kuinka usein käyt

Suomessa?

Itse noin kerran vuodessa.

20

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuukaudessa.

      Suomi on niin kiva paikka, että mahdollisimman usein.

    • suunnilleen

      joka toinen vuosi, riippuu paljon kuinka paljon on saanut säästettyä lomaa varten. Saisivat suomalaiset sukulaiset ja tuttavat käydä edes kerran elämässään täällä.

      • ap

        Samaa olen minäkin ihmetellyt.

        Sanovat, että on niin pitkä matka ja kalliiksi tulee. Sama se on matka meillekin, päinvastaseen suuntaan vaan; eikä se matka sen halvemmaksi tule.


    • päästään pian

      Joka kesa lasten kanssa ja monesti myös joulu ollaan siellä vietetty. Ja mikä parasta 1 kk:n päästä muutetaan sinne takaisin:)

      • kuulostaa

        kivalta:) En ole sitten lasten syntymien jälkeen käynyt Suomessa jouluna. Nyt on jo lapsenlapsiakin ja heille olisi mukava näyttää joulupukin maata ja ajella poron vetämällä reellä. Varsinkin kun he ovat nyt siinä iässä että muistaisivat sitten aikuisinakin.
        Matka Korvatunturille on vielä suunnittelu vaiheessa, täytyy pian panna töpinäksi sillä Jouluunhan on vain 6 kk.


    • kahdessakymmenessä

      vuodessa. Kävisin useammin, jos olisi varaa. Haluaisin käydä kesällä ja sydäntalvella ja viipyä useita viikkoja kerralla. Kunhan rikastun, teen sen.

    • ja 1998

      Kävin viimeksi vuonna 2003, olin viikon , ja se viikko oli varmaan elämäni pisin.
      sitä ennen kävin v.1998, viikon reissu .
      Kai sitä pitäis käydä hakemassa sukulaisten nurkista viimeisetkin tavaransa pois, ja lopettamassa tilit.
      En vaan viitsi tuhlata lomaa mihinkään Suomen reissuun, kai tässä on odotettava eläkeikää.
      Viimeisten 35 vuoden aikana olen käynyt alle 10 kertaa, ja vieläkin harmittaa se raha mikä on mennyt lentolippuihin (vaikka asunkin vain Euroopassa).

      • suuri ihalija

        kun muutin pois. Toiveena on päästä joskus takaisin asumaan. Paras maa minulle. Työn puolesta pääsisin eri puolille maailmaa lomalle hyvin kohtuuhinnalla, mutta tulen kuitenkin aina Suomeen, vaikka se maksaakin enemmän. Laatu maksaa. Thaimaassa eläisi samalla rahalla vaikka kuinka kauan, kuin kuukauden Suomen lomalla. Valitsen Suomen.


      • palstalla?

        Miksi seuraat ulkosuomalaisten palstaa, jos et pidä enää Suomesta?


        Menkää valittajat pois pilaamasta tämä muuten niin mielenkiintoinen palsta.


        Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään lukea negatiivisia kommentteja. Minä haen tältä palstalta muiden ulkosuomalaisten kokemuksia ja tuntemuksia, en suinkaan Suomea vihaavien entisten kansalaisten valituksia


        Hakekaa uuden maanne kansalaisuus, sitten ette voi kutsua itseänne enää ulko"suomalaisiksi", näin pääsemme teistäkin eroon,


      • tässä asiassa.
        palstalla? kirjoitti:

        Miksi seuraat ulkosuomalaisten palstaa, jos et pidä enää Suomesta?


        Menkää valittajat pois pilaamasta tämä muuten niin mielenkiintoinen palsta.


        Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään lukea negatiivisia kommentteja. Minä haen tältä palstalta muiden ulkosuomalaisten kokemuksia ja tuntemuksia, en suinkaan Suomea vihaavien entisten kansalaisten valituksia


        Hakekaa uuden maanne kansalaisuus, sitten ette voi kutsua itseänne enää ulko"suomalaisiksi", näin pääsemme teistäkin eroon,

        Se oli hyvin sanottu.


      • "tuntemuksia"
        palstalla? kirjoitti:

        Miksi seuraat ulkosuomalaisten palstaa, jos et pidä enää Suomesta?


        Menkää valittajat pois pilaamasta tämä muuten niin mielenkiintoinen palsta.


        Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään lukea negatiivisia kommentteja. Minä haen tältä palstalta muiden ulkosuomalaisten kokemuksia ja tuntemuksia, en suinkaan Suomea vihaavien entisten kansalaisten valituksia


        Hakekaa uuden maanne kansalaisuus, sitten ette voi kutsua itseänne enää ulko"suomalaisiksi", näin pääsemme teistäkin eroon,

        ja "kokemuksia", ja missäpä niistä voisi keskustella, jos ei täällä. Ne suomalaiset, jotka eivät kestä kuunnella toisten kokemuksia ja mielipiteitä, olkoot lukematta tätä palstaa. Tai muokatkoon omaa ahdasta ajatteluaan hyväksymään toisinajattelijat. Juuri tuota ahdasmielisyyttä täällä on eniten arvosteltu.


      • MIR
        palstalla? kirjoitti:

        Miksi seuraat ulkosuomalaisten palstaa, jos et pidä enää Suomesta?


        Menkää valittajat pois pilaamasta tämä muuten niin mielenkiintoinen palsta.


        Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään lukea negatiivisia kommentteja. Minä haen tältä palstalta muiden ulkosuomalaisten kokemuksia ja tuntemuksia, en suinkaan Suomea vihaavien entisten kansalaisten valituksia


        Hakekaa uuden maanne kansalaisuus, sitten ette voi kutsua itseänne enää ulko"suomalaisiksi", näin pääsemme teistäkin eroon,

        "Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään lukea negatiivisia kommentteja. Minä haen tältä palstalta muiden ulkosuomalaisten kokemuksia ja tuntemuksia..."

        Tarkoititko etta ulkosuomalaisten kokemusten pitaisi olla vain positiivisia? Tai negatiivisia kokemuksia ei saisi tuoda esiin? Enta sitten, jos totaalisesti ihastuu uuteen asuinmaahansa ja toteaa sen itselleen sopivammaksi paikaksi syista A, B ja C johtuen - pitaisiko niista syista pitaa suu supussa, vai?

        On tietenkin taitolaji osata tuoda negatiiviset asiat esiin ja keskustella niista tasapainoisesti ja osoittelematta. Tuossa keskustelu- / kommunkointitaidossa suomalaisilla on moneen muuhun kansallisuuteen nahden viela paljon opittavaa. Tama kommunikaatiotaitojen pidemmalle ehtinyt kypsyys ja robustius (suomentakaa tama joku, please) onkin yksi asioista, josta pidan nykyisessa asuinpaikassani.


      • positiivisia
        MIR kirjoitti:

        "Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään lukea negatiivisia kommentteja. Minä haen tältä palstalta muiden ulkosuomalaisten kokemuksia ja tuntemuksia..."

        Tarkoititko etta ulkosuomalaisten kokemusten pitaisi olla vain positiivisia? Tai negatiivisia kokemuksia ei saisi tuoda esiin? Enta sitten, jos totaalisesti ihastuu uuteen asuinmaahansa ja toteaa sen itselleen sopivammaksi paikaksi syista A, B ja C johtuen - pitaisiko niista syista pitaa suu supussa, vai?

        On tietenkin taitolaji osata tuoda negatiiviset asiat esiin ja keskustella niista tasapainoisesti ja osoittelematta. Tuossa keskustelu- / kommunkointitaidossa suomalaisilla on moneen muuhun kansallisuuteen nahden viela paljon opittavaa. Tama kommunikaatiotaitojen pidemmalle ehtinyt kypsyys ja robustius (suomentakaa tama joku, please) onkin yksi asioista, josta pidan nykyisessa asuinpaikassani.

        asioita ja keskustelua. Ihmettelen, jos joku vaivautuu tänne valittamaan Suomesta/suomalaisista, joka siis on muuttanut pois. Ajattelen siis, että jos Suomi on niin huono, lienee sopivampiakin foorumeita. Esim. sen uuden maan foorumit. Hyvää kesää/talvea kaikille!


      • lähestulkoon
        MIR kirjoitti:

        "Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta yhtään lukea negatiivisia kommentteja. Minä haen tältä palstalta muiden ulkosuomalaisten kokemuksia ja tuntemuksia..."

        Tarkoititko etta ulkosuomalaisten kokemusten pitaisi olla vain positiivisia? Tai negatiivisia kokemuksia ei saisi tuoda esiin? Enta sitten, jos totaalisesti ihastuu uuteen asuinmaahansa ja toteaa sen itselleen sopivammaksi paikaksi syista A, B ja C johtuen - pitaisiko niista syista pitaa suu supussa, vai?

        On tietenkin taitolaji osata tuoda negatiiviset asiat esiin ja keskustella niista tasapainoisesti ja osoittelematta. Tuossa keskustelu- / kommunkointitaidossa suomalaisilla on moneen muuhun kansallisuuteen nahden viela paljon opittavaa. Tama kommunikaatiotaitojen pidemmalle ehtinyt kypsyys ja robustius (suomentakaa tama joku, please) onkin yksi asioista, josta pidan nykyisessa asuinpaikassani.

        kaikki Suomen vastaisia.


        "Tarkoititko etta ulkosuomalaisten kokemusten pitaisi olla vain positiivisia?"
        Tuokaa niitä ulkosuomalaisten negatiivisia asioita esiin, mutta pitääkö sen aina olla suomen haukkuminen. Otat kantaa lauseeseeni, mutta et edes ymmärrä mitä tarkoitan.


        "jos totaalisesti ihastuu uuteen asuinmaahansa ja toteaa sen itselleen sopivammaksi paikaksi syista A, B ja C johtuen - pitaisiko niista syista pitaa suu supussa, vai?"
        Pitää suu supussa; ei tietenkään, mutta miksi pitää Suomea haukkua.



        Ei minua kiinnosta ulkosuomalaisten mahdollinen Suomi-viha, vaan kannanotot ulkomailla elämiseen ja kokemusten jakamiseen.


      • palstaa
        "tuntemuksia" kirjoitti:

        ja "kokemuksia", ja missäpä niistä voisi keskustella, jos ei täällä. Ne suomalaiset, jotka eivät kestä kuunnella toisten kokemuksia ja mielipiteitä, olkoot lukematta tätä palstaa. Tai muokatkoon omaa ahdasta ajatteluaan hyväksymään toisinajattelijat. Juuri tuota ahdasmielisyyttä täällä on eniten arvosteltu.

        -Ulkosuomalaiset, jotka rakastavat Suomea.
        -Ulkosuomalaiset, jotka ovat eivät pidä Suomesta.


        "muokatkoon omaa ahdasta ajatteluaan hyväksymään toisinajattelijat"
        Mitä ihmettä, Suomeahan täällä vaan haukutaan ja oikein olan takaa.



        Siis, minäkö olen ahdasmielinen, kun en halua lukea Suomea mollaavia tekstejä. Ja sinulle toisinajattelija on ihminen, joka ei enää pidä Suomesta ja tuo sen selvästi esille haukkumalla sekä maan ja kansan.


    • jos

      on rahaa. En kai kavisi niinkaan usein, jos ei olisi vanhempia siella. Voisi sita joskus matkustaa jonnekin muuallekin. Vaikka ihan mukavaa siella Suomessakin on kayda, mutta niitten matkojen vuoksi jaa muut matkat vahiin.

      • lomamatkoillasi

        Et muista että ollaksesi " suomalainen " sinulla pitäsi olla joku
        panos kehittää maata / itseäsi ja käydä myös töissä sen hyväksi.


      • monta, jotka
        lomamatkoillasi kirjoitti:

        Et muista että ollaksesi " suomalainen " sinulla pitäsi olla joku
        panos kehittää maata / itseäsi ja käydä myös töissä sen hyväksi.

        asuvat pysyvästi ulkomailla ja siteet Suomeen ovat katkenneet eikä yhteydenpito tai koko maa enää kiinnosta, ottamaan sen uuden kotimaan passin. Se on mielestäni reilua meininkiä, eikä mitään kahdella tuolilla istumista!


      • Suomen sveitsiläinen
        monta, jotka kirjoitti:

        asuvat pysyvästi ulkomailla ja siteet Suomeen ovat katkenneet eikä yhteydenpito tai koko maa enää kiinnosta, ottamaan sen uuden kotimaan passin. Se on mielestäni reilua meininkiä, eikä mitään kahdella tuolilla istumista!

        Vastaus tuohon kahdella tuolilla istumisesta.
        Minä olen Sveitsin sekä Suomen kansalainen. Asun täällä vuodesta 1967 ja tulen aina istumaan kahden pallin päällä. Yksi pakara siellä ja toinen täällä.
        Kysymys oli: kuinka usein käyt Suomessa. Joskus menee 5 vuotta, kerran meni 13, viimeisen kerran olin 2 vuotta sitten jne. Kun tulen Helsinkiin olen onnellinen. Kun nään Suomen sinisen taivaa ja koivuja olen myös onnellinen. Sitten saa taas leipää ja puhua omaa kieltä, vaikka onkin ruostunut.
        Negatiivistä mielestäni on tämä vaaleansinisen maidon juonti ja margariinit. Lauantaimakkaraa voit ostaa mistä kaupasta vaan, mut ei maistu samalta. Suomen hyvät makkarat on kuolleet niinkuin Violajuusto. Poikani katseli ihmeissään kun aamiaispöydässä kananmunien keltuainen oli aivan väritön. Vasikanlihaa ei juuri saa. Kauppahallista ostettu naudanliha Karjalanpaistissa jai kurjan kuivaksi. Oli muuten monta tuntia uunissa. Pikkukauppoja ei enään ole. Kauppatorilla ostin paljon vihanneksia ja hinnat oli kalliimpia kuin täällä Sveitsissä joka kumminkin on tunnettu kalliiksi maaksi. Ei nämä hinnat minun kukkaroa häirinneet, mutta ajattelin vain niitä jotka tienaavat ja asuvat siellä. Eläketurva on myös mielestäni huono.
        Halusin kirjoittaa, koska henkilö joka kritikoi Suomea sai rapsut päälleen. Mielestäni palstoilla saa ja voi kirjoittaa negatiivistä ja positiivistä. Vapaasti sanoa oma mielipide.
        Olen Sveitsissä nyt eläkkeellä ja tyytyväinen elämääni, mutta Suomi on ja pysyy Isänmaanani.
        Paljon terkkuja täältä Sveitsistä


    • RIMMIR

      kun oli vasta muuttanut vieraalle maalle, niin koti-ikävä oli mahdoton, sitä vain koko ajan halusi takaisin Suomeen.
      Lasten kasvaessa halusi myös antaa heille muistoja ukeista ja mummoista ja aina kesälomat vietettiin Suomessa heidän luonaan.
      Lasten kasvaessa murrosikäisiksi ja hieman vanhemmiksi heille tulivat omat kesätyöt ja eivät näin ollen voineet enää lähteä mukaan.
      Nyt ovat mummit ja ukit heiltä menneet toispuoleiseen ja lapset itse perustaneet perheensä niin kiinnostus lapsillamme on kasvanut Suomea kohtaan uudelleen.

      Itsekin olen matkustellut aivan eri paikoissa Suomessa viimevuosina nähdäkseni millainen se Suomi oikeastaan onkaan, ja on tosi mielenkiintoista nähdä muutakin kuin ne synnyinseudut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2062
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1773
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1577
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      79
      1240
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe