IFOLOR kuvakirja paha ongelma

Kaktustytto

Hei!

Ifolor kuvakirja herja: "kaikkia paikanvaraajia ei ole täytetty 2/220". Osaako joku kertoa, mistä voi olla kyse? Kirja ei suostu lähtemään eteenpäin verkossa.....
Olen tarkistanut kirjan monen monta monituista kertaa.
Kirja on noin kymmenes, mitä olen tilaamassa jo, eikä se koskaan ole herannut tällaista.
Ensimmäistä kertaa tosin olen nyt kokonaan mustavalkoista kirjaa tilaamassa, aiemmin ovat olleet värikuvia. Nyt on aataminaikuisia mustavalkonegoja skannattu ja laitettu kirjaksi. Resot riittävät ja kuvat ovat ok kokoisia, eli siitä ei ole kyse. Ifolorin aspalta ei voi kysyä, kun ovat auki klo 16:een.
Kirja pitäisi saada tänään lähtemään tilaukseen. Oletin sen lähtevän normaalisti, mutta jumittaa tilausvaiheessa tuota herjaa, enkä keksi syytä!

11

6943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

Mikä kuvakirja kyseessä? Entä teetkö kirjaa Ifolor Tilausohjelmalla vai Ifolor Designerillä?

• Kaktustytto

Ifolor Designer 2.2. Samaa olen käyttänyt ennenkin. Nyt herjaa, että ekalta sivulta mukamas puuttuu jotain, mutta mitään ei näy puuttuvan.
        Siinähän on se yksi kuva oikealla ja vasemmalle ei voi laittaakaan.

Herja tulee, kun alkaa tehdä tilausta. Olen siis tehnyt näitä tilauksia lukuisia kertoja, hyvin samankaltaisia kirjoja, nyt tuli tämä herja.
        Ainoa ero on siinä, että nyt teen kirjaa Vista-koneella, aiemmin Xp-koneella?

• heahheah
        Kaktustytto kirjoitti:

Ifolor Designer 2.2. Samaa olen käyttänyt ennenkin. Nyt herjaa, että ekalta sivulta mukamas puuttuu jotain, mutta mitään ei näy puuttuvan.
        Siinähän on se yksi kuva oikealla ja vasemmalle ei voi laittaakaan.

Herja tulee, kun alkaa tehdä tilausta. Olen siis tehnyt näitä tilauksia lukuisia kertoja, hyvin samankaltaisia kirjoja, nyt tuli tämä herja.
        Ainoa ero on siinä, että nyt teen kirjaa Vista-koneella, aiemmin Xp-koneella?

ajaa ohjelma järjestelmänvalvojana, jos olis puuttuvista oikeuksista kyse vaan.

• Kaktustytto
        heahheah kirjoitti:

ajaa ohjelma järjestelmänvalvojana, jos olis puuttuvista oikeuksista kyse vaan.

Juttelin Ifolorin aspan kanssa heti aamutimaan.
        Kyse on bugista eli se vaan joskus jää luulemaan, että kuvapaikka on tyhjä, vaikka siinä olisi kuva. Jos vaikka vaihtaa kerran kuvaa, niin se menee jo siitä sekaisin.
        Eli ihan ohjelmabugi. Siitä ei tosin tietenkään ole mainintaa UKK kohdassa Ifolorin sivuilla. Pitää jonottaa aspaan:) En uskaltanut olettaa moista, koska jos sitten se olisikin tulostunut tyhjänä sivuna, olisi joutunut tekemään ja maksamaan uuden 96-sivuisen kirjan. Ne DeLuxe-versiot on aika arvokkaita.

• ei ole nikkiä
        Kaktustytto kirjoitti:

Juttelin Ifolorin aspan kanssa heti aamutimaan.
        Kyse on bugista eli se vaan joskus jää luulemaan, että kuvapaikka on tyhjä, vaikka siinä olisi kuva. Jos vaikka vaihtaa kerran kuvaa, niin se menee jo siitä sekaisin.
        Eli ihan ohjelmabugi. Siitä ei tosin tietenkään ole mainintaa UKK kohdassa Ifolorin sivuilla. Pitää jonottaa aspaan:) En uskaltanut olettaa moista, koska jos sitten se olisikin tulostunut tyhjänä sivuna, olisi joutunut tekemään ja maksamaan uuden 96-sivuisen kirjan. Ne DeLuxe-versiot on aika arvokkaita.

