Englannin järviseutu

Reissupekka

Onko kenelläkään vinkkejä minne Englannin järviseudulla kannattaa majoittua, jos aikoo ottaa osaa vaellukseen tai kiivetä jollekin seudun vuorista?
Ja mihin silloin kannattaa lentää, jos on liikkeellä julkisilla kulkuvälineillä? Ja miten sieltä jatkaa seudulle?

2

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaeltaja...

Lake Districtillä on vaikka kuinka paljon ihania b&b paikkoja joka paikassa. Mutta tosi hyviä ja edullisia majapaikkoja ovat retkeilymajat. (Keswick, Buttermere, Ambleside, Glenridding jne)Ja niitäkin löytyy lähes kaikista kylistä, joilla nämä kuuluisimmat vaellusreitit kulkee.

Olen ollut muutaman kerran tuolla alueella vaeltamassa ja aina on yösija saatu. Tosin ollaan joskus telttailtukin maastossa ja sekin on hauskaa.

Lokakuussa ollaan taas menossa tuonne seuduille vaeltamaan.

• vaeltaja...

Lentää voi tietysti vaikka Lontooseen ja sieltä junalla Windermereen. Busseilla pääsee kivasti eteenpäin Windermerestä esim. Keswickiin.
      Lentää voi myös vaikka Manchesteriin ja sieltä junalla eteenpäin.
      Ja vielä noista retkeilymajoista. Tässä linkki
      http://www.yha.org.uk/find-accommodation/the-lake-district/

Ja tuolla järviseudulla on todella helppo vaeltaa ihan itsekseenkin, jos on hyvä kartta mukana. Polut ovat hyviä, ei eksy. Ja siellä on niin paljon koko ajan kävelijöitä, ettei tarvitse olla yksinkään, vaikka ei varsinaisesti minkään ryhmän mukana vaellakaan.
      Hienoa seutua ja välimatkat ei ole liian pitkiä. Aina kun tulee alas vuorilta, löytyy kiva kylä ja vielä kivempi pubi, missä virkistäytyy hyvä ruuan ja vaikkapa oluen merkeissä.
      Antoisaa matkaa Lake Districtille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4946
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4629
    4. 71
      4488
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      28
      3269
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2427
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211