Iltalehdessä komeilee suurin kirjaimin otsikko:
"Homon veri ei kelvannut"
En ollut tietoinen että seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaisi asiaan.
Itselläni oli tarkoitus mennä tekemään verenluovutus flunssasta parannuttuani.
Kysymys kuuluukin kannattaako minun tehdä niin vai meneekö veri suoraan ongelmajätelaitokselle koska olen lesbo?
Koskeeko tuo "laki" siis homoja ja lesboja?
T:Tytti-85
Verenluovutus
3
1906
Vastaukset
- .......
Lesboja ei koske.
Tämä kuulosti kauhealta:
"- Auttaa voi monella tavalla, lääkäri Susanne Ekholm-Kullberg sanoo.
- Ja aina voi suositella verenluovuttamista tuttaville. Paitsi sinun tapauksessasi."
Ihan kuin homoilla ei voisi olla muita kuin homokavereita. - ...
Minäkin käyn luovuttamassa verta säännöllisesti. Eli kielto koskee vain miesten välistä seksiä harrastaneita. Verenluovutuskaavakkeessa on kysysymys miehelle 'oletko koskaan harrastunut seksiä miehen kanssa'. Verenluovutuskieltoa perustellaan sillä, että tilastot osoittavat hivin olevan yleisempää miesten välisissä suhteissa kuin valtaväestössä. Kiellolla halutaan turvata veren turvallisuus. Vaikka kaikki luovutettu veri testataan, hiv ei välttämättä näy testissä ennen kuin kahden kk:n päästä tartunnasta. Tämän takia lomakkeessa kysytään sekä miehiltä että naisilta, että onko heillä ollut uutta seksikumppania viimeisten olikohan se nyt kahden vai kolmen kuukauden aikana.
Lue veripalvelun sivulta lisätietoja verrenluovutuksesta ja mene ihmeessä luovuttamaan verta! Siitä saa itsellekin hyvän mielen, kun voi edes vähän auttaa. - ohikulkenut heteromies
Hesarin ja kansanterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan HIV on noin yhdellä kahdestakymmenestä homosta, puolet näistä eivät tienneet tartunnasta.
Haluaisitko itse saada verta tietäen että jokaisessa pussissa on 1/20 mahdollisuus HIViin? Pussejakin tarvitaan yleensä useampia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204774
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831722Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871586Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741544Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351167Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651053