekin on pesiytynyt näitä maksua vastaan aivopesu/mind control-kirjoittajia. Yrittävät metsästää vielä itsestään hieman epävarmoja ihmisiä ja aivopestä näitä. Heikkoa ihmistä on helpompi hyväksikäyttää monella eri tapaa. Siksi kannattaa tiedostaa, että on näitä miehiä ja naisiakin, jotka yrittävät käännyttää ja aivopestä. Osa on varmasti seksuaalirikollisia, jotka vaanivat sopivaa uhria raiskattavaksi ym. hyväksikäytettäväksi tai ryöstettäväksi. Heikkoa ja epävarmaa on helpompi myös hallita ja käyttää taloudellisesti hyväksi vaikkapa omiin poliittisiin tarkoituksiin.
Toisaalta, vaihtuuhan maksullisilla naisilla useasti nuo miehet melko usein eikä se tee kenestäkään sen heterompaa tai bissempää. Bisnes on bisnes eikä siihen tunteita tarvita. Taitaa se määrä olla ratkaisevampaa siis prostituoiduilla eikä niinkään vähemmistöedustajien rakkaussuhteissa.
- pohtija myös
tunnettuja taiteilijoita ja tiedenaisia. Nimien julkaiseminen tällä palstalla ei ole korrektia.
Pohtijalle tuntuu olevan erityisen tärkeää tämä lesbon asema yhteiskunnassa. Mahtaako hän tähdätä setan seuraavaksi puheenjohtajaksi vai miten hän aikoo seksuaalivähemmistön asiaa ajaa? Tämä tuntuu oudolta yhtälöltä, mutta insinööritaidot tuntuvat olevan lähellä tämän kaappi-heteromiehen sydäntä. Kenties hän kehittää kaavan jolla tasa-arvo toteutetaan? - Lordin maskeeraus on
ainakin parasta lesbotasoa. Sopii hyvin 70-luvun tytsyjen joukkoon. Jonkun tytsyn nähdessään lentää melkein persiilleen, mutta niin lentää tonkin naaman nähdessään.
- Pohtija
Lordi-yhtyeessä koskettimia soittava Awa on ainakin ulkonäöstä päätellen ilmeinen lesbo. Kuuleman mukaan Awa bongattiin baarista Porvoon Kamppulasta, jossa samanlaisia on paljon.
http://www.greenpeace.org/raw/image_full/finland/fi/kuvat-ja-videot/awa-lordi-yhtyeestae-osallistui.jpg
- Ladanatalia
Oletettavasti lesboja: Elisabeth 1. , Kuningatar Kristiina.
Bi-naisia tai lesboja: Virginia Woolf, Vita Sackville-West, runoilija Sappho.
Avoimesti lesboja: Marquerite Yourcenar, Tove Jansson, Tuulikki Pietilä, Vivica Bandler, Helvi Juvonen, ja niin monta muuta kirjailijaa ja taiteilijaa että ei kannata tässä luetella. Kirjailijat ovat yliedustettuina koska taidepiireissä on ollut helpompaa olla avoimesti lesbo/homo.
Mikä on kyselyn tarkoitus?
Minusta on väärin väittää Tarja Halosta lesboksi. Hän on pätevä ja fiksu nainen mutta käsittääkseni hän ei ole ainakaan antanut ikinä ymmärtää että hän olisi lesbo. Kaikki kunnia hänelle tod. näk. heterona.- BisuliMisuli
Tove Jansson oli bisse. Tuulikki Pietilä eli Toven kypsän iän puoliso saattoi toki olla lesbo. Bissenä minua ottaa päähän, kun bisseistä tehdään lesboja.
Pari julkkisbisseä mainitakseni: Katariina Souri & Sofi Oksanen - MonetKerrat_
Lesbona minusta on äärimmäisen ärsyttävää, että aina luullaan bisseksi (tai heteroksi).
Ärsyttävää on myös, että lesboja (ja bissejä) luullaan automaattisesti erittäin julkisuudenkipeiksi ja oletaan, että pitää näyttää muille esikuvana.
Katan, Sofin ja Toven bisseys on tullut jo monet kerrat esille tälläkin palstalla ja Kata ei kyllä tee yhtään poikkeusta (valitettavasti) stereotyyppiseen bisseen (äärimmäisen julkkistyrkky, huomionkipeä, epävarma itsestään).
- lesbisiä hahmoja
Helga on poliisimieslesbo ja Pekka Routalempi on jännälesbo.
- BisuliMisuli
Ja sen Darjan on sanottu olevan bisse. En ole Pasilaa tosin niin paljon katsonut, että olisin huomannut Darjan tällaisia puolia. Melkoisen ärsyttävä kukkahattutäti se Darja kylläkin on.
- pohtijalle
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_tunnetuista_homo-_ja_biseksuaaleista
Tuolla on paljon kuuluisia lesboja ja homoja suurmiehiäkin. Siellä ei tosin näytetä varsinaista "homoilua", mikä varmaan harmittaa jo valmiiksi jäykistynyttä pohtijaa kovasti... - Ebba Sparre:)
Ruotsin kuningatar Kristiina
6. marraskuuta 1632 – 6. kesäkuuta 1654
http://www.youtube.com/watch?v=uPZIqw9RcOU- älskling
Ruotsin kuningatar Kristiinan ja Ebba Sparren
on "kaikkien aikojen rakkaustarina".
Sillä on harva valmis luopumaan kruunusta ja vallasta, rakkauden vuoksi.
mikä varmaan, myös ihmetyttää jo valmiiksi, rakkauteen pettynyttä pohtijaa kovasti...
- ei-lesbo
Johanna Korhonen ja hänen ihailemansa keskiaikainen pyhimys Hildegard Bingeniläinen, jonka lauluja hän laulaa. Tekikö Hildegardin ihailu Korhosesta lesbon?
http://qspirit.net/hildegard-bingen-richardis/
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204814
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861742Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881592Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741554Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351177Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041109Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi661058- 931054