Huomasin kissallani leuan alla aivan huulen vieressä noin euron kolikon kokoisen karvattoman alueen, huulen vieressä siinä oli ensin "rupimainen" punainen kohta, joka nyt näyttää suurinpiirtein joltain pieneltä reijältä ihossa, tosi kuvottavan näköinen, mikä ihme se voi olla? Kissa ei ole moksiskaan, ei arista aluetta tai muuta, mutta olisihan se kiva tietää mikä kissaa vaivaa.. Eläinlääkäriä ei oikein lähimailla ole, mutta sinnehän toki menen jos tuo ei parane.. Mutta olisi kiva tietää mikä mahdollisesti voisi olla kyseessä!
Karvaton, rikkinäinen ihoalue!!
4
2709
Vastaukset
- Eläinsuojelia
Olisiko kohtaan voinut hiertää joku ja siksi on karvaa lähtenyt? Se on yleinen syy karvan lähtöön mutta tottakai kaikki kasvaimet ja syövät ovat mahdollisia, mutta jos kissa ei arista kohtaa niin kasvain ei ainakaan olisi kovin iso...
Kumminkin jos karvaa ei siihen kohtaan kasva lähiaikoina niin suosittelen sinun menevät eläinlääkärille!
Ps. Kissa on myös itse saattanut repia karvaa hampailla siitä pois jos siihen on vaikka itikka pistänyt ja se on alkanut kutiamaan, silloin yleensä kissat hoitavat kutinaa hinkaamalla paikkaa johonkin tai puremalla sitä.
Hyvää kesää =) - viedä kissa
eläinlääkäriin ja tarkistuttaa mikä on vaivan syy. Sillä voi olla myös syöpäläisiä joiden laji eläinlääkärissä kyllä varmistuu ja saatte oikeat lääkkeet niiden häätämiseen.
- DK
Meidän kissalla on myös karvaton laikku.
Kissa on noin 10 vuotias (tuli meille aikuisena löytöeläinkodista). Mielestämme hän on normaalin virkeä ja yleiskunto päällisin puolin hyvä. Ei ole laiha, silmät on kirkkaat ja turkki karvatonta laikkua lukuunottamatta kunnossa. Joskus on muutama tippa verta kakassa, mutta ei kovin usein. Olen arvellut sen johtuvan siitä että on "vatsa kovalla" tms.
Jonkin aikaa sitten ilmestyi selkään pyöreä täysin karvaton laikku. Tulimme kotiin, niin tuppale "törsötti" irtonaisena tippumaisillaan, ikään kuin se olisi nyhdetty paljaaksi. Iho oli täysin ehjä ja terveen näköinen. Laikku oli jonkin aikaa paljaana ja sitten siihen alkoi kasvaa karvat takaisin.
Tänään on huomattu toinen paljas laikku vatsapuolella. Otamme yhteyttä eläinlääkäriin heti ensi maanantaina.
Huolestuttaa kyllä kovasti.
- valjaskissa
Minun kissallani oli samanlainen karvaton alue leuan alla ja vaikutti, että iho on siitä kohtaa jotenkin rikki.
Kun katsoin tarkemmin, niin punkkihan sinne ihoon oli työntynyt. Sain sen poistettua kokonaisena pinseteillä ja haavan desinfioin.
Kissa oli varmaan yrittänyt raapia sitä irti itse, jolloin karvaa oli irronnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187