Ovulaatiotesti ei plussaa

Aina negaa

Kolmas yrityskierros meneillään, nyt kp 14/27-30. Sain haaleat viivat testiin kiertopäivinä 10-12, mutta kp 13 ja 14 testiviivaa ei tullut lainkaan. Enkö ovuloi? Vai eikö testit toimi kohdallani?

Ovulaatio limat bongasin kp 11 ja 12, mutta mitään muuta oireilua ole.
Kuinka pian voi päästä hoitoihin, jos testit ei näytä ovulaatiota?

Kolmas yrityskierros siis meneillään, mutta aina sama juttu noiden testien kanssa :-(

15

22967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden äiti

      Testasin aikoinani pari kolme kiertoa noilla ovistesteillä (merkki oli vielä joku kallis ja olevinaan muka hyvä). Ovulaation aikaan tuli limaa (ja kyyyyllä, sitä tuli tarkkailtua tiuhaan) ja olin tuntevinani nippailuja. Ovistestit eivät kertaakaan näyttäneet plussaa. Eivät yhdelläkään kierrolla, eivät yhdelläkään päivällä. Vähän taisivat värähtää pitkin kiertoa, eli jotain hormoonia kai erittyi muttei niin paljon, että olisi testin mukaan ollut ovulaatio.

      Siitäkin huolimatta viimeisen testikuukauden aikana (jolloin en testin mukaan ovuloinut lainkaan) tulin raskaaksi ja kyllä tuo 1,5v ihan oikea lapsi on :) Pikkukakkonen alkaa siintää haaveissa ja jos ja kun yrittämisen aika tulee taas, jätän suosiolla testit kauppaan. Ei niistä saa kuin pahan mielen ja hirveän stressin.

      • Sabrella

        Hei!

        Olen samaa mieltä. Pahan mielen ja sressin sain minäkin. Negaa näytti minullakin viimeisessä testissä ja silti tärppäsi. Neljä vuotta yritimme ja nyt sängyssä tuhisee pikku tyttö. Luulempa jopa, että kohdallani testit vain "pahensivat" asiaa, koska stressi oli suuri ja lapsen kaipuu valtava.


    • ......

      Osta clearbluen digitaalinen ovulaatiotesti tai mittaa aamulämpöjä. Tai sitten vaan yrität vauvaa ihan ilman mitään testejä...

      Jotkut halpistikut ei näytä mitään, yhtä tyhjän kanssa. Ja ei pidä tehdä väärään aikaan päivästä liian laimeasta pissasta. Monia testejä ei saa tehdä aamupissasta.

      • Mansktsu

        Mä kokeilin jonkin aikaa ovistikkuja ja tuli vaan haaleaa viivaa, vaikka oli ovis oireita. Nyt oon pari kertaa käyttänyt digitaalista ovis-testiä ja se on näyttänyt oviksen. Ekalla kertaa just sillon kun muutenkin arvelin sen olevan. Viimeks taas mulla ei ollut koko kierron aikana mitään ovikseen liittyviä oireita. Mutta menkat alko samoihin aikoihin kun ennenkin oviksen jälkeen, joten eiköhän se taas näyttänyt oikein. Digitaalinen testi on selkeä, ei tarvitse arvuutella haaleiden viivojen kanssa... Kalliiks se kyllä mulla tulee, kun kierto voi useilla päivillä.


      • Aina negaa

        ClearBluen testi tuli kokeiltua ekassa kierrossa. Ei plussannut sekään. Sitäpaitsi kyllähän siihen tikkuun ne viivat tulivat samalla tavalla kuin muissa halvemmissakin testeissä. Eli eiköhän se clearblue digitaali lue sen tuloksen niistä viivoista?

        Aamulämpöjen mittailu ei kohdallani toimi, kun on vuorotyöstä johtuen niin sekava unirytmi.

        Testit olen tehnyt ihan kyseisten testien ohjeiden mukaan. Eli kaikissa niissä on ollut, ettei aamuvirtsa käy. Taidanpa siis unohtaa jäljellä olevat testit kaapinpohjalle, koska joko ne ei kohdallani toimi tai sitten en vain ovuloi. Täytynee soitella syksymmällä sitten lääkäriin, jos ei ala tärppi käymään.


      • Mansktsu
        Aina negaa kirjoitti:

        ClearBluen testi tuli kokeiltua ekassa kierrossa. Ei plussannut sekään. Sitäpaitsi kyllähän siihen tikkuun ne viivat tulivat samalla tavalla kuin muissa halvemmissakin testeissä. Eli eiköhän se clearblue digitaali lue sen tuloksen niistä viivoista?

        Aamulämpöjen mittailu ei kohdallani toimi, kun on vuorotyöstä johtuen niin sekava unirytmi.

        Testit olen tehnyt ihan kyseisten testien ohjeiden mukaan. Eli kaikissa niissä on ollut, ettei aamuvirtsa käy. Taidanpa siis unohtaa jäljellä olevat testit kaapinpohjalle, koska joko ne ei kohdallani toimi tai sitten en vain ovuloi. Täytynee soitella syksymmällä sitten lääkäriin, jos ei ala tärppi käymään.

        Ohjeissa lukee, että ei pitäs katsoa niitä viivoja lainkaan vaan ainoastaan sitä digitaalista. Itse en ole siihen kiinnittänyt edes huomiota, enkä osaa sanoa millaiset viivat on olleet. Mutta hämärä muistikuva on, että viivoja ois ollut vaikka ois ollut nega -tulos. Monella ClearBlue on toiminut, mutta voihan olla, että sekään ei aina näytä. Tai sitten on sekin mahdollisuus, että et ovuloi. Toivon mukaan ei ole niin. Ja voihan olla, että jossain kierrossa ei ovuloi ja välillä taas ovuloi... Mä en tosiaan kertaakaan saanut niillä halppistesteillä kuin haaleaa viivaa. Vaikka tuli ovislimat ja oli oviskipuja.


    • ei ovulaatiota.. vielä

      Lopetin pillerit, niin kierto meni aivan sekaisin. Ennen oli aina 28. Otin sen takia ovulaatioliuskat käyttöön, että tietäisin, milloin ovuloin. Nyt menossa kp 18, eikä tietoakaan ovulaatiosta. Edellinen kierto oli kylläkin 40 ja edelliset menkat kesti 2 päivää (normaalia?).

      Eikö ovulaatio voi tulla joillakin heti menkkojen jälkeen? Näin olen kuullut. Ei siis kierron puolivälissä. Jospa rupesin testaamaan liian myöhään (kp 9) ja ovulaatio meni jo.

      Turhauttavaa odottelua.. .

      • niin ovis löytyy

        Jos edellinen kiertosi on ollut 40 päivää niin voi olla että nykyinenkin kiertosi on pitkähkö. Ovulaatio ei ole kierron puolessa välissä jos kierto on jotain muuta kuin 28 päivää. Ovulaatio tapahtuu 12-16 päviää ennen seuraavien menkkojen tulemista, useimmilla tuo aika on 14 päivää. Näin ollen 40 päivän kierrossa ovulaatio tapahtuu vasta kiertopäivän 26 tienoilla. Jatka siis oviksen tikuttelua vielä reilulla viikolla, niin eiköhän se rupea löytymään.

        Tuo on oviksen bongaus on usein melkoista salatiedettä. Joskus vaaditaan testausta kaksi kertaa päivässä jotta luteinisoivan hormonin piikin paikallistaa. Hormonipiikki saattaa olla joillakin niin nopea, että jos testaa vain kerran päivässä ei sitä ehdi tikkuun saamaan.


      • LitleMama

        Mulla digitaalinen ovulaatiotesti havaitsi Lh-huipun, kun oli menossa kp 28. Viimeksi kp:llä 26. Mun kierrot on viime aikoina olleet 34 pv - 42 pv. Menkat alkaa mulla aina 14 pv siitä, kun lh-huippu on havaittu.

        Usko meinasi loppua, kun testi aina näytti negaa. Sit kun plussasin, niin olin kyllä todella iloinen! Vielä kun menkkoja ei kuuluis ja raskaustesti näyttäs plussaa!! Jos ei niin sitten taas odotellaan pitkä tovi, että tulee seuraava ovis.

        Mä aloitin viimeksi testauksen kp 18. Ja nyt taisin aloittaa kp 20 tai kp 21. Harmi kun Clearblue testiin ei voi ostaa vaan niitä liuskoja. Sanotaan, että patteri ei riittäisi, mutta kyllä se näyttää riittävän useampaan kuin 7 testiin.

        Jos jolloin on käyttämättömiä tikkuja jäljellä niin ostaisin mielelläni!


    • haamu viiva..

      Tarkkaan kun katsoo, niin olisi havaittavissa haamu viiva, mutta niin katsoin viime viikollakin.. No, varman päälle pitää ottaa ja vaihtaa tv:n katselu muuhun puuhasteluun..

      Tulisi jo se kunnon viiva, niin olisi edes jonkunlaista toivoa.. Ehkä en ovuloi ollenkaan tai liuskoihin ei voi luottaa.. Odottavan aika on pitkä..