...vaikka olikin paikanvarauksia. Meillä olikin varmasti tyhjiä kuvanpaikkoja siellä kuvien alla. Nehän ei näy esikatselussa, jos niissä ei kuvia ollut. Me vaan hyväksyttiin se "haluan jatkaa silti" ja se toimi ihan ok. Ainut vaan, että muuten lataus tökki joidenkin kuvien kohdalla pahasti, en tiedä miksi, koska ne eivät olleet muita suurempia. Vaihdettiinkin toisen kirjan kansikuva, mutta se olisi ehkä mennytkin, kun olisi antanut ladata kaikki kuvat ja sitten jatkanut herjan jälkeen uudelleen yrittämällä.

• vittu et vituttaa

on se ny perhana kumma ku ei IFOLOR TOIMI -.- ollaa yritetty n.miljoonakaks kertaa saada laitettuu vaaka ja pysty kuvii samaan kirjaan mut voi sanoo ni toi paska ei toimi ....... ny ottaa päähä voisko joku antaa neuvoja ja mielellään noin tunnin sisällä kiitos :p nukahdetaa muute pystyyyyyyyyyy ..

• Valokuvat

Yritin tehdä Ifolorin kuvakirjaohjelmalla "EasyBook A5 / vaaka 24 sivua" kirjan vain raahammalla kuvat kirjan osoittamille alueille mutta en saanut yhtään ainoaa kuvaa jäämään kirjaan joten siirryin "Pikatoimintoon" jolla onnistuin luomaan kirjan.

Tein kirjan melkein valmiiksi mutta viimeistelyvaiheessa huomasin, että kuvien joukkoon oli eksynyt muutama väärä kuva. Sain väärät kuvat poistettua mutta en saanut niiden tilalle vedettyä millään uusia kuvia.

Ifolorin asiakaspalvelu kertoi minulle : ”Voit myös työpöydältä tai suoraan kansiosta raahata kuvia suoraan ohjelmaan/ kirjaan”
      [email protected]

Kokeilin resurssinhallinnalla raahata kansiosta kuvia suoraan kirjaan ja tämä toimi, joten saatoin jatkaa kirjan viimeistelyä.

• Tyytyväinen

Kannattaa kokeilla tehdä The Emotion Company:n kautta valokuvakirjat. Saa paljon halvemmalla ja laatu on TODELLA hyvä! Toimituksessa meni joku 2 viikkoa, mutta sain 64-sivuisen kovakantisen valokuvakirjan 30e. Juuri tuolla hetkellä oli kyllä puoleen hintaan, mutta kannattaa varmaan odottaa seuraavaa, mutta suosittelen kyllä ehdottomasti !!

• .

Eli normaalihinta 60 euroa. Huh.
      Odottavan aika on pitkä.

• Päivi

En voi suositella Ifolorin kuvakirjan käyttöä ollenkaan.Tein äitiyslomallani kolmen päivän ajan yli 70 sivuista kuvakirjaa vanhoista kuvistani ja homma sujui ihan mallikkaasti. Sitten yhtäkkiä koko kuvakirjan tallennusta ei löytynyt. Asiakaspalvelu totesi lakonisesti, että se on sun oma vika, kun et käynyt sähköpostilla. Mitään back-up tallennusta Ifolor ei tee asiakkaalle! Sähköpostiini oli kuulemma tullut varoitus, että kuvakirjan tallennus loppuu. Eli asiakkaan pitäisi olla joka päivä tai mieluummin koko ajan sähköpostilla! Olisin mielelläni tehnyt toisenkin kuvakirjan eli aika hyvä kauppa Ifolorillekin. Mutta nyt taidan siirtyä Eirikuvan asiakkaaksi. Ihan käsittämätöntä!! Harmittaa tosi paljon, kun iso työ meni ihan hukkaan. Aivan uskomaton systeemi ja asiakaspalvelu ei voinut tehdä mitään muuta kuin vierittää syyn asiakkaan niskaan. Sepä vasta helpotti pahaa mieltä...

• cv664

Mitä sä oikein säädät sielä, mä oon tehny monta kirjaa tuola ja en mä mitään sähköpostia ole lukenu kertaakaan, eikä mun kirjat ole hävinneet, posti ne on kotia tuonu. Selitä vähä paremmin tuo sun juttu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe