Mennyt aika ei koskaan palaa.

Tilja

Maailmassa tuotetaan kännyköitä, autoja, voivuoria, munavuori ynnä muita tuotteita paljon enemmän kuin on mahdollista saada kaupaksi. Niitä vain ei tarvita enempää.

Siitä koituu, että kilpaillaan markkinaosuuksista. Häviäjät pelastetaan veronmaksajien rahoilla. Miksi?

8

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meidän on rakastettava

markkinataloutta, vaikkei se ole koskaan toiminut ilman tukiaisia!

• salla.

Kuinkahan kallista olisi Suomessakin ruoka ilman tukeja.

Ei se maanviljelijäkään ilmatteeksi ruppee tekeen.

• onneksi,

ja toivottavasti, mennyt aika ei koskaan palaa, ruttoineen, sotineen, pettuleipineen, huutolaisaikoineen.

Demokratiaa parempaa ei vielä ole keksitty.

• taitaa palata

piankin ja se siitä demokratiasta, mitä se on tänäpäivänä ja jo aikaisemminkin, pelkkää korruptiota ja mitä siitä on seurannut, sitä aikaa eletään nyt. valitettavasti.

• jocus*

Demokratia on vielä kaukana ja ehkä kauempana kuin muutama vuosikymmen sitten. Valta on muutamilla puolueiden puheenjohtajilla, kolmella neljällä ministerillä, virkamiehillä, joita kansa ei ole valinnut (Raimo Sailas), suurten yritysten (Nokia) johtajilla sekä Helsingin Sanomilla. Jos kaksi- tai kolmekymmentä näissä asemissa olevaa henkilöä vastustaa hanketta, se ei mene läpi.

• kerropa
        jocus* kirjoitti:

Demokratia on vielä kaukana ja ehkä kauempana kuin muutama vuosikymmen sitten. Valta on muutamilla puolueiden puheenjohtajilla, kolmella neljällä ministerillä, virkamiehillä, joita kansa ei ole valinnut (Raimo Sailas), suurten yritysten (Nokia) johtajilla sekä Helsingin Sanomilla. Jos kaksi- tai kolmekymmentä näissä asemissa olevaa henkilöä vastustaa hanketta, se ei mene läpi.

viisaana, mikä olisi parempi valtiomuoto, oligarkiako?

Osaavatko ihmiset nykyisin mitään muuta, kuin valittaa, vaikka kaikki on tuhat kertaa paremmin, kuin ennen?

Onko ihmisillä liikaa aikaa valittaa, ja vain kääntää kylkeään, siinä sivussa?

• 312.

Maidontuottajalle maksaa meijeri 0,36€ litra.

Ja mun kk. ansi oli -- sitten 2500 markoissa.
        sanoo entinen tuottaja.

lomaa oli v,ssa 18pv. ja työpäiviä oli 11kk 12pv. ja siitäkin piti opettaa lomittaja töihin että loma lyheni2 pv.llä.
        Maatalous on työta vuorotta, mutta olen ollut siitä hulimatta tyytyväinen.

Siivoojankin palkka kk oli sillon paljon isompi.

• kerropa kirjoitti:

viisaana, mikä olisi parempi valtiomuoto, oligarkiako?

Osaavatko ihmiset nykyisin mitään muuta, kuin valittaa, vaikka kaikki on tuhat kertaa paremmin, kuin ennen?

Onko ihmisillä liikaa aikaa valittaa, ja vain kääntää kylkeään, siinä sivussa?

Demokratia - laajasti ymmärrettynä - lienee paras tähän mennessä keksityistä. Suomessa ei demokratiaa vielä ole, vaan eletään tuossa mainitsemassasi eräänlaisessa oligarkiassa.

Demokratiaa voitaisiin mielestäni lisätä suorilla kansanvaaleilla, puolueiden vaalibudjetteja laeilla pienentämällä, työntekijöiden vaikutusmahdollisuuksia lisäämällä, median valtaa hajoittamalla ja pääoman liikkeitä verottamalla. Esimerkiksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      231
      2112
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1386
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1038
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      49
      978
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      970
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe