Käytättekö itse kestositeitä ym.?

.........

Tuli mielen, että käytättekö kestovaippoja vauvoillanne käyttävät myös itse ekologisia kuukautissuojia kuten esimerkiksi kuukuppia tai kestositeitä? Kuukautissuojistakinhan tulee aikamoinen määrä jätettä naisen elämän aikana. Itse käytän, mutta vauvanvaipat eivät ole vielä ajankohtaisia.

6

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä.

      Mulla oli jo jonkin aikaa ollut itselläni kuukautiskuppi, ja joitakin kesto pikkuhoususuojiakin olin jo ostanut/tehnyt silloin kun kokeilin ekan kerran lapsellani kestovaippoja. Edelleen käytän jonkin verran myös kertakäyttöisiä kuukautissuojia, tosin pääasiassa käytän kestoja. Lapsillani olen käyttänyt kestovaippoja yhteensä vähän yli 3 vuotta, mutta ei lastenkaan käytössä kertikset mikään "mörkö" ole. Tilanteen mukaan valitaan joko kestot tai kertikset, sekä äidille että lapselle.

    • kestositeet ja kuukuppi

      käytössä.

      • Ruususka

        Olen käyttänut kestositeitä jo yli 10 vuotta. Iho ei kestä lainkaan kertakäyttöisiä. Nykyään siteissä on niin kauniita kuosejankin.


    • vaivaa...

      Käytin kestopikkuhousunsuojia kunnes laskin että ne tulevat kalliimmaksi ja ovat hankalempia. Lisäksi liukuvat eli eivät pysy paikoillaan (liian lyhyitä eikä pysy tarpeeksi edessä). Yhden pikkuhousunsuojan hinnalla saan 50 kpl kertakäyttöisiä... yksi pikkuhousunsuoja ei kestä 50 pesua. Nuo mitä mulla on,on pesty n. 20 krt ja ihan ikäloppuja. Hirveän näköisiä nukkaantuneita. Ja saahan niitä ekologisiakin siteitä ja pikkuhousunsuojia vaikka olisivat kertakäyttöisiä.

      Kuukautiskupinkin intouduin ostamaan, mutta mulle kun suositeltiin ostamaan se isompi lunette niin tuskan kanssa sitä sai laitella. Eli aivan liian iso! Enkä viitsinyt pienempää ostaa enää uudelleen. Ja se pohjan antenni hankasi ja leikkasin pois ja sitten se kohta hankasi vaikka viilalla sitä viilasin... hankalaa.

      Kosteussululliset pikkuhousunsuojat hiostivat muuten niin etten pystynyt niitä käyttää. Ihmettelen sitä kun kehuttu hengittävyyttä. Kyllä moni puuvillapintainen kertakäyttöside tai hengittävä kertakäyttösuoja on parempi. Lisäksi ne pikkuhousunsuojat hankasivat pahasti esim. pyöräillessä. Se flanelli hinkkasi häpyhuulet ihan vereslihalle.

      • tirppis81

        kohta kahteen vuoteen en ole käyttäny kertakäyttösiä siteitä tai pikkuhousun suojia ollenkaan.. ja sillä on kyllä pelastettu monelta hampaiden kiristykseltä, kun esimerkiks kierukan laiton jälkeen piti suojaa käyttää monta kuukautta. Itsellä phs ilman varsinaista kosteussuojaa (fleece alimmaisena) eikä ongelmia hengittävyyden kanssa. Siteissä kosteussuoja löytyy, mutta niitä vaihtaakin sit nopeemmalla tahdilla kun vuotokin on suurempaa ;)

        toki mielipiteitä on paljon, mutta onneks vaihtoehtojakin on. itsellä lähes kaikki siteet trikoopintaisia joten materiaali sama kuin pikkuhousuissakin... ja mikäli yks materiaali ei tunnu sopivan niin kannattaa kokeilla toista.

        Noista pesuista vielä sen verran että itse uskon pärjääväni noilla samoilla siteillä monta vuotta.. eihän ne uudenveroisia tietysti ole, mutta toimivia. Ja varmasti kestävät paljon enemmän kuin 50 pesua!! Kertakäyttösiin mua ei saa palaamaan.. eikä kyllä kuulemma lähipiiriäkään jotka ovat mun esimerkkiä seuranneena testanneet..


      • on....
        tirppis81 kirjoitti:

        kohta kahteen vuoteen en ole käyttäny kertakäyttösiä siteitä tai pikkuhousun suojia ollenkaan.. ja sillä on kyllä pelastettu monelta hampaiden kiristykseltä, kun esimerkiks kierukan laiton jälkeen piti suojaa käyttää monta kuukautta. Itsellä phs ilman varsinaista kosteussuojaa (fleece alimmaisena) eikä ongelmia hengittävyyden kanssa. Siteissä kosteussuoja löytyy, mutta niitä vaihtaakin sit nopeemmalla tahdilla kun vuotokin on suurempaa ;)

        toki mielipiteitä on paljon, mutta onneks vaihtoehtojakin on. itsellä lähes kaikki siteet trikoopintaisia joten materiaali sama kuin pikkuhousuissakin... ja mikäli yks materiaali ei tunnu sopivan niin kannattaa kokeilla toista.

        Noista pesuista vielä sen verran että itse uskon pärjääväni noilla samoilla siteillä monta vuotta.. eihän ne uudenveroisia tietysti ole, mutta toimivia. Ja varmasti kestävät paljon enemmän kuin 50 pesua!! Kertakäyttösiin mua ei saa palaamaan.. eikä kyllä kuulemma lähipiiriäkään jotka ovat mun esimerkkiä seuranneena testanneet..

        Kestositeet ovat hirmu kalliita. Ei kyllä tule sen halvemmaksi vaikka tulisi ekologisemmaksi. Mulla ei kestä kyllä vuotta nuo pikkuhousunsuojat jos pyöritän niitä pyykissä joka viikko. Joudun siis käyttämään suojaa päivittäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe