Tulin eilen riparilta ja voin nyt sanoa, että SE OLI AIVAN MAHTAVA KOKEMUS! EI!, tämä ei ole mitään käännyttämistä yms. vaan tämä on minun henk. koht. mielipide. Isoset oli hauskoja ja mukavia, muut tyypit tuntu aluksi tosi etäisiltä ja oudoilta(en aluksi tuntenut omalta leiriltä ku kolme tyyppiä) mutta kun on viikon eristyksissä, niin sitä joutuu väkisinkin ottamaan kontaktia ihan ventovieraisiin heeboihin. Jos olisin uskonut muita tämän palstan "totuuden torvia" ja olisin jättänyt menemästä riparille, mun kesässä ei olis ollut mitään muistamisen arvoista. Sitäpaitsi, en uskonut oikeestaan yhtään Jumalaan ennen riparia, mutta nyt sekin usko on sitten vahvistunut(ja aivan ilman aivopesua).
Olen perusluonteeltani yleensä kyyninen, arka ja sellainen peruspessimisti, mutta viikko ilman tieto-konetta, TV:tä ja roskaruokaa tekee kuitenkin hyvää kaikille... finnitkin lähtivät.
Sitäpaitsi, kirkon sapuskat olivat helvetin hyviä, eivät niitä koulujen mauttomia kumi-safkoja... Voin sanoa, ettei koko viikossa ollut yhtään asiaa, jota en muistelisi hymyssä suin ja iloisena, ainoa valitettava asia oli kuuma ja hiostava ilma, eli sukat ja paidat loppuivat kesken...
Älkää kuunnelko Mirkaa ja muita tän palstan valehtelevia asennevammaisia kusipäitä, vaikka olisitkin kiusattu ja vaikka sulla olis huono itsetunto, on helppoa aloittaa riparilla puhtaalta pöydältä.
Ihmiset... menkää riparille, jos vähänkin epäilette!
Mahtava kokemus.
4
361
Vastaukset
- meliini
Toi viesti oli älyttömän mukava lukea. Asiallinen ja kerrankin POSITIIVINEN. Yleensä täällä kakarat valittaa että "oli pahaa ruokaa ja typerät isoset ja lapselliset leikit yms."
- Jalaa
Ite kävin riparin jo niinkin kauan sitten kuin vuonna 1995. Sanotaan, että ihan ok kokemuksena, mutta jos nyt olisi edessä, niin jäisi kyllä menemättä. Sitä en tiedä miten paljon tuokin on muuttunut vuosien mittaan. Vuonna 95 sattui kesän parhaat päivät säiden puolesta juuri tuolle viikolle, minkä olin riparilla. Hyvistä säistä pääsikin sit melkein heti nauttimaan koulun penkiltä käsin. :(
Tätä palstaa aina sillon tällöin seuranneena, niin tuntuu aika moni yleistävän monia asioita. Eli jos jollekkin on sattunut huono leiri/ripari yleensä, niin se on automaattisesti kaikkien kohdalla sitä. Oma asenne ratkaisee monessa muussakin asiassa, kun tuo ei kuitenkaan ole mitenkään pakollinen, jos joku ei mene, niin ei sit. Eli jos lähtee kyrpä otsassa asenteella liikenteeseen, niin ihan takuulla saa samalla mitalla takaisin. - riparilta
Olipas kiva lukea noin positiivinen viesti. Minä tulin siis toissapäivänä riparilta kotiin. Olen aika ujo joten pelkäsin miten tutustun ihmisiin. Tiesin kyllä kaikki suurinpiirtein nimeltä (paitsi isoset) mutta en kuitenkaan tuntenut heitä. Minua pelotti yhteissuihkut ja samassa huoneessa nukkuminen muiden kanssa. Mutta nämä pelot osoittautuivat turhiksi. Meidän huoneessa oli aivan mahtava yhteishenki! Oli tosi mukavaa leirillä. Olisin voinut olla vaikka toisenkin viikon. En usko edelleenkään hirveästi Jumalaan mutta vähän.. Tai silleen pöljästi ;D
Mutta siis, leiri ei käännyttänyt minua ja ohjaajatkin sano että ketään ei voi pakottaa uskomaan.
Kannattaa käydä leiri! Oli tosi hyvä kokemus. Riparilla on ihan eri meininki kuin jossain koulussa normipäivänä jossa kaikki liikkuu ihan eri porukoissa. että sinulla oli noin kivaa leirillä. ^^ Toivottavasti monellakin muulla on ollut mukava leiri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313527- 1231399
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111331- 711048
- 581041
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871026olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26967Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38941Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67920Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78875