      • haamu viiva..

        Vihdoin! Kp 21 kohdalla. Nyt sitten toivotaan parasta..

        Sitä aina ihmettelee, kuinka kakarat onnistuu tulemaan vahingossa raskaaksi ja itse saa tehdä kaikki mahdolliset temput greippimehusta lähtien..


      • 23v. 4 lapsen äiti!!
        haamu viiva.. kirjoitti:

        Vihdoin! Kp 21 kohdalla. Nyt sitten toivotaan parasta..

        Sitä aina ihmettelee, kuinka kakarat onnistuu tulemaan vahingossa raskaaksi ja itse saa tehdä kaikki mahdolliset temput greippimehusta lähtien..

        Kakarat??! Kannattaisko muuttaa tuota ajattelu tapaa niin vois siunaantua itsellekki lapsi/lapsia! Mikä kukaan on arvostelemaan nuoria äitiä?! Nimittäin nuoret äidit ainaki jaksaa touhata lastensa kanssa ym.


    • Ovistietoa

      Clearbluen digitaalista ovulaatiotestiä käyttävät eivät ehkä aina huomaa, että se on tosi epäherkkä ja näyttää ovulaation vasta, kun LH-pitoisuus virtsassa on 40 mIU/ml. Joillakin pitoisuus ei nouse siihen kuin todella lyhyeksi aikaa (esim. tunniksi) ennen ovulaatiota. Jos siis testaat Clearbluella, niin on hyvin mahdollista, että et osu tuohon LH-huippuun ja saat negatuloksia vaikka ovuloisitkin normaalisti. Itsekään en saanut Clearblueta plussaamaan, mutta "tavalliset" 25 mIU/ml testit näyttivät ovulaation.

      Tässä vielä mittauksiin perustuva kuva siitä, kuinka nopea tuo ovulaatiopiikki on (ylempi kuva):
      http://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0093691X11001567-gr3.jpg

      Tässä vastaava kuva tutummissa yksiköissä (mIU/ml) ja vinkkejä suomeksi mitä tehdä, jos ovulaatiotesti ei plussaa:
      http://www.perhoset.fi/page/6/ovulaatiotesti-info

      Ja tässä vielä kolmas (englanniksi), jossa näkyy muitakin hormoneita samassa kuvassa (LH on keltainen viiva):
      http://www.ovwatch.com/predicting-ovulation/

      Ovulaatiotestien tekeminen ei ole vaikeaa, mutta on hyvä ymmärtää miten keho toimii, jotta osaa tehdä oikeat johtopäätökset silloinkin, kun testi ei plussaa.

    • Donnatest

      Itse yritin ekaa raskautta tikuttaa, mutta hermot siinä vain meni ja itku tuli. Sitten ostin kestokäyttöisen Donnatestin (esim. täältä tarkempaa infoa http://www.apteekkikulma.fi/donnatest ), joka tehdään siis syljestä. Johan lähti ovulaatio löytymään ja tämän myötä sitten kolmannella kierrolla tärppäsi :)

      Testin käyttäminen oli ainakin itselleni hieman haastavaa ja meinasipa sekin lentää ensimmäisellä kerralla seinään sinne tikkujen perään ;), mutta sitten kun ne tavoitellut "saniaiset" lähtivät sieltä näkymään niin voi sitä riemua! Lämpimästi voin suositella, itselleni ainakin oli kultaakin kalliimpi hankinta.

    • Anonyymi

      Herättelen vanhaa keskustelua. Toiveissa raskaus. Olen käynyt gynellä. Ultrassa kaikki jees, verikokeita otettu niissä kaikki kunnossa (myös joku hormoniarvo otettu). Tein one step ovulaatio testejä, en saanut niihin ikinä ovulaatiota näkyviin. Sitten ostin clearbluen kahden hormonin testejä (dual hormone). Niissä sain näkyviin korkean hedelmällisyyden hymynaaman mutta en ikinä ovulaatio-naamaa. Näillä testasin kahdesta kierrosta. Nyt ostin oikein clearblue:n hedelmällisyysmonitorin ja sen kanssa nyt kokeilen.
      Onko muilla tällaista? Missä se ovulaatio piileksii... :S
      Nyt Metforme sekä terolut käytössä että kierrot saataisiin kuntoon. Gynen luona ei ole todettu PCOS, vaan kaikki pitäisi olla kunnossa ja ultrassakin näkyi follikkeleja.
      Hiton hankalaa olla nainen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      79
      633
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe