Miksi asunto ei mene kaupaksi, vaikka kävijöitä riittää.

Pia70

Annoin asuntoni myyntiin suurelle kiinteistövälittäjäketjulle. Porukkaa on rampannut näytöissä ainakin yli 50 henkeä. Hinta kohdallaan, hyvä kunto ja alue. Ostajaehdokkaatkin ovat kehuneet kuulemma asuntoa ja muutamia erittäin kiinnostuneita on ollut joihin välittäjä on luvannut pitää yhteyttä. Kuitenkaan edes yhtään tarjousta ei ole tullut ja mahdollisista kiinnostuneista välittäjä ei ole puhunut jälkikäteen enää mitään. Muut vastaavanlaiset asunnot tästä läheltä ovat myyty suhtkoht sukkelaan ja oma asuntoni on ollut jo kuukausikaupalla myynnissä. Välittäjä lupaa, että kyllä ostaja löytyy. Jotenkin alkaa epäilyttämään jokin, en tiedä mikä??? Tosin onneksi kohta sopimus päättyy.

Onko vastaavanlaisia kokemuksia, miksi välittäjä ei saa asuntoa myytyä? Luulisi kuitenkin välityspalkkion kiinnostavan.

7

3152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta löytyy vain kaksi syytä!

      1. Välittäjänne ei osaa myydä, eli on asunnonesittelijä

      2. Hinta on liian korkea, vaikka oletkin varmaan eri mieltä asiasta

      Lisäyksenä voin kertoa, että viimeisen vuoden aikana ei välittäjä ole saanut tarjouksia, van ottanut ne. Eli hanki asunnollesi MYYJÄ, ja laske vähän hintaa samalla, niin eiköhän se mene kaupaksi...

      • sitroen.

        tai odota sen loppua. Myy sitten itse. Välittäjää ei tarvita. Kauppakirjan mallin saat kirjaston kirjasta, jonka virkailija sinulle pyynnöstäsi etsii. Homma ON helppo ja joppari jää ilman rahoja, jotka jompikumpi teistä hyötyy.


    • ole tarjouskauppakohde

      Ainakin itse vältän kiinteistömaailman tarjouskauppakohdevedätyksiä
      ostajan ominaisuudessa, vaikka näytöissä
      tulee käytyä, mutta tarjousta en niistä tee.
      "tarjouskauppakohteissa, tarjoukset tehdään lähtöhinnasta ylöspäin" ja pöh sanon minä.

      Tietysti sijainti on tärkein asia joka ratkaisee.

      T.S.

    • Tutki asiaa.

      Meillä kävi just´ niin kuin sinullakin. Kiinnostuneita kävijöitä oli paljon, harva edes kysyi, onko hinnassa tinkimisvaraa. EWräskin pariskunta tuli poikkeamaan matkallataan kello 21. Tutkittuaan talon, sanoi mies vaimolle: otappa rahakukkarosi, niin maksamme käsirahan, sillä talo on meidän. Tein virheen, kun pyysin heitä ottamaan välittäjään yhteyttä. Tämän jälkeen en enään kyseistä pariskuntaa tavannut.
      Menihän talo viimein kaupaksi, mutta hävisimme siinä 9000€. sekä Palkkio 6000€ eli yhteensä 15000€.
      Saimme tietää asian lopullisen luonteen viimeviikolla. Taloamme kaupattiin näennäisesti innokkaasti, mutta kiinteistövälittäjän edustaja oli sanonut talomme ostaneelle miehelle, että häntä oli kielletty myymästä taloamme. Tämä mies, joka talomme osti, oli nimittäin meidän hankkima ostaja, jolle kv. ei suostunut myymään, vaan sanoi, että tällä kaverilla ei ole mitään mahdollisuutta ostaa taloamme.
      Tässä on sitten se juju. Talomme oli sellainen, että se kiinnosti ostajia, olihan meillä myöskin osuus yhteisestä uimarannasta, joka oli talomme lähellä. Kv. oli ostamassa taloamme omalle ystävälleen ja myyntihinta oli tarkoitus pudottaa mahdollisimman alas, siksi tämä joka talomme osti, oli "piikki lihassa", koska hän sekoitti pasmat pahemman kerran.
      Sain tämän asian selväksi, kun tavoitin erään ostajaehdokkaan, joka sanoi kv. edustajan kieltäneen heitä ostamasta taloamme vetoamalla siihen, että talo ei ole sitä miltä näyttää. Myöskin kaveri joka talomme osti, kysyi välittäjän edustajalta, miksi myyntiä hänelle jarrutettiin, sanoi edustaja, että se kiellettiin.

      Nyt aijon tutkia asiaa ja voi olla, että teen rikosilmoituksen tästä välittäjäliikkeestä, joka on Suomen suurempia. minulla on näyttö, että toiminta on ollut rikollista ja meitä talomme myyjinä harhautettu pahasti. Meillä on siinä kaksi todistajaa.

      Ehdotan, että purat sopimuksen ja katsele rehellisempää välittäjää. Koeta tehdä sopimus, että jos ei kauppaa, niin ei kuluja. Jotkut välitysliikkeet kuulemani mukaan näin myös menettelevät.

      • Pia70

        Mielenkiintonen tarina, kitos, se oli mielenkiintoista luettavaa.

        Itselleni on siis pudonnut tasan yksi tarjous, lopetan sopparin heti kun se on mahdollista, jatkan myymistä vaikka itse. Luulisin, että tarjousten määrä ja kävijöiden määrä on jonkinmoisessa korrelaatiossa. Minulle on siis vajaat 2 % kävijöistä jättänyt tarjouksen, joka on varmaan aika alle keskiarvojen.


    • ilona1

      Meillä on juuri asunto esittelyssä erään firman kautta. Sopimus on kohta loppumassa ja meillä juuri tuo sopimus, että jos ei kauppaa niin ei kuluja. Yht´äkkiä välittäjälle tuli kiire saada asunto myytyä.

    • pekka1

      Hinta ei ole kohdalaan ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe